Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1693
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser stilig ut!
    Ska det stå på spikes eller ben/hjul?
    Grunnen til at jeg spør er at etter at Flageborg var her og fikk fram lyden i subben, så rister det såpass at CD-spilleren hopper, selv med dempeføtter på selve spilleren:-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir enten spikes eller noen form for dempeføtter som skal under benken, selv om jeg aldri har hatt noen store problemer med risting/vibrasjoner på komponenter.

Har forresten drevet litt med subkalibrering i dag... Det låter ganske greit nå, men som kurven tilsier kan toppen rundt hz bli litt pågående. Har fortsatt en behringer liggende hvis problemet ikke lar seg ordne uten equalizer. Skal holde på litt til i dag.
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-svs-pb12-plus-2xchorus-sw700-jpg
    Gain 2,5-3,5 osv kan kanskje bli litt intetsigende for mange, men på PB12 plus er det totalt 9 streker å vri volumet på, mens på chorusen er det totalt 7. Volumet er da stilt på ca 40% av maks på alle suber.

DB på skjemaet er gangske uvesentlig i denne sammenheng, da det blir påvirket av hvordan nivået på "mic in" på pc`en er justert og om radioshacken er satt i 70 eller 80db modus. Kurven blir lik uansett, det bare skiller hvor høyt eller lavt på db-skalen den legger seg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått kalibrert litt mer. Ting begynner så smått å falle på plass... Her er noen flere kurver:
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-2xchorus-sw700-svs-pb12-plus001-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-2xchorus-sw700-svs-pb12-plus002-jpg

Her har jeg tatt en måling på alle sitteplassene. Utrolig hvor stor forskjell det er fra sweetspot...
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-2xchorus-sw700-svs-pb12-plus-alle-sitteplasser-jpg

Det jeg lurer litt på er om en reciever med romkorreksjon vil kunne rette ut kurven på samtlige plasser? Noen som kan svare på det?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg velger da å fylle datoen først med de som bare kan en av helgene. De som kan begge helger venter jeg litt med å sette opp. Kommer tilbake med konkret klokkeslett, men tar utgangspunkt i kl 15 av årsaker nevnt tidligere.

10.Feb:
    -
    -
    -

17.Feb:
    -Homecinema
    -Scrooge
    -
    Vil bare minne alle som har meldt sin interesse for demo på å sette seg opp på en av dagene.
    De som står først i køen foreløpig er:
    -devilej
    -Kolschtat
    -Okking
    -Smurfen

Om noen ikke kan er det greit å gi beskjed, så kan kanskje noen andre ta over plassen....

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Du skriver: "Det jeg lurer litt på er om en reciever med romkorreksjon vil kunne rette ut kurven på samtlige plasser? Noen som kan svare på det?"

Slik jeg har forstått det, så får du ikke stilt inn dette på en receiver, da det er rommet som gjør dette. De fleste subber spiller en nydelig kurve i friluft uten at vegger/gulv/tak ødelegger for den. Med en gang du får noe som hindrer lydbølgene i å spre seg fritt, så oppstår det utfasinger og lignende.
    Kanskje du får det til ved å sette en sub som fotskammel ved hvert sete, slik at alle får hver sin sub:-D
    En annen approach kan kanskje være å montere rumperistere i hvert sete, så får alle følelsen av at de har mye lyd?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Vil bare minne alle som har meldt sin interesse for demo på å sette seg opp på en av dagene.
    De som står først i køen foreløpig er:
    -devilej
    -Kolschtat
    -Okking
    -Smurfen

Om noen ikke kan er det greit å gi beskjed, så kan kanskje noen andre ta over plassen....
    Jeg må ta vakt på jobben den 10. så det passer best den 17. for meg. Litt kjedelig å få en utrykning midt i demoen.

10.Feb:
    -
    -
    -

17.Feb:
    -Homecinema
    -Scrooge
    -DevilEj
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo

17. passer best for meg også - så sett meg opp. Dette blir spennende.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Planen var i utgangspunktet 3stk på hver av dagene OKKing, så det er egentlig fullt den 17. Det lar seg sef gjøre å få med flere, men det blir mindre tid i sweetspot for hver enkelt samt dårligere sitteplasser om vi skal se på en hel film. Det kommer litt an på hvor mange som kan den 10. Om ingen kan da, så får vi heller sitt litt trangt den 17, men om flere melder sin interesse håper jeg du også kan komme 10. Okking?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det kniper, kan jeg sikkert slenge meg ned på en kjøkkenkrakk bak sweetspot?
    Det fungerte jo noenlunde bra sist, om ikke optimalt. ;-) Da kan det jo evnt bli plass til OKKing i "såffa´n"?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen skal sitte bak sofaen blir det nok meg Scrooge Dere er gjester, og jeg har hatt 4 AVforumere i sofaen før. Om ingen andre har noen innvendinger skviser vi inn Okking den 17

10.Feb:
    -Kolschtat
    -
    -

17.Feb:
    -Homecinema
    -Scrooge
    -DevilEj
    -Okking

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer det Marantz - vi er jo naboer så vi kan ta dette en annen kveld. 10. er helt umulig for meg så vi får finne en ny dato som passer. OK?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Ingen problemer det Marantz - vi er jo naboer så vi kan ta dette en annen kveld. 10. er helt umulig for meg så vi får finne en ny dato som passer. OK?
    Neida, vi går for 17.feb om det passer best for deg. Det kan jo være hyggelig for deg å treffe et par andre fra forumet også Men da er det også fullt den dagen, så for de som ikke har sagt noe enda blir det demo den 10.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The more, the merrier... ikke sant... i alle fall inntil det er 4 gjester!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnet mye jobb har jeg ikke turt å melde meg på enda..har noen timer ledig den 17.februar,men der er det da fullt. Vi får ta det en annen dag Marantz....

Det behøver kansje ikke bli så organisert...kansje jeg kan snubble innom med en dvd, en pepsimax og saltstenger:-D

let moi know....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Grunnet mye jobb har jeg ikke turt å melde meg på enda..har noen timer ledig den 17.februar,men der er det da fullt. Vi får ta det en annen dag Marantz....

Det behøver kansje ikke bli så organisert...kansje jeg kan snubble innom med en dvd, en pepsimax og saltstenger:-D

let moi know....
    Det er nok ikke noe problem at du stikker innom en dag på en "uoffisiell demo". Send meg en PM eller ring meg en dag så kan vi avtale noe

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det..Det skal jeg gjøre :-D Skal seff ta med en pepsimax til deg ogsåops:

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn, I'm a slowpoke!

Neia, jeg kan forsåvidt begge helgene, men den 10. jobber jeg til 1800 men bør være kts til ca 1830 Flott med litt lørdags underholdning da siste lønning gikk på en (lyd relatert) smell

Ser ut som om jeg får godte meg i sweetspot

Gleder meg!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt lørdagen fornuftig og bygget meg nytt rack med god hjelp fra Sven Roger Bilder fra byggingen kan sees i DENNE tråden. Her er en liten smakebit

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, sa jeg det ikke!! Helt nyydelig ble det jo!
    Selvgjort er velgjort, ikke minst når resultatet blir slik! Gjett om jeg ble inspirert, når jeg etterhvert setter igang med noe tilsvarende. ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn :-D Tar deg ca. 40 minutter så mestrer du cannon 400 D. Dette er en meget god side, som burde intresere flere.

= Enjoy! Digital SLR camera =

Side 45 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •