jangler's hjemmekino!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jangler's hjemmekino!

Her er infoen om min hjemmekino

Høyttalere

* Front: Patos Basic 500 (byttet ut diskant og mellomtone med lyric diskanter for å få mer åpen lyd)
    * Center: Er på jakt etter Patos Lyric 202C
    * Bak: Patos Basic 100
    * Sub: Patos Basic 10 (er nå solgt til kammerat, skal inn med SVS PB12-Plus når jeg får råd)

Elektronikk

* Effektforsterker: Harman Kardon Signature 1.5 (2x200watt @ 8ohm)
    * Surroundforsterker: Harman Kardon AVR 330 (7 x 55W @ 8ohm)
    * DVD spiller: Harman Kardon DVD 22
    * Paraboltuner: Dreambox DM7000s
    * Game Console: Xbox m/ Xecuter chip og Xbox High Definition AV Pack (Component+optical)
    * Prosjektor: InFocus ScreenPlay 7205

Div

* Lerret: AView Decor Home Theatre (b)180 x (h)117 16:9, Grå duk
    * kabler: Monster Cable M series til frontene, div kabler til resten, div komponent/koaksial/optisk/svideo kabler (mer info senere)
    * filmer: Rundt 20 orginale dvd filmer, resten brent

Kommentarer:

Skulle gjerne hatt et DEDIKERT rom til alt dette utstyret, men iom jeg leier leilighet så ble det til at stua ble "dedikert" =) (gleder meg til jeg kjøper hus eller leilighet)
    Stuen har 2 vinduer, men blir helt mørkt ved hjelp av lystette rullegardiner. Styring til lys er en enkel fjernkontroll med ON og OFF knapper.

Har satt Harman Kardon Signature 1.5 til å drive frontene via pre out på AVR 330.
    AVR 330 driver foreløpig bare bakhøyttalere, da jeg er på jakt etter en lyric senter og en ny sub.
    Senterhøyttaleren er meget viktig, men har foreløpig klart meg veldig fint uten senter (prosessoren i AVR 330 er utrolig flink til å kjøre stemmene fra front høyttalerne slik at det høres ut som om man har en senter.
    Patos Basic 10 sub'n solgte jeg fordi den rett og slett ble for liten. Jeg har så mye kraft til frontene via Signaturen at de overkjørte suben helt. Derfor skal det inn en skikkelig grom sub ved navn SVS PB12-plus.
    Når det gjelder resten av elektronikken så kjøres dvd spiller og xbox inn til forsterker med komponent kabler og optisk lyd. På Monitor Out fra AVR 330 går det en 10m komponentkabel til prosjektor. Xbox er i nettverk med server og laptop og kjører alt av filmer der i 720p oppløsning. Med tiden kommer det nok en liten HTPC inn i systemet. Dreambox tuneren er koblet opp mot 2 parabolantenner, den ene med 4 hoder (1w,5e,13e,19e) og den andre parabolen på 28,2e (SKY cinema,sport,movies etc). Foreløpig blir dreambox kjørt til prosjektør via svideo kabel. Dette skal oppgraderes til komponent kabel. Lagde min egen scart til komponent kabel og kjørte dreambox på komponent tidligere, men dreambox har en feil på hovedkortet som gjør at man får noen røde linjer og enkelte farger blir litt dratt utover når man bruker komponent signaler. (dette skal fikses etterhvert. Må bare bestille noen kondensatorer som skal loddes på hovedkort)
    Tidligere hadde jeg en QPVision 37" LCD hd-ready tv, men solgte den og kjøpte istedet InFocus SP7205 prosjektor. Angrer ikke et sekund på dette! Etterhvert kommer det nok en plasma eller lcd som blir stående bak lerret. Men det er mange andre prioriteringer før den tid
    Sofaen er en 3-seter sofa fra IKEA med ekstra nakkestøtter. Når jeg en gang får et dedikert kinorom er drømmen Ekornes® Stressless® Pegasus seter evt ekte kinoseter.

Bilder kommer etterhvert

Kom gjerne med kommentarer eller forslag

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut, du har ihvertfall utstyret i orden.
    Bilder ventes.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig spennende ut ! Gleder meg til bilder ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •