Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1693
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har etterhvert fått deg et meget strøkent oppsett her! Tror nok dette vil spille "som nøkken"...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Marantz ! Dette har jeg gått glipp av, her blir det jo bare bedre og bedre :-D Det ligger forresten ett par med bakhøytalere på avtorget ;-)

Nå må jeg se og få tatt meg en tur bortom til deg igjen, noen planer for en demo aften i nærmeste fremtid ?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Grattis (igjen) - vet det høres bra ut. Regner med at jeg kommer til å invitere meg selv når den nye centeren er i hus
    Takker Du trenger jo ikke invitere deg selv, det sørger jeg for Vi kan jo prøve å få til noe en dag til uka? Ringer deg eller sender melding.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hei Marantz ! Dette har jeg gått glipp av, her blir det jo bare bedre og bedre :-D Det ligger forresten ett par med bakhøytalere på avtorget ;-)

Nå må jeg se og få tatt meg en tur bortom til deg igjen, noen planer for en demo aften i nærmeste fremtid ?
    He, he. Jo da, det hadde vært artig med 1007be som bakhøyttalere, men det blir for "fancy" utifra det som tikker inn på konto hver måned... Derimot synes jeg de nye dipole chorus 800v virker spennende og prisen er heller ikke avskrekkende. Har hatt litt lyst å prøve med 6.1, men da må jeg finne en fornuftig plass til den bakerste høyttaleren.

Det blir nok en demo om ikke så lenge. Du bor jo uansett i nærheten, så om det passer for begge kan vi jo ta det etter jobb en dag.

Ellers takker jeg for gode ord og kommentarer/innspill som dukker opp, både fra deg og andre som skriver her. Denne tråden begynner jo faktisk å bli ganske lang....

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Marantz!

Lenge siden jeg har vært innom profilen din nå, men det gjorde bare overaskelsen desto større!

Her har mye skjedd! :-D

Ja, de bakhøyttalerene som bli nevnt over her, hadde jo vært prikken over "i"'en.. :-)

Utrolig bra gjennomført! Å dette er liksom en "Stuekino" !?

-Fantastisk... :-)

Edit: BTW, Who's Chuck Norris?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye Jo da, det har vel skjedd litt siden sist. Galskapen har for alvor tatt overhånd, så nå er det snart lite igjen som minner om en stue...

BTW:Kommentaren din om Chuck er herved meldt til både moderator og baltic inkasso. Utrolig kjedelig å bli kastet ut av forumet samme dag som man får kneskålene knust...:twisted:

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he hat 1007 x 4 i surround, da snakker vi litt overkill kanskje :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med veldig kapabel receiver, Marantz! Og ikke minst god center underveis!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her har det skjedd mye i det siste! Grattis med nytt utstyr, og "nytt" rom! Det er ikke mange som kan skryte av å ha en dedikert kino/hifi i stedet for stue! :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg avsluttet nok en runde med subkalibrering og som vanlig går ikke ting på skinner. Jeg lurer på om PB12 plus rett og slett er for liten for rommet mitt mtp headroom. Selv om lytteområdet kun er 9m2 er, mens stua er ca 22m2 totalt med mass kriker og kroker.
    Jeg har tatt et par målinger for å illustrere problemet. I forhold til integrering med fronter vet jeg (etter mye flytting) at nåværende plassering er den beste, så suben blir stående der den står nå. Jeg vet at jeg kan få noe bedre respons om jeg setter suben ved siden av venstre front, men av estetiske årsaker er du ikke aktuelt. Delefrekvensen er satt til 70hz. Jeg får også best resultat ved å sette frontene mine til "Large". Det er også de som står for peaken i 50hz området.
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-svs-pb12-plus-avr-350-0db-jpg

På den første kurven ser man at suben sakte med sikkert ruller av fra 45hz og nedover. Gain 3,5 tilsvarer "kl 10", i tilegg til at jeg kobler til y-split på både L+R inn på suben som gir ca 3db økning i input.
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-svs-pb12-plus-avr-350-5db-jpg

På neste kurve har jeg økt output fra receiver med 5db og man ser at kurven allerede ser bedre ut.

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-svs-pb12-plus-avr-350-10db-eller-gain-5-0-jpg

På den siste kurven har jeg økt output fra receiver med hele 10db. Det tilsvarer om jeg skulle vridd opp gain på suben til 5,0 eller "kl 12".

Erfaringsmessig vet jeg at dette er i grenseland før PB12 bunner dersom jeg spiller litt høyt, spesielt ettersom y-splitens +3db effekt tilsvarer omtrent "kl 13" i volum. Samtidig som det er åpenbart at jeg må vri opp gain såpass mye for å beholde output ned mot 20hz.

Spørsmålet er om PB12 plus/2 er veien å gå. Hvor mye ekstra output vil jeg få? Noen som har fornuftige innspill?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Da har jeg avsluttet nok en runde med subkalibrering og som vanlig går ikke ting på skinner. Jeg lurer på om PB12 plus rett og slett er for liten for rommet mitt mtp headroom.
    Hva kan man da gjøre...?:twisted:

Spørsmålet er om PB12 plus/2 er veien å gå. Hvor mye ekstra output vil jeg få? Noen som har fornuftige innspill?
    :-D
    Uten at jeg kan si meg 100% sikker, har bare lest det, husker ikke kilden, men PB12 Plus levere 70% av det Plus/2`n gjør. Selv har jeg hørt begge. Og du vil uten tvil få mye mer headroom med Plus/2...

Må forøvrig gratulere deg med nytt snader

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Må forøvrig gratulere deg med nytt snader
    Takker

En ting jeg synes er merkelig er denne kurven jeg har tatt tidligere med omtrent samme innstillinger. Selv om chorus SW700 er med på målingen, vil de uansett ikke gjøre noe utslag fra 35hz og ned. Lurer på om jeg har gjort noe galt som jeg kanskje har oversett...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får snart muligheten til å kjøpe/plassere 1 tube bak hver fronthøytaler

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Du får snart muligheten til å kjøpe/plassere 1 tube bak hver fronthøytaler
    Nå ble jeg fryktelig nysgjerrring Hva er det du vet??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg fryktelig nysgjerrring Hva er det du vet??
    Lsound får inn tuber om litt

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge siklet på disse tubene. Perfekt å ha en bak hver front
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

for stor????

Du kan godt si at en sub er for liten for rommet ditt, men det jeg sier er at ingen sub er for stor!!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Du kan godt si at en sub er for liten for rommet ditt, men det jeg sier er at ingen sub er for stor!!
    He,he 2 Ultra-tuber hadde nok gjort seg gitt...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp, jeg har gjort noe dumt

Vel, etter en liten tur ut til Hifihuset på lørdag gjorde jeg noe jeg ikke burde, nemlig å låne med en slik:

Meridian G06 CD-spiller
    Etter å ha lyttet noen timer ble jeg rett og slett irritert på meg selv for at jeg lånte den med hjem, for førsteinntrykket er veldig bra. Oppløsning, dynamikk, pinpointing. Den gjør det meste riktig og klarer å kombinere mikrodetaljer og morrofaktor på en imponerende måte. Jeg må nok prøve noen dager til bare for å se om jeg har latt entusiasmen over å ha et såpass bra produkt i hus, påvirke lytteinntrykkene for mye.... . Er stygt redd for at en liten slump feriepenger forsvinner hvis inntrykket ikke endrer seg........ Taim vill sjåvv

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det æ fali det" som ett kjent piggsvin ville sagt ;-)

Side 53 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •