pnerbye's hjemmekino - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 137 av 137
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg skal ordne lister. Har ikke helt bestemt meg for hvilke ennå, men det blir sannsynligvis noe billig i plast eller noe.

Som du sier så har jeg et dedikert rom, og det gjør det hele mye enklere. Nå er jeg opptatt av lyskontroll, demping av diskanter og kontroll over bassen. Blir jeg ikke fornøyd med lyden så må jeg vurdere høyttalere og forsterkere på nytt, men jeg håper jo at alt løser seg. Jeg er ikke sååå kresen, men jeg er jo mye mere kresen enn jeg først trodde jeg skulle være når jeg begynte jakten. Hehe...
    Her har du hippe lyskontroll muligheter:

http://www.royalfabrikker.no/rullegard.htm

Jeg kommer til å vurdere en av disse løsningene sterkt når jeg har flyttet for å få stuen helt mørk. Det koster litt men så tror jeg det gir bra resultater. Skal prøve å få sett et sted det er montert for å kunne se hvordan det ser ut.

Har du mye diskant i høytalerene dine? Plagsomt?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede vanlige rullgardiner fra Princess, og strølyset tipper jeg blir borte i svart scenemolton. De rullgardinene du sikler på er jo lekre da, men jeg klarer meg med budsjettløsningen iom. at jeg har et dedikert rom.

Mange diskuterer diskantene til Focal, og det er ikke uten grunn; de er svært detaljerte. Hos meg er det førsterefleksjoner som først og fremst er problemet. Jeg har murvegger i rommet, og dette bidrar til mye refleksjoner. De høyere frekvensene blir fint dempet av scenemolton (300g/m2), og dette vil også gjøre lysforholdene mye bedre i rommet.

Nå må jeg bare få malt taket først slik at jeg får satt opp skinner til gardinene. I samme slengen skal jeg sette opp lister langs gulvet og rydde i ledningskaoset. Må gjøre det sånn at det blir mulig å holde det litt rent i rommet.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede vanlige rullgardiner fra Princess, og strølyset tipper jeg blir borte i svart scenemolton. De rullgardinene du sikler på er jo lekre da, men jeg klarer meg med budsjettløsningen iom. at jeg har et dedikert rom.

Mange diskuterer diskantene til Focal, og det er ikke uten grunn; de er svært detaljerte. Hos meg er det førsterefleksjoner som først og fremst er problemet. Jeg har murvegger i rommet, og dette bidrar til mye refleksjoner. De høyere frekvensene blir fint dempet av scenemolton (300g/m2), og dette vil også gjøre lysforholdene mye bedre i rommet.

Nå må jeg bare få malt taket først slik at jeg får satt opp skinner til gardinene. I samme slengen skal jeg sette opp lister langs gulvet og rydde i ledningskaoset. Må gjøre det sånn at det blir mulig å holde det litt rent i rommet.
    Det er mange som mener de er spisse ja. Jeg er veldig var på spiss lyd og har aldri opplevd det hjemme med mine Focaler, hverken på gamle Electra jeg hadde før eller de jeg har nå. Jeg har kun naturlig dempet rom med det som er vanlig å ha i en stue, så det kan jo være andre ting som spiller inn også for å redusere diskanten enn bare 1. refleksjon. Men i mur-rom må det nok litt demping til ja.

Artig å holde på ihvertfall.

Du må ta den nye Electra serien på hjemlån en gang og sjekke ut Be diskanten, den er suveren. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Jeg er ikke sååå kresen, men jeg er jo mye mere kresen enn jeg først trodde jeg skulle være når jeg begynte jakten. Hehe...
    Ja, den var jo "ny"...!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fikk jeg endelig somla meg til å legge ut minHjemmekino! Gjorde det mest for å sparke meg selv bak så jeg kan få noe gjort. Legger litt press på meg selv liksom. Den malerkosten står liksom godt i butikken!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer nå å gjøre noen endringer i oppsettet mitt ifbm oppussingen av kinoen. Jeg har tenkt en del på å selge mine Chorus 716S og heller satse på 2 par Cobalt SR800 S bak. Har dere noen formeninger om dette er et lurt trekk eller ikke?

Er det noen som har erfaringer med SR800 S vil jeg gjerne høre. Henges de rett på vegg, eller skal en bruke braketter feks?

Skal jeg gå for ny løsning så må jeg få plassert høyttalerene litt lurt ifht til sitteposisjon. Jeg har vært litt usikker på om jeg skal sette surround-høyttalere helt 90 grader på lytteposisjon eller om jeg skal trekke dem litt bak (ref 1 og 2 i tegningen). Jeg antar at det beste er posisjon 1, men vil gjerne høre deres mening. Ellers er jeg litt usikker på plassering av surround back. Er posisjon 3 eller 4 mest gunstig? Posisjon 4 innebærer at jeg må henge høyttaler fra taket.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom til å tenke på at jeg skal ha scenemolton foran vinduene bakerst, og da bør jeg vel henge surround back fra taket? Det finnes kanskje noen fester som gjør at de kan henge litt ned fra taket?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha 7.1 ville jeg gått for plassering 1 og 3, da får du dekket hele rommet. Ender du opp med 5.1 tror jeg at jeg ville plassert de i pos 2.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    visst du ser på min hjemmekino så har jeg 7.2, jeg har posisjon 1 og 3..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir 7.1. Jeg var mest usikker på surround back, men da satser jeg på posisjon 3. Må bare finne en måte å henge opp høyttaleren på slik at den ikke blir hengende bak gardinene. Jeg kommer til å dekke hele veggen med gardiner av scenemolton. Noen som har ideer til hvor jeg finner slike braketter? Jeg kan, om nødvendig henge høyttalerene fra taket, men braketten blir vel noe liknende.

Er det noen som kjenner til om det er signifikante forskjeller på Cobalt SR800 og SR800S. Hvis jeg skulle finne noe brukt så er det kjekt å vite.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Kan jeg vurdere rimligere høyttalere til surround? Noen som har noen forslag? Eneste kravet er at de ikke må ta mye plass, i alle fall ikke de som skal henge på veggen ved siden av sofaen.

Jeg trenger 1 par til surround og 1 par til surround back.

Edit:
    Kan dette være verdt å vurdere?
    - Klipsch RS-10
    - Proson Conquest Sat 5010 MK2 (hehe.. billig)

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville prøvd å få like over hele linja, både lyd og utseende messig.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå handlet Cobalt SR800, og jeg har lagt ut mine Chorus 716S til salgs. Hvis noen kommer over et par Cobalt SR800 (Classic) er jeg veldig interessert. Det passer meg i grunnen greit at de ikke er i Signature-utførelse siden veggene mine er grå, men jeg er uansett interessert i SR800S også.

Devilej kommer innom meg med høyttalerene i morgen, så nå gleder jeg meg til komplett 7.1.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med de nye høyttalerene. I stedet for gulvstående langt bak sofaen har jeg nå SR800 på veggen ved siden av sofaen, og dette har gjort lyden et hakk bedre etter min mening.

Nå håper jeg bare at det dukker opp et par SR800 til så jeg kan sette opp 7.1. Jeg er på jakt etter et par i utførelse Signature eller Classic. Samme om det er SR800S eller bare SR800. Send PM om noen kommer over noen slike.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå har jeg fått tak i et par SR800 til. Det var, av alle ting, utførelse Style jeg skulle ha, og det dukket opp et par på Hifihuset. De er på utlån hos en av kundene deres til over helgen, så da er det kanskje noen på forumet her som har dem? Pass godt på dem!

Her i huset skjer det ting og tang, så maling av kino har blitt litt utsatt. Jeg håper å få begynt snart, for jeg vil gjerne ha kinoen klar til jul. Dvs. at den blir klar for neste oppgradering, for dette har jeg inntrykk av er en evighetsprosess!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag hadde jeg besøk i kinoen, og jeg skulle demonstrere mine 2 subber. De fungerer helt utmerket, men jeg legger mer og mer merke til at de mangler punch i området over 30 hz. Feks synes jeg ikke det er noe smell over kanonskuddene i Master and Commander, mens det er mere enn bra nok trøkk når kulene når målet. Mulig jeg ble litt bortskjemt etter å ha hørt Patos Lyric 502 hos Cinemamort? Jeg skal i alle fall ikke gi opp å få integrert subbene slik jeg vil. Jeg kommer nok til å jobbe litt med rommet etterhvert.

Før helgen håper jeg å få skrudd opp de siste høyttalerene slik at jeg får 7.1. Kom over et par SR800S i riktig utførelse, så nå gleder jeg meg til å få dem i hus.

Maling av kinoen blir stadig utsatt og det er jo ergelig. Jeg sliter litt med å få tiden til å strekke til. Nå skal jeg bli pappa igjen, og den vordende mor trenger avlastning. Det er ikke bare bare å være gravid forstår jeg. Nå prøver jeg å planlegge mindre prosjekter i kinoen, og ta det bit for bit, heller enn å gyve løs på full oppussing. Første prosjekt er å male tak og front. Håper jeg får tid før jul.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vurdere en/to mindre subber til å utfylle litt opp i frekvens og la de store ta seg av det dypeste, som bla Akto nå har gjort. Kid lurer også på det samme, og jeg har forsåvidt en diy-løsning på det samme på gang selv...

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •