Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 85 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg omsider fått ut fingeren og knipset noen bilder av det nye oppsettet. Skal ta litt flere snart, men her er noen smaksprøver :-D

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-rom-1-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-rom-2-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-screenshot1-jpg

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk ryddig og stilfullt oppsett Marantz! Kan tenke meg du er fornøyd med dette så langt. Blir veldig kult med en demo av anlegget ditt nå. :-D Hvordan går det med sub-kalibrering - tricky ikke sant?! men moro også...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Fantastisk ryddig og stilfullt oppsett Marantz! Kan tenke meg du er fornøyd med dette så langt. Blir veldig kult med en demo av anlegget ditt nå. :-D Hvordan går det med sub-kalibrering - tricky ikke sant?! men moro også...
    Takk, takk :-D Subkalibrering går egentlig dårlig. Ender nok opp med en BFD.
    Tenkte å sette opp en demokveld neste uke, så du får følge med i tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai ai! Nå ble jeg fuktig på tuppen IGJEN! Kjempe pent oppsett! Kan minne om en tidligere førsteplass her....

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo kjempebra marantz :-D Ryddig og fint satt opp ++ mange gode produkter...si ifra når det blir demo da.

Kansje du bør har en duk på det bordet

Hva mente konrad..? Ai ai! Nå ble jeg fuktig på tuppen IGJEN :shock: :lol:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kjempeflott ut, litt av en oppgradering.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig :-D Symetrisk og konsekvent

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hyggelige (og raske) tilbakemeldinger :-D Det gjør alt litt ekstra morro.

Smurfen:
    Refleksjonene i bordet er ikke så ille når man sitter i sofaen, men jeg kommer nok til å legge en duk der. Stereobenken og toppen av senteren reflekterer også ganske mye lys, så der må jeg nok finne på noe.

Satser som sagt på en demokveld neste uke, hadde bare vært artig å fått sub-kurven i boks til da. Får muligens kloa i en BFD på bruktbørsen. Ellers har jeg planer om å montere hoya filter på PJ`n så jeg får tweaket sortnivå og kontrast litt.
    Tidspunkt for demo legger jeg ut i tråden, da ser det ut til at Smurfen og Homecinema er interessert. devilej er på ferie, men om han er tilbake så tror jeg han også vil komme.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow for et pent oppsett!

Misunner deg virkelig dette

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRATULERER!!!!
    Har ventet en "stund" på disse bildene.
    Utrolig pent, Marantz.. Får en del å leve opp til når en ser sånt. Har sååååå lyst på Electra selv.

En annen ting:
    Rommet ser jo ikke smalt ut i det hele tatt.
    Om det stemmer at rommet ditt er 3m bredt som det står på tegningen, har jeg ingen ting å frykte, da jeg flytter til et som er rundt det samme. :-D

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enormt..
    Absolutt enormt.. Bøyer meg i støvet.
    Dette ble knall bra marantz! Ble faktisk litt inspirert til og dra'n helt ut selv nå.
    Har et soverom til overs som hadde passet ypperlig til en dedikert kino!

Igjen... -enormt! :-D

Mvh.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Stereobenken og toppen av senteren reflekterer også ganske mye lys, så der må jeg nok finne på noe. ...
    Jeg hadde samme problemet hos meg, min løsning ble sort velour lagt oppå. Selv om benken var matt sort ga den et gjenskinn, langhåret stoff eller filt løser dette problemet. Når det ikke blir en kompakt flate "slukes" alt lys hvis det er en mørk farve.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omsider fått ut fingeren og knipset noen bilder av det nye oppsettet. Skal ta litt flere snart, men her er noen smaksprøver :-D

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-rom-1-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-rom-2-jpg

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-screenshot1-jpg
    Fyyy Flaaate Marantz!

Griselekkert!!!!!!!

Det pausebildet så kjent ut:-D

Gratulerer sååå mye!!!!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det skjedd ting ja... Dette så jo regelrett heftig ut. Gratulerer. Nå ser det virkelig ut som en kino, og du har tydlig gjort MYE endringer siden jeg var innom. Ser veldig flott ut, fikk lyst på prosjektor selv nå...

De mørke gardinene var en fin touch (kinofeeling). Hvordan ser du på TV nå?
    Og er du fornøyd med Parasounden?

Jeg fikk aldri tid til å høre på anlegget ditt sist, kanskje jeg kan grine meg til en demo en gang..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Fyyy Flaaate Marantz!

Griselekkert!!!!!!!

Det pausebildet så kjent ut:-D

Gratulerer sååå mye!!!!
    Takk igjen for fine ord gutter :-D Blir nesten litt rørt her... Hvordan går det med ditt prosjekt da Vetteman? Savner noen bilder av rommet ditt, men det kommer kanskje etterhvert ;-)

PiXel: Lag kino på det ekstra soverommet, så slår du opp telt ute når noen skal overnatte

Har forresten bedt Lygren om å nullstille poengene på "min hjemmekino" det første oppsettet mitt dro nok ned snittet ganske bra. Rankingen er bare for morroskyld, men jeg synes det hadde vært artig å se om jeg klarer å komme litt opp på lista. Intil videre venter jeg derfor med å oppdatere profilen min der...

Her er to bilder til i mellomtiden...
    Suben fungerer foreløpig best bak ryggen på sofaen, på film røsker det skikkelig i ryggen. Bare jeg får ordnet dipper og topper så blir det bra ;-) Jeg vil også tørre å påstå at SVS ikke er så stygge som mange vil ha det til...
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-svs-pb12-jpg

Pj passet faktisk ypperlig oppå kjøkkenskapet som har ca 25cm avstand til tak. Jeg må faktisk konsentrere meg for å høre den når det er helt stille i rommet, så at den støyet fælt som noen har påstått i andre tråder skjønner jeg ikke noe av.
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-z4-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Kjekt å se at du klarer å holde på med hjemmekinoen i disse strålende sommertider. Ikke alle som klarer det. Da er du jo klar som et egg til høstsesongen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for fine ord gutter :-D Blir nesten litt rørt her... Hvordan går det med ditt prosjekt da Vetteman? Savner noen bilder av rommet ditt, men det kommer kanskje etterhvert ;-)
    Fine oppsett fortjener fine ord vet du:-D

Er så godt som ferdig nå, men er ikke helt fornøyd med DIY-lerretet mitt, skal utbedre det litt før det kommer noen bilder. Optomaen venter på DVE-kalibrering, så skulle vel det meste være klart. Ting tar tid. Bilder kommer når jeg selv mener det er så godt som perfekt. Den som venter på noe godt osv:-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Her har det skjedd ting ja... Dette så jo regelrett heftig ut. Gratulerer. Nå ser det virkelig ut som en kino, og du har tydlig gjort MYE endringer siden jeg var innom. Ser veldig flott ut, fikk lyst på prosjektor selv nå...

De mørke gardinene var en fin touch (kinofeeling). Hvordan ser du på TV nå?
    Og er du fornøyd med Parasounden?

Jeg fikk aldri tid til å høre på anlegget ditt sist, kanskje jeg kan grine meg til en demo en gang..
    Gardinene fungerer utrolig bra. De er mørkeblå, men sluker såpass med lys under filmvisning at de ser sorte ut. De som er trukket ut på siden ca 140cm ut i rommet hjelper også veldig på akustikken. Når jeg ikke bruker anlegget (ikke at det skjer ofte...) trekkes de bare unna og da går de ikke lengre ut i rommet en fronthøyttalerene gjør. Tv`n har fått plass på soverommet. Blir nok en flatskjerm bak lerretet etterhvert, men det har ikke førsteprioritet. Ser ikke så mye på tv om dagen likevel. Er det en bra serie som går bestiller jeg den bare på DVD og ser den på storkjerm med skikkelig lyd

Parasounden spiller utrolig bra. Den har sef stålkontroll med 250watt pr høyttaler. Jeg opplever den som rolig i toppen og fyldig lenger ned i frekvensene noe som kler electraene godt. Lyttetretthet er heller ikke noe tema lenger, jeg kan glatt ligge på 90-100db i timesvis .
    En annen snedig funksjon er mulighet til å kutte signal på 20 eller 40hz, slik at den ikke kaster bort strøm på å forsterke en frekvens frontene mine ikke klarer å spille bra likevel. Alt i alt et strålende produkt :-D
    Om du vil komme på demo er det bare å si ifra. Trenger forsåvidt ikke å sette av en hel kveld om noen har lyst å komme innom. Det er bare litt mer praktisk for de som evt må reise litt. Du (og andre) kan bare sende meg en PM og spørre om det passer, så er det bare å ta seg en tur :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer. Kjekt å se at du klarer å holde på med hjemmekinoen i disse strålende sommertider. Ikke alle som klarer det. Da er du jo klar som et egg til høstsesongen.
    He, he. Det er fordelen med doble rullgardiner vettu Har såpass bra lyskontroll i stua nå at det er uvesentlig om det er natt eller dag. Jeg kan derimot ikke akkurat skryte av å ha blitt noe særlig brent eller brun sommer. I år gikk mesteparten av pengene til hjemmekinoen. Varmen har derimot vært litt vanskelig, så jeg spanderte en egen bordvifte som holder mine kjære komponenter svale i sommervarmen. Skal montere noen 12cm kabinettvifter etterhvert også, da bordviften blir stående litt i veien.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Det er fordelen med doble rullgardiner vettu Har såpass bra lyskontroll i stua nå at det er uvesentlig om det er natt eller dag. Jeg kan derimot ikke akkurat skryte av å ha blitt noe særlig brent eller brun sommer. I år gikk mesteparten av pengene til hjemmekinoen. Varmen har derimot vært litt vanskelig, så jeg spanderte en egen bordvifte som holder mine kjære komponenter svale i sommervarmen. Skal montere noen 12cm kabinettvifter etterhvert også, da bordviften blir stående litt i veien.
    30 grader og skyfri himmel sier du: Who cares:-D
    Godt å se at det er flere som styrer med kinoen, selv om været er bra.

Side 18 av 85 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •