Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 1693
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Så var det dette med gruppepress og impulskjøp...

4995 på lefdal.com var for godt til å la være. Er blakk som F*** nå, men når lønningen tikker inn om noen uker med nærmere 50 timer overtid ekstra , stikker jeg og henter den på posten. Det var nærmere 1 ukes levering, samt at hentefristen på posten er 14 dager. Så om et par uker kan jeg endelig nyte HD i kinoen
    Se her ! Litt press fra MrMyagi og bestiller du med en gang Gratulerer !
    Ikke dumt å kjøpe en HD spiller nå fordi det kommer flere og flere HD filmer i år. Spilleren var ikke så dyrt ellers.

Det hadde vært fint hvis du kunne skrive en mini-review når du får den om et par uker.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis da Marantz ,blir det ny prosjektor også nå da ? Siden full hd er på vei..

Fin bil også, det er vel fint å kunne bevege seg fritt igjen regner jeg med..

Jeg valgte selv en Toshiba hd dvd i mitt oppsett.Både den nye tven og prosjektoren min leverer ikke full hd oppløsning så da ble de en hd-e1 ,men du verden for noen bilder dette tryller frem...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, sånt frister!
    Får lese litt mer om den spilleren når jeg er tilbake fra Romaturen. ;-)

Og siden det såvidt er snakk om litt bil her, så klarer jeg ikke helt å holde kjeften. Men jeg burde kanskje gjort det, ettersom jeg tydeligvis prioriterer litt feil? Som en litt stakkarslig unnskyldning, får jeg vel ile til med å si at jeg i det minste har bestilt en XINDAK XA 6950, for brukbar lyd i stereo i alle fall! Det holder i alle fall for meg, inntil videre....

Men så var det bilen da....
    Nærmest et impulskjøp, ettersom jeg stakk innom Ford-forhandleren i Åmot for å kjøpe noen deler til min nå forgagne Mondeo.
    Kort fortalt, endte jeg opp med å kjøpe en adskillig nyere bil! Nær sagt i "verstingklassen", hva Ford-varianter angår.
    For hva sies om 2,2 TDCI med 155hk, / 400nm, orginal GPS / radio / CD til 37k, 18" "orginaltøfler", cruisecontrol, AC, kjøling i setene, xenonlys, etc, etc?
    Et "plaster på såret" får vel være at den på våren i 2005 kostet 470k, men ble meg til del for skarve 275k!
    Nok et lite poeng, når det gjelder økonomi og forbruk: Den brukte utrolige 0,53 pr.mil, på turen fra Åmot til Oslo! Og jeg er ikke kjent for å oppholde meg særlig mye i høyre felt. ;-)
    Fortsatt god sommer til alle som leser dette! Det kan jeg si, som reiser ned til 32graders varme.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Grattis da Marantz ,blir det ny prosjektor også nå da ? Siden full hd er på vei..

Fin bil også, det er vel fint å kunne bevege seg fritt igjen regner jeg med..

Jeg valgte selv en Toshiba hd dvd i mitt oppsett.Både den nye tven og prosjektoren min leverer ikke full hd oppløsning så da ble de en hd-e1 ,men du verden for noen bilder dette tryller frem...
    Valgte panasonic pga pris, samtidig som jeg faktisk tror at blu-ray blir vinneren i formatkrigen (min personlige mening). Grunnen til det er konsollkrigen mellom PS3 og Xbox. De som i utgangspunktet kun skulle ha en spillkonsoll (som f.eks meg), er kanskje ikke like interessert i en tileggsmodul. Tipper 80% av alle Xbox360-eiere kun har konsollen. Har man derimot kjøpt en PS3 som er klargjort for blu-ray, tror jeg sjansene for at folk som i utgangspunktet bare skulle ha en konsoll, likevel kjøper seg noen filmer rett og slett fordi muligheten er der uten at de må kjøpe noe ekstrautstyr. Xbox360 med HD-DVD-spiller er fortsatt billigere, men fordi man til syvende og sist må kjøpe en ekstra "dings", tror jeg mannen i gata dropper det.

Ny PJ står høyt på ønskelista, men er ikke en prioritet foreløpig da det koster såpass mye. Mulig det blir noe neste sommer. Har funnet ut at det fortsatt er mye å hente fra Z4 når den får en god kilde. Har forresten snart rundt 1500 timer på pæra, så den har ihvertfall gitt meg mange gode timer, og forhåpentligvis mange timer til Planen er å bytte pæra når den ryker, og når den nye pæra takker for seg kan det hende jeg bytter PJ.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Se her ! Litt press fra MrMyagi og bestiller du med en gang Gratulerer !
    Ikke dumt å kjøpe en HD spiller nå fordi det kommer flere og flere HD filmer i år. Spilleren var ikke så dyrt ellers.

Det hadde vært fint hvis du kunne skrive en mini-review når du får den om et par uker.
    Litt kjøpepress er ikke å forakte om man skal få ut den berømte finger`n. Når man atpåtil blir presset av en mann som kan polere bil og banke opp skurker med en og samme "wax on, wax off"-teknikk, er det bare å slå til

En liten review kommer så snart jeg har fått den i hus.

Scrooge: Grattis med ny, fancy bil Ikke noe i veien med å reise med stil. Colten er forøvrig min første bil, da jeg har kjørt firmabil helt siden jeg fikk lappen for 6 år siden. Jeg må ærlig innrømme at det var en spesiell følelse å sette seg bak rattet og kjøre den ut fra forhandleren første gang, til tross for at det ikke på noen måte er noe drømmeobjekt. Akkurat som den første jenta, kommer jeg sikkert til å huske denne bilen resten av livet... Nei huff, nå blir det litt for mye følelser på en gang her. Tror jeg må jekke en pils og fyre opp Metallica bare for å "manne" meg opp litt igjen

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler dine tanker om prosjektor, jeg betalte 14k for min hiiiitachiii,ett kvarter senere falt prisen til 8k, nå får jeg vel kansje 6 k om jeg er heldig:-? men bildet den leverer er fortsatt verdt alle pengene jeg betalte, så jeg er fornøyd:-D ett par pærebytter før jeg henter noe nytt til kinoen.

Får forresten ny bil jeg også, kommer 01.oktober..legger ved ett bilde

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgte panasonic pga pris,
    Gratulerer med både ny bil og Hd spiller

Skjønte ikke helt det med pris. PS3 og Pana koster jo akkurat det samme. Ville du ikke ha en konsoll til?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer med både ny bil og Hd spiller

Skjønte ikke helt det med pris. PS3 og Pana koster jo akkurat det samme. Ville du ikke ha en konsoll til?
    Jo jeg har lyst på PS3, men etter nøyere gransking er det faktisk svært få spill jeg har lyst på som kun kommer på PS3. Samtidig ville jeg ha en HD-DVD eller Blu Ray-spiller som gjorde en god jobb på vanlig DVD og det ville overrasket meg svært mye dersom Panasonicen ikke er bedre enn PS3 på den biten. Spørs om jeg i det hele tatt kjøper meg PS3 i år...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skrytes jo veldig av oppskaleringen til PS3 på vanlig dvd etter siste firmvare.
    Men Pana spilleren ser jo ekstremt bra ut designmessig. Sikkert et like godt valg ut fra filmkvalitetsynspunkt også.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny spiller Marantz! :grin: Synes å huske et relativt greit bilde med HD-DVD så Pana'n vil nok gi deg et bra løft på bildesiden! Og grattis med ny kjerre!

Det samme til Scrooge. Jeg var også innom forhandleren og fikk en veldig bra innbyttepris, men jeg klarte å stå i mot! Jeg har andre planer der penga skal få bein å gå på...

Blir en bra høst med HD bilde og ditto god lyd Frode?! 8)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 fungerer utmerket som DVD-spiller og gjør en meget bra jobb med å oppskalere bildet, noe den gjør helt opp til 1080p. Forskjellen fra min gamle spiller var nesten sjokkerende. Det var først da jeg testet samme DVD på den gamle spilleren jeg skjønte hvor bra PS3 var i forhold uten at jeg vet noe om hvor bra den er i forhold til andre mere dedikerte spillere.

Den kan også vise Blu-ray i 1080p/24. Den bruker null tid på å loade diskene og etter hva jeg har forstått er det den absolutt raskeste HD-spilleren på markedet. Den har også HDMI 1.3 hvis det skulle være av interesse. Vurderte lenge Panasonic'en selv men valget falt tilslutt på PS3.
    Etterhva jeg har forstått skal Panasonic'en være meget bra og langt bedre enn f.eks Samsung'en.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis igjen Frode. Vi hadde jo en på kanten til flaut lang telefon samtale i stad :P

Tar med meg noen BD filmer neste gang jeg kommer innom, så akkurat Flag of our Fathers på BD. Imponerende lydspor der, et betraktelig løft i bildekvalitet også selv på tv'n min.

Som jeg nevnte er en firmware update absolutt nødvendig, stor forskjell på respons, stabilitet og bildekvalitet.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis ja..har nettopp klart å overbevise kona om at vi må ha blu ray vi og, etter å ha lånt ps3 av fettern min :-). Det var helt rått å se dybden i bildet. Har blitt rådet til å vente på de nye modellene som kommer på høsten. Spiller aldri på den ps2 vi har, så er litt unødvendig å kjøpe en ny.
    Kjørte forreste akkurat samme argumentasjon ang blu ray kontra hd-dvd overfor en kamerat som det du gjorde marantz..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå, her går det unna gitt....:grin:

Må vel også få gratulere deg med bil og BluRay-spiller. Er jaggu ikke sikker på om jeg har fått gratulert deg med alt det andre du har kjøpt den siste tiden heller jeg, men here goes....

Vurderer også innkjøp av BR-spiller for tiden. Har en i bestilling som skal testes mot min 989 på vanlig DVD. For det er der det ligger for min del. BR-biten takler jo de fleste bra. Så vi får se hva det blir til....

Med så mye gromt utstyr, og BR-spiller, får jeg nok ikke rare oddsen hos Centerbet på at en ny projektor havner blandt de to neste innkjøpene...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny HD-spiller.

Jeg testet PS3 mot Pioneer DV989 rett etter jeg oppgraderte til siste firmware. Kanskje litt urettferdig test sett i lys av prisforskjellen, men håpet var selvsagt å kunne selge DV-989 for å få litt mer plass i racket. Det ble en kort test, og jeg var nødt til å raskt skru ned fargene fra PS3 da det virket som de var alt for kraftige. Altså ble det kun en kjapp titt på noe som ikke var skikkelig kalibrert. Førsteinntrykket var at DV989 merkbart en god del bedre, men jeg skal definitvt teste litt mer senere når jeg får tid. Men sett i lys av resultatet, har jeg valgt å vente med noe salg. PS3 brukes kun til Blu-Ray her hos meg.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul, Marantz!! Jag önskar att jag var lite mer "impulsköpare".
    Skattepengar är på väg och jag står i valet och kvalet över
    en PS3 eller en laptop:neutral: Jag är svag för bilspel, och projjen
    behöver lite mer lamptid (80 timmar på ett år snart, hehe).

Du får nöta lite på S.Roger för ett Västeråsbesök framöver. Jag fick
    hem en Lavry DA-10 DAC från USA, som minst sagt är intressant.

Och 2:a världskriget, det är väl inte långt till Västerås för dig? Så får
    du träffa några landsmän, om och när dom kommer på besök.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også en Panasonic eller PS3 til kinoen. Vet du om oppskaleringen fungerer på BD10? Iflg. testen i L&B virket ikke dette på daværende tidspunkt.

Er det noen som har sammenlignet disse to på cd?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har skjønt skal BD10 fungere helt fint med siste firmware. Til tross for manglende oppskalering fikk den likevel kjempeskryt for jobben den gjorde på dvd, så jeg blir sikkert fornøyd. Hvordan den funker på CD vet jeg ikke. Det spiller uansett ingen rolle for min del siden jeg har SA-15, men jeg kommer nok til å prøve av ren nysgjerrighet.

Karla: Kjøp deg PS3, så får PJ`n din gjort mer enn å samle støv Du har jo en pc i dag uansett. Jeg tar gjerne en tur igjen. Spent på hvordan dacen fungerer.

Har forresten bestilt min først Bluray-film...
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-blue-blu-ray-jpg

En lettkledd Jessica Alba i HD (ikke full HD, Anfield ) må vel være en fin måte å innvie spilleren på (mon tro om ikke en boks med kleenex også må kjøpes inn for anledningen...ops. Ser at de fleste filmer hos play og amazon overstiger den berømte 200kr-grensa, men denne kostet ikke mer enn 14 pund.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En lettkledd Jessica Alba i full HD må vel være en fin måte å innvie spilleren på
    Må bare korrigere litt. Du vil se Jessica Alba i HD, men Full HD får du ikke oppleve henne i før projektøren din har fått avløsning.... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg testet PS3 mot Pioneer DV989 rett etter jeg oppgraderte til siste firmware. Kanskje litt urettferdig test sett i lys av prisforskjellen, men håpet var selvsagt å kunne selge DV-989 for å få litt mer plass i racket. Det ble en kort test, og jeg var nødt til å raskt skru ned fargene fra PS3 da det virket som de var alt for kraftige. Altså ble det kun en kjapp titt på noe som ikke var skikkelig kalibrert. Førsteinntrykket var at DV989 merkbart en god del bedre, men jeg skal definitvt teste litt mer senere når jeg får tid. Men sett i lys av resultatet, har jeg valgt å vente med noe salg. PS3 brukes kun til Blu-Ray her hos meg.
    Antar at dette var et lite svar til meg, så jeg kommenterer litt. Jeg har tidligere vært relativt sikker på at jeg kom til å bestille PS3 som min første BR-spiller. Kjekt å få spillkonsollet "på kjøpet". Men jeg får sjelden, eller aldri, tid til å spille noe så for min del er det kombinasjonen BR/DVD-spiller som er viktig. Jeg har selv Sony sin BDP-S1 under sterk vurdering, så den må nok testes direkte mot 989 før jeg kan ta en definitiv beslutning.

(Sorry litt OT i tråden din, Marantz)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har skjønt skal BD10 fungere helt fint med siste firmware. Til tross for manglende oppskalering fikk den likevel kjempeskryt for jobben den gjorde på dvd, så jeg blir sikkert fornøyd. Hvordan den funker på CD vet jeg ikke. Det spiller uansett ingen rolle for min del siden jeg har SA-15, men jeg kommer nok til å prøve av ren nysgjerrighet.

Karla: Kjøp deg PS3, så får PJ`n din gjort mer enn å samle støv Du har jo en pc i dag uansett. Jeg tar gjerne en tur igjen. Spent på hvordan dacen fungerer.

Har forresten bestilt min først Bluray-film...
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-blue-blu-ray-jpg

En lettkledd Jessica Alba i full HD må vel være en fin måte å innvie spilleren på (mon tro om ikke en boks med kleenex også må kjøpes inn for anledningen...ops. Ser at de fleste filmer hos play og amazon overstiger den berømte 200kr-grensa, men denne kostet ikke mer enn 14 pund.
    Nå fikk jeg lyst på HD-spiller jeg også
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, PS3 är jag bra sugen på. Måste surfa runt lite efter hur
    den spelar vanliga dvdfilmer, och om det går att spela flac-
    eller andra okomprimerade musikformat. Gran Turismo: har
    saknat det sedan jag sålde min PS2!!!!

Side 66 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •