Hybris / Thorbjørn sin HIFI - Nye og bedre bilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hybris / Thorbjørn sin HIFI - Nye og bedre bilder

Oppdatert sensommer 2005: har nå lagt inn bilder og info under "min hjemmekino, se signatur

Oppdatert igjen 2008 mye nytt

Oppdatert 2009 - nye og bedre bilder - http://avforum.no/minhifi/show.php/Hybris
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra oppsett. Bare vent til du får projektoren på plass

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott anlegg "Hybris" !!
    Hvordan fungerer effektforsterkeren din? Har aldri sett en Yamaha-effektforsterker før, hvor har du fått tak i den?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nito
    Flott anlegg "Hybris" !!
    Hvordan fungerer effektforsterkeren din? Har aldri sett en Yamaha-effektforsterker før, hvor har du fått tak i den?
    Vel, de har rene effektforsterkere også, men den jeg har er i praksis Yamahas aller største integrerte forsterker (2x145W i 8 ohm 20-20000hz, veier ca 20kg) (den modellen jeg har ble vel aldri solgt i Norge) som har pre in/pre out, og jeg har dermed bypasset forforsterkerdelen og bruker bare effektforsterkerdelen av denne til å drive fronthøyttalerne mine, og det fungerer meget bra. God lyd og god kontroll over de relativt store gulvhøyttalerne mine. God match mot B&W også.

EDIT: Du spurte visst hvor jeg fikk tak i den også. Jeg kjøpte den av sønnen til den daværende sjefen hos den norske yamahaimportøren eller noe slikt, som hadde kjøpt den på bestilling fra et eller annet annet europeisk land som hadde den. I senere tid har jeg sett en nyere versjon av den en gang i norsk butikk, men disse virkelig store integrerte forsterkerne til yamaha er generelt et sjeldent syn her på berget.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Bra oppsett. Bare vent til du får projektoren på plass
    Jepp, har testet den fra stuebordet littegrann da. Veldig fornøyd med bildet så langt, den grå ikea-rullegardinen fungerer utrolig bra tatt i betraktning at den koster 1/10-1/15 av et "ekte" lerret. Jeg kan umulig forestille meg at det blir spesielt mye bedre på et profflerret! Bruker baksiden av gardinen som er noe blankere, og er sinnsykt fornøyd med både farger og kontrast, og det fungerer også veldig bra selv med ganske mye lys i rommet. Gleder meg til å få takmontert slik at jeg får den litt lenger bak og får større bilde samt slipper bruke keystone. :lol:
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin hjemmekino du har Hybris

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zulu
    Fin hjemmekino du har Hybris
    Takk takk Gleder meg til å få takmontert projektoren nå, så blir det perfekt! :lol:
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer det med høytalere som kommer bak lerretet?
    Ser av bildene at hvertfall senterhøytaleren blir sjult, demper dette lyden mye?

Trond :roll:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond
    Hvordan fungerer det med høytalere som kommer bak lerretet?
    Ser av bildene at hvertfall senterhøytaleren blir sjult, demper dette lyden mye?

Trond :roll:
    Senterhøyttaleren er det eneste som kommer bak, og det funker fint, men man må naturlig nok øke nivået på denne. Jeg har akkurat fått montert opp lerretet, så jeg skal låne meg en dB-måler igjen slik at jeg får justert opp senteren riktig. I øyeblikket har jeg justert den opp med 3dB i forhold til slik den stod før jeg fikk lerretet.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært på forumet nå gitt. Jeg har rukket å gifte meg siden sist, så da begynner behovet for økt WAF-faktor å melde seg litt.

NYTT/ENDRINGER SIDEN SIST:
    Jeg har selvfølgelig fått montert prosjektoren i taket, fikk laget feste av en kar her på forumet, husker ikke lenger hva han het.

Jeg har byttet ut hjørnesofaen med en 3+2, og tenkte å putte gigantsubben i hjørnet mellom disse to sofaene og kamuflere den som et bord. har også kjøpt et nytt tvbord med plass til dobbelt sett(i bredden) med komponenter, slik at alt av stereokomponenter kan puttes her, og skjules bak sotet glass.

Skal dermed kvitte meg med Soundstyle stereoracket mitt :cry: , for å rydde opp litt på "stereoveggen". Går også og vurderer sterkt å selge DM640-høyttalerne og kjøpe et par 601 S3 montert på stativ som fronthøyttalere. Kanskje gir dette til og med bedre helhet i lydbildet iom at jeg har 601 S2 som bakhøyttalere.

Har solgt Yamaha effektforsterkeren og kjører nå kun recieveren på alle høyttalere. Dette gir egentlig nok skyv iom at ASW800 bidrar ganske godt i bunn. Vurderer svakt å bytte ut receiveren med en som har sånn mic med automatisk romkorreksjon, ønsker meg også en med DAB-radio, men det må man kanskje vente litt på.

Jeg har også rukket å gå til innkjøp av en sånn Tactile Sound-romperister sak som jeg har snekret fast i den gamle sofaen.. Må nå overføre den til den største av de to nye sofaene.

Man får litt andre prioriteringer med tiden, men jeg skal passe på at lydkvaliteten ikke forringes selvom ting kanskje ser litt moderat ut!
    --
    Thorbjørn

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    retur etter elleve måneder måneder har det skjedd forandringer her?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin kino og ikkeminst fin 200sx om den er din da

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Fin kino og ikkeminst fin 200sx om den er din da
    Min bil ja, du finner mer om den på http://www.getawayinoslo.org/hybris

Nå har jeg demontert gamle sofaen og romperisteren, og skal til å male veggene i stua også, så skal jeg se om jeg får tatt noen nye bilder når jeg har fått alt på plass igjen samt byttet ut hovedhøyttalerne med noen mindre på stativ.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    ...når jeg har fått alt på plass igjen samt byttet ut hovedhøyttalerne med noen mindre på stativ.
    Nææi? Der får du når du gifter deg!! :lol:

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He he

Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Lenge siden jeg har vært på forumet nå gitt. Jeg har rukket å gifte meg siden sist, så da begynner behovet for økt WAF-faktor å melde seg litt.

NYTT/ENDRINGER SIDEN SIST:
    Jeg har selvfølgelig fått montert prosjektoren i taket, fikk laget feste av en kar her på forumet, husker ikke lenger hva han het.

Jeg har byttet ut hjørnesofaen med en 3+2, og tenkte å putte gigantsubben i hjørnet mellom disse to sofaene og kamuflere den som et bord. har også kjøpt et nytt tvbord med plass til dobbelt sett(i bredden) med komponenter, slik at alt av stereokomponenter kan puttes her, og skjules bak sotet glass.

Skal dermed kvitte meg med Soundstyle stereoracket mitt :cry: , for å rydde opp litt på "stereoveggen". Går også og vurderer sterkt å selge DM640-høyttalerne og kjøpe et par 601 S3 montert på stativ som fronthøyttalere. Kanskje gir dette til og med bedre helhet i lydbildet iom at jeg har 601 S2 som bakhøyttalere.

Har solgt Yamaha effektforsterkeren og kjører nå kun recieveren på alle høyttalere. Dette gir egentlig nok skyv iom at ASW800 bidrar ganske godt i bunn. Vurderer svakt å bytte ut receiveren med en som har sånn mic med automatisk romkorreksjon, ønsker meg også en med DAB-radio, men det må man kanskje vente litt på.

Jeg har også rukket å gå til innkjøp av en sånn Tactile Sound-romperister sak som jeg har snekret fast i den gamle sofaen.. Må nå overføre den til den største av de to nye sofaene.

Man får litt andre prioriteringer med tiden, men jeg skal passe på at lydkvaliteten ikke forringes selvom ting kanskje ser litt moderat ut!

Hallå Thorbjørn

Du får komme ned til meg en tur å høre på mitt nye oppsett :wink:
    Tipper du kommer til å bytte ut forsterkeren din da..
    Verden er jammenmeg liten til tider :lol:

Hilsen Trond Gulbrandsen alias Boyracer osv..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: He he

Sitat Opprinnelig postet av Focalmann

Hallå Thorbjørn

Du får komme ned til meg en tur å høre på mitt nye oppsett :wink:
    Tipper du kommer til å bytte ut forsterkeren din da..
    Verden er jammenmeg liten til tider :lol:

Hilsen Trond Gulbrandsen alias Boyracer osv..
    Hei du .. :lol: Ja det er ikke langt mellom kjentfolk her i verden
    --
    Thorbjørn

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

*

La inn bilde av bilen min, i min avatar jeg og 8)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En rumperister til i hus! :)

OK, nå er jo hjørnesofaen kastet ut til fordel for 2+3, så da ble jo to stakkarer uten rumpemassasje. Så nå har jeg kjøpt en demobrukt tactile TS-229 fra hifiklubbens januarsalg, så jeg får en rumperister i hver sofa :lol:

Har også mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe B&W 602 som fronthøyttalere når DM640-høyttalerne blir solgt. Og kanskje de høyttalerstandsene (atlas eller hva de het?) som selges på avshop.no?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt nytt i stugu

Tja, det er visst ikke så ofte jeg er innom forumet lenger, men siden sist har jeg hvertfall fått kjøpt meg nye fronthøyttalere etter at jeg solgte mine gamle DM640i.

Iom at jeg allerede har en ganske potent subwoofer (ASW800) og ønsket å cleane opp litt på "stereoveggen", endte det med stativhøyttalere. Ble B&W 705, som jeg er knallfornøyd med! Glad jeg kjøpte disse og ikke 601 eller 602 som jeg først hadde tenkt! Har lånt et par 601 en stund, og det er ikke tvil om at 705 blir et steg opp!

Skal få tatt noen nye bilder av stua med ny stereobenk, nye høyttalere og nye sofaer, samt takmontert projektor i morgen.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0