Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 85 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håkon: Jeg kan jo ikke si nei til en prøvelytting. Det eneste jeg synes er vesentlig ved bruktkjøp er kvittering, i tilfelle noe skulle skje med produktet innenfor garantiperioden. Send meg en PM, så kan vi evt gjøre en avtale.

Akto:En Denon vs Marantz test hadde vært spennende. Vi får gjøre en avtale når jeg har byttet ut Yamahaen. Nicket mitt er noe jeg verken kan eller vil bytte ut, så en diskusjon om Marantz med Marantz får du tåle :wink:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvittering kan jeg alltids ordne. Den er kjøpt av Eriksen Audio Teknikk. Han bor faktisk i Strømmen han også.

Jeg er som sagt ikke hjemme nå, og kommer ikke hjem før mandag neste uke, bare så du er klar over det. Den blir nok lagt ut for salg uansett, da jeg er avhengig av å få solgt den snart for å finansiere nye høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ihvertfall interessert i å gjøre en handel med deg, så du får ta kontakt med meg neste uke. Da er det vel også snart på tide at jeg legger ut Yamahaen for salg.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nesten ut som du har bestemt deg :grin:
    Puh, da puster jeg lettet ut. Var litt redd her noen øyeblikk at du skulle gjøre nicket ditt til skamme :wink:

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

marantz SR 7500

Vet ikke hvilken pris du har fått, men i Sverige koster SR 7500 ca 8000,-SEK minus valutakurs (15-20%). Ta en titt på prisjakt.nu Fyndbörsen f.eks.
    Mvh. Roger

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ikke tenk på fremtiden Marantz. Tenk i nuet, og vektlegg kun lydkvalitet :-D
    Derfor ville jeg i dag, KUN fokusert på Receivere som har fler-punkts-målt romkorreksjon. Du vil mest sannsynlig oppleve at romkorreksjonen vil løfte lydopplevelsen i rommet ditt til et nytt og BEDRE nivå :-D

Edit: Må bare legge til at det må være PreOut på alle kanaler - slik at du kan kjøre separat effekt-trinn på frontene. Dyrt? Nei, det er verdt hver krone i opplevelse.............:-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Vet ikke hvilken pris du har fått, men i Sverige koster SR 7500 ca 8000,-SEK minus valutakurs (15-20%). Ta en titt på prisjakt.nu Fyndbörsen f.eks.
    Mvh. Roger
    Dette må sjekkes ut. Skal til sverige neste helg, så da kan jeg handle der. Takk for tips :grin:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Derfor ville jeg i dag, KUN fokusert på Receivere som har fler-punkts-målt romkorreksjon. Du vil mest sannsynlig oppleve at romkorreksjonen vil løfte lydopplevelsen i rommet ditt til et nytt og BEDRE nivå :-D

Edit: Må bare legge til at det må være PreOut på alle kanaler - slik at du kan kjøre separat effekt-trinn på frontene. Dyrt? Nei, det er verdt hver krone i opplevelse.............:-D
    Pioneer VSX-AX2AV-S er jo også en mulighet i samme prisklasse. Den ligger på 8600sek/7400nok. Romkorreksjon er som sagt noe jeg har liten erfaring med, så all input mottas med åpne armer. Denon har tydeligvis meget bra romkorreksjon, men koster også mer en Marantz og Pioneer

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Pioneer VSX-AX2AV-S er jo også en mulighet i samme prisklasse. Den ligger på 8600sek/7400nok. Romkorreksjon er som sagt noe jeg har liten erfaring med, så all input mottas med åpne armer. Denon har tydeligvis meget bra romkorreksjon, men koster også mer en Marantz og Pioneer
    Dersom du ønsker romkorreksjon, så står ikke Pioneer sin tilbake på noe som helst i forhold til Denon sin. Les siste test i lyd&bilde, eller søk på google.

Jeg skjønner på deg at du tenker på å handle fra Sverige enten det blir Pioneer eller Marantz, så da legger jeg Marantz`en min ut for salg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dersom du ønsker romkorreksjon, så står ikke Pioneer sin tilbake på noe som helst i forhold til Denon sin. Les siste test i lyd&bilde, eller søk på google.

Jeg skjønner på deg at du tenker på å handle fra Sverige enten det blir Pioneer eller Marantz, så da legger jeg Marantz`en min ut for salg.
    Det kommer jo helt an på hva du skal ha for den. Med moms og frakt koster SR7500 ca 7100 nok inkl frakt og moms med post restante bestilling. Er også avhengig av at noen penger jeg venter på kommer tidsnok, slik at fyndbørsen rekker å levere før jeg kommer til sverige.
    Hvordan synes du forresten Marantz sin romkorreksjon fungerer?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo helt an på hva du skal ha for den. Med moms og frakt koster SR7500 ca 7100 nok inkl frakt og moms med post restante bestilling. Er også avhengig av at noen penger jeg venter på kommer tidsnok, slik at fyndbørsen rekker å levere før jeg kommer til sverige.
    Hvordan synes du forresten Marantz sin romkorreksjon fungerer?
    Jeg hadde tenkt å legge den ut for 6500,- Syntes det er en passe pris, sett i forhold til nypris i Norge, og alder på den. Den er vel ikke brukt 60 timer engang. Jeg tviler på at det er noe problem å få solgt den uansett.

Når det gjelder romkorreksjon, så er Pioneer sin mer avansert og har helt klart flere muligheter mht egenjusteringer. Så er det romkorreksjon og mange innstillinger du ønsker, så er nok den et bedre valg. Marantzen fungerer helt fint i mitt rom, men går mann inn i menyen til Pioneer eller Denon, ser du at det er snakk om flere justeringer og muligheter. Denon og Pioneer når ikke helt opp når det gjelder ren og skjær lydkvalitet i musikk IMO, der er Marantzen meget god og på høyde med flere integrerte jeg har hørt, når jeg setter den på mine Mission Freedom 5. På mine Tannoy Arena er ikke forskjellen så stor, men det er en annen type høyttaler. Dette er typisk for marantz produkter, ikke mest funksjoner, men mer konsentrasjon om ren lydkvalitet. (jeg sier ikke med dette at Denon og Pioneer er dårlige for de som skulle klare å tolke det feil. Tvert imot) Jeg valgte Pioneer AX-4 pga I-link og SR+, men vurderer nå å bytte til Marantz SR9600 eller å vente til ny modell av Pioneer AX-10 kommer. En effektforsterker kan muligens være nok for meg, men jeg får se.

Du går ikke galt uansett hva du velger. Jeg tror det går mer på personlige preferanser og prioriteringer, og det er vanskelig å bli misfornøyd når man kommer opp i denne prisklassen. Går du for enten Pioneer eller Denon, så setter jeg en finger på Pioneeren...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok inn i tenkeboksen. Blir enten Pioneer eller Marantz, sistnevnte kommer jeg jo best ut av økonomisk dersom jeg kjøper brukt fra deg. Til sammenlikning får jeg kjøpt pioneer i sverige til 7400nok eller 8400nok på sovida.no med hentelager i oslo.
    Denon har jeg valgt å droppe selv om det er et meget bra produkt, da denne til syvende og sist ligger litt over mitt budsjett.

Edit: Må bare ta med at magefølelsen min har sagt Marantz hele veien, så jeg blir ikke overrasket over meg selv hvis valget faller på nettop Marantz :wink:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...ot=1655&page=2

det er en marantz på finn, kansje dette er noe for deg, mvh tom

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...ot=1655&page=2

det er en marantz på finn, kansje dette er noe for deg, mvh tom
    Tusen takk for tips Smurfen/Tom :grin: Skal på "harrytur" til helga hvis jeg har fått noen penger jeg venter på og da kan jeg evt svinge innom Moss. Ellers skal også HåkoN selge sin, så det er også en mulighet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden økonomien ser bra ut om dagen vurderer jeg også å gjennomføre planen om mer effekt i frontrekka. Er veldig fornøyd med Vincenten, men jeg vil ha litt mer fylde i mellomtone og bass. Mangel på dette kan være pga rommet, men det er jeg ikke sikker på. Det er uansett alltid spennende å utvide horisonten og prøve nye produkter så det kan hende at jeg bytter effekttrinn. Foreløpig har jeg bare kikket på en kandidat men input fra andre er alltid velkommen

Har budsjett på ca 10k +evt bruktsalg av Vincent (4-5K) Et annet viktig kriterie er mulighet for effekt i andre kanaler etterhvert, spesielt senter. Dette gjør monoblokker eller 3 kanals effekttrinn godt egnet. Dette er eneste ulempe med store 2 kanals forsterkere, da disse tar mye plass hvis jeg ender opp med 3stk etterhvert.

-MA Oberon 4.1 eller 6.1. Disse har jeg alltid vært nysgjerrige på. 2stk 6.1 burde holde i massevis, men kanskje det holder med 4.1 så sparer jeg 2 000,-
    Her er det også mulighet til å utvide med 2.1 eller 4.1 i senter etterhvert.
    Er det noen som bor i nærheten av Strømmen som har Oberon blokker og har lyst å komme til meg og demonstrere disse, takker jeg ikke nei ;-)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnet latskap spør jeg hvor Strømmen ligger? Har Oberon 6.1, er også muligens interessert i å kjøpe din nåværende Vincent dersom du bestemmer deg for å legge ut til salg. Mener du har den trillevogn-vincent(håndtak)?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Grunnet latskap spør jeg hvor Strømmen ligger? Har Oberon 6.1, er også muligens interessert i å kjøpe din nåværende Vincent dersom du bestemmer deg for å legge ut til salg. Mener du har den trillevogn-vincent(håndtak)?
    Strømmen ligger ca 15km fra oslo. Det er trillevogn-modellen til vincent jeg har ja :wink:

En annen ting som frister stort er å endelig realisere PJ-drømmen. Om det blir PJ eller effekttrinn har jeg ikke bestemt meg for enda. SR7500 er 99% sikkert med mindre det dukker opp noe spennende jeg har oversett mens jeg venter på penger.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tips Smurfen/Tom :grin: Skal på "harrytur" til helga hvis jeg har fått noen penger jeg venter på og da kan jeg evt svinge innom Moss. Ellers skal også HåkoN selge sin, så det er også en mulighet.
    Bare hyggelig å hjelpe til da vet du.... Jasså harrytur..skal du kjøpe kinaputter :roll: :grin:

Men når skal du kjøpe deg er prosjektor da ?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får hyle når du bestemmer deg for å selge evt da. Blir vi enige om en god pris, kunne jeg jo (hvis henting) tatt med Oberon i samme slengen og blitt noen minutter.. Ser du har noen høytalere jeg gjerne skulle likt å hørt litt på også, spessielt på Oberon :-P

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Bare hyggelig å hjelpe til da vet du.... Jasså harrytur..skal du kjøpe kinaputter :roll: :grin:

Men når skal du kjøpe deg er prosjektor da ?
    Akkurat nå står valget 50/50 mellom mer effekt eller PJ. Mulig jeg venter med PJ til feriepenger tikker inn på konto.

Side 5 av 85 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •