Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 85 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dumt at du ikke kunne komme Scrooge, men det kommer flere anledninger :grin: Kolschtat, du kan sef komme innom i morgen. Jeg "skylder" deg jo en demo, siden jeg var syk forrige helg Kommer en PM til alle deltakere om noen få strakser....

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Dumt at du ikke kunne komme Scrooge, men det kommer flere anledninger :grin: Kolschtat, du kan sef komme innom i morgen. Jeg "skylder" deg jo en demo, siden jeg var syk forrige helg Kommer en PM til alle deltakere om noen få strakser....

hehe, ikke ment på den måten overhodet, at du var syk var nok langt kjedeligere for deg...
    Men skulle du ha plass setter jeg såklart pris på det

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Skal dog ta med stativet til deg Devil
    Så bra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en demo hos Marantz er over og som alltid ble kvelden en suksess! Etter 9 timer... :shock: med musikk og film avslutta vi seansen, mette på både lyd, bilde og Peppe's :wink:. 1027'ene var helt klart en god oppgradering fra de gamle 926'ene. Åpnere mellomtone og luftigere diskant var utvilsomt forbedringer fra 926. Med to nye sub'er i front var også det ekstra attakket på plass - det ble litt mer fysisk uten å bli "too much".
    Med ferskvare i form av HD-E1 rett fra posthuset ble også bildesiden en mer enn godkjent opplevelse. "The last samurai" på HD DVD var absolutt en åpenbaring når det gjelder bildekvalitet! Løp og kjøp Marantz!
    Til slutt et par bilder av de nye godbitene i kinoen!
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-marantz_be_tweeter-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-marantz_focal_elements-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-marantz_focal_logo-jpg

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for nok et hyggelig besøk, og ikke minst et par flotte bilder (dog ser jeg at det er på høy tid med litt støvsuging under 1027... ). Det var artig å se en hel film i HD, ikke minst "The Last Samurai" som er en av mine favorittfilmer. Utrolig hvor mye godt kildemateriale har å si for bildekvaliteten. Det bor åpenbart kvaliteter i Z4 jeg ikke visste om tidligere. Synes toshibaen gjorde en god (og stillegående) jobb som bildeformidler. Det eneste jeg synes er merkelig med HD-DVD er det særdeles lave volumet. Vi var oppe på +7 i volum på recieveren, kontra -12 som jeg bruker som "demo-volum" ellers. Ikke noe stort problem bare man husker å endre volum når man bytter kilde. Blir interessant å se hva du mener om HD-E1 sine ytelser på vanlig DVD-avspilling. Regner med at inntrykk kommer i tråden din etterhvert :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for nok et hyggelig besøk, og ikke minst et par flotte bilder (dog ser jeg at det er på høy tid med litt støvsuging under 1027... )
    bra du sier det selv...jeg unnlot med vilje å nevne det...;-)

. Det eneste jeg synes er merkelig med HD-DVD er det særdeles lave volumet. Vi var oppe på +7 i volum på recieveren, kontra -12 som jeg bruker som "demo-volum" ellers.
    Ja, det blir interessant å se om jeg får samme "syndrom" hjemme også. Det kan jo være forskjeller fra film til film...men har ikke hørt/lest andre kommentere akkurat dette.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi opplevde vel også at volumet var lavt på Anfield sin spiller da jeg og Myagi var på demo hos han. Det blir jo bare bagateller uansett, og alt i alt synes jeg spilleren var meget god (og ganske stilig).

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Marantz!
    Vi skulle kanskje treffes i morgen for felles demo, men influensaen har desverre tatt ut all piffen og lagt masse ull mellom ørene mine. Klarer ikke å høre om det er et sett pioneer 16x9 høyttalere eller Matrixene som spiller, så en demo i morgen tror jeg blir litt bortkastet.
    Greit om vi avtaler en annen dag.
    PS: Så du hadde vært innom kinoen min og kikket. Ta en ny kikk nå på nyåpningen av kinoen:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi opplevde vel også at volumet var lavt på Anfield sin spiller da jeg og Myagi var på demo hos han. Det blir jo bare bagateller uansett, og alt i alt synes jeg spilleren var meget god (og ganske stilig).
    Er det en Toshiba HD-E1?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Er det en Toshiba HD-E1?
    Nå ble jeg også nyskerrig...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en Toshiba HD-E1?
    Det var det vi brukte i kveld ja! :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var dere innom andre filmer enn "Last Samurai" ? Virker jo som at lavt volum går igjen på flere hd filmer. (Som jeg har nevt i andre tråder, Swordfish)

Som du sier Marantz så er det ikke et kjempeproblem, men utstyret blir jo kjørt mye nærmere max. (Og i større rom enn jeg har nå, ville jeg trengt mere krefter for å få ønsket lydtrykk... satt litt på spissen...)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke opplevd dette etter at jeg endret innstillingene på HDMI-lyd ut.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke opplevd dette etter at jeg endret innstillingene på HDMI-lyd ut.
    Jeg får samme lyd på alle 3 alternativ :-?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å slå av og på spilleren i mellom?
    Kanskje vi skal flytte oss tilbake til Toshiba-tråden?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Last Samurai er en av de aller første filmene som kom ut på HD-DVD og den har lav lyd, det er riktig. Når det gjelder de nye skal ikke dette fenomenet være tilstede. Vet ikke hvordan dere har koblet lyden, men når jeg overfører over coax til min receiver så skal lyden stå på Bitstream og ikke PCM. Jeg har ikke problemer med lav lyd på de andre, nye HD-DVDene mine. Har dog HD-A1.

Mener forresten at jeg har lest et eller annet her på forumet om HD-E1 og lav lyd når du bruker den optiske utgangen? Mulig jeg husker feil, hukommelsen er ikke som den en gang var......:???: ;-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    The Last Samurai er en av de aller første filmene som kom ut på HD-DVD og den har lav lyd, det er riktig. Når det gjelder de nye skal ikke dette fenomenet være tilstede. Vet ikke hvordan dere har koblet lyden, men når jeg overfører over coax til min receiver så skal lyden stå på Bitstream og ikke PCM. Jeg har ikke problemer med lav lyd på de andre, nye HD-DVDene mine. Har dog HD-A1.

Mener forresten at jeg har lest et eller annet her på forumet om HD-E1 og lav lyd når du bruker den optiske utgangen? Mulig jeg husker feil, hukommelsen er ikke som den en gang var......:???: ;-)
    Jeg fortsetter litt til her, gi beskjed om du vil vi skal ta det i en annen tråd marantz :-D .
    Om det er slik at dette kan skyldes den optiske utgangen, så forstår jeg ikke at vanlige dvd'er høres bedre ut. (nå snakker jeg fortsatt om swordfish)
    Når jeg sjekket lyden så spillte jeg av begge versjonene i toshibaen.

Da må det vel være noe med selve filmen, eller hd-lyd ut fra spiller.

EDIT : Har du Swordfish Anfield ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori

EDIT : Har du Swordfish Anfield ?
    Har filmen, men ikke fått testet dette enda. Kan ta en lytt i kveld kanskje.

Husker ikke åssen menyene på HD-E1 er, men kan en velge forskjellig oppsett av Bitstream/PCM m.m. på henholdsvis HD og DVD?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kjørte ihvertfall lyden via optisk og satte utsignalet til bitstream.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kjørte ihvertfall lyden via optisk og satte utsignalet til bitstream.
    Samme som meg. Som nevnt prøvte jeg alle lydinnstillingene,og hørte ingen forskjell.

Nå har iallefall 2 stk hatt samme opplevelse meg swordfish (antiloop & jens84 tror jeg det var), så forhåpentligvis er det selve filmen som er mixet lavt.

Side 47 av 85 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •