Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 85 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1693
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må bare få takke tilbake for besøket Marantz, det va veldig hyggelig.
    Jeg synes du har et flott oppsett som fungerer meget bra. Det jeg synes var aller mest skoi var rumperisterne dine... Slike SKAL jeg ha, forutsatt at jeg får plass på stolene mine

Noen oppgraderinger i vente? :-D

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et svært hyggelig besøk, og anlegget ditt er meget respektabelt. Jeg (og fler med meg) var spesielt imponert over hvordan suben er integrert.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også få takke for enda en hyggelig demokveld hos Marantz. Det er like overraskende hver gang jeg hører dette anlegget i stereo, for bredden i lydbildet er mye større enn det jeg har klart å få til på mine egne JMlab. Dette har selvfølgelig med plassering å gjøre, men jeg mistenker at rom og forsterker også spiller noe inn her. Suben var meget godt integrert, og hadde heldigvis ikke problemet med bunning av elementet lenger. I det store og hele er det et imponerende oppsett Maranz har, som fungerer veldig godt både på stereo og film.

Fikk også oppleve romperister for første gang. Dette var et positivt supplement til suben når den er plassert litt unna sofaen. Da min egen 12 Plus/2 stå rett bak ville den nok blitt litt overflødig hos meg. Har vurdert det i stereo-oppsettet mitt, men må si meg enig med Marantz at det virket litt merkelig når den ble brukt uten sub.

Vi diskuterte også litt rundt dette med å ha en sub om jobber kun mot centerhøyttaleren. Smurfen har dette på plaleggnigsstadiet, og jeg tente litt på ideen selv. Tror dette vil være et virkelig tøft suplement til centern. Hadde jeg hatt plass skulle jeg gjerne hatt en sub til hver høyttaler i frontrekka Håper Smurfen tester ut dette så jeg kan stikke innom han å høre hvordan det fungerer

Møtte også Passatvr6 som var en ny bekjentskap. Alltid like hyggelig å treffe nye mennesker med samme innteresse som en selv. Kvelden gikk også denne gangen alt for fort, og plutselig var det på tide å vende nesen hjemover. (En times kjøring for min del) Det eneste problemet med slike treff er at man blir veldig giret på å gjør forandringer i eget oppsett. Selv har jeg nå både lyst på nye forsterkere til Usherene, og sub til centeren i kinoen. Problemet er dog alltid det samme gamle. Penger, penger, penger........:?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Sender deg PM med mobilnr mitt :-D
    Hyggelig det men det har jeg jo allerede :-D
    Viser jo at en kan bli litt glemsk i ung alder også, noe som er godt for oss som ikke er så unge...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter sjansen til å takke for meg også, Marantz. Utrolig hyggelig å besøke din flotte kino. Som du selv sier, lydbildet ditt ble utrolig mye luftigere etter vinkling og omplassering av frontene. Subwooferen har du fått skikkelig godt integrert i det totale lydbildet, og sammen med rumperisterne gav det mer enn nok punch i alle de forskjellige demoscenene vi gikk igjennom.

Det var en ganske lystig og livlig gjeng du fikk på besøk på lørdagen, der kommentarene satt løst. Håper du holdt ut med oss..... ;-)

Fortsatt lykke til.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også takke for en fin demoseanse hos deg, Marantz. Du har et oppsett det står respekt av, og integreringen med subben synes jeg du har fått veldig bra til. Du har også rett i at den ikke er så veldig lett å få øye på der den står, spesielt ikke i sin lyse farge. Videre er jeg enig med AK om at rumperister er veldig morsomt om en vil ha litt ekstra action i sofaen. Ganske heftig til å være ett stk av den minste modellen!

Lyden i stereo fungerte også bra, spesielt etter at frontene ble flyttet litt på. Lasermåleren din var praktisk Du hadde også overraskende bra holografi med tanke på hvordan planløsningen hvor anlegget står er. Og ja, det var vel mildt sagt en livlig gjeng som kom til deg på lørdag, men regner med at du kanskje har kommet deg nå

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen for hyggelige tilbakemeldinger. En hyggelig gjeng som kom på besøk, humoren satt løst og jeg hadde det morro mens dere var her (skal nok litt mer til for å skremme meg gitt ).

Videre har jeg planer om en senter sub. Tenkte jeg skulle høre med André om han har en cobalt sub i technic finish stående til en god pris. Hadde først lyst på en SVS SB12 pga liten og nett str, men jeg er litt i tvil om jeg vil legge 7500,- på bordet for en senter-sub. Den trenger jo ikke spille kjellerdypt uansett, det sørger PB12 plus for. Jeg er mer ute etter litt "punch" fra senter noe cobalt suben sikkert vil sørge for
    Jeg har også planer om å inn en kanal til bak, men er litt usikker på hvordan jeg skal løse det med plassering. Tenkte litt på bakveggen ved filmskapet mitt, men det blir kanskje litt langt unna...?

Jeg har også litt lyst å jobbe litt mer med akkustikken i rommet. Har fått mange gode tips fra Snickers-is :-D

NB! Demoplaten som dere fikk med kan ha litt problemer med enkelte dvd-spillere, dvs at den kan hakke litt et par sekunder på noen av klippene. Tror det gjelder på "darla" og "polarekspressen". Dette skyldes en bug i programmet jeg har brukt. Det er individuelt fra spiller til spiller. Det funket knirkefritt på Marantz DV7600, mens på Yamaha spilleren min hakker det litt på polarekspressen. Ikke noe stort problem, men da har jeg ihvertfall nevnt det.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB! Demoplaten som dere fikk med kan ha litt problemer med enkelte dvd-spillere, dvs at den kan hakke litt et par sekunder på noen av klippene. Tror det gjelder på "darla" og "polarekspressen". Dette skyldes en bug i programmet jeg har brukt. Det er individuelt fra spiller til spiller. Det funket knirkefritt på Marantz DV7600, mens på Yamaha spilleren min hakker det litt på polarekspressen. Ikke noe stort problem, men da har jeg ihvertfall nevnt det.
    Vi oppdaget det i natt, men trodde kanskje det var litt mye regnbuemedisin.... ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan tenkes at det blir aktuelt å sette opp en demokveld neste uke. Det kommer jeg nærmere tilbake til. Jeg fåreslår at du Scrooge, Homecinema (reserverer plass intil videre) og Counterpointer poster hvilke dager som evt passer for dere, så kan vi bli enige om noe.

Det er også veldig sansynlig at jeg har min nye (brukte) Vincent CD-S6 i hus på mandag eller tirsdag
    For å gjøre det enkelt, er mandag, tirsdag eller onsdag greit for meg også, som for homecinema, bare for å koordinere litt.
    En SMS eller en pling på 908 47 102 mottaes gjerne!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det kanskje ut som onsdag er greit. Mangler bare bekreftelse fra Counterpointer....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til noe helt annet. Jeg jobber fortsatt med optimal plassering av fronter. Det begynner å nærme seg, men det er et par småting jeg prøver å få skikk på. Med plasseringen som Snickers-is valgte får jeg definitivt mer dybde i lydbildet og det er absolutt bedre enn før, men.... Denne plasseringen har gjort øvre mellomtone/nedre diskant litt mer frempå, noe som kan bli litt slitsomt ved enkelte innspillinger. Som vanlig benyttes "Akto`s Demoskive", og det er spes på "Kari Bremnes - Birds" og "Coca Cola sangen" at dette merkes godt i forhold til før. Jeg mener at Snickers-is nevnte at mellomtone og diskant ville komme litt mer frem i lydbildet med denne vinklingen og plasseringen. Målet er å få til maksimal holografi men beholde roen i toppen, så jeg får se om det lar seg gjøre. Nå er det på tide å ta kvelden, men fortsetter med eksperimentering i morgen etter jobb...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært en særs travel helg for meg også.:???: Burde ha gitt lyd fra meg. Sender deg en sms nå.:-D

Er interesert i dette med senter sub. Hva er begrunnelsen for dette og hvordan skal den kobles inn i systemet ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har skjønt kobles den på pre-out til senter eller via high-level (vanlig høyttalerkabel) til suben. Senter settes til large slik at den spiller hele frekvensområdet selv. Så setter man et separat delefilter på senter slik at f.eks sentersuben tar alt under 80hz fra senteren. Resultatet blir (forhåpentligvis) en fullfrekvenssenter med heftig trøkk

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres kult ut, kan tenke meg oppsettet ditt er bra! Men er ikke Cobalt subbene svære? Da jeg kjøpte min 700s mente Andrè den var et bedre kjøp, og til tross for litt høy avrulling så puncher den jo nokså bra.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter fortsatt litt med en noe hissig øvre mellomtone og diskant. Av en eller annen merkelig grunn hjelper det ikke å sette frontene slik de sto før (ville ikke hatt dem slik uansett for da mister jeg all dybdefølelse i lyden). Jeg står egentlig litt i villrede over hva som kan være årsaken til at jeg plutselig har lagt merke til dette. En teori kan være at 15 timer med høyt volum på 2 dager har spilt inn/løsnet diskant og mellomtone mer, men jeg mener å lest at det i såfall skal bli noe roligere i toppen jo mer man spiller inn JmLab høyttalere.\, ikke motsatt. At jeg jeg har endret hørsel og preferanser drastisk på en helg er vel heller ikke så sansynlig. Ingenting er endret ellers i rommet heller. Det er ikke meningen å lage et fjell ut av et sandkorn, men dette plager meg faktisk litt.... Dette ser ut til å bli den største sytetråden på forumet.....

Noen som har en teori på hva som kan ha skjedd og hvordan det kan løses....? :-?

Det kan jo tenkes at vincent cd-s6 med rør hjelper litt på, men det gjenstår å se...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter fortsatt litt med en noe hissig øvre mellomtone og diskant. Av en eller annen merkelig grunn hjelper det ikke å sette frontene slik de sto før (ville ikke hatt dem slik uansett for da mister jeg all dybdefølelse i lyden). Jeg står egentlig litt i villrede over hva som kan være årsaken til at jeg plutselig har lagt merke til dette. En teori kan være at 15 timer med høyt volum på 2 dager har spilt inn/løsnet diskant og mellomtone mer, men jeg mener å lest at det i såfall skal bli noe roligere i toppen jo mer man spiller inn JmLab høyttalere.\, ikke motsatt. At jeg jeg har endret hørsel og preferanser drastisk på en helg er vel heller ikke så sansynlig. Ingenting er endret ellers i rommet heller. Det er ikke meningen å lage et fjell ut av et sandkorn, men dette plager meg faktisk litt.... Dette ser ut til å bli den største sytetråden på forumet.....

Noen som har en teori på hva som kan ha skjedd og hvordan det kan løses....? :-?
    Det kan jo tenkes at vincent cd-s6 med rør hjelper litt på, men det
    gjenstår å se...
    He he. Når du først har begynt å lytte etter feilene er det kjørt.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demo blir forresten på onsdag. Tenkte at kl 18 kan være passe. Får håpe at akkustikkproblemene mine ikke setter for stor demper på kvelden Får heller benytte sjansen til å få noen flere synspunkter på dette. Counterpointer (takk for besøket :-D ) har allerede vært her i dag og delte ikke mine bekymringer i like stor grad

Jeg sender ut adresse og mobilnr mitt på PM til Homecinema (du husker kanskje hvor det er, men jeg sender det uansett) og Scrooge.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg! Tror jeg husker sånn noenlunde hvor det var ja. :-D Blir nok enda en strålende lyd og bildekveld! :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18 er helt greit for meg! :-D
    Synd at du plages med uønskede avvik i øvre del av toneregisteret da? Har dessverre ikke noe å foreslå for å bøte på dette, men det henger nok mye sammen med det devilej nevner. Har slitt med det samme fenomenet i andre sammenheng, og det tar gjerne en stund før man forsoner seg med det.
    Skjønt "feil"? Sjøl har jeg i alle fall problemer med å kalle slike (små?) avvik for feil, i alle fall når det er snakk om en såpass kostbar sammenstilling.

En Vincent rør-utgave vil vel farge lyden på en annen måte, ved at rør gjerne gir en varmere lyd, som i større grad vil fremheve mellomtoneområdet?
    Utifra det bittelille jeg vet om slike ting da.ops:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    En Vincent rør-utgave vil vel farge lyden på en annen måte, ved at rør gjerne gir en varmere lyd, som i større grad vil fremheve mellomtoneområdet?
    Utifra det bittelille jeg vet om slike ting da.ops:
    Jo da, men en mellomtone kan fremheves på flere måter. Den kan fremstå som myk og varm, eller litt lys og hard som er tilfelle hos meg nå.

Side 31 av 85 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •