Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 85 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får quote meg selv:

Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Har forresten vært inne på tanken med et DIY tab-tension system. Det jeg tenkte er å bruke et nedtrekkslerret og sette litt borreslås langs kantene på baksiden. Deretter kan man henge noe som er helt rett på baksiden f.eks en rettholdt i aluminium eller noe tilsvarende som er 100% rett og veier minst mulig. Glassfiberpinner som brukes i telt er også en mulighet. Disse "støtte pinnene" trenger ikke å være lengre enn den vertikale bildeflaten som vanligvis er ca 90-150cm avhengig av lerretstr.
    Det vil i prinsippet fungere litt på samme måten som et telt hvor man strammer de forskjellige flatene med stenger i glassfiber (tror det er glassfiber...). Dette må tas av når lerretet rulles opp, men med et klips eller borrelås system kan dette festes meget fort og oppbevares f.eks under sofaen eller liknende når det ikke er i bruk. Må sette meg ned og tenke litt nøye igjennom en løsning som vil fungere...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har funnet et passende materiale å bruke. Skistaver! Det er lett å få tak i, billig, finnes i lengder på ca 150cm (kan enkelt kappes med baufil) og har sterk retningsstabilitet. Har sett staver til et par hundrelapper som veier 116gr pr.meter, noe som totalt vil belaste lerret med ca 400gr ekstra vekt. Det neste blir å tenke ut en enkel måte å raskt kunne ta disse av og på lerret.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres forlokkende ut - men jeg tror at det kan bli problemer. Å skaffe stive oppreisere lar seg nok gjøre, men deifra og til en skikkelig hjemmekino løsning tror jeg at det er et stykke. Du bør vurdere hva som finnes av (standard) systemer før du drar igang din DIY løsning.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Dette høres forlokkende ut - men jeg tror at det kan bli problemer. Å skaffe stive oppreisere lar seg nok gjøre, men deifra og til en skikkelig hjemmekino løsning tror jeg at det er et stykke. Du bør vurdere hva som finnes av (standard) systemer før du drar igang din DIY løsning.
    Nærmeste standard system for nedtrekk er tab-tension til 4x så høy pris. Det kan hende jeg kjøper en "tupplur" rullgardin til 250kr for å teste dette i praksis før jeg kjøper lerret. Dreamscreen pulldown kommer ikke til Avshop før om ca 2 uker likevel, så jeg kan sjekke først. Hvis det ikke funker tror jeg nok valget faller på rammelerret.

Edit: Hva slags problemer var det du så for deg at det kan bli med et DIY-strammesystem?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et Grandview Chrystal Motor 210 pulldown lerret, og dette henger fint uten bølger. Vet ikke, men det er mulig det har noe stivere duk enn de som sliter med dette problemet. Må selvfølgelig henge 100% i vater
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nytt lerret for litt siden, DreamScreen DynaGrey Tab-tension. Er veldig fornøyd med det. Flotte farge gjengivelser og dybde i bildet.
    Kan anbefales. Også ser det litt kult ut også...:-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tralltrall: Jeg skulle gjerne kjøpt tab-tension lerret, men 8k for lerret ligger et stykke over mitt budsjett i dag. Kanskje jeg slår til etterhvert. Stuekinoen din er forresten helt rå! Greit å vite at man ikke må ha dedikert rom for å ha en fin hjemmkinoopplevelse ;-)

Devilej: Leste også at om annen bruker med kingpin motorisert lerret ikke hadde problemer med bølger. Kanskje motorisert er veien å gå. Men det koster fortsatt mer enn det dobbelte enn det gjør for pulldown...

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for OT, men tenkte på signaturen din når jeg leste denne, siden jeg er ihugga Jack Bauer fan, må jeg bare!

When Jack Bauer is looking for a good laugh, he watches Chuck Norris work out on his Total Gym! 8)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Sorry for OT, men tenkte på signaturen din når jeg leste denne, siden jeg er ihugga Jack Bauer fan, må jeg bare!

When Jack Bauer is looking for a good laugh, he watches Chuck Norris work out on his Total Gym! 8)
    Hahaha
    Særdeles bra listen, men kan vel ikke akkurat kalle Jack Bauer for en råtass ;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske sikker på at det var Vin Diesel som var først ute med å få en side med tullefakta. Men det finnes andre som er minst like morsomme ;-)

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen

He-he unnskyld Chuck eller er det thomas giertsen ot jeg også

Bildet ble litt halvert mangler maskinen 8)

Skal du forresten på frogner kino på lørdag ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal til Frogner ja. Tenkte faktisk at jeg skulle være så frekk å spørre om du har plass i bilen, siden jeg ikke får lov å kjøre bil på ett år :-(

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Marantz. Vet ikke om jeg kan være med før i morgen, men hadde uansett tenkt til å ta t-banen ned til oslo slik att hvis muligheten er der så kan jeg ta meg en øl 8) . Vi kan jo slå følge eller møtes i oslo feks.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er heldige som har sånne muligheter som frognerbesøk i nærheten. Her har jeg sortert dvdene... Mye å finne på på en søndags kveld som du skjønner.

Ettersom du er glad i en latter eller to, burde du lese gjennom kommentarene til ChrisW's hjemmekino. Heftig og morsom diskusjon om Proson vs. CV!. Ler så jeg faller av stolen her, bokstavelig talt:lol:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hei Marantz. Vet ikke om jeg kan være med før i morgen, men hadde uansett tenkt til å ta t-banen ned til oslo slik att hvis muligheten er der så kan jeg ta meg en øl 8) . Vi kan jo slå følge eller møtes i oslo feks.
    Hmmm... En øl hørtes ikke så ille ut. Regner med at det blir bussen på meg i såfall. Stopper rett utafor huset og går rett inn til oslo sentrum, kan evt hoppe av på furuset og møte deg på t-banen. Vi kan jo avtale litt nærmere
    når du vet om du skal dra

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mista lappen Marantz???????

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Mista lappen Marantz???????
    Lang historie kort: Det skyldes sykdom, ikke råkjøring... Gidder ikke å legge ut alt for mye her, så jeg sender deg en PM....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh, kjipt!!! Ok, send meg en PM!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tips fra en meget oppegående svensk herre, Sven Roger, har jeg nå prøvd å fordele bass og mellomtone/diskant på effektforsterker og reciever. SR7500 tar seg av mellomtone/diskant på frontene mens SP331 ordner bassen. Det funker faktisk meget bra. Det er mer trøkk og kontroll på bassen og diskant+mellomtone er litt mykere. Marantz leverer litt varmere lyd enn vincent, men den er ikke like dynamisk. Dette er definitivt merkbart på musikk (i positiv forstand) da jeg nå etter 4 cd`er på rad ikke har antydning til lyttetretthet :-D

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, morsomt å høre:wink: Finnes utrolig mange "små" endringer man kan gjøre mitt sitt gjeldene utstyr som gjør merkbare forskjeller.. Noen stor forskjell på bassen ved å gjøre det slik? Du nevner trøkk og kontroll, men det er "stor" forandring?

Side 10 av 85 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •