Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 85 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DVE har jeg sef bestilt. Den kommer sammen med lerret og HDMI kabel

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Skal nok legge ut noen inntrykk, men de bør kanskje tas med en klype salt. Tross alt min første PJ, så eiergleden kan kanskje overstyre det objektive litt :wink:
    Synes ikke man trenger å bruke salt her jeg...:wink: det er faktisk det du opplever som er ditt inntrykk av pj'en! At andre har andre meninger og referanser er en helt annen skål. At ditt referansenivå vil endre seg er helt sikkert, men det får man ta ettersom det utvikler seg. Jeg var storfornøyd med AE900 for ikke lenge siden, men det er jeg ikke lenger nå etter at TX200 kom i mine hender!:grin:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der var Z4 og parasound på plass. Gleder meg til å høre den opp mot JmLab hos deg. Spent på hvordan den låter iforhold til Arcam. Kos deg gjennom din første pj-helg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter rundt 4-5 timer med kalibrering i går har jeg funnet en ok plassering for suben. Den står nå bak sofaryggen og setter hele 3-seteren i bevegelse (dog kun på enkelte frekvenser. Problemet er noen skikkelige topper ved 40-50hz og igjen ved 70hz. Dipen ved 25hz kan jeg faktisk føle da jeg savner noe bass i en del sanger og filmsnutter jeg kjenner godt. Peakene gjør også at jeg ikke kan skru opp gain noe særlig på suben, da det blir for voldsomt. PEQ på suben dekker ikke et godt nok område. Jeg vurderer nå å skaffe meg BFD (SMS-1 synes jeg blir for dyr), med mindre noen har forslag til hva jeg kan gjøre...

Edit:tok noen nye målinger, de står lengre ned. Beste plassering er bak sofaryggen, selv om det ikke er spesielt bra...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har subben plassert bak; hvilke tall får du ved måling med fase på 90 og 180 grader?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok noen nye målinger, med forskjellige innstillinger. Det verken ser eller høres bra ut...... Den hvite er best, men har likevel ca 20db i differanse på det meste
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-subkurve-pb12-plus-5-linger-jpg

Her er skisse av rom med nåværende plassering av sub. Jeg har også prøvd disse plasseringene uten hell:
    -ved høyre og venstre front
    -der hvor kommoden står (nærmest sofa, i midten, i hjørne til høyre for kommoden)
    -der kjøleskapet står (i hjørnet og under kjøkkenbordet)
    -mellom dørene til datarom og bad

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-rom-skisse-jpg

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forresten kurven fra mitt gamle oppsett. Et par hakk bedre....
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-fl-1-svs-pb10-jpg

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lørdag 22.Juli blir det demokveld hos meg. devilej har bekreftet foreløpig. Jeg venter også på svar fra Smurfen og OKKing, men begge disse er noe usikre så det kan være muligheter for å steppe inn.

Jeg har også planer om en demokveld til den påfølgende uka (hvilken dag kommer jeg tilbake til, så her er det bare å melde seg på. Homecinema reserverer jeg plass til da han ikke fikk vært med på første kvelden pga ferie. Bare post her hvis noen har lyst å komme :grin:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kurven din er ikke så ulik min, Marantz! Jeg har også en kraftig peak på ca. 40 hz og ditto dip ved rundt 70 hz. Jeg vurderer en SMS-1, men det er så mange ting som bør oppgraderes i kinoen min at det må prioriteres hardt...:?
    Gleder meg til en framtidig demo da lyden og bildet må være bra hos deg nå.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det romkorreksjon på meg tror jeg kanskje jeg kjøper Behringer feedback destroyer. Den koster litt under 2k med frakt hos lsound og utifra det jeg har lest gjør den samme nytten som sms-1, men er noe mer komplisert i bruk. Noen designperle er den heller ikke, da det egentlig er PA utstyr så man bør nesten ha mulighet til å gjemme den unna.

Hvis du sender meg PM når det passer for deg med demo, så er du ihvertfall først i køen om plass :wink:

Edit: Bildet er fortsatt ikke oppe enda, da jeg venter på lerret. Ser at avshop har fått inn dreamscreen på lager, så jeg regner med levering til uka

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer gjerne på en demo etter endt ferie. August tider, dersom jeg får lov:wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg omsider tilbake fra sverige. Demo måtte desverre avlyses men nå skal jeg være hjemme fremover. Beklager devilej, at det ikke ble noe av denne gang, men neste gang skal vi få det til garantert :wink: Hvis det er andre som ønsker å trekke seg tilbake fra sola og inn i kinomørket en kveld er det bare å sende PM eller poste her :grin:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kjedelig at det ble avlyst da Marantz... satt og ventet på en liten sit-rapp fra "treffet", men det kom jo ikke! :wink:
    Jeg er hjemme fra helga av så fra da er jeg klar for en kveld i Strømmensområdet! :-P
    Sol blir man bare solbrent av så gi oss litt mørke rom og film så er vi fornøyde...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gaar bra vet du. Tar det ıgjen senere. Sıtter naa paa hotellet ı Alanya. Klokka er 1025 og det er ca 35 grader paa stranden. Hjemme ıgjen neste helg, saa vı faar pröve aa ta det ıgjen ut ı august :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen går det med sub-kurven din, Marantz. Blitt noe klokere? Leste litt tilbake her nå, har du forsøkt med å tune PB12en med noe annet enn 20 hz?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har prøvd med forskjellig tuning. Det eneste som skjer er at dipper/topper blir forskjøvet litt opp og ned i frekvensene. Har tatt en liten pause i subkalibrering da jeg endelig har fått montert opp Z4 og lerret, så da har det naturligvis blitt en del filmtitting :wink: Skal gi meg i kast med mer måling og justering i dag så får jeg se om det går...

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej Marantz,

Så det blev en parasound. Det är nog ett strålande val.

Jag såg frekvenskurvan på din nya sub. Den såg inte rolig ut. Men hur kan det
    vara sån skillnad mot din gamla kurva, som såg bra ut? Har du möblerat
    om i hybeln? Man tycker att rumsresponsen för låga frekvenser inte borde
    skilja så mycket bara för att man byter sub. Eller har jag helt fel i det?

Själv fick jag en enorm dip vid 40Hz senast jag gjorde en målning. Det fick jag lösa genom att flytta fram lyssningspositionen 1 meter (fåtöljen). Då var dippen helt borta. Men ska även leka med en behringer feedback destroyer som jag lånat. Det är nog en bra investering även för dig, som du nämner tidigare.

Om det går för sig skulle jag gärna hänga på Sven Roger för en demo nån gång jag är på besök i Oslo. Nyfiken på parasound samt projjen. Min gamla Z2 kan nog ge upp vilken dag som helst nu.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste forklaringen jeg har på hvorfor det er så stor forskjell fra forrige kurve er at PB10 har frontmontert element mens PB12 har elementet montert nedover slik at bassen kanskje sprer seg litt annerledes. Når det gjelder møblering har jeg ikke så mange muligheter. Får muligens Flageborg på besøk snart, så får vi se hva han klarer å få til. Hvis ikke blir det nok BFD på meg.

Du er sef hjertelig velkommen hit på demo med Sven Roger :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Den eneste forklaringen jeg har på hvorfor det er så stor forskjell fra forrige kurve er at PB10 har frontmontert element mens PB12 har elementet montert nedover slik at bassen kanskje sprer seg litt annerledes. ...
    Da skulle det vel være en smal sak å vippe subben over på siden slik at den "skyter" i samme retning. Men det har du kanskje prøvd ?
    Husker at hos Bohas hi-fi på Grunerløkka i gamle dager hadde de alltid subbene stående med elementet mot lytteposisjon. Påstod at det var det eneste rette i forhold til hi-fi.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Bohas hi-fi på Grunerløkka i gamle dager hadde de alltid subbene stående med elementet mot lytteposisjon. Påstod at det var det eneste rette i forhold til hi-fi.
    Rommet til akto motviser iallefall det

Side 17 av 85 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •