Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 85 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har forresten funnet en konkret dato for demokveld. Lørdag 22.juli ved 18-19 tiden. Dette avhenger sef at det passer for Okking og evt deg Smurfen. devilej har sagt ok, så får vi se hva det blir til med resten :wink:

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, siggen din er rimelig bra oppdatert :P

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Forresten, siggen din er rimelig bra oppdatert :P
    He, he. Den skal fikses snart.....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå sitter jeg i stua og koser meg med min nye, herlige kombo: Electra 926 og Parasound new classic 2250. Det er kanonmatch av dimensjoner :grin: Har ikke rundet voldsomt mange innspillingstimer enda, men det kommer nok til å gå unna fremover. Nå mangler det bare å få PJ og lerret levert, samt plassering/kalibrering av suben (venter på kabel fra USA) så er alt i boks. Bilder kommer snart........

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Marantz :grin: :lol: kult at du endte opp med Parasound, husker ikke helt men var dette den jeg anbefalte deg ?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ja, nå sitter jeg i stua og koser meg med min nye, herlige kombo: Electra 926 og Parasound new classic 2250. Det er kanonmatch av dimensjoner :grin: Har ikke rundet voldsomt mange innspillingstimer enda, men det kommer nok til å gå unna fremover. Nå mangler det bare å få PJ og lerret levert, samt plassering/kalibrering av suben (venter på kabel fra USA) så er alt i boks. Bilder kommer snart........
    Nice. Gratulerer. Artig å høre erfaringer med Focal og forsterkervalg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer Marantz :grin: :lol: kult at du endte opp med Parasound, husker ikke helt men var dette den jeg anbefalte deg ?
    Takk, takk! Jeg hadde vel Parasound i kikkerten ganske tidlig (mulig det var den du anbefalte, er ikke sikker...) og jeg valgt classic serien, da halo serien lå litt for mye over mitt budsjett. Jeg er uansett storfornøyd med med lyd og ytelse. En snedig funksjon på 2250 er at den har hi-pass filter som kan stilles til 20 eller 40hz, hvor 40hz ga meg best lyd. 926 spiller ikke mye under 40hz (tror de er oppgitt til 35hz eller noe sånt...), så da sløser ikke ikke effektforsterkeren bort krefter på frekvenser som høyttalerene likevel ikke greier å gengi bra. Det var ikke merkbart mindre dypbass med filteret slått på, derimot opplevde jeg at lyden ble "renere" det var stålkontroll hele veien.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nok et flott oppsett!

Det ser ut som jeg kan få låne en Parasound A-21 i sommerukene her hjemme, det skal bli moro. Gleder meg til å få tilbakemeldinger fra dine erfaringer videre også! Krèmutstyr!

Hvordan synes du bassen i 926 fungerer?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes bassen på 926 ligger mange hakk over det cobaltene mine hadde. 0,5" membranøkning hjalp tydeligvis, ellers har nok parasounden mye av æren også. Jeg har heller ikke så mange innspillingstimer enda, så elementene vil nok løsne mer etterhvert. Skal på dansketur i 2 dager, så da setter jeg på burn-in (er det skadelig for frontene?) og kommer hjem til nesten 50 ferdigspilte timer ;-) Blir artig å se hva du erfarer med A-21.

Takk for hyggelige ord folkens :grin: Det gjør dette litt ekstra morro

Edit: En ting til som er positivt med 2250 er hvor lite varm den blir. Etter snart 6 timer kontinuerlig bruk i dag, er den knapt nok lunken... Recieveren blir mye varmere. Tror jeg skal montere en 12cm papst-vifte inne i benken så jeg får kjølt den ned litt.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Marantz! Dette høres veldig bra ut og jeg gleder meg til en evt. demo av oppsettet! :smile: Det blir kult å se Z4 også da jeg ikke har sett denne før.

PS! Du må oppdatere signaturen din nå...;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ihvertfall hjertelig velkommen på demo Homecinema :grin: Vi kan jo ta det når du er tilbake fra ferie. Har fikset signaturen min også... ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Du er ihvertfall hjertelig velkommen på demo Homecinema :grin: Vi kan jo ta det når du er tilbake fra ferie. Har fikset signaturen min også... ;-)
    I'll be in touch!:smile:
    Ser veldig bra ut...;-) 8)

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom siggen og ja

Men nå gleder jeg meg til vi får se bilder her når PJ og lerret kommer, samt kabel, dette oppsettet er spennende og det er veldig interessant at du har gått fra CV og bygget deg oppover som dette her. Hadde samme begynnelse som deg, men har ikke komt i nærheten like langt som deg...!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for gode ord Frodo. Har forresten sittet siden kl 17 og hørt på musikk med +/- 90db volum og jeg har ikke antydning til lyttetretthet Det må da være et godt tegn

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom nok en hyggelig pakke. På fredag får jeg levert kabler fra USA og lerret er også rett rundt hjørnet. Endelig er PJ drømmen en realitet :grin:
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-sanyo-plv-z4-eske-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se flere bilder med pjen oppe! Gratulere!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brikkene faller på plass ja . Spennt på din dom av Z4, selv likte jeg den bedre enn Panasonic AE900, men fyttegrisen, disse 2 gir valuta for penga. 10000kr, og du får et kanonbra bilde (og kan skaffe deg enda bedre lerrett en noen gang før!!). Gleder meg til å høre din dom her.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok legge ut noen inntrykk, men de bør kanskje tas med en klype salt. Tross alt min første PJ, så eiergleden kan kanskje overstyre det objektive litt :wink:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang, gratulerer så mye! Dette blir nok knall, husker min første projektor. For en eierglede! Enormt stort bilde første gang, med en bildekvalitet som i mine øyne får budsjettplasma til å kaste inn håndklet! Dette blir nok bra! Du skal ikke se bort i fra at jeg prøver å få lurt meg inn på en demo i Strømmen etterhvert, for nå begynner du å få mye snop.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til Z4 klubben.

Ps. håper du har fått med deg DVE eller noe lignenede. Første fangen jeg prøvde å stille bilde på Z4 uten. Ble det et ganske spesielt og veldig dårlig bilde ;-) .

Side 16 av 85 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •