Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1693
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hørt S6 ved et par anledninger, men ikke hjemme hos meg selv desverre så jeg vet ikke helt hvor "myk" rørene gjør den... Noen omtaler den som ganske analytisk likevel.
    Refleksjoner fra sideveggene kan kanskje være årsak til problemet ditt med mellomtone/diskant?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok sikkert refleksjoner som er mye av problemet. Jeg må få tatt noen målinger og finne ut frekvensområdene hvor det er størst avvik, så får jeg evt utarbeide en plan for hva som må gjøres videre. Blir vel til å henge opp noen akkustikkplater

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Counterpointer (takk for besøket :-D ) har allerede vært her i dag og delte ikke mine bekymringer i like stor grad
    Må si at det som slo (bokstavelig talt) meg mest var det nye elementet i SVS'en :shock: men også bredde og holografi i lydbildet. Kunne ikke huske det slik fra forrige gang. Det er en litt hissig stemt s-lyd, men det tror jeg er høytalerkarateristikken. Syntes jeg kjente igjen diskanten fra Akto sine bakhøytalere. Det var også en form for "vibrasjon" i øvre mellomtone spesielt på en form for xylofon på Kari Bremnes sangen. Denne syntes jeg forsvant når stoffrontene ble tatt av.

Tror det viktigste her er at Marantz er blitt opptatt av å ha alt perfekt :-D noe som er vrient (les umulig) å få til.

Alltid hyggelig å komme innom. Marantz er en perfekt vert. Tusen takk for demo plater :-P

Kom faktisk rett til Marantz fra en live forestilling med Kari Iveland og Hilde Heltberg. Selv om det faktisk var forskjeller, synes jeg Marantz skal være veldig stolt av at Kari Bremnes var nesten like tilstede som de var.... (og jeg må innrømme at jeg ikke liker ho Kari så veeeeldig)
    Anbefaler alle å høre på live musikk innimellom. Det er en uvurdelig referanse når en er interesert i lyd :idea:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått Vincenten på plass Den har allerede fått kjørt seg på nok en demokveld og jeg må si at den besto med glans Lydsignaturen synes jeg var meget nøytral og fin og den glir fint inn i resten av systemet mitt. Detaljer, dybde og bredde i lydbildet har hevet seg enda noen hakk. Kommer med litt fleredetaljer og bilder snart, må bare få brukt den noen dager først Har også gjort enda en tweak mht vinkling av fronter, nemlig å tilte dem litt svakt forover noe som gjør at lyden treffer sweetspot bedre. Den noe fremtredende øvre mellomtone/diskant bedret seg også litt, men jeg har fortsatt planer om å jobbe litt med akkustikken i rommet.

Har også fått et nytt bekjentskap, hyggelig sådan Scrooge tok turen innom sammen med Homecinema og vi hadde 5 hyggelige timer med lyd og bilde. Som alltid går tiden for fort.... Synd at vi begynte med filmklipp litt seint. Han over ringte ned etter et forgjeves forsøk på å få med seg nyhetene (han hørt visst ikke hva de sa....). Vanligvis bryr han seg ikke noe særlig om høy lyd, men jeg skjønner at han har gått litt lei den siste uka med demokvelder onsdag, fredag, lørdag og i dag, i tilegg til en kortere lytteseanse med Counterpointer denne uken. Nå blir det nok en liten pause med demokvelder fremover, så har jeg litt å gå på neste gang

Skal muligens få lånt meg noen vincent sp-t100 monoblokker for å se hvordan lyden harmonerer med resten av oppsettet. Men øverst på lista står akkustikk, så det vil bli prioritert fremover.

Edit: Scrooge, du glemte "halleluja -live" cd`n din her....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var nok en demokveld borte... føltes som på et blunk, men som man vet så flyr tiden i godt selskap! :-D Det ble mest musikk og det var en lærerik og hyggelig kveld. Lytting ispedd litt tweaking gjør at sansene skjerpes og man kommer enda et hakk videre i søken etter "Den gode lyden". De små detaljene gjør utslaget, det hørte vi i kveld...noen cm hit og noen cm dit :-D.
    Scrooge ble nok et hyggelig bekjentskap i AV-gjengen som stadig utvides og takk til Marantz for nok en bra demo av et anlegg som stadig blir bedre!
    Blir interessant å høre om monoblokkene gjør at Parasound'en må få seg en ny (og forhåpentligvis lykkelig) eier.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen!
    Først og fremst må jeg få lov til å takke for en meget hyggelig og ikke minst imponerende demokveld!
    Jeg som novise innen temaet ble jo til stadighet generøst bevilget plass i "sweet-spot", og opplevde jo det ene hakesleppet etter det andre.
    Dermed har jeg kanskje avslørt at jeg kanskje ikke er så godt vant, desto bedre var det jo å oppleve lyd og musikk fra anlegget ditt! Et lydbilde som jeg etter fattig evne vil definere som utrolig oppløst og ballansert.
    Nærmere konsertsalen har i alle fall ikke jeg vært, uten å virkelig være der!
    Og ble samtidig også ganske overbevist om at man slett ikke behøver en "seksmetersavstand" mtp seer / lerret.
    Dette ga meg totalt sett en ganske utvetydig påminnelse om at jeg nok har litt av hvert å foreta meg her i heimen. Men det står som vanlig på hvor langt jeg kan strekke "læret" da. Antakelig et ikke ukjent fenomen for mange.
    Så takk igjen både til Marantz og Homecinema, som generøst tildelte meg diverse skiver med både godlyd og bilde! :-D

Stikker innom en kveld for å hente den glemte CD´n. Ellers får jeg nok bråk med "krokodillen"! Den er jo hennes....

PS: Kjøp en flaske vin eller no´til han over, han fortjener nok det for utvist tålmodighet.
    Alternativt kan jeg jo hinte litt til et trådløst headsett, slik at han får med seg nyhetene anytime.....

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering av Vincent cd-s6

Ville bare tipse deg Marantz(om du ikke vet det fra før da).I det siste nummeret til bladet Fidelity står det en egen reportasje om hvordan du oppgraderer Vincent CD-6S.Det er faktisk viet hele fire sider til dette.Men totalsummen ville bli ca.10000.men da kunne man visst sammenligne den med ferdige spillere til 20000 uten at de skulle kunne tangere denMan kan jo selfølgelig velge hvilke tweaker man vil utføre så det ikke blir fullt så dyrt,men at man tar de man får mest igjen for pr. krone.Det står i allefall alt man trenger å vite der om oppgradering av denne spilleren vil jeg tro. Lykke til

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har lagt ut 926'ne for salg, er det noen store oppgraderingsplaner på gang ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ser du har lagt ut 926'ne for salg, er det noen store oppgraderingsplaner på gang ?
    Kanskje det..........

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vær så hemmelighetsfull nå da

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite hint........ Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-nyht-jpg

Jeg er ikke 100% sikker på hva det blir til enda, da jeg holder på med en liten ekstrajobb som fyller litt ekstra penger i kassa, det er hvor mye det blir til slutt jeg avventer....... Om dette mot formodning skulle skjære seg er det sef surt, men lite trolig at det skjer.

Kommer med litt mer info når jeg er 100% sikker på at alt er i orden

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Jeg kan nok komme med en kvalifisert gjetning
    Håper det ordner seg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite bilde, men tipper jeg feil hvis jeg sier det er en beryllium diskant? Usikker på skrivemåten Uansett morro med noe nytt!

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper Electra 1000Be - serien.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok Beryllium diskanten vi ser der. Og den buede fronten tilsier at det er Electra 1000-serien. Får håpe det ordner seg Marantz. :grin:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nye demoer med Beryllium'er her tror jeg... 8-) blir nok heftig dette Marantz!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beryllium!!!

Jeg tipper at det blir 1027 jeg

Snakk om å gjøre resten av gjengen misunnelig da.

Håper det ordner seg Marantz. Hadde vært skikkelig moro å se 1000-serien i oppsettet ditt.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som de fleste har gjettet riktig Om alt går etter planen og jeg ikke plutselig får noen uforutsette utgifter, står det et par 1027be i classic finish på stua om noen uker

Tok noen kjappe stemningsbilder av den nye cdspilleren min....
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-stemning001-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-stemning002-jpg

Et lite eksperiment med lommelykt...
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-stemning003-jpg

Vincent CD-S6
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-vincent-cd-s6-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-vincent-cd-s6-rk-2-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi!
    Gratulere med en rå lekker spiller:-D
    Den er grise lekker!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøkent, ingenting mer å si om det. Er planen å kjøre phantom center, eller får du med ny center nå eller ? Gleder meg til nye bilder kommer! Hva er veiledende på 1027btw? Regner med du fikk en god rabatt så den spør jeg ikke om.

Side 32 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •