StereoWhite (tidligere Cinema White) - Lenge leve idiotien!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 410
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fått testet demping/molton?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja,

Alt er på veggene ja. Mangler en på bakveggen bare. Har ikke fått testet siden jeg har solgt alle komponentene.

Siste Klipsch høytalerne kommer i morgen, og jeg får låne en forsterker, så i helgen skal jeg teste litt....

Bilder av arbeidet og det ferdige resultatet kommer i morgen. Prison Break nå...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Bygging"

Da er jeg "ferdig" med å oppgradere rommet litt. Jeg har belagt 3 av veggene med 30mm Rockwool akustikkplater for å ta knekken på den enormt skarpe lyden som kjennetegnet rommet.

Selve rydding og sånn er ikke gjort så det er litt rotete, og støvete, men jeg legger ved en del bilder. Noen dårlige tatt med mobil mens jeg holdt på, og noen "skikkelige" bilder nå etter jeg er ferdig. Jeg har kun et lite stereooppsett nå mens jeg venter på alt det andre som er på vei, men det er en forskjell, det er ryddigere lyd, og mer ro i lydbildet. Gleder meg til å få de siste komponentene på plass Alle putene klør av glassfiber fra rockwoolen, så luftvasker og renser kan skimtes under den ene høytaleren på det ene bildet.

Det må sies at bildet fikk et ENORMT løft som følge av full maskering på alle veggene. De var jo tross alt hvite før

TIGER: Tusen takk for inspirasjon og hjelp!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble jo veldig bra det der. Godt å høre at det hjalpå på både lyd og bilde.

Klør du bokstavlig talt i fingrene ennå?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jada

Jeg brukte hansker, så så altfor gale er det ikke, men det klør litt i nakken.

Har du demo på gang snart tiger?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andreinntrykk

Hmmm, da har jeg fått hørt litt på oppsettet på litt høyere volum, og jeg må si at det er virkelig en enorm forskjell. NÅ hører jeg VIRKELIG at alle disse detaljene alle snakker om faktisk kan bety noe. Det er ganske tydelig at alle refleksjonene jeg hadde har drept mye lyd og detaljer. Nå skal nok min nyervervede ECI-4 sikkert ha litt av æren, men likevel, det var utrolig forskjell.

Skarpe S'er sier du? Ikke her lenger :=) Jeg klarer å fremprovosere de på de verste platene, men da på nivåer jeg aldri kunne spille på før.

Jeg ba dama se/høre på anlegget om hun hørte noen forskjell. Hun kom ut og sa litt skuffet følgende; "Hørte ingen forskjell eg, det bare virket som om rommet var mye større" Jeg kommenterte det ikke noe mer, men smilte for meg selv, for det er rett som hun sier, lydbildet er virkelig mye større :=)

Aavik V3B er bestilt for å kunne holde både AX2 og ECI-4

Wooohoooo!!!!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun kom ut og sa litt skuffet følgende; "Hørte ingen forskjell eg, det bare virket som om rommet var mye større" Jeg kommenterte det ikke noe mer, men smilte for meg selv, for det er rett som hun sier, lydbildet er virkelig mye større :=)
    Haha, veldig bra

Bruker selv 8 stk glava trinnlydsplater (myke) rundt i rommet mitt. Det hjelper bra mot disse regfleksjonene som et "hardt" rom gir. Før jeg satt de opp låt det jo absolutt mindre bra.

De bedre oppgraderingene trenger ikke koste mest!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Damer ja...

Joda, dem sier mye rart, men de er kjekke å ha også.

Plutselig ble det ikke aavik likavel, de er jo bare 53 dype, og det holder ikke med dagen monstre. XTZ Class A'en er jo 51cm dyp mener jeg. Nå blir denne byttet med ECI-4 rett og slett fordi denne er varmere og gir et mer nøytralt bilde med Klipschene mine....

Uansett, jeg skal nok få til noe med jysk bordet mitt, det er jo riktig så lekkert, men med bare 17cm mellom hyllene så skaper det litt hodebry....

Noen som har forslag til benk som er sort og er dyp og plass til 4 store komponenter?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JM Lab Electra SW 33 A kommer inn i kveld.

Da blir det en slik sammen med en PB10 istedenfor 2 PB10.

Lenge leve galskapen

EDIT: Der var en Cayin CD251 m/ xoclock og zapfilter på plass også. Da har jeg et skikkelig stereooppsett i tillegg til gøy hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer bilder...

Da har jeg fått ryddet litt innimellom all snåttblåsingen. Subber er på plass, men stativene er vel høye, så de må kortes ned eller byttes. Subben krever litt kalibrering også før de spiller sammen. JMLab'en er kontant og fin på musikk, mens jeg synes SVS'en henger ørlitegrann etter.

Følgende utstyr er på vei i posten:
    Pioneer AX2-AV-s
    Cayin CD251 med litt oppgraderinger
    Kimber kabler (begynner å lure, disse skulle ha komt nå)
    Audiophile kabler ala netthandelen må testes.

Ellers så har jeg fått inn RB-35 til front, og RC-35 som senter. Sistnevnte er ikke i bruk ennå, men jeg koser meg med stereo så lenge. Det virker som om RB-35'ene ikke er helt innspilte, for det er mye mindre bass i de, enn i de mye mindre Synergy B-2. ECI-4'en spiller godt på Klipsch spør du meg, og jeg hører faktisk mer og mer detaljer i musikken jeg hører på. Til og med en gammel Roxette plate fikk en liten xtra dimensjon.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det er klart til film visning nå... og hvilket tempo på utstyrs bytte! Tror du har en uoffisell verdens rekord på det... ;-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, kanskje jeg skal ringe Guiness? Film går faktisk ikke nå fordi komponent og HDMI kablene ikke har noen kamerater. Jeg skal kjøpe noen RCA joinere på Clas nå etterpå, sånn at jeg får Xboxen på lerret ihvertfall. Da kan jeg kose meg med litt film i kveld mens dama er på fylla

Håper å ikke måtte bytte så mye mer nå, at det faller litt på plass. Ble litt skuffet av RB-35 til å begynne med, men håper dette går seg til. Usikker på om jeg beholder ECI-4, ikke fordi den ikke duger, men fordi jeg håper at Pioneeren som kommer kan gjøre jobben i stereo også. Blir litt mindre komponenter da.

Skal kose meg litt med det nå, rommet låter mye mer musikalsk enn før og da er det kjekkere å bare slappe av å høre på musikk/film...

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det virkelig å se lekkert ut ! Snakker om utskiftninger ;-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, er vel blitt vant til å høre om det nå dama sier det samme

Tror jeg drøyer noe flere salg nå til Pioneeren er testet. Holder den mål legges ECI-4'en ut. Er noen interessert så ta kontakt, så blir vi nok enige.

Viser RB-35 seg å engasje lite, så setter jeg B-2 frem igjen og kjøper noen dipole Klipscher til å ha bak. Søte lille B-2 har imponert meg VELDIG siste uken(e)..

Ellers så står det et par XTZ 99 WMT her ennå om noen har lyst på... 1400 går de for og er strengt tatt nye. Er vel ikke innspilt skikkelig engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Jajamensan

Skjønner jeg har mye som har skjedd siden sist. Ikke minst har jeg mye å lære.

Satser på at du har tid til å hjelpe litt når tiden er inne :razz:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdate!

Javel, 90 kg var bært opp trappene. Svarte så tunge Electra 926 er. De så mildt sagt majestetiske ut. 7xx Chorus serien jeg har er lagt ut for salg om noen er interessert.

Ellers så har jeg bestilt en XTZ W12 sammen med Ak, 2 stykker skal være på vei om 12 timer cirka.

Ellers er AX2'en bra så langt, selv om MCACC'en tar mye dynamikk i stereo, men der har vi jo pure direct

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde fra hjemmekinoen din med Electra 926 på plass hadde vært morro.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få lagt ut i morgen, orker ikke gå opp trappene en gang til, er helt lam i beina....

Litt kjipt med 700 center nå, vil ha 901CC, en telefon til Andre kanskje

Glenn

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7xx Chorus serien jeg har er lagt ut for salg om noen er interessert.
    De har du nå hatt i ca 3 dager :lol:

llers så har jeg bestilt en XTZ W12 sammen med Ak, 2 stykker skal være på vei om 12 timer cirka.
    Gleder meg, dette blir morro.

Ellers er AX2'en bra så langt, selv om MCACC'en tar mye dynamikk i stereo, men der har vi jo pure direct
    Etter det jeg testet synes jeg AX2'n er solid både i stereo og surround, og svært bra til å være en reciever.

Gleder meg til å få høre Electraene

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir gøy med ny sub ja, ser ut som JMLabben selges i dag, så da er plass frigjort. Ellers så tenkte jeg å bruke litt tid i dag og kanskje i morgen på å høre på Electra mot Chous, at det er store forskjeller er klart, men er litt usikker på hvorvidt rommet tar litt av moroa fra Electraene.

De imponerte stort på det jeg hørte av dem i går, men det var ikke allverden egentlig

Når det gjelder selging og tempo på dette, så har jeg jo et rykte å opprettholde bare spør antiloop

Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •