StereoWhite (tidligere Cinema White) - Lenge leve idiotien!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 21 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 410
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

StereoWhite (tidligere Cinema White) - Lenge leve idiotien!!!

:cry: Da er jeg for alvor i gang med hjemmekinoen. Jeg har egentlig holdt på en stund med det meste, men møtte litt døren, mer om den kan dere lese her: http://avforum.no/forum/h-yttalere/29113-dype-tanker-om-ytalere.html. Nå sitter jeg igjen med elektronikk som jeg liker, og har kjøpt inn litt forskjellige høytalere for å teste hva jeg liker best.

Det som ikke passer meg eller rommet kommer nok på avtorget.no etterhvert. Som vanlig vil nok mange si

Hadde Tiger på besøk i dag, nok et av mange hyggelige bekjentskaper som må tilskrives Avforum, og han lurte meg på tanken med akustikkplater. Jeg ryddet rommet, som til nå har sett mer ut som lager for en tyveribande enn en hjemmekino. Boden er fyllt med esker, og kun komponenter står igjen på rommet. Akkurat nå har jeg XTZ 99 WMT og noen eldgamle Mourdant-Short Classic inne på rommet.

Desverre er rommet mitt ALTFOR skarpt. Diskanten er nesten skjærende, så noe må gjøres. Det som Tiger har gjort hos seg er nok mest sannsynlig at blir realitet for meg også, men med litt modifikasjoner. Jeg vil bygge rammer på (h x b) 120 x 105, fylle de opp med 3 eller 5cm akustikkplater, og legge scenemolton over dette. (igjen, en kreativ takk til Tiger). Dette festes så til veggen, men jeg må være litt forsiktig å borre for mye, jeg har ikke SÅÅÅ mye å gå på hos fruen hva angår hull overalt i nytt hus Bak høytalere på den veggen med lerret skal jeg lage en avlang U-formet sak. Den skal være 83 høy (der begynner lerret) under lerret, men ha armer på hver side av lerret for å ta vekk litt refleksjoner fra høytalerne. Håper dette hjelper på skarpheten. Det er jo primært øvre frekvensområde jeg vil dempe, selv om ikke bassen er allverden. Med min gamle PB10 målte jeg 18-160 med +-4 db, foruten et kjempedip på rundt 63hz. Tror det var på nærmere 12db.

Kan jo nevne at jeg har bestilt scenemolton nå og et par Klipsch Synergy B3 for test. Håper å ha rommet klart til da, for de fleste testene nå blir litt antiklimaks ettersom lyden er såpass dårlig.

I morgen, eller snarere om 3-4 timer skal jeg på Monter å handle materialer. Molton'en må jeg nok vente litt på, men håper å ha resten på veggen i løpet av dagen. Skal prøve å ta noen arbeidsbilder å legge ut her.

Om noen lurer på noe, eller vil ha en demo så går selvfølgelig det greit, selv om jeg tror det finnes mer imponerende hjemmekinoer ute å går. Vil bare få lyden litt bedre først. Nå er det sånn at jeg nesten ikke tør å score på Fifa for lyden av brølet gjør vondt

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Knust og ødelagt...

Hmmmm, etter 1,5 timer hos Monter så viste det seg at de ikke hadde på lager. Altså får jeg ikke gjort det jeg ville på rommet i dag. Er litt skuffet for jeg så frem til å høre forskjellen.

Jeg skal en tur å sjekke ut Tiger sin HK i dag eller i morgen, så kanskje jeg kan smyge meg meg noen plater hos han når jeg går. Han hadde vel ikke merket det

Noen andre forslag til midlertidig demping mens jeg venter? WAF er et ikketema

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger merke til alt. Takk for benken, som passet 100%.

Heng opp et par dyner langs sideveggene, samt ei på gulvet foran deg, sånn bare for å teste om det låter anderledes.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg prøve, skal låne med meg noe fra jobb. Kommer nok en tur til deg i morgen jeg, skjønnhetssøvnen tok for mye tid på dagen i dag.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil ideer å gi meg :)

Det skulle vært noe om jeg tok madrassene fra sengen og satt opp på veggene. Da hadde nok fruen blitt glad ja. Eg får vel bare smøre meg med tolmodighet og vente på Rockwool platene. De skulle komme i løpet av neste uken mente de.

Ellers har jeg veldig lyst på Klipsch høytalere, men vil ikke bytte det jeg har før jeg har mulighet til å høre på noe som ikke skjærer i trommehinnene først. De XTZ 99 som jeg har nå overrasket meg veldig positivt hos en kompis som har lagt litt mer i plater, så kanskje de gjør nytten når romgrunnlaget er der.

Passer 18.00 i morgen Tiger?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kl. 20:00 passer best da ungene da har lagt seg.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god, ringer deg for adresse og slikt da.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h

Noen andre forslag til midlertidig demping mens jeg venter? WAF er et ikketema
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Det skulle vært noe om jeg tok madrassene fra sengen og satt opp på veggene. Da hadde nok fruen blitt glad ja.
    :lol:
    Hehe.....
    Slike ting er en virkelig utfordring ja! Jeg fikk også et rom på 9m2 tilgjengelig når vi flyttet sist, og slet veldig med lyden i dette romet.
    Gleder meg litt til å følge med på utviklingen av kinoen din !

Lykke til!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en utfordring er det.... Jeg har bestilt 5m scenemolton som jeg i teorien skal få i morgen, og da kan jeg henge det opp på veggen og høre om det blir litt bedre...

Forhåpentligvis tar det litt av de skarpe tonene. Stoffet er jo ganske tykt så det bør jo ha litt effekt.

Skal få lagt ut noen FØR bilder på min hjemmekino i morgen.

Er veldig mottakelig for forslag til hva som kan ta knekken på de skarpe lydene. Skal opp å leke meg litt med romkorreksjonen til Denon 3805 og se om den kan bidra til noe midlertidig ihvertfall.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bassen

Tja,

Da har jeg brukt 4 timer på justering av sub i dag. Gjerne litt tåpelig siden rommet vil bli nokså forandret akustisk når jeg får inn platene jeg venter på, men men.

Jeg har enkelt å greit en KJEMPEDIP på 12db på rundt 63hz. Har flyttet den rundt i rommet med 10cm forandring for hver gang, og jeg blir ikke kvitt den. Vurderer en SMS-1 for å få bukt med sub problemene. Spørsmål er om det er smartere å heller kjøpe en sub til eller å bytte subben med noe annet? Ser ikke helt hva jeg kan gjøre....

Dessuten så er ikke frontene mine helt med heller... de er vel lave fra 70-120hz...nå er det ikke helt sikkert at det er disse frontene jeg ender opp med, men likevel....

Litt sliten, og litt nedbrutt....

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Likevel håp?

Etter en hyggelig seanse hos Tiger nå føler jeg meg litt motivert. Det han har gjort med akustikken var fennomenalt, og jeg gleder meg stort til å få opp platene på mitt rom (om bare Monter får fingen ut?). Molton er kommet, og skal hentes i morgen på posten. Samtidig får jeg Klipsch RB-3 og Klipsch Synergy B-2 i morgen så da får jeg virkelig testet de. Vel og merke vil det nok låte helt jæv*** så lenge alt låter skarpt....

Dessuten så gjorde Denonen min mye fint med bassen på rommet mitt, så det var litt inspirerende å se Batman Begins. Skal teste litt Darla i morgen når naboene er på jobb Etter SVS'en hos Tiger blir nok B&W 600'en min vel liten, men gøy er det jo

Bilder kommer, det lover jeg, kameraet er på lading. Mobilbilder vil jeg ikke ta...

Takk til Tiger igjen, så fort kablene er på plass kommer jeg tilbake....

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye bilder

På minhjemmekino....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig i går. Fått testet Klipsch og molton?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite halleluja....:)

Ny dag, nye høytalere

Passer vel veldig godt på meg akkurat det der. La meg begynne med å si at jeg er nesten i mål nå, men bare nesten. Har hatt 2 Klipsch par inne for test i dag.

Hørte først på Klipsch RB-3, litt eldre modell som ennå lever godt. Jeg hørte med en gang at her var det noe som stemte. Mot mine forventninger så spilte disse LANGT ifra spisst eller skarpt i mitt rom. Det skyldes nok hornet som slenger all diskanten rett mot meg istedetfor alle andre retninger. Etter noen sanger, så var jeg ganske spent, jeg pakket opp et par nye Klipsch Synergy B2. Ferske fra BM Audio (som får MYE skryt for service og oppfølgning) ble de pakket ut og satt opp.

Førsteintrykket var litt mindre pønsj i bassen, som er naturlig siden kabinettene er nesten halv størrelse i forhold til RB-3. Lot de spille litt mens jeg skrudde sammen min nye TV-Benk fra Jysk. De kom seg betraktelig på de 30 minuttene, og selv om de neppe kommer opp på trykket til RB-3 så er de pokker meg nærme.

Nå, 2 timer etterpå, så har jeg ihvertfall funnet ut at Klipsch blir det i hjemmekinoen, er ennå litt usikker på akkurat hvilke. B2 spiller bare bedre og bedre, så det er ikke umulig at de blir stående foran... Har fått et greit tilbud på et par F1 også, så mulig jeg kjøper dem til foran og setter B2 bak...

Nå skal det sies at Klipsch er varm og fargende på lyden, og veldig musikalsk ukorrekt, men la det være sagt, mer moro for 1800,- finner du ikke, det våger jeg å påstå......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies jo at man ikke kan ha en nøytral holdning til Klipsch. Utifra det du skriver her så synes det som om Klipschgjengen fått nytt medlem?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan jo virke sånn Synes det sykt at bittelille B2 kan fylle rommet mitt på den måten som de nå gjør. Det er virkelig gøy å høre på nå etter siste dagers litt synkende humør

Komponentkabelen tok kvelden nå, så jeg får stikke å kjøpe ny, nå tør jeg jo å score på Fifa igjen

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering:

Nå er høytalerne på plass. Det ble til slutt Klipsch Synergy SF2 i fronten. Jeg måtte tweake litt for å få dem til å spille godt. Sleit spesielt med å få vekk brumlebassen. Løsningen ble noen små puffer fra ikea som står bak bassporten, sammen med en ullsokk i porten bak på frontene.

Nytt tvbord og litt grønt er også på plass. Centeren står litt klønete til, men jeg må finne en bedre løsning.

Molton og plater kommer begge på onsdag, så da blir det jobbing.

Sliter litt med en løsning på bakhøytalerne, så innspill ønskes her: http://avforum.no/forum/showthread.p...570#post333570

Bilder:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent. Godt å se det tar form.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAAAAAAAAAAKTE men sikkert. HAr ikke kjøpt nye høytalere på 3 dager, har klare abstinenser.

G

Side 1 av 21 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •