Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1693
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    og vinneren får en gratis PS3 i posten...
    Har du bestemt deg for bilde Marantz? Jeg tror et undervannsbilde hadde gjort seg! Da kunne du drømt deg bort både i musikken og fantasien :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mest sans for New York-bildet. Blir litt som å sitte i en leilighetet i New York City og höre på musikk mens man ser ut av vinduet.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matrialer til lett veggen kan nog NC:-D sponnsa vi kan ta en prat om det,vad betreffer magesmerterne det fiksar vi til helgen hjemme hos Karla DIY

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    og vinneren får en gratis PS3 i posten...
    Har du bestemt deg for bilde Marantz? Jeg tror et undervannsbilde hadde gjort seg! Da kunne du drømt deg bort både i musikken og fantasien :-D
    Ingen premie herfra gitt
    Jeg synes bildene passer til ulike typer musikk. Det første jeg tenkte da jeg så New York-bildet var "Kari Bremnes - Over en by"

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg har mest sans for New York-bildet. Blir litt som å sitte i en leilighetet i New York City og höre på musikk mens man ser ut av vinduet.:-D
    AndreWerdeneskrieg; Det var akkurat det som var tanken.

På den andre siden kan jeg omtrent kjenne at pulsen synker når jeg kikker utover vannet på bilde nr2. Fyrer jeg opp Karunesh med et slikt motiv i bakgrunnen smelter nok stresset unna

Akkurat nå heller jeg en anelse mer mot New York..... Vi får se hva det blir til

Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Matrialer til lett veggen kan nog NC:-D sponnsa vi kan ta en prat om det,vad betreffer magesmerterne det fiksar vi til helgen hjemme hos Karla DIY
    Hyggelig av NCC Kanskje vinyl og "folk-öl" er løsningen på magesmertene.... Tvilsomt, men får satse på at jeg er frisk og rask til neste helg.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget stilig DIY løsning Marantz, New York bildet var meget passende. Stå på, og god bedring.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up for en sopp

:roll:
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    jeg prøver

nesten

straks

jeg er sååå barnslig da!

1000
    POLITI-KENTI skulle bare si ifra at han kan moderere! Herregud. redd for å miste jobben med en gang?
    Husk å pass på så ingen gjør no liknende igjen da.

Frode: Beklager at jeg "opptar" poster i tråden din

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått begynt på veggen. Rammen er stort sett ferdig, med unntak av noen småting. Regner med å bli ferdig i morgen. NB! Før noen kommer med kommentarer på det byggtekniske er jeg fullstendig klar over at man ikke skal sette opp reisverk slik som jeg har gjort det, men dette er bygget for å enkelt kunne demonteres mtp mine restriksjoner iht å bygge om noe i leiligheten. Bildene er desverre dårlige, noe som i hovedsak skyldes håndholdt kompaktkamera i dårlig belysning...
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-cimg0023-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-cimg0022-jpg

Som dere ser er bildet bredere en lerretet mitt, men det blir maskert ca 10cm inn på hver side med stofframmer slik at det blir helt skjult bak lerretet når det er nede.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kreativ idé. Sikker på at du ikke blir lei av det der bildet etter 1-2 måneder?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig Marantz! Fiffig løsning og øke lytteopplevelsen på

Har du noen mulighet for å bytte ut bilder hvis du skulle bli lei etter en stund?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet kan alltids byttes. Det er satt inn omtrent på samme måte som et vindu. Det vil bli holdt på plass av noen små lister med borrelås (akkurat nå er det kun 2 små skruer i toppen), så det tar bare et par minutter å fjerne det. Å bygge om for å sette inn et annet bilde er heller ikke en omfattende jobb, bare det ikke er større enn det som brukes i dag. Går jeg dritt lei av det uten å finne noe nytt, kan jeg jo alltids montere opp et rammelerret på veggen. Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se og høre om det ferdige resultatet på denne utmerkede idéen. Vi "AV/Hifi-interesserte" finner på mye rart.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg troen på! Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig hadde jeg blitt ferdig i går, hadde det bare ikke vært for at sløvheten tok overhånd i planleggingen og jeg kjøpte inn 2 meter for lite med lekter til stofframmene....:evil: Som det går frem av bildene gjenstår det litt oppunder kassetten til lerretet. Det får vente til over påske...
    Her følger et par bilder av gårsdagens innsats (kvaliteten er igjen ikke all verden... Huff, nå må jeg få ut fingeren og lære meg å bruke EOS D400 snart, istedenfor å ta bilder med kompaktkameraet mittops: )
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-cimg0002-jpg
    Stofframmer under produksjon. Disse er satt samme på enklest mulig måte, da jeg strammet til vinkler og stabilitet med stoffet som er kledd utenpå. Jeg har brukt 21x21mm glattkantlekt. Etter at montering er alle kanter og hjørner pusset forsiktig ned for å unngå fliser og skarpe kanter.
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-cimg0005-jpg
    En stofframme ferdig! Dårlig belysning igjen... Flekken på bildet skyldes kameraet, det er ikke møkk. Virker som disse flekken kommer av og til når man fotograferer sorte gjenstander, uten at jeg egentlig vet hvorfor
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-cimg0006-jpg
    Her er alt på plass utenom den lille biten i toppen som jeg manglet lekter til. Utrolig irriterende å ha så lite igjen... Jeg vurderer å maskere ned toppen ca 20cm for å få litt bedre høyde/bredde-forhold på bildet. Nå er det 180x140 (måtte maskere sidene litt pga bredden på lerretet). Som dere ser er de mystiske sorte flekkene tilbake på bildet...:?
    Resten av bildene ligger som miniatyrbilder nederst

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, så mye mere fokus du fikk på New York-bildet når bakgrunnen ble svart. Dette vil du nok merke godt til film. Ingen tvil om at dette ser mye tøffere ut.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God maskering hjelper utrolig mye. Spilte (eller staves det spillte?? ) litt Xbox360 i går og man blir så utrolig fokusert på lerretet når alt rundt er helt mørkt. Synes også det var deilig å få gjemt unna en del kabelrot. Alt i alt er jeg fornøyd, selv om man alltid finner rom for forbedringer. Jeg vet jo ikke hvor lenge jeg blir boende her og derfor synes jeg dette er godt nok, så får jeg heller finne frem perfeksjonisten i meg (om den finnes..) den dagen jeg kan bygge om permanent i egen bolig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilte

Fikk samme wow-opplevlse da jeg fikk montert opp min plasmavegg. Mye mere fokus enn med den originale hvite veggen.
    En av tingene jeg finner så "genialt" med din vegg er nettopp det at det bare er å rive den hvis man blir lei eller flytter. Ingen skade skjedd, liksom.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Spilte

Fikk samme wow-opplevlse da jeg fikk montert opp min plasmavegg. Mye mere fokus enn med den originale hvite veggen.
    En av tingene jeg finner så "genialt" med din vegg er nettopp det at det bare er å rive den hvis man blir lei eller flytter. Ingen skade skjedd, liksom.
    Jepp, den er bygd for å rives Det sitter tilsammen 5 skruer i vegg og tak og det er det bare å male/sparkle over. Kontriksjonen er satt i spenn ellers, så alle deler hjelper å holde hverandre på plass. Har i tilegg lagt gummipakninger mellomde ytterste stenderene og vegger, samt mellom bunnsvill og gulv for å skåne vegger og gulv mot merker. Alt i alt gjør denne veggen ikke mer "skader" mot interiøret enn man gjør ved å henge opp et par bilder

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med flott gjennomført prosjekt

Lest igjenom ditt lille prosjekt. En flott og kreativ løsning Gleder meg til å se noen bilder av rommet helt ferdig og anlegget på sin rette plass.

Gratulerer med ny stue og deilige film opplevelser.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Häftigt bygge!!!!

Lite efter-rapport från förra helgen:

- Allt är helt. PMC högtalarna tål stryk!!!!!
    - Grannarna hälsar inte. (precis som vanligt när Ni vart här)
    - Amatören som köpte myryadsteget klagar över lite tryck
    i basen. Han har Hecohögtalare. Suck... Tysk glaskross.
    - Soffan som akustikåtgärd är inte att förakta. Det låter bättre
    nu. Stor absorbent som inte stod på plats när du och S. Roger
    var här.
    - Jag har en spekulant på Marantz spelaren. Vad ska jag köpa???????
    G08?????

Ha det gott!!!! Vi ses när jag kommer till Oslo.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode ord BEF Flere bilder kommer når den siste biten er på plass og jeg har fått studert bruken av EOS400 litt nærmere.

Takk for sist Karla!
    Utrolig at PMC`ene lever etter å ha spilt massive attack med forsterkeren på MAKS VOLUM :shock: Blir like imponert hver gang over bassfundamentet den greier å levere.
    Hadde jeg vært naboen din ville nok ikke jeg hilst heller, etter 15 timer med høy musikk på 2 dager Myriaden har nok strammet opp bassen en del og han som kjøpte den opplever desverre det som mindre bass, ikke bedre. Når det gjelder sofaen så demper den nok diskanten litt, som ble litt i meste laget for meg når vi spilte høyt med Hegel forsterker og cd-spiller uten demping på veggen. Fint om du blir kvitt Marantzen ettersom du ikke ser noe særlig på film likevel. Da er det nok mer å hente på en god cd-spiller. En G08 hadde nok ikke vært så dumt. André fikser nok en hyggelig pris som du ikke kan si nei til

Side 51 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •