pnerbye's hjemmekino - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 137
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hehe... Fikk hjelp av Kid der gitt. Både TV og LACK bord skal bort så fort som råd er! Hehe...

Jeg har ennå ikke vært i kontakt med Nettdata, men jeg har lagt inn bestillingen. Lerret har jeg bestemt meg for, så da får det ta den tiden det trenger. Jeg har ventet lenge og kan vente litt til!

Nå gleder jeg meg til jeg kan gå amok med speilrefleks og arbeidslamper! :lol:
    Dette høres bra ut, kjekt for meg, for da kan jeg sitte her i sofaen å nye ventetiden din.. og se resultatet, deretter bestille selv. Bedre får man det vel ikke:wink: Bilder blir bra!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått noe svar fra nettdata i dag vedr. bestilling? Dem har iallefall ikke besvart mine epost, enda. :wink:

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ringt i hele dag og kontrollert deres hjemmesider på nettet. Det er mye som tyder på at de har forlenget ferien, eller skrevet feil dato. Nå får vi vente til over syttende mai og se hva som skjer på torsdag.

Flagg med måte!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe
    Spørs nok om ikke de syntes det var like greit å få 17 Mai overstått først ja:wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har fikk jeg kontakt med Nettdata så snart de åpnet. Deretter gikk alt lynkjapt, og varene er nå på vei med posten. Er jeg heldig får jeg varene i morgen eller lørdag, men det er kanskje litt optimistisk. Hehe....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel litt optimistisk ja. Fikk svar med en gang jeg også:wink: Så har fått et godt tilbud, ville nok tro jeg takker ja. God service.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt besøk av Flageborg, Akto og Roko. Førstnevnte med masse utstyr til kalibrering. Utrolig hvor mye lettere ting er med utstyr, og Flageborg vet hvordan han skal gå frem for å finne ut av lyden. Skulle jeg prøvd meg på det samme hadde jobben fort tatt hele helgen om jeg i det hele tatt hadde fått det til.

Rommet mitt har tydeligvis sine særegenheter. Slik det ser ut nå kommer jeg sannsynligvis til å investere i en sub til. Flageborg satt igjen en Behringer, så lyden er ikke så verst i kinoen nå, men for å få lyden optimal, så holder det ikke med den. Kjempeservice av Flageborg å la meg låne Behringer'n inntil jeg får handlet inn en sub til.

De var alle enige om at rommet slett ikke var verst, men at jeg hadde et problem med førsterefleksjoner. Dette kommer jeg til å ordne opp i ganske snart. Diskanten og mellomtonen ble noe ubehagelig innimellom, men dette håper jeg å løse ved å henge opp scenemolton som gardiner langs sideveggene. Skal også henge opp bak for å stoppe strølys. Rullgardinene slipper inn litt på kantene.

Det var kjempefint å få litt tilbakemeldinger fra folk med litt peiling. Nå vet jeg litt mere om hvor jeg må fokusere kreftene mine.

I morgen kommer forhåpentligvis projektor og lerret. Skal bli godt med stort bilde.

Tusen takk til Flageborg, Akto og Roko! Jeg håper å besøke dere snart og se hvordan dere har ordnet dere.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå føler jeg at jeg har tråkket over en grense, og at jeg med rette kan kalle meg AVhengig og hjemmekinofrelst. SVS PB10-ISD nummer 2 er bestillt, og jeg gleder meg som en unge!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah!

Herlig! Gratulerer så mye:wink:
    Håper du kommer med en tilbakemelding hvordan to stk. låter, er veldig ivrig på det samme selv(riktig nok individuelt i de forskjellige rom). Gratulerer så mye...!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Welcome to the real world Petter :-D

Synes Petter hadde et lekkert rom, med masse bra utstyr. Potensialet til denne kinoen er enormt, og kostnadene for å komme på topp når det gjelder lyd og bilde er forholdsvis moderat. Vi snakker om en ny sub, pj & lerret og litt demping av førsterefleksjoner.

Nå har vel Petter så å si alle punktene i bestilling, og jeg gleder meg til å ta meg en tur igjen :-D

Og for en fantastisk kaffe!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegøy å få besøk av andre AVhengige! Nå skal jeg jobbe hardt med kinoen, og jeg håper å få besøk igjen. Til neste gang skal jeg til og med ha oppgradert kaffen.

Det hadde og vært veldig interessant å kikke på deres kinoer. Håper det blir anledning om ikke lenge!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey hey, nå begynner det å bli bra vel. Ny grom prosjektor(har samme selv) lerret å enda en sub. Mange gode produkter Tipper att du får nok trykk nå.
    Gratulerer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ-TX200 er nå mottatt, men lerretet må jeg vente på gitt! *sukk* Jeg får henge opp et laken så lenge!

Edit: Her er projektor-prosjektet!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har undersøkt litt priser på gardinprojektet mitt. Ser ut til at jeg må handle 18 meter scenemolton (3 meter bred) til 150pr/m. Oppå dette kommer et kapptillegg om ikke jeg kan få med noen til å spleise på en 60-meters rull. Jeg var på Princess i går og så på aluminiumsskinner til oppheng. Kommer på ca kr 1000 der for 6 * 2-metersskinner + klyper. Tipper jeg kan få dette billigere på Jysk.

Bak er kinoen 3,7 meter. Med 2 stk 2-metersskinner og overlapping blir bakveggen lystett. I alle fall i kombinasjon med lystette rullgardiner. De fire første meterne av sideveggene vil kunne dempes litt med moltongardiner så jeg unngår førsterefleksjoner.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå på, Petter!

Jeg skal selv ha (ytterligere) omlag 6-7 meter moltonstoff til et eksperiment i kinoen. Jeg sjekker opp hvem av de andre interessentene som fortsatt kan være med på kjøpet.

Regner med at du tar deg en tur i løpet av langhelgen? Da kan du også se hvordan vi har sydd/hengt opp stoffet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer mere enn gjerne! Sender deg en PM jeg!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Gliset mitt blir bare bredere og bredere. Med litt kalibrering spiller nå 2 stk PB10 i hjemmekinoen, og jeg er imponert over hvor sømløst og uanstrengt det spiller. Trøkket er der uansett hvordan jeg vrir volumknotten, og bassen slår detaljert og pent. Min erfaring med subber er ikke noe særlig, men jeg kan ikke forstå at SVS liksom ikke skal være bra nok til musikk. Det høres urimelig ut.

Til film er ikke subben noe dårligere. Fordelen med 2 subber i min kino er at jeg nå setter mye luft i bevegelse uten å måtte spille høyt. Dermed kan vi få kino-opplevelse nede uten å vekke sønnen min som ligger oppe (3 meter over subbene). Skulle jeg ønske det kan jeg fint sette huset i bevegelse, men det er først og fremst kontrollen jeg nå har over bassen som er den store opplevelsen.

Jeg må rette en stor takk til Flageborg som har tatt seg tid til å kalibrere for meg. Han har det rette utstyret, og han har åpenbart peiling på hvordan lyd virker. Skal en ha ordentlig bass i hjemmekinoen så bør en kjøpe med seg kalibrering som en del av pakka. Det er verdt hver krone, og mere til.

Takk også til RoKo og Akto som har hjulpet til med kalibreringen og på andre måter gitt gode råd om hvordan jeg nå bør gå videre. Det er mye som tyder på at jeg nå er på rett vei!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grafer her jeg, Petter....;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grafer er først og fremst nyttig informasjon når en er misfornøyd med lyden og ønsker å gjøre noe med den, men jeg skal tifredsstille både din og min egen nysgjerrighet snart. Det er bare ikke prioritert akkurat nå!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også smertelig klar over at en ikke hører på grafer, og favoriserer selv hva ørene hører fremfor å se meg blind på grafer. Spurte rett og slett basert på denne kommentaren i "problem-tråden" din:

Da er kalibreringen utført, og resultater er postet i tråden om min hjemmekino.
    Vi vet jo alle hvordan kurven din så ut før du fikk hjelp, er jo da litt interessant å se kurven etter at "SVS-patruljen" har vært der med bassførstehjelp.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •