Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1693
    Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe,

Jag kommer att ha två vinylspelare. En som står framme
    så länge det är mer än hälften av hifi-saften är kvar.
    Sen ställer jag dit en gammal Dualspelare som tål hårda finska tag:twisted:

Finsk härkomst + volymkontroll + dyr pickup = bad combo

Kippis!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen timer kjøring over til "søta bror" og tilbake til norge (slapp unna "hulromsundersøkelse" i tollen også ) har jeg fått en hårete tube med en søt liten svs-logo i hus. Har ikke fått teste all verden enda, bare sjekke at alt funker som det skal og det gjør det definitivt Siden denne suben bare krever 42cm+ plass hver vei har jeg mange flere plasseringsmuligheter i stua, enn jeg hadde med PB 12 plus. Skal prøve meg litt frem de nærmeste dagene. Har stor tro på plassering i området rundt høyre front utifra tidligere erfaring med PB10 NSD.
    Her er et lite bilde av den nye stoltheten :-D
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-svs-pc-ultra001-jpg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også ha en slik! Eller 2 eller 4, for symmetriens skyld :-)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Etter noen timer kjøring over til "søta bror" og tilbake til norge (slapp unna "hulromsundersøkelse" i tollen også ) har jeg fått en hårete tube med en søt liten svs-logo i hus. Har ikke fått teste all verden enda, bare sjekke at alt funker som det skal og det gjør det definitivt Siden denne suben bare krever 42cm+ plass hver vei har jeg mange flere plasseringsmuligheter i stua, enn jeg hadde med PB 12 plus. Skal prøve meg litt frem de nærmeste dagene. Har stor tro på plassering i området rundt høyre front utifra tidligere erfaring med PB10 NSD.
    Her er et lite bilde av den nye stoltheten :-D
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-svs-pc-ultra001-jpg
    Tuben er å blir kul, ingen tvil om det. Blir morro å høre hvordan du føler den funker opp imot PB12Plus'en du hadde før.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig Frode! Gleder meg til å høre på denne rakkeren.

Undres hva folk vil tro dette er når de trodde PB12+ var en kommode

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstremt....

Jeg vet selv hva en passiv sånn der kan gjøre (såfremst det er en ultra du har da). Jeg var forresten i sverige og hentet min også...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert Marantz.
    Denne er jo ypperlig å henge jakker på også
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

Kult at du får med "svennebrev" går ut fra det er kalibrering du har fått svennebrev i nå? lol

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange gode forslag. Tror jeg skal teste behringeren min og se om det hjelper. Har lest at den skal avgi en del støy, så får vi se hvor ille det er. RK skal uansett testes ut for å se hva det gir meg på film, får jo låne Mr.Myagi sin 3806 og en RXV2700 fra Hifihuset. Skal se om jeg får testet litt i helgen... Det eneste "problemet" er at jeg kanskje blir uten sub fra og med i morgen. Kommer en og skal se på den og hvis det blir salg, har jeg ingen sub før 17.mai-helgen... :cry:
    Hva har du funnet ut ? Ser at du selger din Arcam ...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Ekstremt....

Jeg vet selv hva en passiv sånn der kan gjøre (såfremst det er en ultra du har da). Jeg var forresten i sverige og hentet min også...
    Det er PC Ultra

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hva har du funnet ut ? Ser at du selger din Arcam ...
    Jeg testet Denon 3806 på lørdag. Denon leverer god lyd i stereo, men det kommer frem litt mer detaljer med Arcamen, samt at lydbildet blir litt mer "ryddig" (pinpointing, microdetaljer, plassering). På filmlyden derimot kom romkorreksjonen til sin rett og jeg opplevde et litt mer sømløst lydbilde rundt meg. Problemer som rommet står for ble mer eller mindre borte, så filmlyden fikk seg et løft.
    Tror jeg likevel satser på en RXV2700. Har lest mye bra om YPAO og menysystemet, samt at jeg har hatt meget god erfaring med Yamaha-receivere tidliger
    Risken er at jeg må kjøpe den uhørt, men tror det skal gå bra. På sikt blir det en 2-kanal pre eller integrert forsterker med prosessorinngang. Så lenge Yamahaen leverer stereolyd på samme nivå som Denon er det en løsning jeg fint kan leve med en stund

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet Denon 3806 på lørdag. Denon leverer god lyd i stereo, men det kommer frem litt mer detaljer med Arcamen, samt at lydbildet blir litt mer "ryddig" (pinpointing, microdetaljer, plassering). På filmlyden derimot kom romkorreksjonen til sin rett og jeg opplevde et litt mer sømløst lydbilde rundt meg. Problemer som rommet står for ble mer eller mindre borte, så filmlyden fikk seg et løft.
    Hvordan er lyden med Denon'en ift Arcam'en med dine Focal Electra ?

Jeg har en Denon 3806 nå men ønsker å oppgradere mine HT og få en bedre forsterker. Etter å ha lest så mye bra om dem ser Focal Electra og/eller Arcam AVR350 ut som gode kandidater for meg.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke bort ifra at Yamaha RX-V 2700 med Parasounden (du har ikke solgt den, har du?) vil være veldig bra til tokanals. Jeg har ikke hatt spesielt hastverk med å bytte RX-V 2500 ut enda, det lyder godt. Pre-out "hysteriet" med RX-V2700 var etter hva jeg har hørt i etterkant litt "fem fjær til fem hønsehus."

Edit: Jerome, Focal Electra 1027be er høyttalere du absolutt må teste.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hvordan er lyden med Denon'en ift Arcam'en med dine Focal Electra ?

Jeg har en Denon 3806 nå men ønsker å oppgradere mine HT og få en bedre forsterker. Etter å ha lest så mye bra om dem ser Focal Electra og/eller Arcam AVR350 ut som gode kandidater for meg.
    Klangmessig passer Arcam og Focal meget godt sammen. Denon har litt "mørkere" lydsignatur enn Arcam, så du for en anelse mer luft og detaljer i toppen med Arcam. Begge passer vel egentlig godt med Focal. Du får litt bedre egenskaper i stereo med Arcam, mens Denon er best på film pga romkorreksjonen. Det er nå ihvertfall min mening...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med ny svs!:-)
    Hvordan fungerer denne kontra PB`en?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg kommer for seint for Arcam'en din. Dette gikk alt for fort for meg, jeg blir for gammel eller ... :-?

For info: hvor mye betalte du for din ny sub i Sverige ? Og hvor kjøpte du den ? Send meg en PM hvis du ønsker ikke å poste prisen der.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcamen er nok solgt ja, med mindre han som skal kjøpe trekker seg. Det gikk overraskende fort. Fikk mange seriøse henvendelser, så om han som skal kjøpe til helgen får kalde føtter er det ikke noe problem å få solgt den.

Kjøpte SVS`n brukt av "Karla" for 7700,- Mulig den ikke er verdt så mye, men jeg ville ha den og sendte han "an offer he couldn´t refuse"
    PC Ultra 12" er ikke CE-godkjent og derfor finnes det kun noen få brukte eksemplarer på markedet som folk importerte selv, før L-sound kom på banen.
    Mulig at 13" PC Ultra blir tilgjengelig senere i år om L-Sound får den CE-godkjent

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si det skjer ting her også om dagen Marantz ! HVordan syntes du tuben er kontra Den eller de Gamle svs`ene du har hatt..

Håper att jeg snart kan få oppleve kinoen din på nytt !

Mye gromt her nå :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet tuben noe særlig enda, men det lille jeg har hørt virker meget lovende. Skal komme med litt mer info og en kurve når jeg har tatt meg tid til litt kalibrering. Regner med at det blir gode demomuligheter i sommer. De over meg pleier å reise bort i et par uker og da er det ypperlig å kjøre demokvelder

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok en runde med subkalibrering gjennomført. Resultatet er jeg meget fornøyd med, spesielt mtp at ingen form for EQ er brukt, kun fasen på PC Ultra er justert
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-svs-pc-ultra-1027be-60hz-crs-jpg

Jeg har en kraftig topp på 114hz, men når jeg hører på musikk legger jeg ikke så mye merke til den så da gidder jeg ikke å gjøre noe mer med den foreløpig. Jeg har også vært nøye på å ha samme avstand på sub og fronter i innstilling på receiver, og tatt fasejustering på PC Ultra istedet. Da vet jeg at det samme resultatet er mulig å oppnå ved bruk av stereo-forsterker (som jeg skal ha etterhvert), som ikke kan justere avstand/fase.

Jeg forresten fått RXV2700 i hus (i sort mens jeg venter på titan). Førsteinntrykket er meget bra, men siden jeg har begrenset brukstid foreløpig, kommer litt flere inntrykk etterhvert, samt noen bilder

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med en sammenligning mot Denons romkorreksjon når du har fått brukt den litt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 61 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •