Christopher's stereo - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 40 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 781
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå sier ikke testen noe om at Helicon er bedre enn 703, heller tvert i mot. 703 får merket "Best Buy". Noe Helicon ikke får hos Audiophile.no.

"Oppsummert
    Dette er intet annet enn et av de aller beste kjøpene du kan gjøre i dette segmentet av høyttalermarkedet. De 17 000 du sparer på å ikke kjøpe Nautilus 803 kan du bruke til enda et hakk bedre elektronikk og noen ti-talls gode plater 703 innvilges herved audiophile.nos "Best Buy"-merke."

Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe 703, men syntes 704 passet bedre lydmessig sammen med 705 og HTM7 i mitt surround-oppsett.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der må jeg si meg uenig . Når jeg drev å testa så var det faktisk Helicon som takla høy lyd best. Men men, da snakker vi HØYT da.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trond B.: tenker på de som har testet her på avforum jeg. Her vet jeg at Helicon kom best ut av det iallefall.

http://avforum.no/forum/showthread.p...ht=703+helicon

http://avforum.no/forum/showthread.p...ht=703+helicon

++

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Der må jeg si meg uenig . Når jeg drev å testa så var det faktisk Helicon som takla høy lyd best. Men men, da snakker vi HØYT da.

Hehe, smaken er som baken. Kan ha noe med mitt rom å gjøre. Som jeg har klaga på siden jeg fikk Klipsch, at omtrent hele mellomtona forsvinner. Så jeg får omtren bare diskant igjen, klart det er mellomtone også, men den er ikke som den skal.
    Så mulig det er årsaken. Men jeg syntes vertfall, at hvis jeg drar på med Helicon, så blir visse toner alt for skarpt for meg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Hehe, smaken er som baken. Kan ha noe med mitt rom å gjøre. Som jeg har klaga på siden jeg fikk Klipsch, at omtrent hele mellomtona forsvinner. Så jeg får omtren bare diskant igjen, klart det er mellomtone også, men den er ikke som den skal.
    Så mulig det er årsaken. Men jeg syntes vertfall, at hvis jeg drar på med Helicon, så blir visse toner alt for skarpt for meg.

hehe, kanskje musikken du hører på som er slik?! . Men du virka jo veldig fornøyd med JM lab da.. så må være et eller anna muffins med rommet ja.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Nå sier ikke testen noe om at Helicon er bedre enn 703, heller tvert i mot. 703 får merket "Best Buy". Noe Helicon ikke får hos Audiophile.no.

"Oppsummert
    Dette er intet annet enn et av de aller beste kjøpene du kan gjøre i dette segmentet av høyttalermarkedet. De 17 000 du sparer på å ikke kjøpe Nautilus 803 kan du bruke til enda et hakk bedre elektronikk og noen ti-talls gode plater 703 innvilges herved audiophile.nos "Best Buy"-merke."

Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe 703, men syntes 704 passet bedre lydmessig sammen med 705 og HTM7 i mitt surround-oppsett.

Fleste på Audiophile.no har BW ifra før også da, så er ikke rart at de liker hva de hører. 703 er jo endel bedre enn den eldre Nautilus serien (803 inkludert).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, kanskje musikken du hører på som er slik?! . Men du virka jo veldig fornøyd med JM lab da.. så må være et eller anna muffins med rommet ja.

Ja Electra er beste høyttaleren så langt Kan kanskje ha vert pga. bassporten foran eller noe...?

men rommet er det noe galt med uansett, det vet jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Electra er beste høyttaleren så langt Kan kanskje ha vert pga. bassporten foran eller noe...?

men rommet er det noe galt med uansett, det vet jeg!
    Å enda så driver du å bytter utstyr istedet for å prøve å gjøre noe med rommet!!!

Ja du er en merkelig skrue.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Å enda så driver du å bytter utstyr istedet for å prøve å gjøre noe med rommet!!!

Ja du er en merkelig skrue.

Hehe...Liker det jeg driver med jeg

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fleste på Audiophile.no har BW ifra før også da, så er ikke rart at de liker hva de hører. 703 er jo endel bedre enn den eldre Nautilus serien (803 inkludert).

Hva er det som gjør 703 til en bedre høyttaler enn N803 ? Ble veldig nyskjerrig nå, for hvis det er tilfelle kan jeg jo selge 803'ene og kjøpe 703 som tar litt mindre plass i tillegg til å sitte igjen med noen kroner.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Hva er det som gjør 703 til en bedre høyttaler enn N803 ? Ble veldig nyskjerrig nå, for hvis det er tilfelle kan jeg jo selge 803'ene og kjøpe 703 som tar litt mindre plass i tillegg til å sitte igjen med noen kroner.

Les testen av 703 i linken lengre opp. Står noe om det der

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind

703 er faktisk nærmere signatur lyden enn gamle nautilus lyden. 803 har jo litt saftigere bass da (logisk nok). Men for all del, "gamle" nautilus låter jo flott det og.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    703 er faktisk nærmere signatur lyden enn gamle nautilus lyden. 803 har jo litt saftigere bass da (logisk nok). Men for all del, "gamle" nautilus låter jo flott det og.

Det sier seg jo egentlig sjøl. For 803S er jo ny modell med ny diskant. Og 803N er jo eldre modell med eldre diskant, og 703 er jo ny modell med ny diskant. Og da vil jo lyden vere mer lik 803S enn 803N.

Bruker du sub til 703 Skorob?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Helicon kan du spille høyt med. Men hvordan blir lyden når du spiller høyt med dem? Jo, helt grusom. Fyrer du opp Helicon på uansett plate, så blir visse toner utrolig skarpe, nesten ikke til å høre på!
    Det var da voldsomt. Her må det være noe galt et helt annet sted enn med høyttalerne - dette er ihvertfall stikk i strid med mine egne erfaringer, og ikke minst hva helicon er kjent for - silkemyk og deilig diskant uansett hvor høyt du spiller!

Jeg synes altså det er stikk motsatt - helicon trenger en del guffe for å våkne til liv og virkelig komme til sin rett - men når dem først får nok sving på volumhjulet er dem helt rå.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...Liker det jeg driver med jeg
    Det gjør jeg også, men ta det fra en annen som bytter mye. Du har enormt mye igjen for å legge noen tusen i rommet.

Skal love deg at kjøper du høytalere til 15000 og bruker 6000 på rommet så vil inntrykket ditt være reint positivt.

Det vedder jeg nesten de 6000 på Dessuten så er jo 703 den styggeste høytaleren som noengang har kommer bra B&W (i mine øyne da)

Glenn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det med å korrigere rommet. Mine akustikkmatter til 1200 kroner er den mest hørbare investeringen. Og ja, 703 ser ikke ut med frontduken montert. Uten kan de gå ann rent utseendemessig...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier seg jo egentlig sjøl. For 803S er jo ny modell med ny diskant. Og 803N er jo eldre modell med eldre diskant, og 703 er jo ny modell med ny diskant. Og da vil jo lyden vere mer lik 803S enn 803N.

Bruker du sub til 703 Skorob?

Hører veldig mye på Pink Floyd, så en sub måtte jeg ha . Testa endel, men endte opp med en BW asw 850, Velodyne 12 og 15 er nok enda bedre musikkmessig, men de kunne ikke matche prisen jeg fikk BW'en for. Så jeg er veldig happy med subben. Men er nok en SMS-1 som mangler, da faller nok det meste av Velodynes fortrinn sammen.

EDIT: Testa også endel SVS, som jeg ikke fikk til med 703. Mens Velodyne SPL1200 var helt rå egentlig, anbefales . Koster jo "bare" 15000kr ny den så. Men også Rel leverte varene her. Men BW'en var nok bedre enn akuratt disse da, men så kosta den også endel mer (nypris).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Det gjør jeg også, men ta det fra en annen som bytter mye. Du har enormt mye igjen for å legge noen tusen i rommet.

Skal love deg at kjøper du høytalere til 15000 og bruker 6000 på rommet så vil inntrykket ditt være reint positivt.

Det vedder jeg nesten de 6000 på Dessuten så er jo 703 den styggeste høytaleren som noengang har kommer bra B&W (i mine øyne da)

Glenn

CDNT og matrix er vel ikke akkuratt noen stjerner de heller . Men enig i at BW 703 ikke ser helt bra ut, men det gjør heller ikke helicon, med sin dybde. Men utseende teller så si null og nix når jeg er ute å handler. Også på elektronikk siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, ja jeg vet ikke hva det er med rommet. Men det låter rett og slett ikke bra!

Hmm, hva ville dere evt. kjøpt for 6k da? Trodde sånne akkust ting kostet svinmye! Tenkte jeg skulle kjøpe noen bassfeller til 2 av hjørnene...Mulig noen plater til bakveggen også....Akkustikk matter som Tiger nevner høres bra ut...Hvor får jeg kjøpt slik?

Ja, smaken er som baken. Jeg liker nå designet på 703 veldig godt jeg da...Med dekslene er dem kanskje ikke like fine. Men uten er dem dritkule!

Ja, jeg må si jeg har veldig lyst på en SVS til 703 jeg da Veldodyne er jo helt rått. Men de er helt rå på pris også Så SVS blir nok subben jeg kjøper om det blir noen sub!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, ja jeg vet ikke hva det er med rommet. Men det låter rett og slett ikke bra!
    Da er det vel ganske poengløst å kjøpe høyttaler på høyttaler for å finne noe som låter bra. Dersom rommet i utgangspunktet ikke er egnet for slikt, så vil du aldri få god lyd, samme hvor mange ganger du bytter.

Jeg støtter forslaget om å gjøre noe med rommet. Fjern reflekterende flater (f.eks. med tykke gardiner), eksperimentér med plassering av høyttalere osv.

Side 4 av 40 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •