Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 85 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1693
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    For en gangs skyld fikk jeg ut fingeren i tide og sikret meg en skikkelig dvd spiller fra bruktmarkedet. Da gjenstår det bare å fylle opp kontoen til Anfield med litt penger, så kommer en Marantz DV7600 fra sørlandet til oslo :grin: Med denne spilleren bør jeg være godt rustet til både musikklytting, og senere til filmvisning når PJ kommer i hus.
    Edit: Designmessig er det ikke akkurat noe utsette på heller :grin:

Grattis Marantz!!

Jeg fikk min igår! Wow, den er vel mildt sagt vakker, og masse godlyd og godbilder! Gratulerer så mye :grin:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er DV7600 forhåpentligvis på vei med posten i løpet av noen dager. SR7500 må jeg desverre vente på i ca 1 uke til, da eieren for tiden er laaangt oppe i nord-norge på jobb. Men 1 uke fra eller til får jeg holde ut, det viktigste er at jeg har noe å glede meg til :grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakker og sender spilleren i kveld eller morgen tidlig. Så da har du noen fine, harde pakker å se frem til de nærmeste dagene....;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert Anfield! Gleder meg som en unge :grin:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Supert Anfield! Gleder meg som en unge :grin:
    Det gjør du med rette :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg nå har fått ordnet ny reciever (snart) og en kanonbra dvd spiller, skal jeg så smått begynne å se på Projektor. Feriepenger kommer jo snart og da kan det være greit å ha lest litt på forhånd.
    Siden jeg har fått bekreftet at jeg ikke er følsom for regnbuer, kan jeg fritt velge mellom både DLP og LCD. Med noen rullgardiner vil jeg nok kunne oppnå ca 95% lyskontroll på stua.

Projektoren skal brukes til DVD film og konsollspilling og siden PS3 kommer snart bør jeg i det minste kunne kjøre 720P på den.
    Jeg vil også koble til parabolmottaker, men den vil ikke brukes all verden til tv tittig, blir noen fotballkamper og andre stor arrangement.
    Jeg vil benytte rammelerret med grå duk, enten ferdig eller DIY.

Har sett 2 projektorer hittil og syntes at begge hadde godt nok bilde

Toshiba MT200 DLP: Denne hadde bra dybdefølelse og sortnivå. Grønnskjær som noen har kommentert i andre tråder la jeg ikke merke til. Ulemper er lav oppløsning på kun 854x480. Dette hadde ikke noe særlig betydning på vanlig dvd titting, med det utelukker HD. Har ikke noe HD materiale i dag, men nå er PS3 ikke så langt unna og det ville vært morro med spilling i 720p. Toshibaen er også utrolig billig, kun 7k på pixmania.com

Epson TW600 LCD: Denne fikk jeg se hos Akto og ble meget imponert, spesielt over hvor bra "smell" det var i fargene. Når det gjelder screendoor og sortnivå så jeg ingenting til det, men det kan hende at bakprojeksjon på Aktos superlerret hevet nivået en del høyere enn hva man får på et vanlig grått rammelerret.
    Epson koster 10k

Toshiba MT700:
    En DLP modell med bra specs og en pris på 14 000kr 1280x720 oppløsning og Faroudja bildebehandlig er store pluss.
    Denne har fristet mye og faller midt i mellom de dyre og billige alternativene. Her tror jeg at man får mye for pengene

• DLP-teknologi
    • Texas Instruments HD2+ DMD 720P-chip
    • 16:9 Widescreen (kan skiftes til 4:3)
    • Oppløsning: 1280 x 720
    • Lysstyrke: 1000 ANSI Lumen
    • Kontrastforhold: 2400:1
    • Bildestørrelse: 0,9-7,5 meter diagonalt
    • Videoformater: PAL, NTSC, SECAM, VGA, SVGA, XGA
    • Videoinput: 480p, 576p, 720p og 1080i via HDMI/komponent, 480i og 576i via komponent, S-video og kompositt
    • Innganger: HDMI, komponent, kompositt, S-video, 5BNC, PC RGB
    • Silicon Optix scaler
    • 10-bit Faroudja videoprosessor
    • 6-segment farvehjul (eliminerer regnbue-effekt)
    • RS-232 interface
    • Energiforbruk: max. 320 watt
    • Støynivå: 31/29 dB (normal/low mode)
    • Fjernkontroll medfølger
    • Mål i cm: 38 x 11,5 x 30 (BxHxD)
    • Vekt: 7,6 kg
    • Farge: Hvit/sølv
    • Støtter ikke 576i via HDMI-inngangen
    Andre potensielle kandidater er:

• Hitatchi PJ-TX200: Nærmeste konkurrent til epson med 2000kr høyere prislapp
    • Infocus IN74: Virker som en spennede PJ, men med tanke på prisen på 16k er vel kanskje toshiba mt700 et bedre valg?
    • Optoma H72i : Denne siklet jeg på først, men er litt i tvil om jeg skal svi av 18 000kr + lerret og 10meter hdmi. Grunnen til at denne er med i vurderingen er pga Brilliant Color teknologien som har fått mye skryt.
    • Mitsubishi HC3000: Er val ganske lik som H72i, men koster enda 2000kr mer. Denne er sånn sett lite aktuell i tilfelle noen nevner den...
    Jeg bør ta med at jeg helst ikke vil bruke så mye penger som H72i og HC3000 koster med mindre noen kan by på særdeles gode argumenter som kan forsvare prisen. Grunnen til at jeg holder litt på lommeboka er at det skjer så mye på PJ fronten om dagen og at de "dyre" budsjettmodellene H72i og HC3000 har relativt ny teknologi, noe som sef øker prisen. Og som nevnt over er jeg førstegangskjøper av PJ og er mest opptatt av å ha noe som er bra nok.

Alle tips og innspill som kan hjelpe en usikker PJ-Jomfru er hjertelig velkomne

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett DVD-spilleren din i aksjon hos Anfield, og jeg må si at jeg ble mektig imponert over det bildet som Epson TW600 klarte å fremvise sammen med Marantz'n. Egentlig kan jeg nesten ikke forstå at det skulle være behov for et bedre bilde! Det måtte i tilfelle være når 1080 pj'ene lanseres i samme prissegment, men det er nok noen år unna.

Derfor ville jeg vurdert TW600 og spart noen lapper i forhold til Hitachi PJ-TX200, som jeg ser på som hovedkonkurrent. Uavhengig av valg, tror jeg det er viktig at du for tak i et skikkelig lerret som passer PJ'n.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar feil så er vel TW600 i salg for under 10k nå hos en av landets største nettbutikker, så prisdifferansen til TX200 kan godt forsvares. Av de første du nevner så mener jeg helt ærlig at TW600 er det beste alternativet.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny proj

Hei
    Har siden du var på besøk satt opp mørke sido gardiner i hemmabion fikk nå veldig bra lys kontroll i rummet, yttligare ett lyft for en prisverd proj MT 200 og diskanten!!!. Overførte bilden från satelitmotagaren med en Cypress scart converter med bra resultat (Henke Larsson i storformat VM ni vet)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hei
    Har siden du var på besøk satt opp mørke sido gardiner i hemmabion fikk nå veldig bra lys kontroll i rummet, yttligare ett lyft for en prisverd proj MT 200 og diskanten!!!. Overførte bilden från satelitmotagaren med en Cypress scart converter med bra resultat (Henke Larsson i storformat VM ni vet)
    Kanskje jeg skulle tatt med DV7600 opp til deg en dag og sett hva slags bilde den kan trylle frem med projektoren din? MT200 er jo vanvittig billig. Da får jeg meg PJ, lerrret og HDMI kabel for ca 10k og det kan man ikke klage på :grin: Det eneste minus er oppløsningen, da HD materiell er ganske aktuelt om dagen. Derfor har jeg tatt med outsideren MT700. Jo, den koster faktisk det dobbelte av MT200, men da får jeg også HD oppløst DLP. Jeg må si at jeg likte svært godt dynamikk og sortnivå man får med dlp.
    Er det ingen som har noe formening om MT700 er et godt kjøp?

Da har jeg ihvertfall begrenset valget til følgende foreløpig:

Toshiba MT200 (7000+ frakt hos pixmania eller 9000 hos HFK)
    Epson TW600 (10 000+ frakt hos AVshop)
    Toshiba MT700 (14 000+ frakt hos pixmania)

Edit: Har kikket litt rundt, bl.a på avsforum og det virker som om MT700 har problemer med at pæra ryker veldig fort. Flere eiere hadde brukt 3-5 pærer på ett år. Dette er et stooort minus. Skal prøve å finne ut om pixmania har lampegaranti, ellers er denne uaktuell.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært i kontakt med pixmania ang lampegaranti på MT700. Fikk til som svar at dersom pæra ryker før 2500 timer må jeg sende inn til teknisk innspeksjon, så sender de en ny tilbake. Med andre ord gjelder lampegarantien i det timeantallet produsenten oppgir, i dette tilfellet 2500 timer.

Ekspresslevering på 3-4 dager koster ca 500kr. Med frakt, lerret og kabler ender jeg opp på ca 16 -17 000,- Da er jeg farlig nærme Optoma H72i på pris, som man får på Avshop til 18 000 inkl lerret og den kan hentes i oslo så jeg sparer frakt.

Har forresten sett at Benq har kommet med en rimelig DLP som går for 6200,- W100. Har omtrent samme specs som MT200, noe mer vet jeg ikke om den...

Optoma H27 virker også som en god kandidat til rett under 10k

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klart vi kan testa det en dag,vi får finne en dag som passer.Va med en Sony vpl-hs50 till drøyt 16 sek en kandidat kanske?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Benq og Optima leverer gode bilder for pengene. Vurderer selv en Benq 7700, men det er veldig fristende med en Model One MKII også til den prisen den går for på AV-shop
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt tid i tenkeboksen heller jeg mot Toshiba MT200 eller Epson TW600. Det er andre PJ`er som har råere specs og derfor frister de mer, men når jeg vet at verken Toshibaen eller Epson ville skuffet meg er det mest fornuftig med tanke på penger. Da sitter jeg igjen med en god del feriepenger, selv etter PJ kjøp og det er vel ikke så dumt Med tanke på hvor mye som skjer på projektorfronten om dagen vil sikkert neste generasjons budsjettmodeller levere ganske rå ytelser.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at MT200 bare er en 480-oppløst DLP, er jeg ikke i tvil om at Epson TW600 er det beste valget av de to. SDE vil du også klart se på MT200. Du vil nok få et noe bedre sortnivå med MT200, men på omtrent alle andre parametre vil jeg påstå at TW600 klarer seg bra.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heldigvis muligheten til å teste MT200 hos Sven Roger når jeg får DV7600 fra deg Anfield. Jeg har allerede sett den i aksjon på en annen dvd spiller via HDMI og den funka bra. Det eneste jeg la merke til på snøskred-scenen på "XXX" var vertikale striper ved rask bevelgelse. Kan det være en svak de-interlacer i MT200? Men som jeg nevnte lenger tilbake er det et stort pluss å HD-klar projektor, og da kommer toshibaen til kort. Hvis Akto har tid en dag har jeg jo også mulighet til å ta med meg Marantzen til fetsund og teste den på TW600. Jeg har også kuttet ned litt på lesing av diverse pj-tråder.
    Man kan fort lese seg blind og komme enda lengre unna en beslutning

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klart vi kan testa det en dag,vi får finne en dag som passer.Va med en Sony vpl-hs50 till drøyt 16 sek en kandidat kanske?
    Dette er helt klart en bra kandidat til en kanonpris. Imponerende at den var nesten helt fri for VB, og jeg liker også designet meget godt. Men jeg tror kanskje jeg skal prøve å holde meg til ca 10 000 på pj denne gang (hvis jeg klarer å styre meg for dyre fristelser ). Lerret og kabel kommer i tilegg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det fenomenet vi såg på xxx scenen må va noe med den demo kopien, ta med orginalet+ superbit filmene, også kan vi se igjennom en del annet matrial

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det fenomenet vi såg på xxx scenen må va noe med den demo kopien, ta med orginalet+ superbit filmene, også kan vi se igjennom en del annet matrial
    Vi får satse på at det var feil på demo-plata. Vi sjekket jo heller ikke noe særlig på innstillinger på dvdspilleren eller projektoren din.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket Pioneer 668 + mt 200 problemet må ligge i den brente plata.Har alltid varit feilfri med orginal dvd,synes denne pj imponerer enormt til prisen,både med hdmi/komponent har før øvrigt aldrig sett en regnbue selv heldig eller?

Side 7 av 85 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •