Christopher's stereo - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 40 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 781
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe sweetnoise

Er forsåvidt enig i at rom har like mye å si som høytaleren, synes et skikkelig godt lydrom med en høytaler til fem tusen spiller mye bedre enn et dårlig rom med høytaler til femten. Men det er nå min oppfatning av lyd..

Har selv brukt masse masse tid for å få rommet mitt tilnærma perfekt til mitt bruk, men det har ikke vært lett med to vinduer, to trevegger og to murvegger.. Blir nok en fornøyd gutt den dag jeg ender opp med en annen bostedsadresse.. :wink:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sweetnoise
    Selvfølgelig kunne jeg ha tenkt meg mye av det utstyret du har hatt, så litt misunnelse ligger det i det. Ut ifra byttetempe er det nok ikke musikken som står i fokus nei, da heller teknikken, eller som jeg skrev tidligere; ønsket om å ha best mulig utstyr. Høyest mulig troverdighet på lyden som kommer.
    Det positive med hele greia er jo at jeg kommer til å kjøpe utstyr av deg en dag, nesten helt nye produkter, til kraftig nedsatt pris.

Ja sa ikke at du skal gi alle pengene du har omsatt (nytt begrep oppfunnet. BMP, brutto majestyprodukt; summen av alt utstyr som har vært kjøpt, for deretter å ha blitt solgt ;-) ), men da å gi 100-200kroner måneden til en veldedig organisasjon. Det har du vel ressurser til?

Grunnen til at jeg reagerer på denne konstante byttingen er (sitat):

Oppdateringer etter 05

# 14.05.05 Klipsch RF serie kjøpt

# 9.07.05 Optoma H-57 kjøpt

# 23.08.05 Klipsch RF serie solgt

# 14.05.05 ROTEL RMB1075 og RSP1066 kjøpt

# 24.08.05 ROTEL solgt

# 21.10.05 Primare SPA-20 kjøpt

# 21.10.05 JMlab Electra serie kjøpt

# 17.11.05 JMlab Electra serie solgt

# 17.11.05 Primare SPA-20 solgt

# 27.11.05 Marantz PM-15S1 og SA-15S1 kjøpt

# 9.01.06 Marantz PM-15S1 solgt

# 15.01.06 Kjøpt inn Parasound A-21 og Parasound P-3

# 28.01.06 Der var Helicon 400 kjøpt

# 21.02.06 Parasound HALO A-21 solgt

# 27.02.06 Parasound HALO P-3 solgt

# 28.02.06 Basstraps og Tiles på plass

# 4.03.06 Marantz SA-15S1 solgt

# 4.03.06 McIntosh

# 4.03.06 Arcam

# 9.03.06 nytt rom!

# 21.03.06 Dali Helicon 400 solgt

# 22.03.06 Audiovector bestilt!

# o4.04.06 Akustikken solgt

I og med at jeg kun er 15 år gammel, så har jeg ingen inntekter akkurat nå. Så noe sikkelig High-End utstyr kan jeg ikke regne med da. Men til den alderen jeg er i, så er jeg godt fornøyd med oppsett så langt.

Håper dere liker presentasjonen min, er det noe dere ville ha endret på, så kom med det.
    (sitat slutt)

Byttes utstyr ette hva avforums-brukere ønsker? Isåfall ønsker jeg at du skal teste Proson HFC1266, og helt tilfeldigvis vurderes mine solgt :smile:
    Hvorfor diskutere dette, dette er chis sin sak, hva han velger å gjøre er bare han som velger..

Selv om jeg kanskje hadde hatt råd til ¨å gi noe penger til en organisajson hver måned så hadde jeg aldri giddet det.. Tror heller ikke en ung gutt som chris gidder å gjøre det. Hvertfall ikke fordi en kar på et internet forum sier det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor diskutere dette? Jeg sier bare hva jeg mener. Ytringsfrihet kalles dette. Å så vidt jeg klarer å lese av tråden har det ikke utartet seg noen diskusjon enda.
    Jeg kommer med et forslag om at hvis man har så mye penger, kan en i det minste gi en symbolsk sum til veldedighet. Men det er vel kanskje slik at de rike er de kjipe, og de fattige hjelper andre?

edit:
    Forøvrig så er ikke intensjonen med posten å lage kvalme på forumet, som faktisk er et trivelig forum.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med tweaking av rom er jeg HELT enig med dere. Og det at jeg ikke fikser mye med anlegget når jeg får de, vil jeg ikke høre en gang. Jeg jobber utrolig mye med lyden før jeg er ferdig. Men dette hjalp ingenting da jeg hadde rom i kjelleren. Nå som jeg har flytta opp, ble alt MYE bedre med en gang. Jeg har aldri hatt et anlegg som låter så vellydende som det gjør der oppe. Så det med at lyden er bra eller ikke har ikke SÅ mye med at jeg bytter utstyr lenger. Helicon er den enste høyttalerene jeg har fått prøvd der oppe til nå, og de spilte faktisk så bra at jeg kunne fortsette å ha dem. Så jeg vil tro jeg hadde blitt overfornøyd med Audiovector. Men når jeg får et tilbud som det jeg har fått nå, så ville nok 85% av dere på dette forumet valgt det jeg har valgt nå!

Og jeg svarer for alle som lurer på det. hvorfor selge forsterker\høyttalere så tidlig? er du ikke fornøyd?
    Svar: "Jo jeg kommer til å bli kjempe fornøyd med AV\Mc, men jeg har fått et annet tilbud på et par høyttalere som jeg syntes er noe av det beste jeg har hørt så langt, og da takker jeg ikke nei til det"

Kom gjerne med spøsåm folkens, hyggelig det. Men jeg gidder ikke det maset om hvorfor jeg er så dum å bytter heletiden, greit nok at en spør "jasså, bytte utstyr igjen. Hva blir det til nå? Skal bli morsomt å følge med videre" Det er sånn jeg kan svare på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del får folk gjøre akkurat hva de vil så lenge ingen andre enn en selv tar skade av hva en driver med.

Majesty er vel selve legemliggjørelsen av dette: hans bidrag til å holde bruktmarkedet i aktivitet er til alle andres fordel, men hans evne til å nyte musikk og utstyr er vel sannsynligvis varig skadet. Er du i det hele tatt istand til å nyte utstyret ditt uten å tenke på at du må matche hva "storegutta" her inne har, Majesty?

Spør du meg så er det smarteste du kan gjøre å ta deg en selvpålagt pause fra dette og tilsvarende forum, og ikke tenke på hva som er det hotte utstyret denne måneden. Drit i at Usher eller ML eller Audiovector eller JMlab eller.... er denne månedens hotte utstyr, drit i å prøve å matche andre - og LYTT istedet.

<amatørpsykologi> Det paradoksale er selvfølgelig at vi alle, ved at vi titter i eller skriver i denne tråden, fyrer oppunder dette. For hver kommentar, for hvert treff på denne tråden, for all oppmerksomhet vi gir Majesty - sikrere er det at utskiftningen kommer til å fortsette </amatørpsykologi>

Det var min kommentar. Da vender jeg tilbake til vurderingen av hva slags høytalere jeg skal oppgradere til. Nei, jeg er ikke immun, jeg heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at jeg selger skulle som sagt av SEB KUN vært en fordel for mange av dere. Dere får faktisk en god del tilbuder av meg. Nå, et splitter nytt par AVA til nesten 10.000kr billigere en nypris!

Jeg er veldig uenig i det du sier der SEB, det at jeg bytter utstyr for at det er det "kule" nå. Det er ABSOLUTT feil! Grunnen til at jeg takker ja, og ikke nei til det tilbudet jeg har fått, er fordi det er noe av det bedre jeg har hørt, og IKKE fordi det er det som er "kult" nå. Jeg hørte de høyttalerene for ca 1mnd siden, og det spilte så bra at jeg klarte så vidt og holde hodet rett frem og se på høyttalerene når dem spilte. Det var rett og slett pinende ren lyd, + at jeg hadde et smil som en 4 åring på julaften!

Så det at en kjent kar her på forumet har de høyttalerene, driter jeg nermest fult i. Jeg kjøper de fordi det er noe jeg virkelig liker!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor så hemmelighetsfull? Er det noe poeng å ikke si hva du kjøper? Eller er det bare for å gjøre seg interessant?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Majesty,

OK, fair enough. Mye av budskapet i meldingen min er av generell art - gjelder også meg selv - så sånn sett er det ikke fair å legge budskapet i tråden din.

Det jeg i all hovedsak prøver å formidle, er at utover de opplagte positive effekter et slikt forum som dette har - opplysning, deling av kunnskap og opplysninger, etc - så tror jeg det også har en potensiell usunn effekt. Langt på vei driver vi hverandre til "dyrere og bedre", se bare på hvor mye prestisje mange legger i "MinHjemmekino"/"minHiFi". Jeg har selv lagt en del kroner i anlegget, og er forberedt på å legge mye mer i det, men jeg er også veldig klar over at den villigheten til nettopp å legge penger i dette er sterkt påvirket av dette og tilsvarende forum.

/Moralisering off - kos deg med anlegget du har, eventuelt anlegget du vil få

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hvorfor så hemmelighetsfull? Er det noe poeng å ikke si hva du kjøper? Eller er det bare for å gjøre seg interessant?

Grunnen til at ikke jeg ønsker å dele info ennå. Det er pga. at dette er veldig usikkert ennå. Og da gidder jeg ikke gå ut med noe som ikke er sikkert. Dere får viste det innen morgendagen om det blir noe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SEB
    Majesty,

OK, fair enough. Mye av budskapet i meldingen min er av generell art - gjelder også meg selv - så sånn sett er det ikke fair å legge budskapet i tråden din.

Det jeg i all hovedsak prøver å formidle, er at utover de opplagte positive effekter et slikt forum som dette har - opplysning, deling av kunnskap og opplysninger, etc - så tror jeg det også har en potensiell usunn effekt. Langt på vei driver vi hverandre til "dyrere og bedre", se bare på hvor mye prestisje mange legger i "MinHjemmekino"/"minHiFi". Jeg har selv lagt en del kroner i anlegget, og er forberedt på å legge mye mer i det, men jeg er også veldig klar over at den villigheten til nettopp å legge penger i dette er sterkt påvirket av dette og tilsvarende forum.

/Moralisering off - kos deg med anlegget du har, eventuelt anlegget du vil få

Ja skjønner hva du er ute etter. Men i den såkalt "gruppa" med folk som kjøper pga. de vil være "høvdingen" på AVforum er ikke jeg i. Ja greit nok, morsomt å legge ut anlegget på MinHiF\Hjemmekino. Men jeg gjør det ikke for å bli høvdingen på forumet, jeg gjør det bare for moroskyld. Hygglig med en kommentar og noen poeng! Men om vi ikke hadde hatt en rute å stemme i, eller en rute til å skrive kommentarer i, så hadde ikke det gjort meg noe. KLart det er morsomt å høre hva folk syntes, men det er ikke det jeg er ute etter når jeg handler utstyr.
    Det blir akkurat det samme som at jeg da legger x tusen kroner i stereo for at folk skal digge det!

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om det å være "intressant" her på forumet er litt "status".
    Men for all del.. Hvis gutten liker å bytte såpass ofte at han knapt får tid til å lytte til herligheten mye av produktene han har hatt produserer, så er det opp til han. For meg og mange andre synes jeg det er helt topp, fordi bruktpriser raser jo mer sirkulasjon det er på produkter.

Men etter min mening; Feil prioritering..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Tidligere i tråden er det nevnt Usher som en mulig neste kandidat. Atle prøver også å få han til å snuse litt på elektrostater, som han helt sikkert ikke har slått helt fra seg. Midgard Audio er jo også nevnt.

Det at han er hemmelighetsfull kan jo også ha noe å gjøre med at han ikke vil si noe, før det er hundre prosent sikkert. En annen årsak kan også være at han ikke ønsker "konkurenter" på produktene han har interesse i.. Dette er selvfølgelig ren gjetting fra min del, men støtter han likevel. Og nei, det er ikke fordet jeg vet hvem han er - men det er på grunnlag av at jeg ikke skjønner hvorfor så mange kritiserer han så for ofte bytting av utstyr. Han gir gode tilbud på brukt markedet, vi lever tross alt i et bruk&kast-samfunn, hadde det ikke vært kjøp/salg så hadde vi heller ikke vært en av verdens rikeste land.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i alle dager? Selge Mc'en?!?! Den er jo ikke innspilt engang! Ser også at AV'ene skal selges.. trodde ikke du hadde fått de engang!

Og så var det bilder, da..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    vi lever tross alt i et bruk&kast-samfunn, hadde det ikke vært kjøp/salg så hadde vi heller ikke vært en av verdens rikeste land.
    Javel??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    ....For meg og mange andre synes jeg det er helt topp, fordi bruktpriser raser jo mer sirkulasjon det er på produkter.
    :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel??
    Uenig?
    Det er jo faktisk slik, da. For at alle ledd skal tjene penger, må forbruker "sløse" i dette landet. Og, da menes ikke sløs med penger nødvendigvis. Sikkert mange her som kaster mat som gikk ut på dato i går, kaster middagsrester, bruker noen meter dopapir mer enn det som trengs i året, faktisk kunne spart mer på strøm enn de gjør?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, bruk å kast vil jeg ikke akkurat si gjelder hifi produkter. Mulig mobiltelefoner og slikt men det finnes grenser.

At vi er et av verdens rikeste land har vel ikke direkte med kjøp/salg å gjøre.
    Hvorfor tror du da Norge har en av europas dårligste bilpark f.eks??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Hva i alle dager? Selge Mc'en?!?! Den er jo ikke innspilt engang! Ser også at AV'ene skal selges.. trodde ikke du hadde fått de engang!

Og så var det bilder, da..

Hehe ja, den gikk vist fort Pseudo :neutral:

Men nå skal jeg ikke si at det er sikkert at jeg selger. Det er litt av grunnen til at ikke jeg deler noen info ennå. Så mulig den og AVA blir stående en stund til Pseudo Vi får se.

Har ikke fått tatt noen bilder ENNÅ jeg! ligger ett inne på MinHiFi da

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, bruk å kast vil jeg ikke akkurat si gjelder hifi produkter. Mulig mobiltelefoner og slikt men det finnes grenser.

At vi er et av verdens rikeste land har vel ikke direkte med kjøp/salg å gjøre.
    Hvorfor tror du da Norge har en av europas dårligste bilpark f.eks??
    Jeg siktet vel ikke til bruk og kast innen HiFi, men det at produkter/tjenester bestandig er i omløp er en viktig faktor i vårt samfunn. Selv om vi har en dårlig bilpark, er vi sterke på mange, mange andre områder.. Men uansett, poenget mitt er at er virkelig dette med Chris sitt kjøp/salg trang et så stort diskuterbart tema, tar du skade av det? tar andre skade av det? Jeg ser bare en fordel til å muligens komme over noe godt utstyr jeg, kunne tenkt meg å oppgradert mine B&W 604 S3 etterhvert f.eks.. Og rimelig utstyr som er nytt eller som nytt, ser jeg ingen problem med å da kjøpe. Ikke ment mot deg personlig dette!

Spiser du reker til middag har du sikkert brukt bilen til butikken for å kjøpe denne, her har du da betalt penger til fabrikkant av bilen, samt utvikleren av bilen etc, så har du betalt avgift til staten for å ha bilen din, så har du betalt bensin for å kjøre bilen din, som da bensinstasjonen tjener på, som da transporten av bensinen igjen får betalt for, og igjen staten, i det du går inn i butikken så har du brukt døren som f.eks snekkeren har montert, som........ til slutt sitter du hjemme i stua å spiser rekene dine, kaster skallet i matposen, som da har gitt ansatte på en "pose-fabrikk" lønn, selgere, du har gitt lønn til søppelmannen som henter posen din, han sin organisasjon.. etc.. Altså, jeg kan sitte her i en evighet å fortelle om alt som kan være innblandet i en slik kjede, det om vi har europas dårligste bilpark eller ikke er rimelig uvesentlig for meg. Poenget er at vi er avhengi av et kjøp/salg & bruk/kast samfunn for at vi skal ha det luksus livet vi lever i dag..

:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ikke litt teit å skrive på minHifi evt. minHjemmekino " er bare x-antall år, og har ikke noen jobb"?

Er dette noe en skriver for å forsvare eller unnskylde det utstyret en måtte ha?
    Strev gjerne etter det beste, men finn ut hvem som skal synes at det er det beste. Det er ingenting som er det "beste".

Side 15 av 40 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •