Christopher's stereo - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 40 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 781
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette begynner å bli veldig interessant, hadde vært gøy med en egen tråd vedr. dette :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok Dag, du liker kanskje romkorreksjon. Men jeg vil ikke ødlegge det jeg syntes er en del av de morsome med hifi. Nemlig prøve seg litt frem, og muligens få nye og bedre forbedrniger etter hver gang man gjør det.

Jeg hadde tidligere en Yamaha forsterker med romkorreksjon, jeg brukte den en gang. Ja resultatet ble bedre, men jeg syntes det var mye morsomere og kunne tweake til dette sjøl i rommet, syntes jeg fikk til samme resultat den veien også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Dette begynner å bli veldig interessant, hadde vært gøy med en egen tråd vedr. dette :-P

enig, hadde vel fått den for meg selv tenker jeg :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Greit nok Dag, du liker kanskje romkorreksjon. Men jeg vil ikke ødlegge det jeg syntes er en del av de morsome med hifi. Nemlig prøve seg litt frem, og muligens få nye og bedre forbedrniger etter hver gang man gjør det.

Jeg hadde tidligere en Yamaha forsterker med romkorreksjon, jeg brukte den en gang. Ja resultatet ble bedre, men jeg syntes det var mye morsomere og kunne tweake til dette sjøl i rommet, syntes jeg fikk til samme resultat den veien også.
    Skjønner godt det, forlater temaet her, igjen grattis med flotte høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver sin smak vet du. Men godt du trives med at en liten "dingseboms" fikkser anlegget ditt da

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe :grin:

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her ble het rått Chris, må bare gratulere deg Usher høytalerene du har og de hakket over tror jeg er det råeste jeg har hørt uansett pris

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å la McIntoshen drive dem alene?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg faktisk, og jeg skal si at McIntosh har ikke en dritt å stille opp med! Jeg som trodde McIntosh var en sikkelig kraftbox med full kontroll, krefter og god lyd, men nei, da tokk jeg nok feil. Da jeg gikk fra Oberon til McIntosh merka jeg straks at det ikke var bass igjen i høyttaleren mine! Jeg var faktisk bortpå McIntoshen for å sjekke om jeg hadde klart å skru ned bassen på forsterkeren, men neida, det var det at Oberon har stålkontroll og MYE bedre bass. Jeg hadde heller ikke så god kontroll over høyttalerene med McIntoshen. Mellomtona og bassen var rett og slett enestående med Oberon!

Dette var rett og slett utrolig!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Syntes det er tøft at noen små digitale forsterkere som det der banker en Mcintosh, det sier jo i grunn sitt det er noe alvorlig galt innenfor hifi industrien :P

Selvom de ikke er smårlig når det kommer til effekt

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i stede for å kjøpe McIntoshen din for 24k, så bør jeg heller kjøpe nye Oberon blokker for 14k? *måtte bare*

Nå er det vel litt forskjell på effekten de gir også da om det er snakk om Oberon 6.1. 600W i 8ohm mot 100W 8ohm?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men tenk på prisen da. Det burde jo ikke vært sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja faktisk!

Det kommer jo også litt ann på smaken du har ang. lyd, men jeg ville gjort det!

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg faktisk, og jeg skal si at McIntosh har ikke en dritt å stille opp med! Jeg som trodde McIntosh var en sikkelig kraftbox med full kontroll, krefter og god lyd, men nei, da tokk jeg nok feil. Da jeg gikk fra Oberon til McIntosh merka jeg straks at det ikke var bass igjen i høyttaleren mine! Jeg var faktisk bortpå McIntoshen for å sjekke om jeg hadde klart å skru ned bassen på forsterkeren, men neida, det var det at Oberon har stålkontroll og MYE bedre bass. Jeg hadde heller ikke så god kontroll over høyttalerene med McIntoshen. Mellomtona og bassen var rett og slett enestående med Oberon!

Når du snakker kontroll på bassene kan du jo forklare dette rellativt enkelt med dempingsfaktor. McI har jo veeeeeldig lav dempingsfaktor i forhold til stort sett alle andre og ikke minst MA, Hegel osv osv...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en McIntosh med kontroll, må du opp på MC602, da snakker vi boller gutter :-)

Dro 120 dB basstrykk i stua mi målt på 3.5 meters avstand....det var voldsomt!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv 600 mc watt mot ICE sine du .... da skal jeg love deg bakoversveis. Men så var det en smule prisforkjell og da.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke glem prisen gutter. Det som er rått, er at den Mcen jeg har koster 35. Oberon koster 14. Og Oberon GRUSER Mcen så det svinger!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke glem prisen gutter. Det som er rått, er at den Mcen jeg har koster 35. Oberon koster 14. Og Oberon GRUSER Mcen så det svinger!

Hihi, har oberon 6.1 selv jeg .. veldig fornøyd. Mc'en "krever" nok litt andre typer høyttalere . og at du hører forskjellen spessielt i bassen er ikke overraskende . Morro dette . Kjør på. Gleder meg til du får Densen, og høre ditt inntrykk. Vil du ha utrolig steril og "rett ifra plata" lyd, så burde du også sjekke ut Hegel .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har ikke helt bestemt meg for hvilken pre jeg skal ha. Kikker litt. Hegel skal også vurderes Takker for forslag!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde aldri jeg kom til å bli med på det digitale racet allerede nå med MA. Men etter mye overbevisning, angrer jeg ikke et sekund, ICE leverer utrolig mye til prisen, selvom mange mener dette er dyrt, inkludert meg. Men må man, så må man.. tror man skal rimelig høyt i prisklasse for å få en McIntosh til å spille like bra, men som sagt, smaken er som baken. :-P

Side 26 av 40 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •