Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Strøkent, ingenting mer å si om det. Er planen å kjøre phantom center, eller får du med ny center nå eller ? Gleder meg til nye bilder kommer! Hva er veiledende på 1027btw? Regner med du fikk en god rabatt så den spør jeg ikke om.
    Veiledende på 1027 er 47k (og ja, jeg har fått en god pris av André, men den blir mellom meg og han ). Jeg bytter også inn senteren min for å komme i land med de siste tusenlappene, og går ned til Cobalt CC800 i classic finish. Har lekt litt med tanken om 2 senterht. en under og en over lerret. Cobalt er koster ikke så mye så jeg kjøper kanskje en til etterhvert.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må da bli knallbra Marantz! :-D Jeg tar gjerne en tur ned igjen for å høre på den nye oppgraderingen...
    Phantomsenter...tja, det blir vel det et par uker kanskje og så kommer vel spøkelset igjen, eller hva Marantz...
    gratulerer i alle fall!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, spøkelset ligger alltid på lur Du er sef hjertelig velkommen tilbake. Jeg må jo også få ut fingeren snart å besøke deg og flere andre som har vært hos meg. Er bare litt vanskelig om dagen da jeg ikke kan kjøre bil.......

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nok en knall oppgradering:wink:
    Tror jeg nesten må påtvinge meg en demo når det nye oppsettet er på plass, dessuten har du lovet meg en seng å sove i en helg, hehe!

Føler med deg når det kommer til bil, alt blir så mye lettere utover vinteren når jeg får mulighet til å kjøre litt. Da er det mye enklere å reise rundt en del på demoer... :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Er bare litt vanskelig om dagen da jeg ikke kan kjøre bil.......
    :?: :shock:
    hmm...men det går alltid et tog... eller gjelder ikke det NSB...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    :?: :shock:
    hmm...men det går alltid et tog... eller gjelder ikke det NSB...
    Jeg var litt uheldig tildigere i år, hvor en lege trodde jeg hadde fått epelepsi. Pga det mistet jeg lappen et helt år , det hjalp ikke at senere tester viste at jeg var helt frisk. Så nå må jeg vente helt til mai neste år før jeg kan sette meg bak rattet igjen..... Men det har faktisk gått overraskende greit uten bil. Jeg sitter på med en kamerat til jobb, og de få gangene jeg trenger bil på fritiden er det stort sett noen som kjører meg dit jeg trenger, evt tar jeg taxi ved behov. Å ha bil koster minst 30-40 000kr og oppover i året, så jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe meg bil neste år. Har plutselig 30k mer i året jeg kan bruke på anlegget

Kid: Vi kan jo avtale nærmere når alt er på plass

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pga det mistet jeg lappen et helt år , det hjalp ikke at senere tester viste at jeg var helt frisk. Så nå må jeg vente helt til mai neste år før jeg kan sette meg bak rattet igjen.....
    Det er jo bare helt utrolig... molbo-Norge eller hva??? :evil: Man blir jo helt fastlåst uten lappen og når det er uberettiget må det være utrolig bittert.
    On the bright side blir det jo mer tid hjemme med diverse oppgraderinger så aldri så galt at det ikke er godt for noe... selv om det kanskje var en fattig trøst...:-?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje denne centeren kan være et bedre alternativ enn Cobalt-centern frem til du kan oppgradere til den nye i Electra-serien:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=12359&cat=all
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg få lov til å henge meg på en ny lytteseanse?
    Den forrige var jo rett og slett fantastisk for min del, kan det egentlig bli særlig bedre??
    Tilsynelatende kan den visst bli det, og håper på nok en invitasjon.

Btw; Behøver du å kjøres "hit og dit", så kan jeg sikkert bidra litt med slikt. I alle fall innenfor Oslo og omegn! Ikke minst som en "nisse på lasset".
    Jeg kan jo godt tenke meg en veiviser til Akto´s "hule", når den tid kommer. ;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når nye godbiter er i hus er jeg også med på en ny demo... :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Devilej: Senteren synes jeg har litt for mange skader og riper til at jeg ville hatt den på stua...

Scrooge: Takker for tilbud om transporthjelp Greit å vite at jeg får hentet dem. Jobber på spreng for å få på plass de nødvendige kronene til dette. Forhåpentligvis kan jeg plukke dem opp i midten av neste uke Du er sef hjertelig velkommen tilbake på en ny demoseanse.

Homecinema: Du er sef også invitert

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Btw; Behøver du å kjøres "hit og dit", så kan jeg sikkert bidra litt med slikt. I alle fall innenfor Oslo og omegn! Ikke minst som en "nisse på lasset".
    Så da kjører du Marantz rundt dit han skal, venter i bilen til han er ferdig og kjører ham hjem etterpå... som en skikkelig privatsjåfør skal gjøre...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz nå som du har hatt cd spilleren i hus en stund har du vel fått hørt gjennom hele Chandra cd'en du fikk av meg?
    Lurer på hva du synes. Ser ut på bildet av den plata du hadde bilde av at musikksmaken er i ferd med å bli ganske "meditativ". :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt igjennom den et par ganger. Likte platen ganske godt. Minnet litt om Enya på musikkstilen i en del av sangene. Takk igjen for cd`en Du kan jo alltids svippe innom en tur når 1027 er på plass og høre selv

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Så da kjører du Marantz rundt dit han skal, venter i bilen til han er ferdig og kjører ham hjem etterpå... som en skikkelig privatsjåfør skal gjøre...
    LOL! Men har man sagt "A", er man jo forpliktet til å si "B" også!
    Men jeg skrev jo "nisse på lasset", og da tenkte jeg jo på å snike meg med inn, til eventuelle lytte- og titteseanser!

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,

Tack så mycket för demon förra helgen. Har lyssnat igenom cd-plattorna jag fick. Har du nån info om låt nr15 på Uscher demon. Det var bland det sinnesjukaste basen jag hört.

Här är det ännu en helg utan vettig cd-spelare. Men nu har jag en Rega Saturn på gång. Hade jag bott i Oslo hade jag haft hemma en Meridian G06 lr G08 nu. :-?

Ha det bra. Ser framåt mot rapporter om dina nya högtalare.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spilleren der var griselekker Hvordan vil du beskrive lyden i den? Lys eller mørk klang?

Edit: Har du bytta ut dvd-spiller i tillegg? Og skal du ha nye høytalere? Nå må du oppdatere meg orker ikke lese gjennom alt i tråden her...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincenten er meget nøytral i klangen med en litt avrundet topp. Jeg føler ikke at den heller noe særlig verken mot det mørke eller lyse. Den er utrolig stillegående og med mindre man legger øret direkte på chassiet er det ikke mulig å høre noe lyd fra drivverket. Den bruker 3-4 sekunder på å lese en plate fra man lukker igjen skuffen, ikke 20 sekunder som DV7600...
    Det eneste jeg har å utsette på Vincenten er at den ikke liker enkelte brente cder, dvs at jeg en sjelden gang må starte cden på nytt om den ikke vil spille av en låt. Dette er egentlig en bagatell og har skjedd kanskje 4-5 ganger siden jeg fikk spilleren.
    Dvd spilleren min, DV7600, ble solgt til fordel for Vincent CD-S6. Inntil videre bruker jeg en Yamaha S557 med komponent ut, som jeg synes gir et overraskende bra bilde til prisen. Mulig jeg skaffer meg en Pioneer 696 om ikke så lenge, så får jeg HDMI og SACD også.

Nye fronthøyttalere er på gang, Electra 1027BE, regner med å hente dem i løpet av uka, mest sansynlig på lørdag grunnet åpningstidene på hifihuset. Jeg må bare bli ferdig med en ekstrajobb jeg har hatt på kveldstid.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincenten er meget nøytral i klangen med en litt avrundet topp. Jeg føler ikke at den heller noe særlig verken mot det mørke eller lyse. Den er utrolig stillegående og med mindre man legger øret direkte på chassiet er det ikke mulig å høre noe lyd fra drivverket. Den bruker 3-4 sekunder på å lese en plate fra man lukker igjen skuffen, ikke 20 sekunder som DV7600...
    Det eneste jeg har å utsette på Vincenten er at den ikke liker enkelte brente cder, dvs at jeg en sjelden gang må starte cden på nytt om den ikke vil spille av en låt. Dette er egentlig en bagatell og har skjedd kanskje 4-5 ganger siden jeg fikk spilleren.
    Dvd spilleren min, DV7600, ble solgt til fordel for Vincent CD-S6. Inntil videre bruker jeg en Yamaha S557 med komponent ut, som jeg synes gir et overraskende bra bilde til prisen. Mulig jeg skaffer meg en Pioneer 696 om ikke så lenge, så får jeg HDMI og SACD også.

Nye fronthøyttalere er på gang, Electra 1027BE, regner med å hente dem i løpet av uka, mest sansynlig på lørdag grunnet åpningstidene på hifihuset. Jeg må bare bli ferdig med en ekstrajobb jeg har hatt på kveldstid.
    Bare å gratulere Har utrolig lyst på disse selv, så du får hyle ut hvis du skal selge de engang.
    Mye "dugnad" på kveldstid?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Bare å gratulere Har utrolig lyst på disse selv, så du får hyle ut hvis du skal selge de engang.
    Mye "dugnad" på kveldstid?
    Tror ikke det blir salg på en stund nå gitt (hmm... har jeg tenkt den tanken før...? ). Jeg tror heller ikke det blir Jmlab etter 1027, da det er for stort prishopp til neste modell, selv med André`s prisavslag blir Diva Utopia til 90k litt i drøyeste laget for min lommebok. Men nå skal jeg nyte berylium så snart de kommer i hus, og satser på at de får bli her en stund. Neste oppgraderinger jeg har i bakhodet er evt å teste ut noe ny elektronikk, flere suber og en større senter.

"Dugnad" på kveldstid hjelper alltid på når oppgraderingssyken melder seg

Side 33 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •