Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 85 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ganske stor forskjell ja, dvs det kommer ikke vill buldrebass (det vil jeg ikke heller), men den er mer kontant og kontrollert, den er litt mer fysisk. Jeg føler det er bedre balanse mellom øvre og nedre frekvenser. Det er også logisk da vincenten kan bruke alle kraftreserver kun på bass, da marantzen tar seg av mellomtone og diskant. Har ikke fått dratt på så mye siden det er litt seint, men i morgen skal jeg guffe på skikkelig.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig
    Nå ble jeg fristet til å eksprimentere litt jeg også.. :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skader ikke å prøve noe nytt. Grunnen til at jeg gjør det er for å kompensere for at jeg har "kun" 150watt til hver front, så dette blir en form for bi-amping. Når jeg får en Sp331 til i hus blir det andre boller. En annen fordel med å la reciever ta seg av mellomtone og diskant er at man får lik klang i fronter og senterkanal. Det er vesentlig at effektforsterkeren ikke er sinnsykt mye kraftigere enn reciever, da dette ville resultert i sterk ubalanse mellom bass og mellomtone/diskant

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke løse et evt. slikt problem med gain ut fra reciever? (Jeg vet ikke om dette støttes, men logisk sett burde vel dette vært en mulighet)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Kan man ikke løse et evt. slikt problem med gain ut fra reciever? (Jeg vet ikke om dette støttes, men logisk sett burde vel dette vært en mulighet)
    Det blir litt vanskelig med mindre man har reciever som kan stille forskjellig gain internt i reciever og på pre-out. Jeg bruker sef fortsatt pre-out på fronter til effekttrinn, men har koblet høyttalerkabel som går til mellomtone og diskant til front terminaler på reciever. Skrur man opp gain på front vil dette justere opp volum like mye på både reciever og effektforsterker.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A-ha, da er jeg med. Tenkte på slik man ofte gjør med eksempelvis denon, der bakkanaler kan benyttes til biamping..:wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok uansett til å innvestere i mer effekt, men dette er faktisk en ganske god mellomløsning. Kommer til å få hørt på en meridian 557 på 2x200 watt snart, så får jeg se om den takler jobben bedre enn vincent.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vincent sp 331

Om du nu skall ha en Vincent till, ring Stereofil fick selv ett tilbud på 5500 snakket med Jens.Meridian 557 manualen opplyser lite diskret Greater than 200 w per channel,Er veldig fornøyd med den skall prøve den med 502 pre amp till helgen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått testet marantzen på projektor. Tok den med opp til Sven Roger (en meget trivelig kar :grin: ) for å se hva den kunne trylle frem av bilder på hans Toshiba MT200. Vi kjørte ut 720p via 8meter supra hdmi. Alt gikk som en drøm og jeg ble virkelig imponert over hva DV7600 kan servere av bilder. Det råeste var definitivt konsertopptak med Robbie Williams - What we did last summer. Denne har eksepsjonelt bra bilde, og her var bildet så bra at man kunne se skjeggstubbene til robbie :wink: Nå gleder jeg meg virkelig til å få PJ selv, og siden bankstreiken er avblåst blir det nok bestilling fra avshop i morgen. Tror jeg ender opp med DIY rammelerret med grå dreamscreen duk, så kan jeg tilpasse størrelsen akkurat som jeg vil.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns jeg hørte at den ble avblåst på Fredag, men i natt mener jeg det var noen på verandaen som nevnte at det ble streik likevel? Håper jeg tar feil:wink: Varer vel ikke lenge uansett, pga. helsesikkerhet og lignende. Samfunnet stopper vel mer eller mindre opp evt.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det endelig pj på meg :grin: La inn bestilling hos avshop for kort tid siden på Epson TW600, 8m Supra HDMI og Dreamscreen 200cm duk for DIY rammelerret. Fant ut at projektoren kommer til å være så mye i bruk at jeg ikke har det store behovet for nedtrekk. De få gangene jeg vil ha stua fri for lerret kan det enkelt bæres inn i et annet rom som i dag kun brukes til pc og gjesterom. Fordelen med DIY rammelerret er at jeg kan lage akkurat den str som passer meg best, samt at jeg slipper unna evt bølger som kan oppstå på nedtrekk. Nå er det bare å vente på leveringen.......

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Marantz! Da blir det krembilde i stuggu! :grin: Jeg har også kjøpt Dreamscreen og er veldig godt fornøyd med det. Skikkelig skarpe bilder og bra sortnivå. :-P

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres flott ut, da blir det noen lange dager å gå og vente på hærlighetene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et godt valg. Får håpe avshop er raske i disse sommerdager da, det værste er ventetiden. Jeg handlet av nettdata, dem sendte samme dag som bestilling - var her i løpet av et par dager:wink:

Gratulerer så mye, gleder meg til å høre tilbakemeldinger!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg ikke blir alt for ille berørt av at Avshop visstnok var underbemannet torsdag og fredag pga ferieavvikling

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer da Chuck ! Velkommen i pj klubben ;-)

Det er jo genialt att du kjøpte diy duk,da kan du bruke litt tid på å finne riktig størelse. Heng opp ett hvitt laken og prøv deg frem før du lager ramma.

Du har jo mulighet til å hente selv på alna

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hente selv... Det hørtes ikke så dumt ut, så kan jeg sikkert kutte ned et par dager på leveringen. TW600 måtte uansett bestilles fra leverandør så det tar et par dager. Men hvis jeg er heldig så har jeg kanskje PJ til helga :grin:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forresten en annen hyggelig overraskelse i posten i dag.
    Monster Ultra THX 1000 Digital Coax Kabel
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-monster-coax-thx-jpg

Bestilt fra shopallmonster.com i usa. Den kosta 98$ inkl frakt (som er 29$ uansett hvor stor bestillingen er, så det lønner seg å bestille mer samtidig). Med moms og fortolling var det ca 40% billigere enn i norge. Neste gang skal jeg nok bestille flere varer (kanskje flere kan slenge seg på et felleskjøp) da frakten er 29$ uansett hvor mye man bestiller. Det var ihvertfall en positiv erfaring å handle der. Tok ganske nøyaktg 6 virkedager fra jeg bestilte til hentelappen kom.
    Nå gjenstår det bare å se om det er noe forskjell på denne og min "billig" coax til 150kr....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg venter på min nyinnkjøpte pj sitter jeg og funderer på oppgradering av effekt til frontene. Jeg har ikke bestemt meg helt for om jeg skal kjøpe en vincent sp331 til, ikke fordi jeg er misfornøyd, men jeg er litt nysgjerrig på å teste noe nytt. Hadde tenkt meg noe til ca 10-15k. Meridian 557 på 2x200watt er en kandidat som jeg vurderer, men tar gjerne i mot andre forslag. Er også nysgjerrig på hvordan lyden i MA oberon er, så dersom noen med 4.1 eller 6.1 har lyst å komme på besøk og gi meg en demo så setter jeg pris på det :wink:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Mens jeg venter på min nyinnkjøpte pj sitter jeg og funderer på oppgradering av effekt til frontene. Jeg har ikke bestemt meg helt for om jeg skal kjøpe en vincent sp331 til, ikke fordi jeg er misfornøyd, men jeg er litt nysgjerrig på å teste noe nytt. Hadde tenkt meg noe til ca 10-15k. Meridian 557 på 2x200watt er en kandidat som jeg vurderer, men tar gjerne i mot andre forslag. Er også nysgjerrig på hvordan lyden i MA oberon er, så dersom noen med 4.1 eller 6.1 har lyst å komme på besøk og gi meg en demo så setter jeg pris på det :wink:
    Jeg står litt i det samme dilemmaet selv til mine 946. Har lett en stund etter Meridian 557 eller 559, men disse er ikke lette å oppdrive på brukten. Vincent 993 eller 2 stk 991 er sterke kandidater, men Oberon 6.1 får jo også mye skryt. Konrad tilbydde seg å stikke innom meg med sine 6.1 blokker, så jeg gleder meg til å teste det. TrallTrall bruker jo disse på sine JmLab.
    Så det ble endelig pj på deg. Gratulerer.......
    Bra repotasje du skrav etter Frogner-turen også.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 11 av 85 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •