Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1693
    Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er utrolig fælt å mangle "litt" når sånne tilbud kommer.. Men det må kanskje roes litt ned. Se det an, du får sikkert en god deal hos André når olabuksene er kjøpt.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode da! Flotte høyttalere du har halt i land. Hva synes du om balansen i oppsettet med nye HT? Synes du elektronikken som matchet så godt tidligere er fortsatt på høyden, eller det er vel kanskje litt vanskelig å si enda. Men det hadde vært spennende å høre hvor du synes begrensningene ligger nå som du har byttet ut endeleddet. Har det løsnet ordentlig enda?

Ola

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Frode da! Flotte høyttalere du har halt i land. Hva synes du om balansen i oppsettet med nye HT? Synes du elektronikken som matchet så godt tidligere er fortsatt på høyden, eller det er vel kanskje litt vanskelig å si enda. Men det hadde vært spennende å høre hvor du synes begrensningene ligger nå som du har byttet ut endeleddet. Har det løsnet ordentlig enda?

Ola
    Jeg er meget fornøyd med det nye oppsettet Jeg synes fortsatt elektronikken matcher meget godt, men etterhvert kunne jeg tenke meg å teste ut noe nytt for å se om det finnes noe bedre der ute innenfor min prisklasse. Jeg har heller ikke satt meg ned noe særlig og lyttet kritisk enda, da jeg synes det har blitt for mye pirking og kalibrering den siste tiden. Man må jo få tid til å kose seg med anlegget også, ikke bare sitt og lytte etter problemer
    Det jeg la merke til ganske fort var at 1027 var mer egnet til mitt rom enn det 926 var. 926 hadde trengt litt mer luft rundt seg, og for å få optimal lyd i mitt rom måtte jeg sette dem så langt frem på gulvet at det var vanskelig å gå forbi dem. Pga spredningskarakteristikken til 1027 er problemet med det lille lytterommet mitt vesentlig forbedret.

Jeg driver for tiden og ser meg om etter 2 små suber til å sette i frontrekka for å få litt mer "punch" i brystet. Hadde vært gøy med 2xSB12 som Akto har, men det blir desverre for dyrt for meg. Skal til André på lørdag og få en demo av noen av hans modeller. 2 små chorus sw700 f.eks hadde kanskje gjort seg, ettersom jeg ikke trenger at de skal spille noe dypere enn 30-40hz og oppover. Det som er under tar PB12 plus`en seg av Jeg har ikke lagt planene om CC1000be på is, men jeg synes at Cobalt senteren gjør en helt grei jobb ved filmtitting. Derfor prioriterer jeg andre ting inntil videre.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, når en først har fått et prosjekt i havn er det på'n igjen med nye prosjekter. Kjenner igjen den følelsen gitt

Regner med du sitter og smiler 24/7 nå ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg tatt en liten tur til Lefdal og blitt 1500kr fattigere...
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-dv696av-jpg

Valget falt på en Pioneer 696AV-s som har fått gode omtaler i budsjettklassen. Jeg gidder ikke investere mer i en dvdspiller nå som HD stadig blir mer aktuelt. Denne spilleren gir litt bedre bilde enn min gamle Yamha S557, samt at jeg får SACD muligheter. Mer trenger jeg ikke akkurat nå.

Når det gjelder planene om flere suber, ser det ut som jeg ender opp med 2stk Chorus SW700 V. Fikk demo hos André i dag og jeg synes den spilte meget bra. Det er ikke noe dypbassmonster, men den puncher skikkelig bra fra 30hz og oppover. Svs`n tar seg uansett avde dypeste frekvensene. Nå må jeg bare vente til januar da den kommer i svart finish... Utover det har jeg ingen akutte oppgraderingsplaner nå, men det dukker vel alltids opp noe......

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang, gratulerer! Spennende å høre dine erfaringer når du får tunet inn to subber i front. Etter at Atle lanserte denne ideen, og du nå tar etter, så sitter jeg og vurderer et lite eksperiment jeg og....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra Marantz! Ser fram til neste demo...:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Utover det har jeg ingen akutte oppgraderingsplaner nå, men det dukker vel alltids opp noe......
    Skulle ikke du ha nye olabukser Frode

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Skulle ikke du ha nye olabukser Frode
    ...det er jo sånt man kan ta på avbetaling...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...det er jo sånt man kan ta på avbetaling...
    Ikke de Marantz skal ha.... Så du ikke bilde av dem når han skulle til Akto på demo :shock:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke skal kjøpe subene før i januar, holder klesbudsjettet denne måneden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått noe foreløpig inntrykk av 696 ? Vurderer denne sterkt selv, spesielt med tanke på sacd delen.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Soundcare-spikesene du har under JM Lab'ene dine, hvor kan jeg få kjøpt de, og hva koster de?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek selger dem. De koster 398,- for 4stk.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Marantz,

Nöjd med BE Electra antar jag:-D .

Sitter och testar ett begagnad NAD Silverline försteg. Det bli inget köp, men
    jag kan bara säga att det finns att hämta på att köra 2-kanal genom en preamp jämfört med genom en hemmabioreceiver... Väntar att Rega Saturn spelare ska komma hem, sen ska jag testa fler 2-kanals preamp´s.

Vågar du hälsa på Sven Roger nåt mer? Jag vågar knappt, det blir så dyrt!!!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Karla, jeg er utrolig fornøyd med 1027 Har vært innom Sven Roger og hørt på hans nye Chapter integrerte stereoforsterker og det låt sinnsykt bra.Blir nok en 2-kanals pre på meg også etterhvert Når får du rega spilleren?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer Pioneer'en? Har selv fått Panasonic S97 og med HDMI rett i plasmaen ga det merbar oppgradering. :-D
    Billig og bra (men skulle vel heller hatt dvd/hdd med samme kvalitet for å slippe for mange enheter)

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rega spelaren kommer nån gång i Januari. Ni får komma över till Sverige
    i början av Februari, det brukar vara mässa i Stockholm då.

Ja, S. Roger och hans anlegg... :| Jag får gå den långa vägen istället. Sitter
    och lurar över en Hegel pre eller Primare PRE30 just nu.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvordan fungerer Pioneer'en? Har selv fått Panasonic S97 og med HDMI rett i plasmaen ga det merbar oppgradering. :-D
    Billig og bra (men skulle vel heller hatt dvd/hdd med samme kvalitet for å slippe for mange enheter)
    Foreløpig er jeg strålende fornøyd med bildet jeg får, spesielt med tanke på at det er den desidert billigste komponenten i oppsettet mitt. Har ikke fått testet SACD enda, men det kommer etterhvert. Jeg går for tiden med planer om å bygge meg et nytt rack. Har nemlig en liten godbit på vei fra Lsound som måler 35x35x37.5cm Denne skal plasseres under senter og "integreres" i racket. F.eks noe slikt:

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-uten-navn3-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-uten-navn4-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-uten-navn2-jpg

Har ikke bestemt meg helt for fargen enda, men skal ihvertfall ha svart benkeplate på toppen, så får vi se hva resten skal bestå av. Mulig det blir en løsning med aluminiumsrør mellom hyllene, noe liknende som Nobleman har Mulig det blir steinplate da jeg kanskje får en god pris via en kamerat. Vi får se hva det blir til.....

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det der. Ligner på noe jeg selv skal bygge. Det frister nemlig med en sub til centeren. :-D

Side 39 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •