Christopher's stereo - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 40 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 781
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper for han sin del, og alle andres del at det er for sitt eget beste. Synes ikke det gjør noe å skrive alderen, evt. sivil status så man vet hva man har klart å utrette i henhold til alderen. En student har dårligere råd enn en med fulltidsjobb, en lærling har dårlig råd, mens en entusiast på 40 har mest sannsynlig et mer etablert liv og mer penger å "rutte" med. Synes ikke å skrive alder er uvesentlig, men da har isåfall jeg et annet syn på det enn deg sweetnoise;D

Men dersom det er for å forsvare/hevde seg, så er jeg selvfølgelig helt enig med deg.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sweetnoise
    Men er det ikke litt teit å skrive på minHifi evt. minHjemmekino " er bare x-antall år, og har ikke noen jobb"?

Er dette noe en skriver for å forsvare eller unnskylde det utstyret en måtte ha?
    Strev gjerne etter det beste, men finn ut hvem som skal synes at det er det beste. Det er ingenting som er det "beste".
    Unnskyld meg, men du begynner virkelig å irritere meg, først så kommer du med påstader om at jeg opplyser feil om porsche og snakker om ting du tydeligvis ikke hadde en **** peiling på, og så kommer du her med kommunist snakk om at rike er kjipe, ditt og datt, og klager over at de unge på forumet skriver hvor gamle de er.

Uansett, de er slik som du sier feil uttryingsfrihet, de kan vel fortelle hvor gamle de er uten at du skal være bitter for det, uansett de fleste skjønner at en 30 åring ikke har 2 eller fler store CV høyttalere på gutterommet sitt. Og det er faktisk sant at en på 15 ikke har den samme muligheten til å bruke penger på et anlegg som en 40 åring. SÅ på en måte er det en unnskyldning, eller en forklaring på hvorfor man har det anlegget man har..

Og så synes jeg du skal slutte å sitte der opp i nord å være bitter på de som har det fint i den rike delen av landet, og la "oss" besteme hva vi vil bruke pengen på, så kan du dele så mye du vil med andre.. forresten har du vært her:http://www.rv.no/innmelding.do

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å bli for dumt!

Greit nok, jeg skrev det med at jeg var 15, da jeg hadde JMlab. Og JMlab Electra 926 kan man ikke kalle High-End høyttalere. Men ja, nå som jeg har kommet meg opp til Avantgarde, så er det kanskje greit å si at, siden jeg er 15, så har jeg ikke råd til noen sikkelig high-end. Det skal jeg fjerne, men det å si at jeg er 15 må da være greit? Uten at folk skal henge seg oppi det.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror vi skal roe oss litt ned i denne tråden.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JMlab Electra 926 kan man ikke kalle High-End høyttalere. ??????

Hei M.

Du har jo fått litt erfaring over tid, hva syntes du egentlig om overnevnte høytalere. Trodde disse var meget gode jeg, hvordan er de kontra dali helicon 400. Hva er den store forskjellen ?

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke annet enn at jeg har lagt merke til trafikken på avtorget.

det du må forstå; majesty er at selv om du er 15år har du et mye bedre og dyrere anlegg en flesteparten av oss. og i tillegg si at JmLab Electra 925 ikker er Hi-end er for drøyt.

selv om jeg har en godt over gjennomsnitts industrilønn vil ikke det si at jeg kan kjøpe forsterkere og høytalere til 20k-40k hver uke

ydmykhet er en dyd, og avensyka er det mest utbredte i vårt kjære land (skulle vært en kur for den for lenge siden)

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    kan ikke annet enn at jeg har lagt merke til trafikken på avtorget.

det du må forstå; majesty er at selv om du er 15år har du et mye bedre og dyrere anlegg en flesteparten av oss. og i tillegg si at JmLab Electra 925 ikker er Hi-end er for drøyt.

selv om jeg har en godt over gjennomsnitts industrilønn vil ikke det si at jeg kan kjøpe forsterkere og høytalere til 20k-40k hver uke

ydmykhet er en dyd, og avensyka er det mest utbredte i vårt kjære land (skulle vært en kur for den for lenge siden)
    Amen..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Hvorfor tror du da Norge har en av europas dårligste bilpark f.eks??
    På grunn av det norske avgiftsystemet, ikke på grunn av landets økonomi forøvrig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal IKKE si at JMLab 926 er en dårlig høyttaler, tvert i mot. Men når vi snakker om ordet High-End, så mener jeg høyttalere som Electra 946 osv. Men 926 er en absolutt god høyttaler. Denne spiller foresten en god del bedre en Helicon 400 i mine ører!

Men ikke ta det feil. Jeg mente ikke at 926 var en dårlig høyttaler, faktisk noe av det bedre jeg har hatt. Men som sakt, så syntes "jeg" at for at en høyttaler skal kunne kalles high-end, så må man litt opp i noen av de større modellene. Det er "min" erfaring da Sikker mange som mener noe annet.

Men jeg tror vi skal høre på Jfinneru nå. La oss slutte denne diskusjonen!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss! Har Majesty drept noen eller?? La nå folk gjøre som de vil, jeezees...

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    På grunn av det norske avgiftsystemet, ikke på grunn av landets økonomi forøvrig.
    Litt av ponget mitt du egentlig sitere her. Det er ikke ola normann som er rik, det er landet forøvrig som du sier. Gjennomsnittelig normann er etter det jeg klarer å bedømme langt fra rik etter alt av skatt, avgifter og momser er betalt.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke begi meg inn en voldsom diskusjon nå, men har bare noen synspunkter ang "high-end"

å si at electra 946 er mer "high-end" enn f.eks. electra 926 blir feil, for dem er begge beregnet på 2 helt forskjellige målgruppe (les: romstørrelse). jeg mener det blir mer riktig å si at electra serien er "high-end" men hver enkel modell innen electra serien har forskjellige egenskaper. som atko sa selv ble 946 alt for store for sitt over 30kvm store rom.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jøss! Har Majesty drept noen eller?? La nå folk gjøre som de vil, jeezees...
    Helt enig Akto. Synes moderator bør rydde opp i OT og drittasting i tråden til Majesty. Stå på og fortsett med det som gjør deg glad.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å si at electra 946 er mer "high-end" enn f.eks. electra 926 blir feil, for dem er begge beregnet på 2 helt forskjellige målgruppe (les: romstørrelse). jeg mener det blir mer riktig å si at electra serien er "high-end" men hver enkel modell innen electra serien har forskjellige egenskaper. som atko sa selv ble 946 alt for store for sitt over 30kvm store rom.
    Korrekt. Dette er så vidt jeg vet identiske høyttalere med unntak av membranareal. Det er ikke nødvendigvis hva som står på prislappen som gjør at en høyttaler passer inn under "high-end" kategorien, forøvrig et meget svevende og diffuset begrep..

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Majesty får jo testet MASSE utstyr slik han holder på, og det er jo veldig bra. Da har han fått testet masse når han en dag finner noe han virkelig vil ha.
    Den beste (og kanskje eneste) måten å finne ut hvordan hifi fungerer og låter er jo å få testet det selv.

At det ofte selges utsyr og hvem som taper penger eller ikke spiller jo ingen rolle.
    Synes det er artig å følge med hva som kommer av nytt utsyr til gutterommet. Følger spent med hva det neste blir.....
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke begi meg inn en voldsom diskusjon nå, men har bare noen synspunkter ang "high-end"

Nå skal jeg si meg litt enig. Men jeg syntes fremdeles ikke Electra serien er ordentlig High-End

Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Majesty får jo testet MASSE utstyr slik han holder på, og det er jo veldig bra. Da har han fått testet masse når han en dag finner noe han virkelig vil ha.
    Den beste (og kanskje eneste) måten å finne ut hvordan hifi fungerer og låter er jo å få testet det selv.

At det ofte selges utsyr og hvem som taper penger eller ikke spiller jo ingen rolle.
    Synes det er artig å følge med hva som kommer av nytt utsyr til gutterommet. Følger spent med hva det neste blir.....

Veldig hyggelig av deg tralltrall. Er vel en av de få som ikke bryr seg om hva jeg gjør, og heller syntes det er morsomt å følge med på tråden!

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High-end er i min mening referanse. Og siden det finnes X antall forskjellige referanser, så finnes det X antall beskrivelser av hva high-end er.

Det var en digresjon, men til det det gjelder her, Majestys utbytting. Jeg driver mye med det samme, men ofte i en litt lavere prisklasse. For meg er det kjekt å bytte og teste og gi meg selv mange forskjellige inntrykk. At han velger å selge før han har fått dem er egentlig helt greit. Han hørte dem jo på HFC og vet hva dem står for. At han velger å selge til fordel for en høytaler han mener er bedre, er nok i tråd med hva 90% av alle her inne på forumet ville gjort.

Subjektivt bedre uten kostnad er jo som en våt drøm, og dem som vil kritisere det må nesten være misunnelig. Jeg er forresten misunnelig uten at jeg gidder å kritisere av den grunn.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, vi er ganske like når det gjelder bytting g-h. Og jeg syntes bare det er morsomt å se at du stadig bytter utstyr. Og det syntes jeg er fint at du syntes ang. meg også!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spent på hva du har funnet nå .. Og selge Mac'en agitt . Gleder meg til å se hva du har "kokket" i sammen nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Veldig spent på hva du har funnet nå .. Og selge Mac'en agitt . Gleder meg til å se hva du har "kokket" i sammen nå.

Hehe Kommer med mer info allerede til uken tenker jeg!

Side 16 av 40 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •