Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1693
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du prøvd NAD M15 som prosessor? Eller blir den for dyr? Jeg tror dette vil være et kanonalternativ lydmessig i hvertfall.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det var det jeg også tenkte, at Arcam muligens ville være lyst - uten å ha hørt komboen. Det blir litt overfladig synsing, legger ikke skjul på det. Absolutt ingenting man burde unngå å teste. Parasound på electra er jo en veldig passende kombo - og med disse kriteriene tegnet jeg meg en liten matchkarikatur - som tydeligvis ikke stemmer helt, gitt

Det er helt klart at designet til Arcam slår det meste, hvis du tenker på WAF som et eget kriterie.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jmlab + Parasound kan testes hos meg ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Nei det var det jeg også tenkte, at Arcam muligens ville være lyst - uten å ha hørt komboen. Det blir litt overfladig synsing, legger ikke skjul på det. Absolutt ingenting man burde unngå å teste. Parasound på electra er jo en veldig passende kombo - og med disse kriteriene tegnet jeg meg en liten matchkarikatur - som tydeligvis ikke stemmer helt, gitt

Det er helt klart at designet til Arcam slår det meste, hvis du tenker på WAF som et eget kriterie.
    Hehe, WAF som et eget kriterie.. Tenkte at det var litt synsying ute å gikk der ja, for oppfatningen min er helt motsatt når det gjelder SR7500/AVR-350.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Har du prøvd NAD M15 som prosessor? Eller blir den for dyr? Jeg tror dette vil være et kanonalternativ lydmessig i hvertfall.
    Master-serien til NAD virker unektelig spennende, men budsjettet mitt er ikke i nærheten. M15 er også en ren prosessor, så da kommer flerkanals effekttrinn i tilegg og da havner jeg fort på 40-50k.

Edit: Når det gjelder design foretrekker jeg nok SR7500 fremfor AVR350. Arcamen er enkel og minimalistisk, men synes ikke designet er noe ekstraordinært. Synes faktisk Marantz har noen av de lekreste recieverene på markedet.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz receiverne er pene ja!

De ser maskuline, stilrene og tøffe ut!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Veldig mange, inkl meg selv, har feil oppfatning av hvordan spillestilen til Arcam er. Den er ihvertfall ikke slank i bassen og lys i toppen
    Dette samstemmer godt med min opplevels av begge merkene den siste tiden. Tradisjonelt har Marantz vært kjent for å ha en lydsignatur på "den varme siden". I de siste årene har Marantz tippet noe mer mot den "lyse" delen av klangskalaen (er veldig tabloid og enkelt beskrivelse, men dog) mens jeg selv mener at Arcam ligger veldig nærme det jeg selv beskriver som nøytral og "ufarget".

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Marantz receiverne er pene ja!

De ser maskuline, stilrene og tøffe ut!
    Enig der ja. Liker selv det enkle utseendet til Arcam, men Marantzen er nok hakket tøffere samtidig som den er stilren.

Tok et lite bilde i farta for moro skyld.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcamen låter heldigvis mye mer raffinert enn den ser ut.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Parasond'en er på Avtorget, jeg antar at besøket mitt gjorde inntrykk?

Som du nevnte blir det nok dyrt for begge. Nå som CD36 er på plass her, er høyttalere neste prosjekt, mye tyder på at det blir noe fra Electra serien

Tror forresten at et bilde over racket kan bli veldig bra, ihvertfall når det blir såpass gjennomført som du har planer om.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Ser Parasond'en er på Avtorget, jeg antar at besøket mitt gjorde inntrykk?

Som du nevnte blir det nok dyrt for begge. Nå som CD36 er på plass her, er høyttalere neste prosjekt, mye tyder på at det blir noe fra Electra serien

Tror forresten at et bilde over racket kan bli veldig bra, ihvertfall når det blir såpass gjennomført som du har planer om.
    Mini-testen vi hadde hos meg bekfretet bare at Arcam passer godt med frontene mine, så besøket ditt ble jaggu dyrt for meg Godt å se at også din lommebok får svi litt....

Både 2250 og ditt P35 effekttrinn gjorde en meget god jobb og det er derfor jeg er i tvil om jeg vil kvitte meg med den. Selv med de imponerende kreftene til AVR350 tror jeg at man til syvende og sist ikke kommer utenom et separat effekttrin for den optimale lytteopplevelsen. Har jo ikke hatt Parasounden så lenge, så om jeg selger den nå og må kjøpe noe nytt innen et par mnd, taper jeg såpass mange tusen at jeg like godt kan dra mastercardet med nesten 20% rente for å finansiere mellomlegget til AVR350 og likevel komme bedre ut av det (og jeg som trodde at jeg aldri ville få bruk for mattematikk senere i livet da jeg gikk på skolen... ) Det er jo bare noe få mnd til feriepengene tikker inn på konto uansett så da taper jeg vel noen hundrelapper i renter, i motsetning til tusenvis av kroner på å selge 2250 og kjøpe noe tilsvarende i løpet av kort tid. Hmmm..... mens jeg sitter og skriver innser jeg faktisk at det var litt forhastet å legge ut Parasounden for salg ops:. Tror det kan være lurt å vente til AVR350 er i hus og teste den med og uten 2250 før jeg bestemmer meg...

Til noe helt annet Kolschtat; Vi må se å få tatt kabeltesten vi snakket om tidligere. Kanskje det er flere kabelsketikere/entusiaster som kunne tenke seg å delta på en liten blindtest? Det blir da test av analoge signalkabler og kanskje et par høyttalerkabler.

Det eneste jeg må få orden på først, er noen sinnsyke magesmerter jeg har gått rundt med i over 3 uker og som ingen av legene (fastlegen min har snakket med 2 andre kollegaer + diverse eksperter) greier å finne ut av . Skal på sykehuset til uka og forhåpentligvis blir mysteriet løst da... Mest sansynlig er det blindtarmen, nyrestein eller kolikk (som jeg bare trodde små barn kunne få). Han som fant opp utrykket "Alle gode ting er 3" skulle jeg gjerne utvekslet et par ord med. Kanskje 3 gode tupp i ræva hadde gitt ham noe å tenke på....

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg kan godt kjøpe en AVR350 hvis du spanderer et par med 1007/1027BE på meg

Med tanke på Parasound'n er jeg litt enig med deg, C31 + parasound'n spilte forrykende bra sammen. AVR350 er meget strømsterk til en receiver og være, men er et eller annet med Arcam/parasound/focal comboen jeg husker som spesielt fengende. Om dette er noe jeg har konstruert selv i ettertid er uvisst, men en test med AVR350 skader neppe

På kabelsiden kommer desverre ikke MIT kablene, mono hadde ikke flere på lager og har faset ut importen. Men har bestilt meg Monster m1000i 1,0m RCA kabler, ligger på 3løk paret og glir inn i samme prisklasse som vi først snakket om.

Kjedelig med magesmertene, spesielt når legene ikke finner ut av det.... :-? For håpe de finner ut av det og god bedring!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hehe, jeg kan godt kjøpe en AVR350 hvis du spanderer et par med 1007/1027BE på meg

!
    Eller kikk litt på torget ;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Eller kikk litt på torget ;-)
    Jasså, snikreklame i tråden min. Slikt blir det hevnaksjoner av Jeg lurer på om jeg skal få gutta fra "Baltic inkasso" til å hilse litt på kneskålene dine

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående din lettvegg-idé:
    Jeg synes dette ser ut som en kjempebra idé. Jeg regner med at dette vil gjöre en god del med akustikken, men også utseendemessig vil dette bli kjempetöft, tror jeg. I mine öyne en mye bedre lösning enn å sette opp diffusorer etc. Nå skal det sies at jeg har null peiling på akustikk/diffusorer etc, så jeg vet ingenting om forskjellen dette utgjör i lyd, men utseendemessig er ihvertfall dette overlegent. Jeg har stor tro på at dette vil gi en behagelig og lun atmosfäre. Töff, enkel og praktisk idé!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode ord AndreWerdenskrieg Har selv ikke noe særlig peiling på akustikk, så dette er først og fremst for syns skyld. En fordel med veggen er at jeg ved behov kan skjule diffusorer o.l inni selv veggen bak stofframmene.

Edit: Oi, snart 1000 poster i tråden min. Hvem er det som kupper nr.1000....?

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg prøver

nesten

straks

jeg er sååå barnslig da!

1000

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...og nå er det ingen som vil skrive inn #999...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør det, så får vi se hvem som er kjappest på "avtrekker´n"

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med aktiv tråd

Side 50 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •