Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1693
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slike treff er alltid velkomne. Veldig gøy om du får til dette :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel sjelden å forakte slike treff nei. Ser du har tatt av dekkene på elementene dine. Har du testet noe forskjell på med og uten?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Er vel sjelden å forakte slike treff nei. Ser du har tatt av dekkene på elementene dine. Har du testet noe forskjell på med og uten?
    Har ikke testet noe. Synes bare det er stiligere uten

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY er vinden som aldri før om dagen, og innspirert bla Hjemmekino`s referansekino og Striky`s siste prosjekt går jeg selv med planer om en liten modifisering av lytterommet. Sitter jeg og hører på musikk synes jeg det kan bli litt trist å glane på et tomt lerret, men om jeg heiser opp lerretet mitt er det en del ting ved veggen som byr på litt problemer. Pga vinduet som er der får man ikke hengt opp bilder på en symmetrisk måte, og siden øyet hele tiden leter etter noe å feste blikket til blir det veldig ofte senteren, noe som kan gi en uønsket placebo-effekt ved at man oppfatter at vokalen kommer derifra og som igjen roter til lydbildet. Alternativet kan jeg lukke øynene, men det er ikke noe har lyst å måtte gjøre til en hver tid.
    Men nok om det. Planen er i allefall å sette opp en vegg som skal fungere som ramme for dette bildet fra Ikea:
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-ikea-prem-jpg
    Bildet er 140x200cm noe som omtrent er identisk med mitt lerret.

Veggen vil bestå av 48x48mm stendere og kles med stofframmer, sansynligvis samme type stoff som Akto har brukt i sin kino. Ettersom jeg ikke eier boligen har jeg noen begrensninger mht å bygge noe i leiligheten, men denne veggen vil være mulig å få til med kun et par skruehull i sidevegger og tak, noe som er greit for utleier (hyggelig familie ).

Her følger noen tegninger av konstruksjonen:
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg001-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg002-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg003-jpg
    Toppen vil bestå av 48x98mm (to-tom-fire på godt norsk ) svill som skal fungere som bæring til kassetten til lerretet.

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg004-jpg
    Med bildet på plass blir det da slik

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg006-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg008-jpg
    Stofframmer delvis på plass

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg007-jpg
    Nærbilde av innramming

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg009-jpg
    Alle stofframmer på plass
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg012-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg011-jpg
    Stofframmene blir ikke transparente. Dette er kun en illustrasjon

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg013-jpg
    Slik blir det da når lerretet er nede. "Ikea-bildet" kan såvidt skimtes på baksiden.

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg014-jpg
    Lerret nede med transparent-effekt.

Om det ferdige resultatet blir nøyaktig slik vet jeg ikke, men tror ikke det blir så ulikt dette. Forhåpentligvis vil dette også ha en gunstig effekt på akustikken, samt god maskering rundt lerretet under filmtitting. Om noen har innspill er det bare å fyre løs

NB! Det ligger noen flere bilder som "miniatyrbilder" under.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så veldig bra ut!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du har fått litt overskudd. Ser ut som et godt forslag.

Lurer bare litt på bildevalget, men det er vel ikke all verden å velge i i den størrelsen. Jeg vet ikke om jeg ville hvile øynene mine på New York med Iron building i senter hver gang jeg skulle kose meg med musikk.
    Bildet er veldig kult, har sett det på Ikea. Lurer bare litt på "langtidseffekten"
    Men nå er ikke jeg typisk urban heller da

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snedig prosjektet, dette har jeg sansen for
    Er ikke helt sikker på om det er favorittbildet mitt nei.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med tilsvarende maskering på deler av sideveggene, ut ca 1-2 m fra lerretveggen. Selv opplever jeg noe refleksjon fra sideveggene og vurderer en løsning med maskering av lerret vegg, sidevegg, og tak. Jeg tror det ville virket positivt på både lyd og bilde.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende og artig løsning, Marantz. Som andre sier, tydelig at du har litt overskudd her. Moro med prosjekter...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang bildevalg, så er det mer basert på størrelsen på bildet enn motivet. Synes det er helt greit og det er lite å velge i om man skal ha noe som er såpass stort til en overkommelig pris. De har et annet jeg også vurderer
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-ikea-prem-r2-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg015-jpg
    Bildene har jo totalt forskjellige temaer. Fordelen med alt2 er at det mindre på bildet og blikket finner kanskje lettere ro på den måten...?

Det finnes andre alternativer, som f.eks bildet under på 140x56cm, men jeg synes det blir for lite og at den mørke delen av veggen blir for massiv.
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-ikea-pj-ttepryd-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-diy-vegg016-jpg

Om noen vet om alternativer er det bare å komme med forslag. 2000kr er maks av hva jeg vil bruke, noe jeg vet begrenser utvalget litt. Det trenger ikke nødvendigvis være så stort som 200x140cm, men det bør være i nærheten

Jeg kan forøvrig bruke en plakat også og sette den på en ramme, men fordelen med bildene over er at de har en matt overflate som ikke gir gjenskinn fra lys, noe en plakat med blank overflate vil gjøre.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Hva med tilsvarende maskering på deler av sideveggene, ut ca 1-2 m fra lerretveggen. Selv opplever jeg noe refleksjon fra sideveggene og vurderer en løsning med maskering av lerret vegg, sidevegg, og tak. Jeg tror det ville virket positivt på både lyd og bilde.
    Jeg vil fortsette å bruke gardiner på sidevegger da det er enda et vindu på høyre sidevegg. Gardinene kan også trekkes til side så de ikke sluker så mye lys, de få gangene anlegget ikke er i bruk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-ikea-prem-r2-jpg
    Dette var jo virkelig ro for skjelen Absolutt min favoritt. Er forøvrig helt enig med deg at det "lille" ikke fyller hensikten.

Det blir jo akkurat som å ha vindu ut mot sjøen dette da

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oog hva slags ny elektronikk er i kikkerten?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget sansynlig at det står en Arcam AVR350 her i løpet av de neste ukene. Da må jeg selge unna litt for å finansiere kjøpet. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har veldig lyst til å selge parasounden min, da den er prøvd med en Arcam stereoforsterker her hjemme med meget godt resultat. Jeg håper at AVR350 vil ha såpass med futt at jeg føler det er akseptabelt å kvitte seg med effektforsterkeren (i allefall for en periode...).

En annen ting er at jeg omsider står helt uten Marantz-produkter, noe som ikke står i stil til nicket mitt.... Ulempen med å velge produktnavn som nick. Gidder ikke å opprette ny profil, når jeg snart har 2000 innlegg....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er at jeg omsider står helt uten Marantz-produkter, noe som ikke står i stil til nicket mitt......
    Hva med "Chuck" :-D :-D

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert meridian? Andre vil sikkert heller dra deg ditover?
    Arcam er meget, meget lekre produkter.. Men hadde testet den først.. Parasound + Marantz på Focal er jo på papiret en god kombo, kanskje bedre?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Arcam er meget, meget lekre produkter.. Men hadde testet den først.. Parasound + Marantz på Focal er jo på papiret en god kombo, kanskje bedre?
    Det er vel det Marantz også har gjort, med A32 og P35? Bare sånn av nysgjerrighet: hvorfor tror du parasound + marantz kanskje vil være en bedre kombinasjon enn Arcam til 1027ene, mattman?

Btw: Spennende og noe uvanlig prosjekt du har på gang. Aner jeg litt WAF-nykker her

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Meridian har ikke akkurat rimelig surroundprodukter, selv med "André-rabatten" har jeg ikke råd til noe. Da blir det noe fra den gamle 500-serien og selv om jeg ikke er voldsomt kresen på design kunne jeg ikke tenke meg å hatt de i racket... Jeg har allerede testet Arcam hjemme, riktignok et 2-kanals oppsett, så jeg vet at det fungerer godt sammen med høyttalerene mine. Jeg opplevde faktisk at SR7500 var en anelse lysere i toppen enn Arcam, noe som var stikk motsatt av det jeg hadde trodd på forhånd. Veldig mange, inkl meg selv, har feil oppfatning av hvordan spillestilen til Arcam er. Den er ihvertfall ikke slank i bassen og lys i toppen

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva med "Chuck" :-D :-D
    He,he, det hadde nok ikke vært så dumt men man kan vel foreløpig ikke endre nick sånn uten videre?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er at jeg omsider står helt uten Marantz-produkter, noe som ikke står i stil til nicket mitt.... Ulempen med å velge produktnavn som nick. Gidder ikke å opprette ny profil, når jeg snart har 2000 innlegg....
    Byttet ikke Hi-Fil i sin tid sitt nick til Gorm?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Btw: Spennende og noe uvanlig prosjekt du har på gang. Aner jeg litt WAF-nykker her
    Håper da inderlig ikke at jeg begynner å få WAF-nykker Men jeg må innrømme at jeg slapper mer av med film og musikk når det er ryddig og pent rundt meg. Jeg håper og tror at dette kan bli bra, men man vet jo ikke slikt før alt er ferdig. Mye av veggen vil være relativt lik veggen i Akto`s kino (den enkleste måten å lage noe på er jo tross alt å rappe andres ideer ). Det største dilemmaet er hvilket bilde jeg skal gå for....

Edit: Stemmer nok at Gorm tidliger het noe annet, men tror policien til Lygren&Co er at man ikke kan bytte nick.

Side 49 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •