Christopher's stereo - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 40 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 781
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel ikke til å unngå at en legger merke til hva som EGENTLIG er problemet ditt?

Svaret er ROMMET!.........og mangelen på lytte-erfaring ;-)

Du har testet UTROLIG mye bra utstyr, så med et ROM som fungerer AKUSTISK sett, ville du ikke kunne kose deg så mye med å bytte ut utstyr.

HIGH-END er mer prisrelatert enn en norm for KVALITET !

HIGH-END produsenter har bare skjønt at det er mer penger å hente fra markedet..............;-)

Lykke til videre i jakten på AUDIOFILE produkter!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Unnskyld meg, men du begynner virkelig å irritere meg, først så kommer du med påstader om at jeg opplyser feil om porsche og snakker om ting du tydeligvis ikke hadde en **** peiling på, og så kommer du her med kommunist snakk om at rike er kjipe, ditt og datt, og klager over at de unge på forumet skriver hvor gamle de er.

Uansett, de er slik som du sier feil uttryingsfrihet, de kan vel fortelle hvor gamle de er uten at du skal være bitter for det, uansett de fleste skjønner at en 30 åring ikke har 2 eller fler store CV høyttalere på gutterommet sitt. Og det er faktisk sant at en på 15 ikke har den samme muligheten til å bruke penger på et anlegg som en 40 åring. SÅ på en måte er det en unnskyldning, eller en forklaring på hvorfor man har det anlegget man har..

Og så synes jeg du skal slutte å sitte der opp i nord å være bitter på de som har det fint i den rike delen av landet, og la "oss" besteme hva vi vil bruke pengen på, så kan du dele så mye du vil med andre.. forresten har du vært her:http://www.rv.no/innmelding.do
    Hvem er bitter sier du? :smile:
    Kommunistsnakk har jeg heller ikke kommet med. Det var en provokativ påstand til et svar som kom til meg, ang. veldedige formål.
    Har jeg ikke rett til å ytre mine meninger kanskje?
    Tydelig at du blir kraftig provosert av mitt innlegg, og jeg beklager derfor at jeg har ødelagt en ellers fin søndag (i allefall her i Tromsø).
    Hva Porsche angår, så har du sikkert bedre peiling enn jeg har. Det kan du få diskutere videre på PM.
    Angående alder, hvorfor skal en trenge å unnskylde seg for det en har?

Majesty: innleggene mine har på ingen måte vært personangrep. Ja, du har et helt sykt anlegg. Ja, jeg er selvfølgelig misunnelig. Du må gjerne skrive at du er 15 år, men du trenger ikke å "unnskylde" deg. Selvom det er ditt eget valg :smile: Forøvrig, stå på, håper du klarer å finne et som du er fornøyd med, og kan leve med i en stund. Men skaff deg et kamera da, for forumets skyld.

Jeg anser herved "drittkastingen" avsluttet fra min side.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Majesty har testet utrolig mye utstyr, og bygger seg opp en solid erfaringsplattform. Det at han har kjøpt og solgt masser av utstyr kan umulig være negativt, det viser bare at gutten er nysgjerrig og ikke tar til takke med halvgode løsninger. Kjenner jeg ham rett har han heller ikke tapt penger på utskiftningene sine, for han har nese for en god deal når han handler. At det kjøpes og selges utstyr mange andre bare drømmer om forer tydeligvis oppunder janteloven, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger det er blitt kommentert. La gutten holde på, det verste som kan skje er jo at han får masse erfaring.

Når det gjelder JMlab diskusjonen, så er jeg helt enig i at Elektra-serien aldri kan defineres som High-End. Utopia serien derimot, da snakker vi High-End. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    High-end er i min mening referanse. Og siden det finnes X antall forskjellige referanser, så finnes det X antall beskrivelser av hva high-end er.

Det var en digresjon, men til det det gjelder her, Majestys utbytting. Jeg driver mye med det samme, men ofte i en litt lavere prisklasse. For meg er det kjekt å bytte og teste og gi meg selv mange forskjellige inntrykk. At han velger å selge før han har fått dem er egentlig helt greit. Han hørte dem jo på HFC og vet hva dem står for. At han velger å selge til fordel for en høytaler han mener er bedre, er nok i tråd med hva 90% av alle her inne på forumet ville gjort.

Subjektivt bedre uten kostnad er jo som en våt drøm, og dem som vil kritisere det må nesten være misunnelig. Jeg er forresten misunnelig uten at jeg gidder å kritisere av den grunn.....
    Er så enig, er så enig :wink:
    God lytting i Oslo i morra da Chris, skulle gjerne blitt med, men jobben kaller.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Majesty har testet utrolig mye utstyr, og bygger seg opp en solid erfaringsplattform. Det at han har kjøpt og solgt masser av utstyr kan umulig være negativt, det viser bare at gutten er nysgjerrig og ikke tar til takke med halvgode løsninger. Kjenner jeg ham rett har han heller ikke tapt penger på utskiftningene sine, for han har nese for en god deal når han handler. At det kjøpes og selges utstyr mange andre bare drømmer om forer tydeligvis oppunder janteloven, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger det er blitt kommentert. La gutten holde på, det verste som kan skje er jo at han får masse erfaring.

Når det gjelder JMlab diskusjonen, så er jeg helt enig i at Elektra-serien aldri kan defineres som High-End. Utopia serien derimot, da snakker vi High-End. :wink:

Takker så mye for det Gorm, godt noen forstår meg Jeg kan si det, at jeg har fått UTROLIG mye erfaring pga. dette, jeg kjenner nå til en god del produkter, som er veldig nyttig!

Det du sier Flageborg, det kunne vært riktig for 1mnds tid siden! Men nå i det nye rommet, så fikk jeg Dali helicon til å spille utrolig bra, veldig kjapt. Noe som var umulig i det gamle rommet. Så nå er det ikke lenger noe problem med rommet, det utstyret jeg har hatt nå låter utrolig bra. Så nå er det ikke lyden som gjør at jeg byter, men interessen for det.

Takker for det kid, i dag fikk jeg hørt. Klipsch, Martin Logan, Burmester, Audiovector, rotel, denson, BOSE og T+A. Husker ikke fler i farta. Men har lytta i hele dag, så nå tar jeg en pause

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto, hvis du leser dette.

Kan du fortelle meg hvordan i alleverden du kan ha Martin Logan når du har oppfelt sweetspot osv.? For meg, så kan man kun være 1 når man hører på Martin Logna om man skal ha best resultet. Sitter du i passe høyde og riktig posisjon foran høyttaleren, så låter den bra. Reiste du deg noen få centimenter, så ble lyden annerledes med en gang.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    .................Reiste du deg noen få centimenter, så ble lyden annerledes med en gang.
    Dette betyr at du har fått demo på et sted som IKKE har optimalisert plassering av Martin Logan. Her er det sinnsykt mye å hente................selv om det er tidkrevende.;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Dette betyr at du har fått demo på et sted som IKKE har optimalisert plassering av Martin Logan. Her er det sinnsykt mye å hente................selv om det er tidkrevende.;-)

Javel. For bare det å flytte seg litt fra sweetspot gjorde MYE! Dette har jeg da bevis på

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alle andre høyttalere må man sitte i sweetspot for å få 100%, det gjelder både dynamiske høyttalere og elektrostater. Men de er kilne på vinkling vertikalt, og det er ikke mer enn ca 10 cm å gå på. Husk at hos meg er sweetspot foran, og høyttalerne er justert for å gi best lydbilde ett sted, nemlig her;

Så må man også huske på at lengre bak blir "lydsonen" større, og det funker bra på film. Men som sagt, ved lytting på musikk finnes det kun et sted å sitte, akkurat som med andre høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, skjønner det. Men det må være kjedelig at kun den personen som sitter i mitten av den 3 seteren får oppleve dem 100%?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Majesty, det gjelder jo alle, absolutt alle, høyttalere... Det finnes kun et sweetspot, og der skal midten av nesa plasseres. Med Martin Logan har panelene 30 grader spredningsmønster, så det er rom for å få lyd til alle, men det spørs på sitteavstanden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det. Men syntes kanskje denne var ekstra ille når det gjelder det. Med vanlig diskant, så kan man f.eks sitte litt forskjellig i rommet, men med denne, så måtte man liksom sitte i riktig sweetspt, ellers ble diskanten rett og slett dårlig. Men ellers veldig fin høyttaler, veldig spesiell lyd.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, om du ser slik på det, så er elektrostater vanskelige. Men hele poenget er å få en forestilling av et lydstykke når en setter på en CD. Det er jo ikke bare mellom høyttalerne lyden skal være, lyden skal være rundt deg, men klart plasserte instrumenter. Hele 3D-følelsen er jo basert på å sitte i sweetspot, ellers kunne de bare mikset innspillingen med likt nivå og lik fase både på høyre og venstre kanal. Og det hadde blitt kjedelig det...! Om man trenger lyd som "bakgrunnstøy", kunne man jo likegjerne kjøpt seg et par CV! eller lignende, for å få lyd. Derfor bryr i alle fall ikke jeg meg noe om man må sitte i sweetspot, for slik mitt rom er bygget opp, må jeg sitte i sweetspot. Og det er ikke uten grunn man bruker flere dager på å plassere fronthøyttalerne...! (Hint; det er ikke for å sitte på hjørnet av sofaen og lese avisen )

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken ML-modell hørte du på?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ser sånn på det, da er jeg enig Jeg også går ut etter å få best lyd på et sted. Klart det viktigste. Men greit å ha OK lyd andre steder i rommet også, og det klarte ikke ML. Men når du ser på det som du gjør, da er jeg enig med deg!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvilken ML-modell hørte du på?

Vantage

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du solgte dali helicon da Majesty, som kan skilte med sin patenterte "wide dispersion" teknologi Her er det sweeetspot overalt (litt overdrevet selvsagt)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misunnelig på den lytterunden din, synd at noen må jobbe i påska ;-/

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Synd du solgte dali helicon da Majesty, som kan skilte med sin patenterte "wide dispersion" teknologi Her er det sweeetspot overalt (litt overdrevet selvsagt)

Jeg har ikke noe problem med det sånn generelt, syntes bare den var veldig kresen på plassend en ML høyttaleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Misunnelig på den lytterunden din, synd at noen må jobbe i påska ;-/
    Hehe. Var deilig å ta en sikkelig runde igjen

Side 17 av 40 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •