Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg funnet ut en relativt viktig ting jeg glemte å sjekke før jeg kjøpte meg pioneer 696... Den er noe innih*** vanskelig å gjøre sonefri. Så vidt jeg kan se må man ha en programmerbar fjernkontroll. f.eks logitch harmony eller noe liknende for å fikse det. Man kunne bruke IR på en laptop også men det innebærer å endre en del konfigurasjonsfiler i windows, noe jeg ikke har lyst å gjøre. Utrolig surt da jeg bl.a har 2 sesonger av "The Shield" jeg ikke får sett.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo muligheten til å gå inn på litt "suspekte" sider da, der kan en jo finne noen lure tips, men de kan jo medføre endel merarbeid for pc'n din.

Kjenner du ingen som har en slik fjernkontroll da?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Man kunne bruke IR på en laptop også men det innebærer å endre en del konfigurasjonsfiler i windows, noe jeg ikke har lyst å gjøre.
    Er vel ikke noe problem. Du installerer det du skal, og etter at du har gjort DVD-spilleren din sonefri, så gjenkaller du restore point i WinXP...vips så er du tilbake der du var med laptopen.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Tiger her. Det ser absolutt ut som det enkleste å bruke laptop'en. Oppskriften var jo ganske grei også så det skulle ikke være noe problem.

EDIT: Har du lastet ned filen som heter RegFri-Pioneer.zip? Der står det en beskrivelse for hvordan du bruker laptop'en.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet ut en relativt viktig ting jeg glemte å sjekke før jeg kjøpte meg pioneer 696... Den er noe innih*** vanskelig å gjøre sonefri. Så vidt jeg kan se må man ha en programmerbar fjernkontroll. f.eks logitch harmony eller noe liknende for å fikse det. Man kunne bruke IR på en laptop også men det innebærer å endre en del konfigurasjonsfiler i windows, noe jeg ikke har lyst å gjøre. Utrolig surt da jeg bl.a har 2 sesonger av "The Shield" jeg ikke får sett.....
    Hvis du trenger programerbar fjernkontroll kan du godt få låne min TC1 (Microsoft/Harman Kardon) den kan settes opp med makroer og kan lære hva som helst av IR koder (har 10 000 stk innebygd også).

Har god erfaring med å låne deg ting Marantz

Hvis du ikke vil ordne med laptop'en. Send meg en evt en sms så kan jeg ta den med på jobben og droppe den hos deg i morgen.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske att han på Expert der jeg kjøpte min, sa noe om att du kunne få problemer med å lese original plater etter du gjorde 696`en sonefri....

Så min er forsatt "original" den.... :-?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ihvertfall fått modifisert konfigurasjonsfilene til laptopen. Uten å ha sjekket så nøye, viser det seg sef at det ikke er integrert irda på laptopen min (ufattelig på en pc til 17k, men det får nå være...) Nå må jeg bare få ordnet meg en irda tilkobling. Blir nok en USB variant.
    Takker for tilbudet Counterpointer Jeg kom forresten på at jeg skulle brenne en cd til deg som du hadde hørt hos Atle. Du kan evt stikke innom en liten tur i morgen kveld, ellers kan jeg bare legge den utenfor døra om jeg ikke er hjemme.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer Jeg kom forresten på at jeg skulle brenne en cd til deg som du hadde hørt hos Atle. Du kan evt stikke innom en liten tur i morgen kveld, ellers kan jeg bare legge den utenfor døra om jeg ikke er hjemme.
    Kjempe henter i dag eller evt i morgen :-D

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Marantz !

Takk for hyggelig nyttårs hilsen, Godt nytt år til deg også :-D

Hvordan står det til i hulen din, Har du fått den siste subben du bestilte ? Har du testet dette opp i mot centerhøytaler.. eller hvordan er dette lagt opp ?

noen nye bilder kansje ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Suben er på plass, men det krever litt ombygging av racket mitt da den skal stå i midten under senteren. Akkurat nå står den midt foran racket noe som ser litt rotete ut, derfor venter jeg litt med bilder... Har koblet den på LFE med y-splitt, da jeg synes det blir for ille å bruke 7000kr på en sub som bare spiller for senterkanalen. Den er forøvrig meget god på musikk og spiller imponerende bra mtp fysisk størrelse. Skal teste litt etterhvert og kjøre PB12 plus fra 0-40hz og SB12 fra 40-80hz(evt 100hz).

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv gjort 696'n min sonefri - null stress med orginale plater. Skjønner dog ikke helt hvorfor jeg gjorde, bestiller jo alt av DVD fra europa uansett :P

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år Marantz - still running...
    Jeg leverte min Pio 989 til Kolbotn Elektronikk for sonefrigjøring. De tok 300 raske for det - helt greit synes jeg. Ellers så er det bare å søke på nettet etter DIY løsninger, noe jeg ikke ønsket for å spare de få kronene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se hva jeg gjør eng 696. Har alt jeg trenger til å gjøre det via laptopen min, mangler bare en IR-sender. Ikke noe enormt problem uansett da jeg kun har 5-6 filmer av 430+ som er sone1.

Godt Nyttår til OKking og alle andre

Ellers har jeg planer om å arrangere en ny demokveld om et par uker. Kommer tilbake med mer info. Kolschtat har spørt høflig på PM om audiens og jeg reserverer derfor en plass til han. Andre som er interessert kan poste i tråden eller sende meg en PM.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt Nyttår til OKking og alle andre

Ellers har jeg planer om å arrangere en ny demokveld om et par uker. Kommer tilbake med mer info. Kolschtat har spørt høflig på PM om audiens og jeg reserverer derfor en plass til han. Andre som er interessert kan poste i tråden eller sende meg en PM.
    Jeg kommer - om det passer slik. Så du får booke en plass for "naboen".

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selvfølgelig intresert i en demo av det nye oppsettet ditt, alltid nye kremkomponenter her...så dersom det passer og du har plass så melder jeg med glede min interesse..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tok ikke lange tiden... Da har følgende personer meldt sin interesse:
    -Kolschtat
    -Okking
    -Smurfen

Jeg kan få inn 1-2stk til, men da må vi i såfall droppe å se en hel film. Det er bare 3-4 gode sitteplasser, så da er det best å kjøre musikk og filmklipp og rullere på sweetspot om vi blir mange. Datoen blir som sagt en gang rundt slutten av jan/starten av feb. Jeg tror det kan være greit å ta dette en helg hvor vi kanskje kan starte ved 15-16tiden slik at vi kan spille grisehøyt uten å tenke på naboen og så roe volumet litt ned utover kvelden.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah.
    Jeg kunne mer enn gjerne tenkt meg et lite gjensyn! Om det er plass da?
    Vil jo nødig ødelegge filmtittingen for andre..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I'll be there!

EDIT: jeg kan sitte på pinnestol bakerst Det går helt fint... har jo litt lyst å se en hel film, har vi ikke?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også sugen på å høre det nye oppsettet ditt Marantz, men det går fint å vente til neste anledning. Regner med det dukker opp en ny mulighet etterhvert. Jeg skulle også få igang en demo hos meg denne måneden, men kino-sluttrinnet som jeg har på service lar vente på seg. Akustikk er usikker på når de nye power-modulene kommer, og jeg har vært uten kinoen siden 4.12
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden såpass mange har lyst tror jeg at jeg satser på demokvelder 2 helger på rad, så får vi god plass i sofaen Setter opp 2 helger om ikke så lenge, så kan dere som er påmeldt avtale hvilken av demokveldene som passer best.
    Scrooge, Homecinema og devilej er med på lista

Side 40 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •