Seekers lille hjemmekinoprosjekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Seekers lille hjemmekinoprosjekt

Hei!
    Er i gang med et aldri så lite hjemmekinoprosjekt, men sliter med å finne de riktige komponentene. Håper noen flinke folk her kan hjelpe meg med å finne det jeg behøver.

Det jeg har i dag er:

- Gammel Philips 21-tommers TV.
    - Harman/Kardon DVD22 DVD-spiller
    - Harman/Kardon HK970 integrert stereoforsterker
    - System Audio SA1280 gulvhøyttalere

På vanlig musikk (CD-er, stereo), er jeg veldig fornøyd med lyden. Det jeg ønsker meg er større bilde, og muligens mer punch i lyden for film. Har lenge vurdert en Samsung LE-32M51B, og ferdig med det. Det vil gi meg større bilde, både til film og TV, men ikke noen forbedring i lyden.

Men jeg tenker nå at det hadde vært moro med projektor i stedet. Det vil gi en bedre opplevelse på film og spesielle TV-sendinger (først og fremst sport). Dersom jeg går for projektor, må jeg nok ha ny DVD-spiller med TV-tuner. Da er det en fordel om denne også har innnebygget Dolby Digital-/DTS-dekodere, og analog 5.1 ut, slik at jeg kan sende også LFE-sporet inn til forsterkeren min, og evt. oppgradere med sub senere. Alternativet er å bytte ut HK970 med en surroundreceiver som også har TV-tuner, men det er jeg mere usikker på om finnes.

Jeg hadde i utgangspunktet håpet å ikke bruke mere $$ enn det Samsungen koster. Så for maks 13000,- ønsker jeg å finne følgende:

-Projektor. Helst LCD, da jeg er ikke liker regnbueeffekt. Kasteavstand vil være ca. 4.8 meter (minus dybde på projektor). Sitteavstand ca 3.5 meter. Panasonic PT-AE700 oppfyller alle kravene, men har problemer med å finne denne til en OK pris.
    -DVD-spiller eller receiver. Må ha TV-tuner og surrounddekoder. (Husk at jeg evt. kan selge spilleren/forsterkeren jeg har, slik at dette kan trekkes fra prisen på den nye.)
    -Kabel fra receiver/DVD-spiller til projektor.
    -Lerret
    -Annet tilbehør som hylle for projektor, rullegardiner/persienner, universal fjernkontroll etc.

Har ikke kommet lenger enn at jeg har funnet Panasonic PT-AE700 som et godt (men sannsynligvis uaktuelt pga. pris) projektoralternativ. Kan du hjelpe meg videre?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra dette. AE700 får du nok ikke tak i lengre, utgått og utsolgt, medmindre du ønsker å kjøpe brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gjerne kjøpe brukt, men virker ikke som om den er noe lettere å få tak i der...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •