Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 85 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1693
    Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Da får jeg sette opp en liste:

Fredag:
    1.devilej
    2.Smurfen hvis det er greit
    3.

Lørdag:
    1.Anfield
    2.Arendal
    3.Kenti
    Har fått fri fra samboeren fredag :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare en ledig plass på fredag..... førstemann til mølla

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var det ikke flere plasser igjen...

Homecinema og Counterpointer:

Jeg kommer til å sette opp en ny demokveld ganske snart igjen, muligens helgen etter messa. Hvis dere er interessert står dere først i køen :-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Og da var det ikke flere plasser igjen...

Homecinema og Counterpointer:

Jeg kommer til å sette opp en ny demokveld ganske snart igjen, muligens helgen etter messa. Hvis dere er interessert står dere først i køen :-D
    Roger that! :-D
    Vi har sikkert ikke tid fk. helg da vi kanskje skal kose oss med en liten nusselig liten pj... ja altså ikke "kose oss" i værste forstand...liksom...(hvis dette kan misforstås er det sikkert noen som gjør akkurat det... )
    Jeg satser på neste runde hos deg Marantz!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører jo forbi der du bor nesten hver dag så ikke noe stress :-D Skal prøve å få med meg messa på søndag. Har veldig lyst til å se 1080P pj hvis de har en demo som gir noe inntrykk.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren at jeg bor så langt vekke...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det kanskje på tide å legge ut klokkeslett for demokvelden(e)...

Jeg er hjemme fra jobb ca 16.45 på fredag, så da kan det være greit om dere kommer f.eks 17.30. Om noen vil komme litt før er det greit om dere ringer meg først i tilfelle jeg skulle bli litt forsinket på hjemturen. Sender ut PM med mobilnr til alle.

Lørdagen får vi ta litt mer på sparket da vi skal på messen først. Anfield, du har mobilnr mitt så vi kan jo snakkes litt nærmere.

Gleder meg til en helg fullspekket med lyd og bilde :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Søren at jeg bor så langt vekke...
    Om du noen gang skulle ta turen til oslo skal jeg ha gjesterommet stående klart

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det høres bra ut! Men er skjelden i Oslo.. Men det ser vi.. Har du fått CD-06?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble sendt til meg på torsdag så jeg øyner håp om å få hentelapp i posten i morgen....:-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig! Gleder meg til å høre om dine meninger om denne! Ble overrasket av Posten med min S200, levert inn på postkontor kl 4 onsdag ettermiddag og var hos meg idag..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har innspill å komme med etter gårsdagens demo ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må ihvertfall si meg kjempefornøyd med besøkene :-D I går ble det fast runde med musikk og demofilmklipp, men vi satt faktisk og skravlet ganske mye og diskusjonen gikk ikke overraskende i lyd og bilde Vi kom også frem til noe jeg egentlig har vært klar over selv, nemlig at lydbildet i stereo ligger litt lavt. Man får nesten følelsen at vokal kommer fra senteren min. Med tanke på at den kun ligger 60cm betyr det at mye av dybden i lydbildet forsvinner. Jeg har egentlig aldri visst helt hvordan jeg skulle ta tak i problemet....

Men nå har noe skjedd her.... Etter messen i dag kom det 6 lyd og bildeentusiaster på besøk til meg: Anfield, Arendal, Kenti, AK, g-h og Snickers Is. Sleip som jeg er benyttet jeg sjansen til å plukke litt i hjernen til gjestene mine. Etter å ha lyttet til et par sanger fikk Snickers is frie tøyler og begynte å flytte rundt og vinkle frontene mine. Etter et par forsøk begynte ting å falle på plass og jeg kunne absolutt høre forskjell i positiv forstand :-D Frontene ble trukket ut ca 20cm mer fra bak og sidevegger, samt vinklet mer direkte mot lytteposisjon, mer skulle det ikke til. Resultatet ble mer dybde og høyde i lydbildet f.eks vokal ga mer inntrykk av at artisten står foran deg og synger, ikke sitter på huk

Et annet tips jeg fikk av Snickers var å flytte hele rekka ca 5cm mot den ene siden slik at frontene står med ulik avstand fra sideveggen pga resonans. Dette har jeg nå prøvd litt og foreløpig virker det veldig lovende (for sikkerhetsskyld noterte jeg målene til plasseringen som snickers ordnet i tilfelle jeg skulle justere meg i feil retning ) Denne løsningen passer også litt bedre i stua med tanke på plass. Men det er ingen tvil om at Electraene spiller best med 30cm+ luft bak og på sidene, jeg skal derfor jobbe litt i morgen med en plassering som gir et best mulig kompromiss mellom lyden og plasseringsmessige hensyn på resten av stua.

Jeg benyttet også sjansen til å snylte litt på bildekunskapene til AK slik at jeg fikk kalibrert PJ`n min. Jeg må faktisk si at jeg er ganske fornøyd med bildet fra min billige Yamaha S557 dvd spiller via komponent, som egentlig bare skulle få en midlertidig plass i stua... Jeg har ikke helt bestemt meg enda hva jeg skal gjøre videre i forhold til HTPC.

Med 9 AVentusiaster på besøk i løpet av 2 dager får man mye input og tanker som må sorteres. Jeg har ihvertfall hatt stort utbytte og glede av denne helgen og håper at de som har vært her også har fått noe ut av det :-D

Tusen hjertelig takk til Snickers is og AK for kalibreringshjelp og selvfølgelig alle dere andre som brukte øyne og ører til å bedre oppsettet mitt :-D

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Men først må jeg benytte sjansen til å takke for en svært hyggelig kveld sammen med Marantz- Passatvr6 -:twisted:ej=Devilej. Sånne sammenkomster er for meg det samme som julekvelden da jeg var liten.Utrolig hyggelige mennesker og god stemmning gjør vel att vertskapet ønsker flere slike kvelder utover høsten.

Kvelden begynte med att vi sto å snakket sammen på kjøkkenet i overkant av en halv time...hyggelig å treffes slik att man nesten glemmer hva man skal gjøre. Så etter hvert kjørt en del musikk demoer som viste hva anlegget har å by på... det samme med filmer og musikkdvd.

Siden sist jeg var her så har det skjedd mye d.v.s nesten alt er byttet ut bortsett fra marantz forsterkern. De nye frontene har adskillig mere fundament i bunn og trykker veldig bra med god hjelp fra svs 12"

Mitt primære mål å se film med musikk som en god nr 2, men jeg må si att
    når anlegget blir som hos marantz så er det utrolig gøy å også lytte på musikk.
    Selv om det er mye snål testmusikk så bringer dette med seg alt av svakheter anlegget/rommet også måtte ha,noe marantz nevnte i posten over.Dette har han vel fått ordnet opp i nå..Typisk :???: Dagen etter demoen

På film er dette anlegget relativt brutalt,man blir fort revet med og man omslynges med godlyd fra alle kanter.
    Romperistern er jo også god å ha,men undertegnede ønsket vel enda mere vibrasjoner en denne klarte å fremskaffeops:

Alt i alt så har marantz ett flott oppsett som han skal være stolt av........så får jeg håpe att jeg er så heldig att jeg få være med en annen gang også

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som jeg må svinge innom deg til uka Marantz :-D Vi snakkes om dette.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Høres ut som jeg må svinge innom deg til uka Marantz :-D Vi snakkes om dette.
    Sender deg PM med mobilnr mitt :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne faktisk mer enn gjerne tenkt meg å avlegge deg et besøk for en demo, og en hyggelig prat.
    Bor jo ikke lenger unna enn at de 170 gampene jeg har til disposisjon, bringer meg til riktig adresse på 10-15minutter......
    Og bare for å dempe sjokket om jeg skulle få lov: Håret mitt er lysegrått.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan tenkes at det blir aktuelt å sette opp en demokveld neste uke. Det kommer jeg nærmere tilbake til. Jeg fåreslår at du Scrooge, Homecinema (reserverer plass intil videre) og Counterpointer poster hvilke dager som evt passer for dere, så kan vi bli enige om noe.

Det er også veldig sansynlig at jeg har min nye (brukte) Vincent CD-S6 i hus på mandag eller tirsdag

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mandag, tirsdag eller onsdag passer best for min del neste uke. Torsdag passer (i utgangspunktet) ikke og på fredag reiser jeg over dammen for en knapp uke i Orlando. Om det ikke skulle passe denne gangen henger jeg meg på neste gang :-D
    Høres jo unektelig ut som gjestene denne helgen har hatt det veldig bra så jeg ser fram til nok et møte med medsammensvorne i AV-gjengen. Er spent på den romperistern din Marantz... SVS OG romperister... må jo være kult :-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er hyggelig å lese om sånne treff! Skulle ønske det var slik på vestlandet også! Flott at du har fått litt ut av det også, at de vil flytte litt på ht'er og stille pj.. Ikke bare er det hyggelig å få folk på besøk, men i tillegg får man noe ut av det. Håper jeg kan ta turen på østlandet en gang og komme på besøk til noen av dere

Side 30 av 85 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •