Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 85 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Tusen takk for det Hvordan synes du 12+ spiller i forhold til pb10? Jeg har hørt pb10, men ikke nok til å gjøre opp en reel vurdering
    Jeg venter på noen kabler som kommer fra usa, så jeg har ikke fått koblet opp alt ennå. Men skulle jeg sammeliknet en annen PB12 jeg har hørt og PB10 vil jeg si at det er mer "punch" i PB12 og den oppleves som litt kjappere enn PB10. Den spiller sef også dypere og kraftigere.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir pennende med ny forsterker - tror jeg må ta meg en tur for å lytte på herligetene. Jeg har kjøpt mye på basis av test og omtale, men lurer på om det er smart når man har et dedikert lytterom? Da tror jeg at komponentene vil bety mye for hvordan lyden blir presentert der og da? Eller?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Tror det blir pennende med ny forsterker - tror jeg må ta meg en tur for å lytte på herligetene. Jeg har kjøpt mye på basis av test og omtale, men lurer på om det er smart når man har et dedikert lytterom? Da tror jeg at komponentene vil bety mye for hvordan lyden blir presentert der og da? Eller?
    Du er hjertelig velkommen på demo når alt er på plass :grin: Fra og med mandag neste uke reiser de som bor over meg på ferie i nesten 4 uker og da blir huset helt tomt, noe som selvfølgelig skal benyttes ;-) Eneste jeg venter på nå er PJ, som jeg forøvrig har gjort en liten endring på mht modell. Jeg byttet fra Epson TW600 til Hitachi TX200 pga at Avshop ikke får inn TW600 før 17/7 evt seinere, og nå gidder jeg ikke å vente noe mer. TX200 er på hentelager, så den henter jeg på fredag. Er jeg heldig kommer dreamscreen på lager til helga så jeg kan få det tidlig neste uke...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli mye kremutstyr i kåken din nå Marantz. Jeg kommer gjerne på en demo en gang det passer for dette må da bli bra både på lyd og bildesiden 8)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Begynner å bli mye kremutstyr i kåken din nå Marantz. Jeg kommer gjerne på en demo en gang det passer for dette må da bli bra både på lyd og bildesiden 8)
    Takk, takk. Ting begynner virkelig å falle på plass nå. Da har jeg notert meg at du og OKKing er interessert i en demo. Vi kan jo prøve å få til noe de nærmeste ukene da huset er tomt, og øvre volumgrense kun bestemmes av vår egen smerteterskel ;-) Jeg vil gjerne ha på plass lerret først, så det blir bra på bildesiden også. Har plass til meg og 3stk hvis vi skal kunne sitte nogenlunde behagelig, så da kan evt en til melde seg på hvis det er av interesse.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne også godt tenke meg å være med på demoen om det passer.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg kunne også godt tenke meg å være med på demoen om det passer.
    OK. Da er listen slik:
    -Okking
    -homecinema
    -devilej

For meg passer det best å ta det om ca 2 uker (f.o.m ca 20.Juli og utover), noe før blir vanskelig da jeg fortsatt venter på noen småting, i tilegg til at jeg reiser bort noen dager neste uke og uken etter. Hvis noen av dere skal på ferie og tidspunket absolutt ikke passer så får dere si ifra så vi kan finne noe som passer godt for alle. Dette blir morro :grin:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reiser på ferie den 15. og er tilbake den 28. så hvis det blir i det tidsrommet får jeg bli med neste gang... antar det blir flere runder med det utstyret du skilter med nå Marantz :-D helt sikkert flere som er interessert i å høre og se!

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puh, nå har jeg lest gjennom hele tråden din Marantz, og må si det imponerer sterkt at du har gått fra CV og opp til krem som Marantz, JMLab og SVS.

Sitter her og kjenner basillen biter litt :P men det blir for dyrt.

Gratulerer med et skikkelig krem oppsett, vi vil bare ha bilder nå så blir vi fornøyd! Igjen, du imponerer!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg reiser på ferie den 15. og er tilbake den 28. så hvis det blir i det tidsrommet får jeg bli med neste gang... antar det blir flere runder med det utstyret du skilter med nå Marantz :-D helt sikkert flere som er interessert i å høre og se!
    Det er ikke noe problem å få til flere demokvelder, det er jo en del av morroa med denne hobbyen å treffe likesinnede :grin: Har vel tomt hus ca 1uke til etter at du er tilbake. Det er ikke noe problem uansett når de over er hjemme, bortsett fra at jeg må være litt mer forsiktig med høyt volum på kveldstid.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Puh, nå har jeg lest gjennom hele tråden din Marantz, og må si det imponerer sterkt at du har gått fra CV og opp til krem som Marantz, JMLab og SVS.

Sitter her og kjenner basillen biter litt :P men det blir for dyrt.

Gratulerer med et skikkelig krem oppsett, vi vil bare ha bilder nå så blir vi fornøyd! Igjen, du imponerer!
    Tusen takk for hyggelige kommentarer :grin: Ikke verst heller at du har giddet å lese hele tråden min :wink: Du har jo en bra utstyrsliste i kinoen din også da.
    CV gjorde forsåvidt nytten i den forstand at jeg ikke hadde hørt på noen skikkelige høyttalere, så jeg visste ikke hva jeg hadde gått glipp av før jeg var hos Akto og falt pladask for Jmlab. Jeg kommer aldri til å ha CV i min stue/kino, bortsett fra evt en CV sub (jeg har ikke planer om å skaffe meg en, men det er i mine ører det eneste CV produktet som jeg kunne hatt).
    Bilder kommer så snart de siste brikkene (PJ+Lerret) er på plass. Jeg mangler også subkabel (som ligger på posten), samt noe annet småtteri. Hvis alt går etter planen bør jeg få tatt noe bilder neste uke :wink:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    OK. Da er listen slik:
    -Okking
    -homecinema
    -devilej

For meg passer det best å ta det om ca 2 uker (f.o.m ca 20.Juli og utover), noe før blir vanskelig da jeg fortsatt venter på noen småting, i tilegg til at jeg reiser bort noen dager neste uke og uken etter. Hvis noen av dere skal på ferie og tidspunket absolutt ikke passer så får dere si ifra så vi kan finne noe som passer godt for alle. Dette blir morro :grin:
    Jeg reiser på 2 ukers ferie den 23.7, så 21 eller 22 hadde passet meget bra for min del.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan vi ta sikte på 21. eller 22.juli hvis det passer for OKKing. Det eneste jeg kanskje mangler da er lerret dersom dreamscreen blir ytterligere forsinket, ellers vil alt annet være på plass, samt at frontene vil være brukbart innspilt (skal til danmark 11-13 juli, så da er det vel bare å sette på burn-in) homecinema er fortsatt på ferie, men han kan jo alltids bli med på neste runde. Det blir uansett ikke så lenge til. Siden jeg har tomt hus vil jeg benytte sjansen mest mulig, så det blir nok mulighet for 4-5 demokvelder i sommer. Alle som er interessert kan poste her, eller sende meg en PM :grin:

Da blir det sansynligvis en demokveld fredag 21. eller lørdag 22.juli
    devilej har bekreftet, så får vi avvente svar fra OKKing.

Edit:
    Da har smurfen satt seg opp (ubekreftet foreløpig) på demo.

21. eller 22.juli:
    -devilej
    -Smurfen (ubekreftet)
    -OKKing (ubekreftet)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det sansynligvis en demokveld fredag 21. eller lørdag 22.juli
    devilej har bekreftet, så får vi avvente svar fra OKKing.

Edit:
    Da har smurfen satt seg opp (ubekreftet foreløpig) på demo.

21. eller 22.juli:
    -devilej
    -Smurfen (ubekreftet)
    -OKKing (ubekreftet)
    Toppers......
    947 innlegg. Like før du når ekspertgrensen på 1000
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekspert ja... Tittelen er litt morsom, men jeg vil ikke gå så langt som å kalle meg en ekspert :wink: Jeg måtte igjen bytte PJ, da TX200 plutselig var gått tom. Valget falt denne gangen på Z4 med litt hjelp fra forumets PJ-guru, Gorm, som forøvrig var raskt ute med å svare på min PM :grin: Så får jeg håpe at alt ordner seg denne gangen og at ting er på plass til uka...

TW600 er forresten ikke mer tilgjengelige i butikkene til de som hadde planer om å kjøpe den...

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hyggelige kommentarer :grin: Ikke verst heller at du har giddet å lese hele tråden min :wink: Du har jo en bra utstyrsliste i kinoen din også da.
    CV gjorde forsåvidt nytten i den forstand at jeg ikke hadde hørt på noen skikkelige høyttalere, så jeg visste ikke hva jeg hadde gått glipp av før jeg var hos Akto og falt pladask for Jmlab. Jeg kommer aldri til å ha CV i min stue/kino, bortsett fra evt en CV sub (jeg har ikke planer om å skaffe meg en, men det er i mine ører det eneste CV produktet som jeg kunne hatt).
    Bilder kommer så snart de siste brikkene (PJ+Lerret) er på plass. Jeg mangler også subkabel (som ligger på posten), samt noe annet småtteri. Hvis alt går etter planen bør jeg få tatt noe bilder neste uke :wink:
    Hehe, jeg gidder å lese når det er interessant! Begynte jo med CV jeg også.. Men siden jeg ikke er lærling engang så kommer ikke pengene fast heller. Men om et års tid når jeg er ferdig med vk1 brønnteknikk blir det en grei lønn vil jeg tro Da vil oppgraderingene skje ofte vil jeg tro! Men nok OT...

Ser frem til de bildene altså! Sikkert lurt av deg å gå for nedtrekkslerret, selv om jeg er helt enig med deg at rammelerret er det sikreste ang bølger. Men det hadde vert litt kjipt om du hadde ødelagt lerretet med trange ganger... :P

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .Valget falt denne gangen på Z4.

TW600 er forresten ikke mer tilgjengelige i butikkene til de som hadde planer om å kjøpe den...
    Ja da kan det jo hende att du snart får en prosjektor da ;-) Z4 er en flott proj det også, det er jo litt show faktor med den motoriserte linse dekselet. Jeg har selv hatt 2 zanyo projer og vært godt fornøyd med de...

Hva skjer med tw 600 da går den ut til fordel for noe nytt ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten oppgradert til motorisert lerret av samme type som jeg bestilte først i manuelt. Fikk en meget hyggelig pris av Avshop som et plaster på såret for at jeg har ventet såpass lenge på tingene mine :grin: Jeg mener å ha lest at motorisert er mindre utsatt for bølger enn manuelt pga at man ikke trekker i det motoriserte for å få det ned. Litt show-off faktor er det jo også :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Ja da kan det jo hende att du snart får en prosjektor da ;-) Z4 er en flott proj det også, det er jo litt show faktor med den motoriserte linse dekselet. Jeg har selv hatt 2 zanyo projer og vært godt fornøyd med de...

Hva skjer med tw 600 da går den ut til fordel for noe nytt ?
    Z4 skal ha mye av de samme egenskapene som TX200 iflg Gorm, grunnen til at den ikke har gjort det så bra i tester var visst mye pga den stive prisen da den kom. Det kan jo bli artig å se hva du synes når du kommer hit neste gang. Vi har jo samme (utrolig fete :grin: ) dvd spiller så da har du jo et godt sammenlikningsgrunnlag.

Jeg er ikke sikker på hva som blir erstatningen til TW600, kanskje det står noen i den offisielle tråden?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig der ja , med en så god dvdspiller som vi har så er det nok ikke så stor forskjell. Begge modellene har jo en meget god optikk og det samme d5 panelet, det skal bli gøy å se.... :grin:

Tror foresten att de har mange epson emp tw 520 på lager så det er vel derfor att 600 ikke lenger selges da ! Det er vel komplett som har distribusjonen her i landet.

Side 15 av 85 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •