Christopher's stereo - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 40 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 781
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, det syntes jeg høres ut som en god ide

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det ikke noe 803N på deg? Solgt helicon?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ble det ikke noe 803N på deg? Solgt helicon?

Nei måtte uansett hørte 803 før jeg kjøpte, og de ville vert solgt før jeg hadde fått testet dem. Helicon er ikke solgt nei!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har hørt AudioVector sammen med ICE blokker?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da har jeg kommet meg hjem fra en tur på Hi-Fi Center Kjeden, jeg fikk høre både System Audio Explorer og AudioVector Avantgarde. Men jeg skal si med en gang at AV er en ABSOLUTT vinner! Denne høyttaleren er noe av det bedre jeg har hørt på lenge. Den gikk UTROLIG dypt og hadde en utrolig deilig bånddiskant!

Jeg testet AV og SA opp mot hverandre, og kom frem til at AV gikk mye dypere og hadde mer fart i diskanten. Mens SA var litt mer rolig av seg, veldig flott bass og diskant, men gikk ikke så dypt i det heletatt, og egner seg vel mer til litt mer rolig lytting...Kan ikke se for meg SA i ett kino oppsett liksom...

Jeg skal tilbake for å teste litt mer snart, bare denne gangen skal jeg ha med egne cd plater for testing. Men det jeg fikk høre i dag var sykt bra!

Det ble kjørt på med McIntosh på 2x200w og Arcam og Primare cd spiller. Samt masse Nordost kabler.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes å huske at du synes at det meste du har hørt før du har fått det hjem i hula låter sykt bra jeg.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg synes å huske at du synes at det meste du har hørt før du har fått det hjem i hula låter sykt bra jeg.. ;-)
    Hvor mange høyttalere har jeg hørt? Og de jeg har hørt er de jeg har valgt ut sjøl, fordi dem høres spennende ut, og da snakker vi om JMlab, Klipsch, Helicon OSV.

Klipsch ble jeg rellativt skuffa over, så det er noe jeg har hørt som ikke jeg liker også. Men som sagt, så er det bare de merkene jeg føler er bra som jeg har hørt. Så hvis dere hadde spurt meg om mange høyttalere, så hadde jeg mest sansynelig ikke hørt noen av dem....

Hørte foresten denne i dag også: http://www.hificenter.no/shop_item.c...,21,75&id=1202

Den rista veldig bra, men syntes kanskje SVS PB12-plus\2 var en del bedre...Sier seg kanskje sjøl. Men til prisen syntes jeg denne var genial

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Sånn, da har jeg kommet meg hjem fra en tur på Hi-Fi Center Kjeden, jeg fikk høre både System Audio Explorer og AudioVector Avantgarde. Men jeg skal si med en gang at AV er en ABSOLUTT vinner! Denne høyttaleren er noe av det bedre jeg har hørt på lenge. Den gikk UTROLIG dypt og hadde en utrolig deilig bånddiskant!

Jeg testet AV og SA opp mot hverandre, og kom frem til at AV gikk mye dypere og hadde mer fart i diskanten.
    Dette stemmer bra med mine egne lytteinntrykk av begge disse høytalerne, Chriz. Så låter det crappy hjemme hos deg med en av disse, er det jo rommet ditt som er den største "godlyds-tyven".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Også får jeg jo ganske gode priser på AV, så vi skal ikke se bort ifra at det havner ett par AV Avantgare samt en center her om litt

Blir bare veldig spennende å teste ICE blokker på AV å se om det låter like bra!

Ble kanskje litt kort forklaring på åssen jeg syntes AV og SA spillte, men jeg er ikke så flink til å fortelle sånt. Så jeg kan heller komme med en tilbakemelding når jeg får testa dem en gang til

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro å se andre tester og rapporterer om disse høyttalerne. Først vil jeg komme med et par ting. Mi3 Avantgarde har Heil diskant, ikke tradisjonell bånddiskant. Info om Heildiskanten her En annen ting er at SA Exploerer låter ikke godt sammen med Macintosh. Primare og SA er en mye bedre kombinasjon. Mi3 Avantgarde derimot, synes jeg spiller godt med Macintosh. Jeg har aldri hørt noen 6,5" skape såpass bra lydtrykk som da jeg fikk høre de sammen med H4 oppsettet til Hegel!

Når vi snakker om bass, så føler jeg det slik at man trenger mye krefter for å hente ut potensialet i Explorer. Derfor har jeg planer om å oppgradere til A32 når finansene strekker til. A32 som effekt og MC6900 som pre spiller iallefall mye bedre enn kun MC6900 som integrert på JBL 1400 Array!

En av grunnene til at jeg valgte Explorer fremfor disse var litt lavere pris, bedre diskant og at SA er lettere å plassere. Ulempen er at jeg før eller siden kommer til å oppgradere "kraftverket", men det ville nok sjedd før eller siden uansett.

Hvordan opplevde du de forskjellige kablene da?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mulig SA låter bedre på en annen forsterker...Det har jeg ingen aning om! Kanskje jeg skal teste det neste gang jeg tar turen

Men ang. Av og MCIntosh, så spillte dette så bra sammen at jeg faktisk har vurdert å kjøpe denne McIntosh forsterkeren til AV! For jeg blir veldig skuffa om ikke ICE spiller like bra på dem....Noe jeg ikke kan regne med, for det er det tydeligvis ingen som har hørt og kan fortelle meg!

Jeg er ikke så kjent med SA at jeg kan uttale meg så mye om dem ennå. jeg kan bare fortelle det jeg hørte i dag. Og at prisen er forskjellig fra AV til SA er jo riktig. Men jeg tror fortsatt jeg ville valgt AV fremfor SA...Og at diskanten var bedre på SA enn AV, er jeg ikke enig i! (nå er det riktignok Bånddiskant og ikke diskant på AV)

Men jeg skal heller ikke si at SA er en drålig høyttalere, absolutt helt topp! Men jeg som sagt, syntes AV var hakket vassere! Det eneste SA slår AV på er design Men uansett så har du gjort ett godt valg kaffekopp, for det er jo ikke tvil om at du liker SA bedre!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp AV og gå for Primare på effektsiden. Ikke sats på ICE, som jeg mistenker kan bli "too much" i ditt udempede rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjøp AV og gå for Primare på effektsiden. Ikke sats på ICE, som jeg mistenker kan bli "too much" i ditt udempede rom.
    Jeg vil ikke ha Primare. Og rommet mitt skal dempes på fult nå

Nå har jeg riktignok kun hørt Primare på JMlab, og det låt ikke noe serlig...Kanskje bedre på AV...?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke ha Primare. Og rommet mitt skal dempes på fult nå
    Hmmm, BRA!!!

Fikk pakken fra Prolyd i dag. 7 pakker med demping til rommet.

Har kun satt de opp provisorisk nå, men fy flate som et rydder opp i lydbildet.

Og corner trapsene gjor ja, ka kan eg si. UNDERVERKER.

Stående bølger fikk noe å jobbe med, har aldri hørt basstrommene på Idol-Ali så kontante!

Anbefales!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det hørtes bra ut g-h

Var på BM i dag, for å finne sånne runde "rør" av isolasjon som man kan lage basstraps av sjøl. Men de hadde ikke, de sa jeg måtte på rørhandelen for å kjøpe sånne du kler inn rør med...Er det det jeg skal ha?

Tenkte jeg skulle prøve å lage først. Unødvendig å kjøpe hvis det funker for 200kr

Men det blir nok studiopack på meg også....For nå er jeg DRITT lei dårlig lyd her hjemme, og kunne høre god lyd alle andre steder!

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det hørtes bra ut g-h

Var på BM i dag, for å finne sånne runde "rør" av isolasjon som man kan lage basstraps av sjøl. Men de hadde ikke, de sa jeg måtte på rørhandelen for å kjøpe sånne du kler inn rør med...Er det det jeg skal ha?

Tenkte jeg skulle prøve å lage først. Unødvendig å kjøpe hvis det funker for 200kr

Men det blir nok studiopack på meg også....For nå er jeg DRITT lei dårlig lyd her hjemme, og kunne høre god lyd alle andre steder!
    Tror problemet med det runde rørene kun tar bestemte frekvenser. Tror ikke den pakka mi tar så mye lenger ned enn 125Hz, men det vil vise seg når SBS-01 med PB10 kommer på tirsdag eller onsdag.

Diskanten og mellomtonen fikk veldig stort løft. Rart at skum kan ha så mye å si

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei...Men er det riktig rør jeg har sett på? For jeg vil gjerne prøve å lage noen...

For de basstrapsa du fikk var sånne rør, sant?

Kanskje jeg kunne lånt dem for å prøve? mot noen penger kanskje...Kommer an på hvor du bor da.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke ha Primare.
    Du er gær'n. Da gir du avkall på på noe av det beste. IMHO.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er jo naturligvis enig med deg Tiger, men han baserer denne uttalelsen på kun testing sammen med Electraene han hadde...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eller rommet han har. Chris: Gjør et seriøst forSøk på å dempe rommet. Tipper superlativene da vil strømme på etterpå.

Side 8 av 40 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •