Christopher's stereo - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 40 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 781
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Åja Men jeg kjører faktisk på med stereo. Skal selvsakt prøve å bygge opp en hjemmekino, men tror det blir en stund til. Hva mener du? Jeg syntes nå spotlight er flott!
    Skal du ha en kino er det fint med spotter på demping. I en gang, på et bad kan det også være ok. Men som belysning i et oppholdsrom vil det ikke føles særlig behagelig.

Jeg synes spotter er utrolig harry.

Stua er jo som regel ikke et butikk vindu eller et galleri.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Jeg syntes spotter er drit kult. Vertfall om man kan dempe det. Kan dempe lyset etter hvilken stemmning man vil Men hvor mange er vanlig i et tak på et 35kvm rom?

Hehe, butikkvindu ja Du sier noe da, er jo faktisk sant! Hehe

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt uenig med deg, synes veldig mange av dagens spotter er behagelige til selv oppholdsrom. Det er vel heller ikke uten grunn at det blir brukt i 80% av alle nye hus i nye byggefelt i dag...? Muligheten for demping, kompanserer jo med skarpheten som er på "full styrke", og med et tak, der spotter er plassert slik som teorien tilsier, har man god og jevn belysning i hele rommet..

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skal du ha en kino er det fint med spotter på demping. I en gang, på et bad kan det også være ok. Men som belysning i et oppholdsrom vil det ikke føles særlig behagelig.

Jeg synes spotter er utrolig harry.

Stua er jo som regel ikke et butikk vindu eller et galleri.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Jeg syntes spotter er drit kult. Vertfall om man kan dempe det. Kan dempe lyset etter hvilken stemmning man vil Men hvor mange er vanlig i et tak på et 35kvm rom?

Hehe, butikkvindu ja Du sier noe da, er jo faktisk sant! Hehe
    Det er ganske greit å ha noen (justerbare) til å lyse opp bilder på veggene, kanskje noe fett hifi-utstur. Men ikke bruk de som hovedbelysning i rommet.

Samme om du demper de så vil de blende hvis de lyser rett ned. Blending er noe man bevisst/ubevisst legger merke til.

Derimot hvis du går for downlights som har lyskilden montert et godt stykke opp i armaturen og en effektiv reflektor som fjerner blending så er det ok.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Er litt uenig med deg, synes veldig mange av dagens spotter er behagelige til selv oppholdsrom. Det er vel heller ikke uten grunn at det blir brukt i 80% av alle nye hus i nye byggefelt i dag...? Muligheten for demping, kompanserer jo med skarpheten som er på "full styrke", og med et tak, der spotter er plassert slik som teorien tilsier, har man god og jevn belysning i hele rommet..
    Moro å diskutere lys da. Dette er jo nettopp problemet. Alle synes det er så kult. Dermed monterer de spotter overalt.

Har vært i flere hus hvor det er et utrolig plagssomt lys når hele stua er opplyst av spotter.

Jevn belysning er nok vanskelig med spotter. Det blir en slik "lommelykt-effekt over hele rommet". Det er jo fint i en korridor/gang hvor lyset på en måte kan vise veien.

Har til og med sett noen ha spotter på badet foran speilet som "sminke belysning" moro å barbere seg der ja - har aldri fått til en så dårlig barbering nopen gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, skjønner hva du blir plaget av. Skal faktisk si meg enig i noe av det du sier. Har merka det et par ganger sjøl. Men det er aldri noe jeg har hengt meg ordentlig opp i. Har bare reagert på det noen få ganger, og det var det liksom. Mulig det blir værre om jeg får det i hus sjøl...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    :shock:

For å si det sånn, så satt jeg på pcen litt i går, og skrev litt her på forumet. Men det må man vel få låv til en gang i blandt.

Tåplig kommentar tor rasmussen! Men, det er da noen som kjeder seg av og til...
    I går???
    I april mener du vel!
    Sjekk framover i tråden da. Posten før ditt svar er sjelden mer enn 15 minutter gammel.

Tenkte du at "noen som kjeder seg av og til..." er deg på forumet, eller jeg som giddet å ta fram den tåpelige observasjonen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hehe, merklig hva man henger seg opp i

Jeg kan si som så, jeg sitter på nettet nesten hver gang jeg lytter til litt musikk. Det er ganske ofte det Så på en måte er det riktig det du sier, og på en annen side, ikke

Men nok om det.

Fikk faktisk noe mye mer spennende på døra i dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen på Usher i forhold til AV kan man godt si var ganske STOR!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk veldig søte og små disse...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så verst frontoppsett nå.....?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo satt dem som bakhøytalere inntil videre 8)

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, enig med kid! Sett AV bakhøytalere. "Stereo" Kan jo også nytes i surround

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må korrigere meg selv litt. Vincent T1 HAR fjernkontroll! Den bør du teste, den tror jeg vil passe utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Chris

Ikke for å være vanskelig, men stod det ikke i annonsen din for audiovector'ne
    at du solgte dem uten at di hadde vært ute av eskene sine
    Dette må da være grunnlag for å få di enda billigere

(selvfølgelig en spøk.. hadde selv aldri klart å la være å pakke di opp )

Syns bare jeg fortjener en takk da det er en god kompis av meg som har kjøpt dem...
    Å jeg har pushet "hardt" på for at han skulle gjøre det

Han fikk nemmelig "oppgraderings syken" etter at vi hadde hadd mine klasse d monoblokker til test hos han.
    så nå sitter han med midgard 6.1 å venter på "dine" Audiovector'a.

Å til sist.. gratulerer med kanon oppsett i rommet ditt da

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har montert downlights i hele stua med dimming. Utrolig flott sammenlignet med vanlige lamper. Det som er fint med downlights er at man får "varme" og "kalde" pærer som forandrer fargen på veggene og "tempraturen" i rommet... I tillegg er det forskjell på spredning på reflektoren, slik at du kan velge om du vil ha lommelykt-effekten eller ikke. Snart dukker det opp RGB LED-lamper som gjør at man kan skifte fargen i rommet via lyset.... hva med en rosa rosa atmosfære når man hører på et album og kanskje skiftende på et annet...

Det beste er å ha en kombinasjon. Vegg/bord-lamper gir en mer "koslig" atmosfære hvis de kan dimmes. Jeg klarer meg uten, ser ser helt klart fordelen i å kombinere litt.

Lys er morsomt....

Har du foresten fått testet Avantgardene mot Usher`a?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha. AVA som bakhøyttalere Nei, det blir det nok IKKE

Skal se litt på den Vincenten Snickers. Sjekke litt pris osv. først. Ellers frister det knakende med en ROTEL RSP1098 som ligger på Torget Men litt unødvendig med en så god surroundforforsterker uten høyttalere eller elektronikk til surround. Tar kontakt med deg Snickers!

Hehe, i annonsen står det at dem ikke er åpna ja Men jeg har solgt dem, og fikk beskjed om å sjekke om det var noen feil med dem, før han som skulle ha dem kom å henta. Det gjorde jo ikke meg akkurat så veldig mye. Hehe, bare en litt morsomere onsdagskveld for meg det!

Jeg har testa AVA og Usher litt opp mot hverandre, men ikke mye, da jeg måtte pakke AVA relativt fort ned igjen!

Ang. lamper, så blir det nok down-lights på meg. Kul den effekten du snakker om, det med farger osv. Hva ligger slike fargepærer på? Kna umulig være billig! Hehe

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det blir det nok ikke? FEIGING! Hehe, neida.

Var nok moro å få lov til å "kontroll-sjekke" dem tenker jeg, veldig pene høytalere visuelt, de låter sikkert ikke værst heller. Blir nok en lykkelig kjøper som henter dem! Synes tiden flyr, Chris, lengter etter å se en pre hos deg snart. Etter legebesøk har jeg fått beskjed om å holde senga i en del uker, så tar litt tid før jeg kan komme på besøk igjen, desverre.. Sukk!

Have a nice day!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, feiging ja Er like overaska over hvor godt AVA spiller hver gang jeg hører dem. Greit nok, var lang vei fra Usher, men den bassen som er i de SMÅ høyttalerene der er helt utrolig! En av de bedre basserene jeg har hørt tror jeg!

Ja, jeg venter på besøk jeg Kommer sikkert ny pre snart!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sounds good! Kan ikke tenke meg noe kjipere enn å bli syk rundt disse tider, etter en lang, lang, lang deprimerende vinter.. så blir man langvarig syk nå som sommeren er her/kommer, æsj! Jaja, bedre tider kommer vel..

Side 30 av 40 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •