Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 85 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1693
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ikke helt objektiv med andre ord. :wink:
    Nei det er det jo ikke... Men hva annet skal jeg si da, når jeg syntes den er bra? Jeg kjøpte den jo ikke for at den var dårlig. Ikke noe problem å få solgt den uansett. Den er mer musikalsk enn min Pioneer AX-4 til 15 000,-

Er forøvrig ikke bare jeg som syntes den bra:

Fikk blant annet 5/5 stjerner i Home Cinema og kåret til "Exellent buy". Har også blitt Editors Choice i bladet What Home Cinema, med en karakter på 93%..... "If you’re thinking of building a home cinema separates system that’s as good with music as is movies, then you’ll be hard pressed to find a better alternative"

Uansett, jeg tenkte jeg skulle nevne det før jeg satte den inn for salg.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Marantz SR7500 er meget bra, den vet jeg alt om...

Skal selge en strøken 6-7 mnd gammel (ikke brukt de siste 2-3mnd pga reise), så du kan jo tenke på på muligheten for å kjøpe brukt.
    Da kan du kanskje svare på det som Akto sier, at deling ikke kan settes lavere enn 80hz?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Da kan du kanskje svare på det som Akto sier, at deling ikke kan settes lavere enn 80hz?
    Beklager, det husker jeg ikke på stående fot. Kan derfor ikke bekrefte, eller avbekrefte det. Er på jobb i Nord-Norge, så jeg har heller ikke muligheten til å sjekke det akkurat nå.

Hvem deler av sub`en lavere enn 80hz på et vanlig anlegg uansett?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel noen? :wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Det er vel noen? :wink:
    Hvorfor dele av når du bruker store gulvstående høyttalere?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten deling får han jo ikke lyd i subwooferen, hvis han ønsker å bruke denne også til musikk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor dele?

-Fordi en kan få trøbbel med fase om hele systemet skal spille helt ned.
    -Fordi svært få gulvstående høyttalere går like dypt som Marantz sin sub.
    -Fordi det er hensiktsmessig å avlaste forsterkerne under 40 Hz, da det er der man får den største tilbakekoblingen fra høyttalerne.

Om en er interessert i å tweake for å få best mulig ovegang mellom fronter og sub er det helt nødvendig å kunne dele på andre områder enn 80 Hz. Bakhøyttalerne i Marantz sin kino er sjangseløse under 80-90 Hz, noe som gjør at det hadde vært en fordel med separat deling på hver kanal. Det er ikke mange receivere som har den muligheten, men Denon 3806 har dette. I tillegg til at den har et av markedets beste romkorreksjonsystemer, og at det er en kanonmatch til Jmlab, er det en strømsterk og god receiver, som jeg kan anbefale.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar til Håkon:
    Nå spiller vel ikke akkurat cobalt 826s kjellerdypt. De trenger nok litt drahjelp i bunn. Denon 3806 er sånn sett et trygt kjøp da den har meget gode innstillingsmuligheter, og jeg vet den funker bra sammen med Jmlab og Vincent. Den er også etter min mening bedre på musikk enn Yamaha. Spørsmålet er bare om Marantz er enda bedre enn Denon igjen på musikk...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Uten deling får han jo ikke lyd i subwooferen, hvis han ønsker å bruke denne også til musikk.
    Hva mener du med får ikke lyd i subwooferen?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvorfor dele?

-Fordi en kan få trøbbel med fase om hele systemet skal spille helt ned.
    -Fordi svært få gulvstående høyttalere går like dypt som Marantz sin sub.
    -Fordi det er hensiktsmessig å avlaste forsterkerne under 40 Hz, da det er der man får den største tilbakekoblingen fra høyttalerne.
    OK, det var forklarende svar...

Jeg har bare ikke hatt brukt for å dele selv før på litt større høyttalere. Men det er jo tydelig at man kan dra nytte av de i noen systemer.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar til Håkon:
    Nå spiller vel ikke akkurat cobalt 826s kjellerdypt. De trenger nok litt drahjelp i bunn. Denon 3806 er sånn sett et trygt kjøp da den har meget gode innstillingsmuligheter, og jeg vet den funker bra sammen med Jmlab og Vincent. Den er også etter min mening bedre på musikk enn Yamaha. Spørsmålet er bare om Marantz er enda bedre enn Denon igjen på musikk...
    Jeg hadde 3806 hjemme før jeg fikk Marantz SR7500, og det er en god reciever.

Poenget mitt var ikke å dra i gang en krangling om delefrekvenser, jeg skulle bare nevne det for deg at jeg skal selge en SR7500 hvis du går for den.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står valget foreløpig mellom Denon 3806 og Marantz SR7500.
    Denon er definitivt det tryggeste kjøpet med separat delefrekvens til hver kanal, kritikerrost romkorreksjon og sist men ikke minst så har denon en nydelig fjernkontroll. I tilegg har jeg hørt denne i et oppsett ikke så ulikt mitt eget og vet derfor at den passer bra til Jmlab og Vincent. Den koster samtidig nesten 1500 kr mer en SR7500.
    Marantz blir outsideren som jeg vet lite om bortsett fra det jeg har lest. Liker også designet marginalt bedre enn Denon, men dette er på ingen måte avgjørende. Jeg må ihvertfall få lyttet til den før jeg tør å bruke nesten 10 000,-

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at man ikke kan dele under 80hz på SR-7500. Var litt irritert over dette i starten siden jeg ikke kunne bruke subben på den "vanlige" plassen etter bytte av fronter (mistet responsen i området 40-70hz). Men med hjelp fra Akto og Flageborg ble det en annen plassering på subben som funker fint med 80hz deling.

Nå bruker jeg faktisk subben ganske marginalt til musikk om dagene, men når jeg gjør det fungerer det veldig greit med 80hz deling. Dessuten kjører man ikke Pure Direct hvis man velger å kjøre med subben, og dette er av betydning på Marantzen. Man hører stor forskjell med og uten Pure Direct!

At den ser flere lysår bedre ut enn Denon er helt riktig i mine øyne og Det er selvfølgelig neg. sider ved denne, som fravær av RK for de som har et umulig rom og at man ikke har mulighet for å sette delefrekvens for hver høyttaler.

Fjernkontrollen er absolutt ikke verst den heller, selv om den nye til Denon kanskje ser et hakk bedre ut.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg hadde 3806 hjemme før jeg fikk Marantz SR7500, og det er en god reciever.
    Hva gjorde at du byttet Denon med Marantz?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Fjernkontrollen er absolutt ikke verst den heller, selv om den nye til Denon kanskje ser et hakk bedre ut.
    Er det denne? I såfall, er knappene bakgrunnsbelyst?

Når det gjelder deling så kjører jeg med 80hz i dag, har prøvd med 60hz men da er det merkbart mindre bass. Om jeg ville fått noe bedre lyd med separat frekvens i dagens oppsett finner jeg ikke ut før jeg får evt får testet Denon... Fordelen med separat deling er muligheten til å finjustere ved evt bytte av høyttalere

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tenk på fremtiden Marantz. Tenk i nuet, og vektlegg kun lydkvalitet :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjorde at du byttet Denon med Marantz?
    Denon hadde flere instillinger, men jeg syntes Marantz er mer musikalsk og kan fungere som en habil 2-kanalsforsterker eller forforsterker.. At Denon har noen flere justeringsmuligheter/funksjoner til hjemmekino, ga ikke meg noe penere og mer musikalsk lyd. Av samme grunn er jeg ikke helt fornøyd med min nye Pioneer AX-4. Den går også både Denon og Pioneer en god gang hvis du bryr deg om utseendet.

Nå trekker vel eiere/tidligere eiere pusten og lader alt de har av ammunisjon, så da får jeg vel bare understreke at dette selvfølgelig bare er min mening...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ikke tenk på fremtiden Marantz. Tenk i nuet, og vektlegg kun lydkvalitet :-D
    Jeg er egentlig litt fristet til å prøve Marantz rett og slett av ren nysgjerrighet. Det er alltid spennende å prøve noe nytt. Låter det ikke bra, er det tross alt ikke verre enn å selge den. Denon går jo ingen vei med det første likevel :wink: Får ta meg en tur på BM audio i løpet av uka

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ikke være helt partisk her, så kan jeg i allefall legge til at 3806 er nok litt kraftigere i rene Watt. Det er jo noe å tenke på hvis du ikke tenker på effekt-trinn i fremtiden...

Ser du bor i Strømmen... Hvis det skulle være av interesse med en brukt modell, og du syntes SR7500 er verdt en titt, så kan jeg sikkert komme innom med den en dag så du kan danne din egen mening. Jeg har desverre ikke 3806 lenger. Med mellomlegget kan du for eks. kjøpe deg en brukt SMS-1, men det samme gjelder selvfølgelig hvis du kjøper 3806 brukt. (ok, nok reklame for det jeg skal selge... )

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt 7500, men på et relativt ukjent oppsett, så der våger jeg ikke uttale meg. Men om de lager receivere med samme lydfilosofien som CD-spillere (ref: SA11) så er det bare å løpe og kjøpe. I tillegg er det jo som du sier det beste i ditt rom med deling på 80 Hz. Og så lenge bakhøyttalerne står som small vil det ikke by på trøbbel. Om du får tak i en kan vi kjøre en direkte sammenligning, men det kan ikke bli før etter 17 mai, om du er interessert.

Digresjon; Marantz har alltid levert god lyd, jeg har en 25 år gammel stereoreceiver hjemme, og bortsett fra en sliten volumpot har den så deilig lydsignatur jeg stort sett kun har funnet på latterlig dyrt utstyr

Digresjon 2; Det er litt slitsomt å diskutere Marantz med en som har Marantz som brukernavn

Side 4 av 85 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •