Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Dette blir nok bra Marantz..Synd att du ikke får testet dette i kveld da.. Har du greie på hva disse subbene har for en veil. pris..? Er refleksporten under eller bak på dem ?
    Tror det er ca 6k for 700 V og 8k for 800 V, men jeg husker ikke helt nøyaktig.

Kom forresten over et genialt kamerastativ som har det fengende navnet "gorillapod"
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-cimg0003-jpg

Det geniale er de fleksible beina som er ypperlig på ujevne underlag, eller om man skal feste kameraet til et tre, lyktestolpe, bordbein osv. Man kan mao bruke det meste til kamerastativ, bare ved å hekte på "gorillaen" Hvor mye vekt det tåler er jeg ikke sikker på, men det tålte ihvertfall EOS400 uten problem.

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-cimg0004-jpg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med både kamera og ikke minst to nye subber, Marantz. Spennende kombinasjon du kjører nå mtp antall subber. Ser fram til tilbakemeldinger om hvordan du får til integreringen da det ikke er til å legge under en stol at det er mer utfordrende med tre subber konta én. Får du det bra til vil det nok låte meget respektabelt hos deg for å si det slik

Har blitt en skikkelig "candy-store" for oss nørder denne leiligheten din nå.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kollega som også skryter over gorillapoden... Ser både tøft og praktisk ut!
    Grattis med nye subber forresten, ser ut som du får omtrent samme kalibreringsproblematikk som meg...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har "oppli"-benken min fått ny eier. Inntil jeg finner meg nytt rack blir det litt rotete i stua...
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-cimg0006-jpg

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett nå, Marantz. Ser du har sendt tilbake SB12? Ikke fornøyd?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt rotete, men fortsatt utrolig pent

Fornøyd sålangt?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Flott oppsett nå, Marantz. Ser du har sendt tilbake SB12? Ikke fornøyd?
    På ingen måte misfornøyd med SB12. "Problemet" mitt er at jeg etter litt testing innså at jeg trengte 2 suber i front, og ikke bare 1 for å få det jeg var ute etter og jeg hadde ikke råd til en SB12 til. Det skiller noen tusenlapper på 2xSB12 og 2xSW700 og jeg trenger uansett ikke de ekstra 10-12hz med dypbass som SB12 har i forhold til SW700. SW700 har nok også litt "strammere" bass enn SB12, men det kan ha en sammenheng med at SB12 er tunet for å spille en del dypere.

Forresten bør jeg vel nevne at de subene jeg har nå ennå ikke er 100% avgjort om jeg skal beholde. Det kan hende det blir SW800 istedet, som har noe bedre justeringsmuligheter og 50watt kraftigere forsterker. De jeg har nå skal uansett i retur til Hifihuset, da det er feil farge (skulle egentlig ha sort). Skal bare spille dem inn for André mens jeg venter.......

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Litt rotete, men fortsatt utrolig pent

Fornøyd sålangt?
    Takker Foreløpig synes jeg SW700 gjør en god jobb, men jeg trenger litt mer tid for å danne meg et skikkelig bilde av hvordan de fungerer. Har skrevet en uhøytidelig minitest som ligger på forsiden. Jeg er litt i tvil om jeg skal gå for 800V istedet, så slipper jeg å sitte og lure i ettertid på hva jeg kunne hatt....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, du har jo andre SVSer som graver i bunnmaterialet du. Jeg er utrolig fornøyd med min ihvertfall. Men husker at Focalen jeg hadde og spilte veldig bra, men de rullet av for tidlig til at jeg kunne ha kun en slik, men kan forestille med at 2 slike og en SVS som spiller lavere fyller fint ut...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten funnet et rack jeg synes var greit. Det passer også veldig godt inn både på bredde og høyde. Prisen vet jeg ikke enda, men håper ikke det koster for mye...
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-produktbild_l_432-jpg
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-rack-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si ifra når du finner prisen, dette ser ut som det kan passe for flere

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si ifra når du finner prisen, dette ser ut som det kan passe for flere
    Du finner flere fra samme produsent HER

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, må disse bestilles fra det store utland, eller finns det noen norske butikker som fører de ?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Marantz Det skjer stadig ting hos deg ser jeg. Spennende utvikling. Har ikke vært på Lørenskog på kveldstid på lenge så har ikke kommet meg innom slik jeg skulle. Dette beklager jeg. Håper jeg snart får gjort det for nå har det jo blitt ekstrem oppgradering. Er veldig spent på å høre nå

PS: Frode du må jo snakke med Akto, han har jo nå to stk sorte SB12 som skal selges antagelig. Det blir vel både bedre og billigere enn Focal 800

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, må disse bestilles fra det store utland, eller finns det noen norske butikker som fører de ?
    A-Møbler A/S er importør. Har snakket med dem, men de kan ikke skaffe alle varer fra nettsiden. De skulle sjekke om benken jeg ville ha var tilgjengelig og evt pris. Legger ut pris hvis jeg får bestilt den.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hei Marantz Det skjer stadig ting hos deg ser jeg. Spennende utvikling. Har ikke vært på Lørenskog på kveldstid på lenge så har ikke kommet meg innom slik jeg skulle. Dette beklager jeg. Håper jeg snart får gjort det for nå har det jo blitt ekstrem oppgradering. Er veldig spent på å høre nå

PS: Frode du må jo snakke med Akto, han har jo nå to stk sorte SB12 som skal selges antagelig. Det blir vel både bedre og billigere enn Focal 800
    Du kunne jo svippet innom en ettermiddag etter jobb for en mini-demo og en kaffekopp Har fortsatt en cd og dvd som ligger klart til deg. Snakket litt med Atle, men han vet ikke om det blir salg av SB12 enda. Til mitt bruk er faktisk chorus et bedre valg. Den har litt mer punch enn SB12 og jeg får mindre problemer med kalibrering. området fra 35hz og ned kan være vanskelig å få til med 3 suber...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg fått pris på rack. Det ble ikke racket som er avbildet lenger opp, men et liknende i samme prisklasse. Desverre koster det nesten 4500,- +frakt, noe jeg synes blir i meste laget. Hadde ikke planer om å bruke mer en ca 2000-2500.

Men nå har jeg altså funnet et rack jeg tror skal gjøre nytten.

Det eneste som kan bli et lite problem er hylleavstand som er for liten, men jeg har kikket på utstillingsmodellen og tror det skal la seg gjøre å flytte den midterste hyllen ca 4-5cm opp slik at jeg får plass til recieveren min nederst+ noen cm med luft over. Prisen på 1100kr synes jeg heller ikke var så ille Ved en senere anledning er det sikkert også mulig å bytte ut platene med en annen farge om det skulle bli aktuelt.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fant du dette da?
    Størrelsen ser ut til å passe hos meg også...

Edit: men det er under forutsetning at hyllen kan flyttes.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Hvor fant du dette da?
    Størrelsen ser ut til å passe hos meg også...

Edit: men det er under forutsetning at hyllen kan flyttes.
    Møbelringen og A-møbler har den ihvertfall. Regner med å dra og kjøpe den i morgen. Kommer med tilbakemelding ang hyllene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sølv-racket du har bilde av der er vel det samme som dem selger på Elkjøp? Kjøpte selv samme racket etter å ha kikket litt rundt men hadde jeg vert deg så hadde jeg gjort det samme som jeg gjorde, kjøpt sort! Ser utrolig bra ut, det heter Serrano !

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde gleden av å ta en titt i "hula" til Marantz heromdagen samtidig som jeg hentet den eminente Opplien hans. Skulle tro den var modifisert etter målene i stua mi .. Det ble dog en kort lyttesession siden klokka var mye og jeg var så sulten at jeg skalv, men; Ja, der er det gromlyd der..

Var ikke den DVD-en kjekk å ha Marantz? :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Hadde gleden av å ta en titt i "hula" til Marantz heromdagen samtidig som jeg hentet den eminente Opplien hans. Skulle tro den var modifisert etter målene i stua mi .. Det ble dog en kort lyttesession siden klokka var mye og jeg var så sulten at jeg skalv, men; Ja, der er det gromlyd der..

Var ikke den DVD-en kjekk å ha Marantz? :-D
    Vi får ta det igjen en annen gang En demodvd til er kjekk å ha Qrt. Takker

Nytt Rack

Da har jeg nok en gang vært på en liten runde og kikket på rack. Man kan jaggu bli frustrert til tider, da utrolig mange av disse rackene tilsynelatende er bygget for mini-anlegg ala elkjøp :evil: For det første har de fleste benkene for liten dybde til at jeg kan sette inn receiveren min, som er 42cm dyp+ litt plass til kabler bak. Stort sett er de rundt 40cm totalt, men så kommer aluminiumsrørene i mellom hyllene som regel i veien og stjeler 4-5cm, noe som gjør at jeg ikke kan sette receiveren min helt inn. Gidder ikke å la den stikke utenfor kanten heller.... Dette gjelder bl.a "serrano"-benken som selges på elkjøp og lefdal. Den hadde passet perfekt inn ellers Benken jeg har avbildet lenger opp (den med treplater), var ikke kommet inn på lager enda, og kom nok ikke før slutten av neste uke iflg møbelringen.
    De få møblene som egner seg koster absurd mye. Hvordan i ******* kan noen forlange 4000kr++ for et par aluminiumsben og 3 glassplater???
    Er fristet til å gå for en enkel DIY-løsning. Har da tenkt å bestille benkeplater i en passende farge som er ca 110x55cm og kjøpe noen løse ben og sett imellom. Høium selger løse ben som egentlig hører til sin egen serie, men det kan sikkert brukes til andre ting også. Skal leke litt med sketchup og se hva jeg får til...................

Side 43 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •