Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1693
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den ser veldig bra ut Marantz RÅFIN SENTER....

Ble mer luftighet etter at subbene er borte. Men de skal jo på plass igjen, eller har tanken om to tuber festet seg ?

Uansett det blir bare mer å mer rått.

BTW det er en lys flekk på gardinen til høyre? Går ut fra det er noe med bildet siden gardinene var sorte sist jeg var hos deg.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig stilfullt ut nå Marantz. :-D Nå som lyddelen begynner å falle på plass...? så er det vel bildedelen som må oppgraderes? :wink:
    Det nærmer seg vel en skikkelig 1080p pj nå vel!!! :twisted:
    Lekkert oppsett uansett! :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Den ser veldig bra ut Marantz RÅFIN SENTER....

Ble mer luftighet etter at subbene er borte. Men de skal jo på plass igjen, eller har tanken om to tuber festet seg ?

Uansett det blir bare mer å mer rått.

BTW det er en lys flekk på gardinen til høyre? Går ut fra det er noe med bildet siden gardinene var sorte sist jeg var hos deg.
    Tror ikke det blir aktuelt med 2 "vanlige" suber i front. Om det blir 2 tuber vet jeg heller ikke. De kommer jo uansett ikke i salg før om nesten et halvt år. Det blir mer luftig rundt racket slik det er nå, men samtidig synes jeg det bidrar til å få rommet til å virke noe smalere. Mulig jeg kjøper meg en ny "oppli" til å begynne med for å se hvordan det blir.

Lysflekken skyldes dårlig fotografering. Her sett dette tidligere når man fotograferer helt sort bakgrunn, men hva det kommer av vet jeg ikke.

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Dette ser veldig stilfullt ut nå Marantz. :-D Nå som lyddelen begynner å falle på plass...? så er det vel bildedelen som må oppgraderes? :wink:
    Det nærmer seg vel en skikkelig 1080p pj nå vel!!! :twisted:
    Lekkert oppsett uansett! :-D
    Bildedelen står et stykke ned på lista mi, selv om jeg gjerne skulle hatt en "Pearl" eller JVC HD-1 i taket. Jeg er nok mer en "lydmann" enn "bildemann", og takk og pris for at jeg ikke er like opptatt av begge, for da hadde jeg virkelig vært fattig
    Med mindre jeg plutselig skulle bli rik, kan jeg si at det garantert ikke blir noen ny PJ på meg før tidligst neste år.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Den får både rack og øvrige komponenter til å se litt puslete ut. Vurderer om jeg skal bygge meg et nytt rack som er lavere og bredere for at ikke senteren skal bli for dominerende i midten. Synspunkter?
    Heisan!

Jeg ville ikke ha bygd nytt rack, for det første racket ditt er grisefint(nøff,nøff)

For det andre, dersom du setter cd-spiller en annen plass så vil ikke centeren se så ruvende ut

Bare et synspunkt, men det var jo det du ba om:-D

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh skitt. Der var center på plass.

Komplettèrer du med SR 1000be, eller?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir bare bedre og bedre dette, Marantz! Nesten som en skulle bedt om audiens en gang igjen Oppsettet ditt ser veldig innbydende ut nå, og jeg tviler ikke et sekund på at det låter veldig bra!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sikkert nevnt det før, men det skader vel ikke med en repetisjon?
    Smakfullt, stilfullt og ytterst delikat!
    Bor det en designerspire i deg, Marantz? Sans for kvalitet har du i alle fall! 6 av 6, på min "terning".

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NICE! Utrolig lekkert! Skal si det er mye som har forandret seg siden jeg var der.

BTW, om du syntes bildene blir for varme kan du ta de i RAW og velge perfekt hvitbalanse i ettertid m/photoshop. I allefall en greit måte å gjøre det på om du allikevel har tenkt til å endre oppløsning etc.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vetteman:Jeg kan jo bygge et nytt rack med samme design, bare litt bredere. Kan ikke sette cd-spilleren så mange andre plasser enn der den er nå.

mattman: Mener at Sr1000 koster ca 30k, noe som er laaangt over hva jeg kunne tenke meg å bruke på bakhøyttalere, selv med rabatten til André. Heller mer mot de nye dipole bakhøyttalerene i Chorus V-serien. De ligger på 8000,- for paret, noe som passer litt bedre for lommeboka. Jeg kommer også til å teste med effektforsterker til senter for å se om det gir lyden et løft. En enkel måte å gjøre det på er å bruke den ene kanalen i parasounden min til å drive senteren og spille noen filmklipp hvor jeg kun kjører lyd i senter. Funker det bra blir det muligens en Parasound model 275 på 2x75watt (200w brokoblet) eller model 2125 på 2x125watt (400w brokoblet).

Kenti:Jeg synes absolutt vi skal få til en helaften med lyd og bilde. Du "skylder" meg jo en liten lytt hos deg også

Scrooge: Takker og bukker

HåkonN: Takker for tips. Tar både RAW og JPEG-format på alle bilder, så da skal jeg se om jeg ikke kan trikse litt i photoshop så snart det er innstallert.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SR 1000be er ganske dyre, ja. Og veldig store samtidig. Uansett hvor plasseringsvennlige bipolare bakhøyttalere er, så tror jeg disse trenger ganske mye plass. Men bipoare bakhøyttalere er absolutt veien å gå i et surroundanlegg, SR 1000be er muligens litt vel dyre prioriteringsmessig.

Så, hvordan er centeren? Den slår fra seg tenker jeg?

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Detta ble orntlig stilig Frode. Spørs om ikke malerkoster og annet må legges bort til fordel for tur over haugen bort til deg. Her i gården er BW2 på plass, men mangler litt kabler som dukker opp torsdag. Denon`n står fortsatt nedpakket, men med de nye kablene er den vel oppe å leverer i løpet av helga, holder på med bruksanvisninga som føles like stor som Oslo telefonkatalogen.
    Vi snakkes, Arne

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordentlig lekkert Marantz.
    Beklager at jeg ikke dukket opp på lørdag, men det ble for fint vær og madamen ville gjerne ha litt orden på terrassen:cry:
    Heldigvis bra innevær på søndag og da ble den "nye" Matrix kjempesenteren ferdig
    Vi treffes vel på lørdag i kinoen?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mattman: Fikk ikke tid til å teste så mye i går. Spilte bare gears of war 1 times tid, så det er litt vanskelig å få noe inntrykk. Etterpå derimot, skal jeg kjøre demoskiva mi og se hvordan den greier seg

Warlock: Vi kan jo bare snakkes på mail og avtale en dag du ikke må svinge malerkosten

Mor10:
    Ikke noe stress at du ikke kom. Regnet med at du måtte jobbe i det fine været for å beholde husfreden Vi får vel slå av en prat på lørdag og avtale noe.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjælp! 3dager uten nett så kommer jeg tilbake til masse snadder. Arti arti.

Grattis med ny cd-spiller, den kom fortere enn forventet Electra senteren var, som du nevner, mye større enn hva jeg trodde. Skikkelig stilig! Griskelekker frontrekke, synes dog litt synd på vincent'n som må bære vekten av en electra senter :P

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett, som blir enda bedre om en liten stund...

Centeren står nok ikke på cd-spilleren, racket har egen hylle til den.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren står oppå vincenten ja og det er ikke noe problem heller Har 4 gummiknotter, 1 plassert i hvert hjørne på cd-s6, og det blir stabilt som bare f***.

Når det gjelder inntrykk av senteren er det, ikke overraskende, meget bra men man merker tydelig at den ikke er innspilt i forhold til frontene. Koblet senteren som venstre front og sammenliknet med 1027 på høyre som er skikkelig innspilt, var lyden litt "hardere". Det jeg kan si er at den allerede nå greier å "punche" skikkelig bra i kroppen (testet litt med infected mushroom i mono) og morrofaktoren er absolutt til stede, så jeg gleder meg til den har fått 100 timers++ med innspilling. Merket også at det var meget gunstig med ekstra effekt (koblet den til venstre frontutg. på parasounden), så på sikt blir det nok en model 275 eller 2125 til å drive senteren. Utover det venter jeg til den har fått "løsnet" litt før jeg skriver så mye mer.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet ditt blir bare bedre. Hvordan synes du SVS jober med Arcam. Min erfaring er at den ble mindre brutal når jeg byttet fr Acam til Denon. Merkelig, men den lyder snillere enn før uten at jeg har funnet noen god forklaring på dette fenomenet. Har testet på forskjellige gain, men den spiller rett og slett anderledes og det ikke i posetiv betydning :?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Rommet ditt blir bare bedre. Hvordan synes du SVS jober med Arcam. Min erfaring er at den ble mindre brutal når jeg byttet fr Acam til Denon. Merkelig, men den lyder snillere enn før uten at jeg har funnet noen god forklaring på dette fenomenet. Har testet på forskjellige gain, men den spiller rett og slett anderledes og det ikke i posetiv betydning :?
    Jeg sliter faktisk med suben for tiden. For ikke lenge siden hadde jeg ganske god kurve, men jeg har klart å knote det til på en eller annen måte Det kan være en eller flere av endringene som er blitt gjort i rommet (den nye veggen jeg satte opp, stuebordet som er fjernet og liggedelen på sofaen som er flyttet fra høyre side til midten). Innstillingene er mer eller mindre identiske med det jeg har hatt før, så jeg går utifra at det er endringene i rommet som på en eller annen måte stjeler bassen....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye peiling på dette, men sliter med det samme selv

Men syns huske noe om at AndreWerdenskrieg også fikk endringer når han fjerna juletreet og lignende. så det kan sikkert ha endel å si.

Du får nok bare begynne på nytt slik som så mange ganger før ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått kalibrert litt, og du verden så lite som skal til for å vippe resultatet den ene eller den andre veien. Snakket litt mer RoKo i går og fikk et tips om å sette en eller flere dører på gløtt... Jeg satte soveromsdøren på gløtt, ca 2cm, og se hva som skjedde :shock:
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-svs-pb12-plus-avr-350-med-pen-jpg

Under ser man måleresultatet med døren helt lukket
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-svs-pb12-plus-avr-350-med-lukket-jpg

Den kraftige dipen i 30hz-området er helt borte Peaken på 50hz er det frontene som står for. Det eneste som står igjen er å fintune intergeringen slik at fasen mellom sub og fronter er så presis som mulig. Kan bevege meg mellom 1,0-2,5m på distance/delay-justering på receiver uten betydelige endringer på frekvensresponsen, så jeg har en del å gå på mtp fasejustering. Takk til RoKo for et meget godt tips :-D

Side 56 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •