Christopher's stereo - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 40 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 781
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Hadde vert veeeldig surt om jeg endte opp med samme pakka og 820kr mindre i lomma pga. frakt frem og tilbake....
    :neutral:
    Posten tar 270 kr for pakker mellom 25 og 35 kg. A21 veier 33,7 kg med emballasje ifølge bruksanvisningen. Hvem har du sendt den med?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Håper på det beste for deg i den saken Chris. Folk pleier jo å være rimelig ivrig når de vet noe er på vei da, så han ringer sikkert opp igjen etterhvert! Morsom fraktpris på kg i Norge :-?

Har fått tak i han nå Ble bare litt redd i øyeblikket når ikke jeg fikk kontakt med han. Men ingen problem nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen hensikt for meg å kjøpe N803? http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=6233

Eller er 703 ett bedre valg?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen hensikt for meg å kjøpe N803? http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=6233

Ja, det skulle jeg mene...... :grin:
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen hensikt for meg å kjøpe N803? Eller er 703 ett bedre valg?
    Det avhenger av hva du ønsker å legge ut for salg om en måneds tid :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Ja, det skulle jeg mene...... :grin:

Hehe, der var han på med en gang ja

Nei, men jeg slenger nok inn ett bud på 803. Så får vi se åssen det går.

Men jeg vil gjerne høre hva dere mener om dette. For 703 får jeg jo til 17k. 803 havner vel på over 20. Og hvis 703 låter like bra eller bedre, så gidder jeg ikke legge inn flere tusen ekstra på det...Men om 803 er mye bedre enn 703, så vil jeg nok vurdere dem sterket med ett ganske fint bud.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det avhenger av hva du ønsker å legge ut for salg om en måneds tid :P

Jeg tror faktisk ikke det blir sånn, denne gangen. Kommer ann på om rommet blir bedre etter litt justering.

For jeg som sagt, jeg elsker lyden i B&W \ Embla. Og hvis jeg jobber litt med rommet mitt, og får B&W til og spille bra her i rommet, så tror jeg at jeg blir såpass fornøyd med lyden at jeg beholder dem. For B&W \ Embla er noe av det bedre jeg har hørt! Men da krever det at jeg får det til å spille riktig også!

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgt Helicon'ene dine eller Chris?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ennå. Men har en del interesserte, så de går vel snart

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere ser i annonsen til eyvind, så selges 803N allerede i morgen.

Så om noen kunne gitt meg litt kjapp hjelp, så hadde det vert veldig flott.
    Så da blir det altså B&W 703 vs. B&W Nautilus 803?

Jeg har kun hørt 703, og den låter knakende godt. Men N803 er det dårlig med...Så her må det nok gå etter deres meninger!

Hvis ikke jeg tar helt feil, så vil jeg kanskje tro 803 er litt vassere i bassområdet, mens 703 er litt bedre på resten?

På forhånd takk for hjelpen

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det du har med deg når du sender og henter store pakker på posten? Det har vel blitt noen turer i det siste og noen kilo.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvem er det du har med deg når du sender og henter store pakker på posten? Det har vel blitt noen turer i det siste og noen kilo.. ;-)

Hehe, det er veldig forskjellig. I dag var det ei vennine av meg som kjørte meg ned Pleier som regel å vere fadern, eller kompiser som bare svipper meg nedom.

Men alle de turane som har vert til Oslo er verre. Skjønner ikke at de har giddi å kjøre meg så mange ganger inn til Oslo! Men nå har det vert noen ganger hvor de skulle noe sjøl også da...Så det er ikke alltid bare for min skyld.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes 803 er mye bedre enn 703 jeg da. 703 ser ut som et mandagsprodukt som b&w ikke ville bruke penger på å utvikle et skikkelig design på... vet det er mange som er uenige.

Dessuten er jo 803 i prima stand verdt mye mer enn 703 skadet for en selger. Og dessuten, når jeg bydde 20k trodde jeg han skulle le av meg, med litt tolmodighet er dem lett verd 3-4k til....

Så jeg hadde mye heller tatt disse kontra 703. ikke synes jeg 703 er bedre lydmessig heller....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå er det ikke designet jeg ser på akkurat. Men uansett så ser både 803 og 703 flotte ut spør du meg.

Men jeg vil vite hvem av de som låter best. Jeg kan vel si at jeg er mest ute etter diskanten, for jeg skal nok ha en sub etterhvert....

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde de 804'ene som du mistet litt nattesøvn over så hadde jeg også 703 til test nede i stuen, og jeg står ved det jeg sa i sted, N8XX serien låter bedre, ser bedre ut, er verdt mer og er bedre på alle punkter.

Dersom du tenker diskant fordi du skal ha sub så synes jeg du tenker feil på mer måter enn jeg klarer å uttale, men det er nå opp til deg. Diskanten er mye bedre på N803/804 enn på Helicon, og i mine øyne bedre enn 703.

Som jeg sier, gi meg en uke og jeg skal lett så solgt dem for 25000

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du virker jo veldig bestemt på at du syntes 803 er bedre, så da tror jeg på det.

Men har bare litt vanskligheter for og få 703 ut fra hodet, når det er en mye nyere modelle enn 803. Og da ville jeg tro diskanten var litt vassere på 703.

Noen flere synspunkter på dette?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du virker jo veldig bestemt på at du syntes 803 er bedre, så da tror jeg på det.

Men har bare litt vanskligheter for og få 703 ut fra hodet, når det er en mye nyere modelle enn 803. Og da ville jeg tro diskanten var litt vassere på 703.

Noen flere synspunkter på dette?
    Jeg har Matrix 805 som fronter nå mens jeg venter på bedre tider. Fremdeles en bedre diskant enn 703 og Matrixene er GAMLE!

703 sin diskant er trøttende og kjedelig i mine ører... ihvertfall i forhold til mange andre. Jeg er nå engang glad i varm og fyldig lyd og synes nok raskere enn andre at diskanten blir pågående...

EDIT: Poenget mitt er at nytt er ikke nødvendigvis himmelen...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok vi litt forskjellige g-h. For jeg syntes 703 var helt råe i toppen!

Her har du et lite sistat fra testen av audiophile.no

"Den fremste egenskapen til Nautilus 803, som jeg selv eier, er FST-mellomtonens forvrengningsfrie og krystallklare gjengivelse. Dette er minst like bra på 703. Minst like bra! Diskanten låter også hakket glattere enn 803, 703 er mer enn 100% Nautilus på dette feltet! Svært åpen og opplsøt gjengivelse, luftig, friskt og presist. Cymbalene på "Temptation" var enda bedre definert og hadde det samme raspet som på 803, som koster 17 000 kroner mer enn 703..."

Så her ser det ut som de mener at 803 og 703 er ganske like...Bare at noen få ting skal vere like bra, eller bedre på 703...

Også en liten ting til slutt. Om 803 låter bedre enn 703, tror jeg kan bli vansklig for meg og finne ut bare ved hjelp av dette forumet. Eller det kan jeg ikke finne ut, fordi jeg må nok høre det sjøl.

Men jeg tenker også litt kontra pris. 803N kan koste som du sier opp til 25k. B&W 703 kan man få helt nedi 17k. Er virkelig 803N vert 8k mer enn 703?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok vi litt forskjellige g-h. For jeg syntes 703 var helt råe i toppen!

Her har du et lite sistat fra testen av audiophile.no

"Den fremste egenskapen til Nautilus 803, som jeg selv eier, er FST-mellomtonens forvrengningsfrie og krystallklare gjengivelse. Dette er minst like bra på 703. Minst like bra! Diskanten låter også hakket glattere enn 803, 703 er mer enn 100% Nautilus på dette feltet! Svært åpen og opplsøt gjengivelse, luftig, friskt og presist. Cymbalene på "Temptation" var enda bedre definert og hadde det samme raspet som på 803, som koster 17 000 kroner mer enn 703..."

Så her ser det ut som de mener at 803 og 703 er ganske like...Bare at noen få ting skal vere like bra, eller bedre på 703...

Hvorfor spør du oss da? Der har du jo svaret du ønsker. Kjøp heller noe du har hørt og liker enn noe du ikke har hørt. Jeg er sterkt uenig med audiophile, men det er jo ikke akkurat første gang

Tror egentlig at Helicon med romforbedringer vil være bedre enn 703.

Men, dine penger, og dermed ditt valg Blader MÅ skrive bra om nye produkter ellers får de ikkje flere av det merket til test, dette sier jo til og med Håkon i Fidelity... Men du liker jo 703, så da er jo dere enig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg har vel egentlig fått svaret på det jeg skal.

Men det at folk kanskje legger inn ett par meninger om hver høyttaler hjelper meg litt det også. For da får jeg litt mer erfaring av hver enkel høyttaler.

Men som sagt, jeg må nok høre disse mot hverandre. Så jeg kan vel droppe det paret på AVTorget, i og med at det selges i morgen.

Men takker så mye for hjelpen så langt g-h Godt noen kan svare så sent på natta også

Jeg leser aldri tester av høyttalere å går utifra dem når jeg kjøper høyttalere. Men kjekt å vite hva andre folk mener om produktet. Jeg syntes nå det er en fordel. Men om dem bare skal skryte av produktene og ikke er erlig, bare for å kunne teste andre produkter litt senere er det jo helt teit. For da kan jo ingen stole på det bladene skriver lenger....Så dette gjør meg veldig usikker på testen til audiophile...

Nå skal jeg først prøve på en ting. Det er å vri om hele rommet. ALtså sette høyttalerene der stolene står nå osv. Tror dette kommer til å hjelpe litt...Funker det ikke, så blir det litt basstraps osv. Men tror dette med at jeg endrer på rommet vil hjelpe Helicon litt. Men at 703 er bedre enn Helicon er jeg helt sikker på. Uten tvil!

Side 6 av 40 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •