StereoWhite (tidligere Cinema White) - Lenge leve idiotien!!! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 21 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 410
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    PS! Jeg har et par sveisebriller du kan få kjøpt.....;-)
    Du må ha 2 par da, ellers blir dama misunnelig vettu

Som jeg sa til deg, så var det jo mye grunnet mitt besøk til deg at jeg valgte å endre slik jeg gjorde. Nå er jo ikke akkurat din kino så lys, men en merket med en gang at ryddighet og at det ser litt klinisk ut hjelper veldig på hvordan jeg trives i et rom. Nå hørtes jeg ut som et sutrende kvinnfolk, men dere fatter.

Spesielt i mitt lille rom skal det lite til før det ser rotete ut, og vegger fulle av plater og diverse hjelper lyden, men overhodet ikke utseende. Lyden kan være så bra den vil, men når jeg irriterer meg over rommet når jeg hører på så går lytteopplevelse ned i kvalitet som følge av det.

Derfor er jeg fonøyd med fargevalget, og det nye navnet. Komponenter vil det nok ennå gå litt inn og ut av, men det skal jeg tåle. Måtte dere bære over med meg

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 703 i hus...

Så der....

Da var frontrekken min på plass... HTM7 center og 703 fronter. Det er langt ifra innspilt ennå, men det er jo et lite potensiale. Har litt gjenklang i rommet som jeg burde gjøre noe med for å få det beste ut av høytalerne.

Designmessig blir det nå at jeg selges PB10, og beholder XTZ. Tar design foran rå styrke....

Flere inntrykk kommer etterhvert. Det som slår meg mest er at frontene mangler litt power, jeg er glad i spille høyt så...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Det som slår meg mest er at frontene mangler litt power, jeg er glad i spille høyt så...
    Var vel en liten fugl som visket det til deg for et par dager siden.....;-)

PS! Grattis med nytt utstyr (igjen...).

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effektforsterker...

Tja, da var effektforsterker på plass.

Jeg hadde MA Oberon 6.1, en eldre Arcam 290P og en enda eldre Kenwood Basic M2A på lån i helgen. Begge de 2 siste med kjøpsopsjon.

Det skal nevnes at MA Oberon aldri var aktuell pga prisen, men kjekt å høre hva de kunne prestere på 703'ene mine.

Pre i hele testen var receiveren min, en H/K AVR635.

Jeg begynte med Arcamen. Gode reviews på nettet, så jeg var ganske spent. Den hadde ok med kraft. Er oppgitt til 2x90W såvidt jeg kunne finne ut, men ble for lys og kjedelig for 703'ene. Virket som om den rett og slett ikke klarte å vekke dem til live. Arcamen hadde et behagelig og rolig design.

Så kom Kenwooden. Den ligner en del på Yamaha M85 med sine store wattmetere på fronten, og en del knapper. Den har lampettledning med en spesiell kontakt, som da ikke var mulig å bytte. I tillegg godtar den ikke mer enn 3mm2 kabler. Likevel, så låt den ganske så utrolig. Yter solide 2x220W i 8Ohm med max 0,004THD. Dette leveres av en 1300VA strømforsyning. Lyden er varm og behagelig, og den har ingen problemer med å drive 703'ene. Jeg har faktisk ikke hørt dem bedre enn hva Kenwooden disha opp med.

Til slutt tok jeg for meg MA blokkene. Dem er jo særdeles mye mer behagelig å se på enn Kenwooden. Jeg lot dem stå på en god time for å få litt varme i dem, siden det er anbefalt fra ISen. Lyden er mer nøytral, og i mine ører ikke fullt så engasjerende. Nå skal det sies at den varme og fyldige lyden til Kenwood er nærmere mine preferanser, og da føler jeg MA blokkene blir litt feil. Det skal sies at dersom MA blokkene hadde blitt matchet med en annen pre, og det hadde blitt jobbet mer med plassering så hadde dem låt en god del bedre. Men i og med at de ikke var aktuelle, mest for å høre hva dem kunne levere så brukte jeg ikke særlig mye mer tid på dem. Sorry ISen

Til slutt så lot jeg alt stå en dag, før jeg på nytt testet Kenwood og Arcamen på nytt. Inntrykkene mine var like da og det var egentlig ingen tvil. Det måtte bli Kenwooden. Den er stygg og sliten, men ser man på det indre så har den masse kraft, nydelig og fyldig lyd.

Så da står det en Kenwood Basic M2A i racket mitt. Skulle noen ha en slik stående så er jeg på jakt etter en til. Tenk hva disse kunne gjort biampet gitt. [Mode=Nostalgi]Kan ikke annet å si at det er synd Kenwood sluttet å lage skikkelige Amp'er og heller begynte å masseprodusere dårlige recievere. Dem hadde virkelig roen før....[/Mode]

Er bilde av doningen:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott design på den Kenwooden Grattis ! Nå er dte vel på tide å ta en tur inom igjen. Alt er jo nytt siden sist :|

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Flott design på den Kenwooden Grattis ! Nå er dte vel på tide å ta en tur inom igjen. Alt er jo nytt siden sist :|
    Oppoen står jo ennå Lysedekoderen og

Kenwooden e NICE ja

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har beholdt hele to produkter ja, ikke verst Det er vel i hovedsak fordi det ikke finnes noe å bytte til :razz:

Er spent på hvordan det låter hos deg nå

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å komme tilbake til Stavanger nå og høre om jeg blir misunnelig ;-)
    Kanskje jeg også må til med utskiftninger etter å ha hørt nyere BW :-P

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du har beholdt hele to produkter ja, ikke verst Det er vel i hovedsak fordi det ikke finnes noe å bytte til :razz:

Er spent på hvordan det låter hos deg nå
    Dere er alle velkommen til å høre på etterklangen min Må nok ha noen gardiner ja. Blir nok en trekk for løsning slik at den ikke blir så dominerende.

G

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Blir spennende å komme tilbake til Stavanger nå og høre om jeg blir misunnelig ;-)
    Kanskje jeg også må til med utskiftninger etter å ha hørt nyere BW :-P
    Hva med 1par B&W N805?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synd at e itje fikk med meg det da:-(

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er alle velkommen til å høre på etterklangen min Må nok ha noen gardiner ja. Blir nok en trekk for løsning slik at den ikke blir så dominerende.
    Da var en kjapp telefon til mutteren gjennomført. Nye heftigpolstrete gardiner kommer ila 2 uker. Bestilt egne som kommer på veggene ved høytalerne, og en xtra lystett til selve vinduet. Gleder meg som pokker...

Alt selvfølgelig i hvitt stoff, Cinema White lever videre!

Sitat Opprinnelig postet av RS
    Hva med noen N805?
    Må du være grei her, må jo ikke sette griller i hodet på gutten

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du være grei her, må jo ikke sette griller i hodet på gutten
    Nei, det var ikke pent :evil:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt valg med kenwood:wink:
    Mye gammelt som er morsomt!

Har du springi ned på posten med eske på ca 30kg på ryggen i dag da mr. g-h? :razz:

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Hva med 1par B&W N805?
    Hehe, jeg var jo originalt på noen 805S som ikke gikk i boks. Har forsåvidt vendt meg til Audiovector høyttalerne og er nokså fornøyd hvis man tar boligsituasjonen min i betraktning.
    Er to høyttalere som kan lokke meg bort fra Mi1 Sign og det er 805/S eller Cremona Auditor :razz:

Men alt må jo prøves først og passe i pris (samt jeg ikke har råd til å ha to sett høyttalere, er egentlig på sparebluss til etter sommeren). Låner du bort til Bergen? ;-)

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at Kenwooden spiller bra, må komme og høre hos deg en dag jeg er i strøket. Blir egentlig mer spennende å se hvor lenge utstyret blir stående. Blir ikke akkurat fattig av å handle av underskrivende ;-)
    Få opp tunge bølgete gardiner ja, blir sikkert bra det.
    3 uker leveringstid på 804S ene. HTM3S blir ensom snart..

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som egentlig er mest morsomt akkurat nå er at den som hadde mest grunner til at jeg ikke burde "låse" meg til BW-høyttalere nå selv sitter med et sett. Slik kan det gå :grin:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Det som egentlig er mest morsomt akkurat nå er at den som hadde mest grunner til at jeg ikke burde "låse" meg til BW-høyttalere nå selv sitter med et sett. Slik kan det gå :grin:
    Hehe, så sant så sant. Målet mitt var jo å få deg til å høre på noe annet en B&W før du brant vekk X antall tusen. Du har jo nesten ikke noe annet å sammenligne med

Siden jeg har gjort det så kan jeg jo trygt kjøpe B&W

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Point taken mister :razz:

Tenker nok at når cash-flowen snur så blir det vel litt romsligere på utskiftingsfronten ja. Må jo si at jeg er ikke langt fra fornøyd slik jeg har det heller. Er bare den lille pirringen som ligger langt bak i hjernebarken og sier hva om lyden er bedre på det andre utstyret som man ikke har selv. Den vet du jo om ;-)

Tok meg selv i å høre litt på Sarah Brightman i dag gitt. Nesten litt flaut. Var selvfølgelig KUN for å teste lyden... Meget bra hehe :smile:
    Det var selvfølelig innimellom alt annet. Bl.a. Gazpacho - When earth lets go, som må anbefales om man liker roligere saker. Gleder meg bra til Antonio Forcione Live og Nils Lofgren - Acoustic Live kommer i posten om det er like bra som forumet sier.
    Små penger, store gleder, eller er det omvendt, hmm...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemningsbilder :)

Legger litt bilder av nåværende rot og utstyr.

Side 8 av 21 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •