Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1693
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ikke for å kverulere her...:-D
    Men hvordan skal man kunne bevise at varen er nyinnkjøpt?

Når Karla tar med seg sin egen sub over grensen vil de umulig kunne bevise at han skal selge den eller ikke ha den med tilbake, altså ingen moms.
    Hadde Marantz hentet subben hos Karla kunne de heller ikke bevist at han ikke hadde den med seg da han dro dit, eller at Karla bare hadde lånt den av Marantz. Heller ingen moms.

Ligger subben i en uåpnet originalforpakning sammen med kvitteringen, har jeg ingen problemer med å forstå at moms må betales. Saken er jo åpenbar i et slikt tilfelle. Eller hvis en butikk sender varen.
    Det er det jeg prøver å forklare, det spiller ingen rolle om varen er ny eller brukt. Varen er fortsatt MVA-pliktig. Bevisbyrden ligger på den som tar varen inn i Norge, ikke tollvesenet. Dvs om Karla skal bruke "den var bare på lån" forklaringen, må Karla samtidig ha bevis for at varen i førsteomgang ble tatt ut av Norge. Et slikt papir kan man få hos tollvesenet, og jeg vet det blir mye brukt nettopp for å slippe slike kjedelige situasjoner der et produkt faktisk skal ut av Norge en liten tur.

Les gjennom utdragene fra loven som ble limt inn for et par innlegg siden.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressant att få veta lite om Era tullregler. Jag har
    åkt över gränsen många gånger de senaste åren med högtalare
    och elektronik. För det mesta har syftet varit att dema grejerna
    hemma hos mina medmissbrukare i Oslo:-D

Hittills har jag inte blivit stoppad, men jag har funderat mycket
    över vad som kunde ha hänt.

Och Marantz tar nog inte illa vid sig av lite O/T, då jag räknar
    med att han tar med nåt för demo nästa gång han kommer till
    Sverige.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg vil ha rett!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Men jeg vil ha rett!
    Du kan trøste deg meg at i praksis så har du nok rett. Som Karla sier selv, har han aldri blitt stoppet.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, da har jeg fått en liten leksjon i norske tollregler

Sliter forresten med et lite dilemma.... Etter mye frem og tilbake og mye tid med kalibrering/plassering sliter jeg fortsatt med å få optimal lyd i rommet mitt, vel og merke i forhold til hva jeg kan forvente. Dilemmaet er AVR350... På den ene siden leverer den 2-kanalslyd i klasse med meget gode integrerte stereoforsterkere og er uten tvil den beste 2-kanalsformidleren jeg har hatt i hus (med unntak av C31...). Det jeg desverre har begynt å innse er behovet for romkorreksjon og da først og fremst på film. Rommet mitt er og blir håpløst, 25m2+ med kriker og kroker er ikke optimalt på noen måte og derfor vurderer jeg å prøve en løsning med RK (Denon 3806, Marantz SR7001 eller Yamaha RXV2700). Samtidig er jeg redd for at 2kanals-opplevelsen vil tape seg i forhold til Arcamen med disse. Jeg hadde en SR7001 på hjemlån og jeg følte ikke at RK ga meg noe ekstra på musikk, men årsaken kan delvis ha vært feil kalibrering da det kan ta mange forsøk før man finner de riktige måleposisjonene, noe jeg ikke prøvde ut noe særlig. Siden jeg er 50/50 surround/stereo-mann er det vanskelig å velge. Synspunkter?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er mye av det samme som jeg opplevde med AVP700. Konge på musikk, men jeg klarte aldri å få det optimalt på film. Da rommet mitt er 99% tilegnet film ble det et bra løft når jeg gikk over til 2807 som pre. Merker dog at 2-kanals biten ikke holder samme kvalitet. Finnes det ingen pre som leverer begge deler???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Fysisk romkorreksjon, uten bakdelene med elektronisk EQ. Tar også stereo opp på et nytt nivå.

2. Pre med prosessorinngang + receiver

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker ikke slik og det var nettopp derfor jeg slo til på Arcamen. Arcam har jo altid fokusert på musikken, mens alternativene først og fremst er filmmaskiner. På den andre siden er det jo mange her som har hatt stort hell med RK, Flageborg, RoKo og Dag Johnsen, bare for å nevne noen velkjente navn...

Edit: HåkonN, løsning nr.2 har jeg tenkt på flere ganger. En kamerat av meg, Sven Roger, kjører en reciever + en integert chapter m/prosessorinngang og det fungerer meget bra. Fysisk romkorreksjon er også en mulighet, har blitt tipset om å teste noen akustikkplater i taket. Dette er noe jeg kunne tenkt meg å prøve, uansett om jeg beholder AVR350 eller ikke, da det mest optimale er å korrigere minst mulig med en EQ.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp på salg av AVR350 så er jeg litt redd for at det skal sende ut feil signal om jeg skulle selge den etter så kort tid. Jeg ønsker ikke at folk skal sitte med inntrykket av at det er en dårlig receiver, for det er det absolutt ikke. Tvert om! Hadde jeg hatt et enklere rom ville jeg ikke vurdert å selge den i det hele tatt. Siden jeg fikk den i hus har det mer eller mindre gått i musikk og derfor har jeg ikke fokusert noe særlig på probleme i rommet mitt, for i stereo har jeg lite å utsette på lyden.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det integrasjon med subben du sliter med eller? For min egen del med AVR-350 fungerer det ikke med fronter som "small" og sub, noe jeg har prøvd ut med både Usher CP-6381, Elac FS-127, Swans F2.2 og ML Vista. Den gjør et eller annet i overgangen der som bl.a. ikke Marantz SR7500 gjorde. Integreringen når jeg kjører fronter som Large blir derimot mye bedre enn med Marantzen hos meg.

Mulig dette ikke har noe med ditt problem å gjøre, men mitt tips er hvertfall å ikke kjøre noen høyttalere (R & L) som small på AVR-350.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører en helt passiv "forforsterker" med kun volumkontroll(attenuator) og en RCA-switch som switcher front-signalene mellom stereo og flerkanalslyd. Bruker da en Denon 3806 som processor med RK. Fungerer ypperlig når man har en separat effektforsterker.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ligger først og fremst i bassområdet. Jeg tror det kan ha en liten sammenheng med "ombyggingen" jeg gjorde for ikke lenge siden. Bassen kan til tider oppfattes som litt "boomy" pga en kraftig topp ved 50hz. Jeg får heller ikke faset ut dette området med suben. Til sammenlikning har området over 80-100hz blitt en del bedre etter at jeg satt opp veggen. Mellomtone og diskant kommer bedre frem og det er minst like viktig som bassen.

Synes samtidig lyden nedover blir litt spinkel om frontene kjøres til "small", så det er heller ikke noe jeg synes fungerer. Setter jeg de til "large", slik som de er nå, blir det bedre men da følger også "50hz-boosten" med på kjøpet. Siden problemet da blir frontene, vet jeg ikke helt hvordan jeg kan løse dette uten RK.... Jeg trenger rett og slett mulighet for å kunne "tweake" litt i bassområdet. På musikk er som sagt problemet mindre merkbart, siden mesteparten av musikken jeg hører på ikke har så voldsom bass uansett. På film og multikanalsmusikk derimot, blir det til tider for mye bassenergi på avveie i rommet...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behringer til suben?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden problemene først og fremst skyldes bassen i frontene tror jeg ikke det hjelper. Jeg har en behringer, så kan jo alltids prøve. Får lånt en 3806 og muligens også en RSV2700 i løpet av uka, så jeg får i det minste prøvd om det hjelper.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis problemet kun sitter i bassområdet, ville jeg som Anfield vurdert Behringer, i stedet for å gå til massive utskiftninger.

Alternativet er som andre har nevnt her å skille fullstendig mellom musikk og film med en forforsterker eller integrert med prosessorinngang. Da kan du få du det beste fra to verdener (i praksis har en begge verdener...) og en kan oppgradere/nedgradere/endre film- og musikksiden uavhengig av hverandre.

Ingenting er verre enn kompromisser som f.eks. jeg har opplevd: en foretar endringer på filmsiden som er veldig positive, men på bekostning av musikken, som gikk om ikke i do, så ihvertfall på dokanten :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Får lånt en 3806 og muligens også en RSV2700 i løpet av uka, så jeg får i det minste prøvd om det hjelper.
    Blir spennende å høre hvordan 3806 fungerer for deg her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvis problemet kun sitter i bassområdet, ville jeg som Anfield vurdert Behringer, i stedet for å gå til massive utskiftninger.

Alternativet er som andre har nevnt her å skille fullstendig mellom musikk og film med en forforsterker eller integrert med prosessorinngang. Da kan du få du det beste fra to verdener (i praksis har en begge verdener...) og en kan oppgradere/nedgradere/endre film- og musikksiden uavhengig av hverandre.

Ingenting er verre enn kompromisser som f.eks. jeg har opplevd: en foretar endringer på filmsiden som er veldig positive, men på bekostning av musikken, som gikk om ikke i do, så ihvertfall på dokanten :-)
    Men behringer er til sub, og det er i frontene størsteparten av bassproblemene er... Surroundreceiver med RK til film og dedikert stereoforsterker til musikk er nok det mest optimale, men ikke noe jeg har råd til nå. På sikt blir det nok noe slikt. Er litt i tvil hva jeg skal gjøre akkurat nå... Jeg vet ikke om RXV2700 eller 3806 er like gode i stereo som AVR350, men kanskje jeg får leve noen mnd med et kompromiss? Kanskje de gjør en god jobb? Blir uansett spennende å teste

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke at det var frontenes bass du slet med...

Jeg kompromisset, byttet Primare SPA21 med Denon 2807 som pre. Det gikk en kort periode... Men dine kandiater er muligens bedre i dine ører! Vi får håpe det, for det er det billigste :-)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men behringer er til sub, og det er i frontene størsteparten av bassproblemene er... Surroundreceiver med RK til film og dedikert stereoforsterker til musikk er nok det mest optimale, men ikke noe jeg har råd til nå. På sikt blir det nok noe slikt. Er litt i tvil hva jeg skal gjøre akkurat nå... Jeg vet ikke om RXV2700 eller 3806 er like gode i stereo som AVR350, men kanskje jeg får leve noen mnd med et kompromiss? Kanskje de gjør en god jobb? Blir uansett spennende å teste
    Mulig jeg husker feil, men kjører ikke du effektamp på frontene? Da kjører du jo bare Behringeren mellom AVR350 og effekttrinnet...

Jeg vet at mange klager på støy og sånn fra behringerene, men da får du jo sjekket om det ville hjulpet med RK?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om RXV2700 eller 3806 er like gode i stereo som AVR350, men kanskje jeg får leve noen mnd med et kompromiss? Kanskje de gjør en god jobb? Blir uansett spennende å teste
    Hos meg er det ikke tvil om at Arcam gjorde en bedre jobb i stereo enn 2807 (som har samme pre som 3806) Klarere detaljer og bedre oppløsning med Arcam. I bassområdet hører jeg ikke noen forskjell. Kjører nå cd analogt fra DV79(har bedre DA-converter) og 2807 i pure direct.
    Greit i mitt filmrom, men tviler på jeg ville beholdt dette om det skulle prioriteres hifi
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 59 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •