Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 85 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1693
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for at jeg fikk se og høre litt på den flotte kinoen din Marantz :-D Synd det ble litt dårlig tid for min del. Snakkes

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt tid i tenkeboksen vurderer jeg nå å selge PB12 og gå over til 2xPB10 istedet. Jeg får nytt element til PB12 fra Lsound til uka, så jeg skal ihvertfall se om det gir noen forbedring. Desverre er rommet så håpløst at jeg ikke får den responsen jeg ønsker med 1 sub. Med et mindre mellomlegg kan jeg få 2xPB10 til prisen jeg får for min brukte PB12. PB10 er lettere å plassere og jeg vet allerede hvor den spiller optimalt. PB12 er rett og slett for stor til å sette på den beste plassen.... :-(
    Dette er bare på idéstadiet enda, og jeg vil uansett ikke gjøre noe før jeg har fått testen PB12 med nytt element...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt nedtur å måtte selge PB12'ern, men det kan jo bli like bra om ikke bedre med 2 stk. 10'ere.:-D Det er jo ikke alltid rommet spiller på lag, det så vi jo når vi testa litt på demokvelden. Synd det er feil farge:-? ellers så kunne jeg ha vært interessert i den...
    Det kan jo forøvrig tenkes at det blir bedre med nytt element, så hvem vet!

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Etter litt tid i tenkeboksen vurderer jeg nå å selge PB12 og gå over til 2xPB10 istedet. Jeg får nytt element til PB12 fra Lsound til uka, så jeg skal ihvertfall se om det gir noen forbedring. Desverre er rommet så håpløst at jeg ikke får den responsen jeg ønsker med 1 sub. Med et mindre mellomlegg kan jeg få 2xPB10 til prisen jeg får for min brukte PB12. PB10 er lettere å plassere og jeg vet allerede hvor den spiller optimalt. PB12 er rett og slett for stor til å sette på den beste plassen.... :-(
    Dette er bare på idéstadiet enda, og jeg vil uansett ikke gjøre noe før jeg har fått testen PB12 med nytt element...
    Kjedelig å lese dette, du har jobbet stenhardt med plassering(er) og ender opp med å måtte selge en PB12, men jeg tror du er inne på noe riktig

Har jo selv en plus /2 og ble litt skuffa over rommet. Satt inn sub#2 og dette låter bare helt fremragende. Flere subèr er nok å foretrekke enn en diger !

Bruk Room EQ Wizard mht. kalibrering, utrolig flott program og lykke til med utskiftingen !

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne jo kanskje gått for 2 stk PB12-NSD? Så blir det 2x12":-D Er jo ikke rare pris forskjellen. Men hvor mye skal du ha for svs`en om du selger den?

Edit: Må også føye til at dette er blitt en utrolig pen og flott kino! Er litt av en utstyrs liste du har fått deg! Hvordan fungere SR7500? Kunne tenkt meg en slik:-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Kunne jo kanskje gått for 2 stk PB12-NSD? Så blir det 2x12":-D Er jo ikke rare pris forskjellen. Men hvor mye skal du ha for svs`en om du selger den?

Edit: Må også føye til at dette er blitt en utrolig pen og flott kino! Er litt av en utstyrs liste du har fått deg! Hvordan fungere SR7500? Kunne tenkt meg en slik:-)
    PB12 nsd er ikke aktuell pga størrelsen. PB12 plus tenkte jeg å ta mellom 8-9000,- for.

Fint at du setter pris på arbeidet (og kronene...) jeg har lagt ned her :-D Må si jeg er veldig godt fornød med SR7500, spesielt på musikk er den glimrende. Skulle jeg si noe negativt måtte det være at den kun har 80,100 og 120hz som valg på delefrekvens slik at subkalibrering blir litt vanskeligere. Romkorreksjon hadde nok heller ikke vært så dumt, selv om jeg synes det er best om man klarer å få til lyden best mulig med plassering og møblering av rommet. Hvis neste generasjon fra Marantz kommer med litt flere innstillingsmuligheter er det ikke umulig at det også blir min neste reciever.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med forsendelsen av det nye elementet ? fått det eller still waiting.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter fortsatt.... Iflg Lsound skulle det sendes i går eller i dag

Edit: Da har jeg fått mail om at varen er sendt Så gjenstår det å se om det hjelper.....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mens jeg går og venter på nytt 12.3 element svirrer tankene rundt i hodet om hva jeg skal gjøre med bassresponsen i stua mi...
    Selv om elementet er skadet og det sikkert blir bedre med et nytt har jeg likevel liten tro på at det skulle bli drastiske forskjeller. Jeg sitter derfor og funderer på hvordan jeg skal løse dette både praktisk og økonomisk...

Alt 1: Vente til det er litt mere i lommeboka og spe på med en PB10 i frontrekka. Ulempen med dette er at PB12 uansett hvordan jeg vrir og vender på det er for stor til å settes der hvor den spiller best. De 2 beste kurvene er på frontrekka, og kabinettet til PB12 tar for mye plass til at den kan settes der. For at frontrekka skal spille jevnt må frontene settes til "small". Hvis jeg setter dem til "large" fungerer det ikke, da det blir for mye utfasinger. Der hvor PB12 står nå spiller den best med fronter satt til "large".
    Problemet blir da å kombinere PB10 og PB12 hvor den ene spiller best med "small" og den andre spiller best med "large". Jeg ser derfor ikke helt hvordan jeg skal få disse til å fungere sammen....

Alt 2: Selge PB12 og gå for 2stk PB10 og sette en ved hver front hvor de spiller best. Her er "small" eller "large" innstilling ikke noe problem da begge vil spille best med "small". Hver for seg kommer de nok ikke opp mot PB12, men jeg regner med at de vil gi et bra resultat samlet. Dette blir desverre et tapsprosjekt da jeg tviler på at jeg får mer enn 8500,- for PB12 brukt. 2stk PB10 med frakt og nødvendige kabler kommer på rundt 12000,- noe som gir et mellomlegg på 3500-4000kr avhengig av hva jeg få for PB12.
    Jeg kan sef være heldig å oppdrive PB10 på bruktbørsen, men som de fleste vet er det en sjelden vare å finne der....
    Hvis jeg ser bort ifra det økonomiske tror jeg dette er den beste løsningen... Kan jo selvfølgelig begynne med 1stk PB10 og kjøpe en til etterhvert, men det er litt surt å "nedgradere" anlegget selv om det bare er midlertidig.

Alt 3: Beholde PB12 der den står og kjøpe meg romperistere for å kompensere for manglende fysisk trykk på film som det er i dag. Det jeg er skeptisk til vedr romperistere er at de bare rister i sofaen, men den produserer ikke "ekte" dypbassbølger som en skikkelig sub gjør. Om dette er noe man legger merke til ved filmtitting tør jeg ikke uttale meg noe om da jeg ikke har prøvd det i praksis...
    Denne løsningen vil i det minste trøkke litt i ryggen på filmer, men jeg vet som sagt ikke hvordan det vil fungere sammenliknet med ekte dypbass...

Alt 4: Selge alt og finne på noe annet.... Det begynner å nærme seg det punktet hvor jeg synes ting koster mer enn det smaker Føler at jeg for det meste har pissa i motvind de siste mnd.....

Forhåpentligvis bedrer humøret seg snart...............................

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevelsen av 2 stk. SVS PB10 - er brutalt nok det.........:shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    PB12 nsd er ikke aktuell pga størrelsen. PB12 plus tenkte jeg å ta mellom 8-9000,- for.

Fint at du setter pris på arbeidet (og kronene...) jeg har lagt ned her :-D Må si jeg er veldig godt fornød med SR7500, spesielt på musikk er den glimrende. Skulle jeg si noe negativt måtte det være at den kun har 80,100 og 120hz som valg på delefrekvens slik at subkalibrering blir litt vanskeligere. Romkorreksjon hadde nok heller ikke vært så dumt, selv om jeg synes det er best om man klarer å få til lyden best mulig med plassering og møblering av rommet. Hvis neste generasjon fra Marantz kommer med litt flere innstillingsmuligheter er det ikke umulig at det også blir min neste reciever.
    Åja, hadde jo sikkert blitt knall med 2 stk PB12 nsd! Men det låter nok knall med 10 tommerene også! Selv om jeg synes det er litt synd når slikt skjer. Jeg ser på det som en "nedgradering". Så det siste innlegget ditt, jeg ville satsa på enten Alt 1 eller Alt 3...

Den Marantz reciveren din har jeg utrolig lust på! Ser bare helt sinnsykt frekk ut:-D Men du vet ikke når den neste generasjonen fra Marantz kommer?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er en ny budsjett-receiver på trappene fra Marantz, men bortsett fra det vet jeg ikke noe mer. Mulig det er en innbilning, men det virker som marantz er mye tregere til å slippe nye produkter i forhold til f.eks pioneer, denon og yamaha. Skulle tro at SR7600 og 8600 burde dukke opp snart siden SR9600, 5600 og 4600 er ute i butikkene....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fremovervendt 12" foran + romperistere er kansje også en bra løsning da du også må begrense bassbruken i forhold til de som bor over deg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som sagt burdert PB12NSD, problemet med den på lik linje med PB12-plus er størrelsen på kabinettet. Iflg Lassesen hos Lsound skal frontmontert element og nedovermontert spille relativt likt uansett. Jeg har jo hatt PB10 før, så jeg vet jo at den gjør jobben. Tviler ikke på det Flageborg sier at 2xPB10 spiller brutalt nok Kanskje jeg hadde for store forventninger når jeg gikk fra PB10 til PB12....?

Etter at jeg dempet pipa har jeg forresten ikke fått flere klager, selv om jeg har hatt volumet akkurat så høyt som jeg liker kl 2 om natta

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at iallefall pipedempingen fungerer da! 8)
    Alt.4 er nok litt drastisk, og jeg tror du hadde slitt med abstinenser om du hadde gått for den...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt 4 er vel ingen løsning nei

Men 2xpb10 bør vel være en løsning som holder for de fleste ? Samt du får en mye enklere plasseringsjobb. Ingenting som er bedre enn det.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Be S.Roger ta med sig Kappasubben hans och testa hur en frontfire sub lirar i rummet. Ger väl inte samma djupbas som en SVS, men Kappan är en helt underbar sub, som inte verkar ha sålts så mkt i Norge?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vil få en langt bedre rom-respons med 2 pb10 Marantz. Jeg tror også et det er løsningen som er enklets å leve meed, da 12nsd er store... PB10 kan jo nesten gjemmes bort

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å høre at du føler du pisser i motvind for tiden. Jeg er enda i innkjøpsfasen av mitt første komplette 5.1 system, men komponentene er så forferdelig dyre (la litt av en rute foran meg da jeg kjøpte Focal Profile og valgte og fullføre med et komplett 5.1 system av denne sorten), i all fall med nåværende lønn. Jeg vet egentlig ikke annet råd enn at du kanskje burde ta en ferie fra anlegget og etter ei uke høre hvordan det lyder igjen. Du kommer nok til å angre hvis du selger vekk rubbel og bit og er stuck med TV-lyden.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser faktisk ut som jeg har funnet en løsning. Passarvr6 har vært så snill å la meg låne en clark tactile + forsterker og du verden så morro det er :-D Har pløyd igjennom mine faste filmklipp og jeg kan vel nesten si at jeg er frelst! Alene uten sub funker det ikke bra, men sammen med svs`n gir det et fundament og en fysikk av en annen verden. Man får det lille ekstra sparket i ryggen på eksplosjoner o.l som jeg ikke kunne få med dagens plassering. Siden svs`n spiller veldig bra på musikk der den står føler jeg nå at problemene mine mer eller mindre er løst.
    Fordelen med rumperister er at alle sitteplassen får "morro-trykket" i ryggen, noe som er vanskelig å få til med bare 1 sub.
    Jeg trengte virkelig denne lille oppturen :-D

Side 25 av 85 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •