Christopher's stereo - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 40 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 781
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skorob; hvor mange SVS har du egentlig hatt? Har du i så fall importert de, eller har du kjøpt de av Lsound?

Hvis jeg har regnet riktig, har du hatt PC Ultra, PC 20-39, PB10, PB12 Plus, PB12 Plus/2 og PB12 Ultra/2.... Og du har 3 kompiser som du har hjulpet med import/tweaking/tuning av hittil uspesifiserte SVS modeller. Etter det jeg har fått med meg, så finnes det vel 3 stk (kjente) Ultra/2, hvorav jeg har (hadde) en, Gorm og Dag Johnsen (det var vel samme subben de hadde!?), og en ukjent. Er du den ukjente? Fint om du kunne avklart dette for meg, for jeg er skikkelig nysgjerrig!

Du har ikke fått noen av de til å spille bra? Utrolig dette her, må bare bøye meg i støvet for en som har testet så mange av SVS sine modeller. Jeg trodde jeg hadde hørt mange av de....!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja stirky, du har ett poeng der....Men jeg tror jeg skal starte med bassfeller i to av hjørnene i førsteomgang. Noen andre forslag til hva jeg bør kjøpe? Det Tiger nevner, hvor kjøper jeg sånnt?

Har foresten akkurat tatt en vansklig avgjørelse. Og det endte med at jeg har pakka ned A-21 så den er klar til å sendes til en lykkelig eier i Hamar i morgen. Huff, dette blir en vansklig natt!

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Ja stirky, du har ett poeng der....Men jeg tror jeg skal starte med bassfeller i to av hjørnene i førsteomgang. Noen andre forslag til hva jeg bør kjøpe? Det Tiger nevner, hvor kjøper jeg sånnt?
    Det Tiger sier, selges på monter. koster 600 for en pakke. Men være veldig forsiktig med disse, jeg overdempa rommet noe helt enormt, og endte med å hive ut alle platene. Hadde totalt 9 plater på 120*60cm og det ødela mye (nå rommet til Tiger større og hos han låter det nydelig med platene i mine ører, så ting må tilpasses).

Mitt største problem var diskanten, og det jeg gjorde var å la moltonen stå på veggen etter jeg hadde fjernet dempingen (se mine bilder i tråden min), og det gjorde susen. Jeg har ennå litt problemer med andre områder, men gardiner kan være utrolig effektive.

Ellers så selger prolyd.no veldig bra demping nokså billig. 5000 for en studiopack fra wavepanels er vel verdt pengene. Der får du 2 bass traps, 4 corner pack og 12x60*60cm dempeplater. Pene er de også. De har litt leveringstrøbbel nå, men sjekk min hjemmekino om en uke, så ser du hvordan det ble hos meg. Jeg har en project pack på vei...

Lykke til, og vurder virkelig tiltak med rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Men funker disse dempe platene i studiopack noe bedre enn de Tiger bruker?

Og basstraps klarer jeg å lage sjøl...Men det er vel kanskje litt bedre å kjøpe.

Cornerpack, hva vil det si?

Han jeg solgte Primare forsterkeren min til. Han var en sånn akustikk type, og ha sa at, det jeg trengte i rommet, var Basstraps og bokyller med stabbla bøker litt i hytt og pine på bakveggen. Var en sånn plate man kunne feste på bakveggen istedet for å bruke bokhyller, men husker ikke hva den heter. Kosta litt også den.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Skorob; hvor mange SVS har du egentlig hatt? Har du i så fall importert de, eller har du kjøpt de av Lsound?

Hvis jeg har regnet riktig, har du hatt PC Ultra, PC 20-39, PB10, PB12 Plus, PB12 Plus/2 og PB12 Ultra/2.... Og du har 3 kompiser som du har hjulpet med import/tweaking/tuning av hittil uspesifiserte SVS modeller. Etter det jeg har fått med meg, så finnes det vel 3 stk (kjente) Ultra/2, hvorav jeg har (hadde) en, Gorm og Dag Johnsen (det var vel samme subben de hadde!?), og en ukjent. Er du den ukjente? Fint om du kunne avklart dette for meg, for jeg er skikkelig nysgjerrig!

Du har ikke fått noen av de til å spille bra? Utrolig dette her, må bare bøye meg i støvet for en som har testet så mange av SVS sine modeller. Jeg trodde jeg hadde hørt mange av de....!
    Alle er importert (ikke alle var mine da). Ingen som er kjøpt på Lsound , var før han tok over dette. Har eid 2 svs'er, hatt tilsammen 4 stk til testing. PB10 har jeg ikke testet.

EDIT: Altså de spilte jo bra. Men også REL spilte bra, men ingen av de matcha Velodyne og B&W sin lydsignatur (men jeg er også veldig glad i bassen man finner i f.eks BW 802-801 da.). Mange mener jo det er REL som lager de klart beste wooferene, og de er jo ikke akkuratt dårlige de heller, bare litt beskjedene spesifikasjoner.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare 4 stk som har importert ultra modellen? eller ultra/2 du mener?! Skulle nå tro det var flere som har tatt de inn. Hvor har dere dette tallet ifra?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff....Da skal jeg om kort tid levere Parasound effektforsterkeren min på postkontoret....Håper jeg blir fornøyd med det nye utstyret da

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Men funker disse dempe platene i studiopack noe bedre enn de Tiger bruker?

Og basstraps klarer jeg å lage sjøl...Men det er vel kanskje litt bedre å kjøpe.

Cornerpack, hva vil det si?
    Tja, de Tiger har er absorbenter, altså stikker de av meg en god porsjon av dynamikkområdet, men samtidig kan det være akkurat dette du e ute etter

De som Prolyd selger er absorbenter for det meste. Klarer du å lage basstraps så er det jo bare å sette i gang.

Cornerpack er en sånn sak som du setter i alle 8 hjørnene i rommet og demper flutter echo og reverb, altså ressonanser og ekko. De platene tror jeg jo er de som hjelper deg mest da de fungerer som diffusorer, altså spredere på det området som virker skarpt hos deg.

Han som kjøpte Primaren virka som en smart mann, og bokhyller med bøker osv er billig om du har bøkene

Lykke til...

EDIT: Leif, en kjempeleif...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for hjelpt g-h. Jeg tror jeg skal handle inn noen av de platene som Tiger bruker, og bygge meg 2 basstraps først. Så får vi se åssen det funker. Hjelper det ikke, så slenger jeg meg på denne Studiopacken

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for hjelpt g-h. Jeg tror jeg skal handle inn noen av de platene som Tiger bruker, og bygge meg 2 basstraps først. Så får vi se åssen det funker. Hjelper det ikke, så slenger jeg meg på denne Studiopacken
    Jepp.

Jeg vil anbefale en ting. Sett dem rundt i rommet når du får dem, bare det vil du merke enorm forskjell på. Altså at de bare står rundt om i rommet. Da vil du og kunne høre hvor og hvor mye av de platene du bør bruke. MEg og Tiger brukte 30mm plater og det er nok det beste mot en litt skarp diskant.

Husk at dette er glassfiber, så hansker er påkrevd. Og når du er ferdig så ikke bruk såpe, bare la vannet renne, bruker du såpe er du solgt Et lite tips jeg fikk fra forumbruker RS

Husk og at en plate som står foran et hjørne vil dempe like mye som om den er fylt igjen på baksiden, om du tog an....

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det unna Flott det! Fått sendt pakken? Litt spendt på hva de sier ang vekten...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaffekopp
    Her går det unna Flott det! Fått sendt pakken? Litt spendt på hva de sier ang vekten...

Huff, skal ned å spise frokost i byen, også sender jeg den samtidig som det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Parasound sendt med Posten :neutral: Og nye komponenter venter rett rundt hjørnet

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Parasound sendt med Posten :neutral: Og nye komponenter venter rett rundt hjørnet
    Det ble embla?!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell chris, jeg er spent! :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...Gidder jeg å røpe det nå med en gang da...
    Må jo ha noe hemmelig også....Eller hva sier dere?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diselmink side Embla blokker vel, siden jeg ikke fikk kjøpe de fordi en som hadde solgt Parasounden sin skulle ha dem.....Nåvel

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Diselmink side Embla blokker vel, siden jeg ikke fikk kjøpe de fordi en som hadde solgt Parasounden sin skulle ha dem.....Nåvel
    g-h da. Driver å ødlegger hele morroa jo Hehe...Jeg gir meg...klarer tydligvis ikke holde det skjult lenger

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff....Har et lite problem nå...Kjøperen av Parasound vil ikke svare telefonen når jeg ringer. Har prøvd å sende han en melding, men får ikke svar. Hadde vert veeeldig surt om jeg endte opp med samme pakka og 820kr mindre i lomma pga. frakt frem og tilbake....

Får håpe på det besta og at han har glemt mobilen hjemme da han dro på jobb eller noe :neutral:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper på det beste for deg i den saken Chris. Folk pleier jo å være rimelig ivrig når de vet noe er på vei da, så han ringer sikkert opp igjen etterhvert! Morsom fraktpris på kg i Norge :-?

Side 5 av 40 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •