gaultiers "kino i stuen" oppdatert litt 30/11 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir nok en oppgradering du blir fornøyd med

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt 500'n i en uke og må si meg meget fornøyd! Aldri mer tv etter dette...! :lol: Har ikke peiling på projektorer, men må si jeg er veldig overrasket over bildekvaliteten..hadde egentlig bestemt meg for x1, men min samboers sensitive øyne med tanke på regnbuer satte en stopper for de planene...men det var jo egentlig like greit!! Eneste som trekker ned er sortnivået og de helt idiotiske plasseringsbegrensningene denne projektoren har!
    Sitter ca 5 m fra lerretet og med en bildebredde på 244 og høyde fra gulv til lerret på 80 cm(liker å ha det litt lavt) blir projektoren hengende nesten midt i rommet og da med linsen nesten 50 cm ned fra taket...dette gjør takmontering uaktuelt. veldig kjipt da jeg hadde gledet meg til og montere opp jolly takfestet mitt...istedet må jeg ha den på et stativ på gulvet!

Beklager kvaliteten på bildene...har nylig fått meg nytt digitalkamera og har ikke rukket og sette meg noe særlig inn i det ennå...
    Skal også få kjøpt meg en ny benk med tiden...(kriterie for å få lov til å kjøpe projektor )

500'n foreløbig plassert på bordet...

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kjempebra ut
    Er du fornøyd med lerretet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med lerretet ?
    Fornøyd som bare det!! Mulig sortnivået hadde blitt bedre med et grått lerret da men...dette er jo hvitt! Men holder lenge for meg...
    Har heller ikke rukket og tweake no særlig enda så jeg har sikkert endel og hente bildemessig sett!

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan liker du høytalerene dine? Jeg har M74i selv, og synes de spiller bra! Gjennomført har du helt klart gjort det!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Veldig stilrent og lekkert dette, liker måten stereobenk, hylle og høyttalere matcher hverandre...gjennomtenkt! :!:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så veldig flott ut det der

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan liker du høytalerene dine? Jeg har M74i selv, og synes de spiller bra! Gjennomført har du helt klart gjort det!!
    Syntes de spiller meget bra i forhold til prisen, ikke ser de så gale ut heller med tanke på godkjenning fra min bedre halvdel! Kunne selvfølgelig vært litt mer trøkk, så derfor blir neste investering sub! Hadde kanskje sluppet det om jeg hadde gått for m74 istedet??

Veldig stilrent og lekkert dette, liker måten stereobenk, hylle og høyttalere matcher hverandre...gjennomtenkt
    Takker og bukker , men både dvd hyller og stereobenk står først på listen over nytt inventar...lurer på bertby skapene på ikea med glassdører, men vi får se hva det blir til. Når det gjelder ny benk så er jeg stadig på utkikk...Syntes det er viktig at det passer sånn nogenlunde sammen, da rommet tross alt er stuen vår! Drømmen er jo selvfølgelig en hjemmekino ikke så ulik din Rolf!!

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri klart å sitere her, så jeg kopierer!!!

Syntes de spiller meget bra i forhold til prisen, ikke ser de så gale ut heller med tanke på godkjenning fra min bedre halvdel! Kunne selvfølgelig vært litt mer trøkk, så derfor blir neste investering sub! Hadde kanskje sluppet det om jeg hadde gått for m74 istedet??

- Både ja og nei! De går noe dypere, og er til en hviss grad tilfredsstillende med det. Fungerer bra! En kamerat av meg har montert sine M72 på veggen, og har et forholdsvis lite rom. Når jeg hørte hans høytalere etter at han hadde spilt de inn, kunne jeg sverge på at han brukte en subwoofer. men den gang ei.

Personlig begynte jeg å sniffe litt på suber, og har nå en Dali SWA12. Denne matcher Mission'ene mine ganske godt i lydkvaliteten

Nå, kan jeg ikke leve uten. Er helt annerledes på film, som natt og dag! Og hjelper jo til litt på musikk også.

Det eneste jeg savnet med M74 var det lille, (og da mener jeg lille) ekstra der nede..

Men jeg tror rommets størelse, plassering av høytalere har mye å si. I min studenhybel er det bare et !"#!"# sted de kan stå, så da må jeg leve med det. Men lurer på mo jeg skal slenge på noen nye kabler for å se om det blir litt bedre da.

Nå er jeg ikke sikker på om du får kjøpt mer fra M70 serien, da denne er erstattet med M30. Like på lyd, men litt forskjellige på design (Etter mail-korrespopndanse med mission i UK)

Synes du skal være godt fornøyd med dine høytalere, jeg er ihvertfall det! De gir deg helt klart mye for pengene! Og evnt koste på deg en sub senere. De spiller bra de du har (jeg hadde M73 i en uke, men byttet inn til M74, ville ha litt mer bass) Men forskjellen er ikke så stor at det gjør noe.

Men altså, en sub gjør noe helt nytt med anlegget. Plutselig sitter du ikke bare å ser på en eksplosjon, du er inni den!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...er vel på tide og oppgradere tråden min litt igjen da det har skjedd litt siden sist...

Kjøpte ny receiver i sommer, Yamaha rxv-750, meget fornøyd med den! Romkorrigeringen virker meget bra og det låter vesentlig bedre enn min gamle sony...ble nesten litt overrasket av hvor stor forskjell det ble, og når i tillegg madamen hører forskjell...ja det sier vel sitt!
    Granittheller er på plass under fronthøytallerne for og skjerme naboene litt, samt mer kontrollert bass fra bassmonstrene M73 :wink:

Etter mer eller mindre høylytt "klaging" fra min bedre halvdel om at utstyret ikke var nok gjemt bort, at hun var så lei av og ha den j... boksen hengende i taket etc. fant jeg ut at noe måtte gjøres! I mangel på et par millioner til ny leilighet/hus med dedikert rom gikk jeg gjennom en del tråder her på forumet og fant til slutt X1's stuekino som hadde meget høy waf...

Planen ble da og bygge "kasser" foran og bak i stuen slik at lerret og projektor blir skjult i de...siden 500'n er lite plasseringsvennlig solgte jeg den her om dagen og bestillte likegodt ptae700 siden jeg var veldig fornøyd med 500'n og som i tillegg er vesentlig mer plasseringsvennlig med lens shift, utblåsning foran og noe lengre kastelengde..

har også flyttet komponentene til hjørnet mellom sofaene for og få litt mindre kabelstrekk og i tillegg få de litt mer usynliggjort..

Her er et par før bilder samt bilder fra "byggeprosessen"

Edit: Fjernet bilder pga størrelsen

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott prosjekt du har gående der! Keep up the good work.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn! da var jeg endelig ferdig med kassene mine etter noen dager med sparkel og maling! men resultatet ble heldigvis ganske bra, fruen er iallefall fornøyd!
    Formålet med hele prosessen var og få inkludert "kinoen og utstyret" mest mulig i heimen, slik at det tross alt skulle se ut som en stue, og det har jeg til en viss grad klart...høyeste mulig WAF var derfor utgangspunktet!

Siden sist har også min nye investering ankommet, nemlig ptae700!
    har ikke rukket og se mer enn 3 filmer på den ennå, og siden en kamerat låner DVE er den heller ikke skikkelig kalibrert(annet enn THX optimizeren)
    førsteintrykket er at kontrast/sortnivå er endel bedre enn forgjengeren, samtidig som den er mer lyssterk..var knallfornøyd med 500'n så det var spesiellt sortnivået jeg var nysgjerrig på, samtidig som jeg måtte ha en mer plasseringsvennlig projektor.
    Lens shiften fungerer utmerket og med stort zoomområde kunne jeg sette den helt bak i rommet, rett under taket! venter nå på dvi til hdmi kabel så jeg får sett hvordan det gjør seg..

legger også ved noen nye bilder av meget dårlig kvalitet...

Her skal det egentlig henge et par bilder så ikke veggen blir så "tom"...har bare ikke funnet de rette ennå...

Centeren står inne i skjenken..

Komponentene er flyttet til hjørnet...skal hente nytt rack i morgen..

Panasonicen inne i hulen sin...

Neste oppgradering blir nye høytallere og sub,og med tiden også ny dvd spiller, men siden jeg også nettopp har kjøpt meg bil må det dessverre vente litt...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig pent! Det oppsettet der kan du være stolt av.

DrE

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeent. 8)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeent. 8)
    Enig, skikkelig stilig og integrert. Hvem sa at hjemmekino trenger å dominere alt???

Gratulerer.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette var virkelig bra løsning på kombinert hjemmekino/dagligrom!
    Regner med at gjester ikke legger merke til noe i dette rommet, før du trykker på trigger'n

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Faktisk første løsning jeg har sett der HK er integrert så bra i oppholdsrom. Kan man gjøre dette selv, så man ikke ha eget rom. Likte også at projektor ikke henger ned fra taket som ei "rar lysekrone".

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var veldig pen...og snakk om konevennelig! Bra jobbet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger... ops:

både jeg og fruen er ganske fornøyde nå så sånn blir det nok seende ut til jeg en gang i fremtiden får mitt egne dedikert rom! eneste jeg dog mangler er dimmer med fjernbetjening, men skal vel få ordnet det snart også!

hentet ny benk til komponentene i dag også..ble ikke så gale når jeg fikk den opp selv om den er fra jysk...

tv til nyheter...

Edit: Fjernet stort bilde

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0