StereoWhite (tidligere Cinema White) - Lenge leve idiotien!!! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 410
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    I generell lykkerus etter at gullet kom hem så kjøpte jeg meg en CD spiller jeg strengt tatt ikke hadde råd til. Hagto på Sentralen hadde en Lector CDP-7TL til salgs. Prisen var det ingen verdens ting å si på, så det var bare å slå til.

Etter at posten har brukt 1 dag fra Lyngdal til Sandnes, så står den nå hos meg. Kun fått lyttet til et par sanger, men inntrykkene er bra. For et rom den disker opp med.....:-o

Slik ser den ut:

Med litt hell så kommer TYR mandag eller tirsdag.... Det nærmer seg komplett...
    Damn....

Det er godt du disker opp med snadderutstyr til jeg kommer, Glenn. Har vurdert denne selv, og skal bli spennende å ta nyvinningen nærmere i øyensyn.

....men etter hva jeg hørte fra Rune og hva han hadde å si så bør de få svakhetene han fant fremstå som positive slik jeg liker musikken.
    Hehe, vi begynner å kjenne hverandre nå... ;-)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hehe, vi begynner å kjenne hverandre nå... ;-)
    Det kommer seg ja

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å høre klenodiet

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Gleder meg til å høre klenodiet
    Passer mandag? e-h kommer også, og med veldig hell så står Tyr for litt morro også....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer mandag? e-h kommer også, og med veldig hell så står Tyr for litt morro også....
    I'll be there !

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    I'll be there !
    Plan! Ledig etter 15. Siri reiser jo til Oslo så da kan musa danse på bordet, er det ikke så det heter?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioi....
    Masse good-stuff der ser jeg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plan! Ledig etter 15. Siri reiser jo til Oslo så da kan musa danse på bordet, er det ikke så det heter?

Ønsker ett treff hos deg snart g-h!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ønsker ett treff hos deg snart g-h!!
    ...er jo snart jul så ser ingen grunn for at det IKKE skulle gå i oppfyllelse

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siri reiser jo til Oslo så da kan musa danse på bordet, er det ikke så det heter?
    Vil du la Siri danse sånn i Oslo, så er du en "troende" mann.... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis g-h! :-D
    Både Tyr`en samt cd-spilleren kunne jeg tenkt meg å prøvd selv! Misunnelig ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Grattis g-h! :-D
    Både Tyr`en samt cd-spilleren kunne jeg tenkt meg å prøvd selv! Misunnelig ;-)
    "...Envy leads to jealousy... jealousy leads to anger and anger to the dark side, my young padawan" :lol:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Spent!

Jeg kan begynne med å fortelle hva siste uken har gjort med rommet mitt. Jeg har jobbet en god del med rommets innvirkning på musikken, og resultatet er slående. Jeg fikk jo en del Rockwool plater fra Tiger. Samtidig var jeg på Søstrene Grene (Arkaden) og kjøpte en del rammer i ferdige størrelser. Disse ble "tettet" bak med tøy (glassfiber har en tendens til å klø). Rockwool ble så lagt inni rammen før hele rammen ble kledd med stoff fra Ikea. Resultatet er akustiske dempeplater som faktisk glir nokså usynlig inn i rommet og dermed er WAF ivaretatt. Jeg har 2 som står på vegg ved hver høytaler og en som henger på bakvegg. Det er ingen tvil om at sistnevnte har størst effekt. Dette er nokså logisk ettersom jeg sitter med bodet 10cm fra bakvegg. I tillegg har jeg 2 diffusorer fra Acoustic Tuning som henger på bakvegg i høyde med diskanten og bedrer perspektiv og lydbilde vesentlig.

I tillegg har Lector CDP-7TL kommet i hus og er hovedgrunnen til at jeg nå trives veldig godt med lyden i anlegget. Denne er utrolig gøy å høre på musikk igjennom. Rett og slett en kanonspiller....

Nok om det, videre til dagens tema.....

I forbindelse med at i morgen er 1. arbeidsdag i ny jobb så får jeg jo selvfølgelig ikke sove særlig mye. Etter 4 timer med svææært sykt barn så blir selv en helgepappa litt sliten. Jeg svippa innom narvesen og plukket med meg noen Hifiblekker og tenkte at jeg skulle ha en litt rolig kveld på sofaen.

Planer er til for å endres selvfølgelig, og min svært hyggelige og hifi interesserte nabo stakk innom. Heller ikke han får sove særlig godt for tiden da han venter på sine bestilte Triangle Antal EX som ble en dag forsinket i postgangen. Uansett, vi satt å lyttet litt på nårværende oppsett.

For de som ikke har helt kontroll består det nå av; Lector CDP-7TL via Eccofisk Mambo AG kabler til Onkyo 705 (kjører i Pure Direct) via QED Anniversary edition kabler til (e-h sine) B&W 805S. Strøm kommer via Isotek Sigmas.....

Og denne Sigmas'en gir meg en del hodebry. Som de fleste gjerne har sett ligger den til salgs på Avtorget, rett og slett fordi min egen rasjonalitet ikke helt klarer å leve med at et filter til 13000 skal kunne forsvares i et nybygget hus med "fersk" strøm, i et boligområde med kun nylagt strømkabel.

Min kjære nabo (fersk avforumer som heter villy) og jeg kjørte noen relativt kjente sanger gjennom oppsettet både med og uten Sigmas tilkoplet. Jeg fikk "æren" av å sitte til venstre i sofaen, mens naboen fikk "søta punktet". Mine erfaringer blir derfor ikke særlig relevante....

Han mente at gitaren hørtes mer ekte ut uten filter, og at utklingningen var litt bedre uten Sigmas. Samtidig påpekte han at det ikke var veldig forskjell med og uten.... Betrygget av hans meninger følte jeg at min egen rasjonalitet hadde rett og at et salg var det rette....

MEN, og her er forbannelsen. Jeg har nå sittet å lyttet gjennom flere plater etter at naboen trakk seg tilbake og jeg er rett og slett ikke helt enig, eller jeg er kanskje enig, men uenig i at det er til det bedre....forvirret?? . Jeg har hørt gjennom en del av mine referanse CD'er (som slett ikke nødvendigvis er særlig audiofile......), men som jeg kjenner godt. Og konklusjonen er fremstår som grei for meg... Sigmas demper visse deler av frekvensspekteret, men helheten i musikken er mer homogen og ekte (jeg vet det er idiotiske hifiuttrykk som ikke sier allverden, men det var det jeg kom på). Jeg tramper takten mer og koser meg generelt mer med Sigmas tilkoplet.

Det er verdt å nevne at ved bruk av annen signalkabel så ble resulatet en del endret. Eccofisken er veldig detaljert og en tanke lys. Ved bruk av en litt grovere/mørkere/varmere (du kan velge adjektivet) kabel føler jeg at mange av fordelene til Sigmas blir overkjørt av en mangel på dynamikk. Det er med andre ord helt klart at også bruken av strømfilter må matches med resten av anlegget. Nå vil sikkert noen si at dersom de "varme" kablene "fjernet" fordelene med Sigmasen så var det en vinn-vinn situasjon. Spar 10000 på kabler og 13000 på strømfilter... Men Sigmas + Eccofisk er en klart bedre kombinasjon enn sitt motstykke (i denne testen). Den er rett og slett mer morro og kjekkere å lytte til. Om denne forskjellen er verdt 23000 er en mye mer individuell vurdering.

Jeg ønsker ikke på noen måte å si at dette er den hellige gral for alle og enhver, men det bør kanskje prøves? Det finnes mange filter på markedet, og det kan godt være at dem er mye bedre for alt jeg vet

Som en artig kommentar på slutten så kan jeg ta med hva min mye omtalte samboer mente om effekten av Sigmas. Hennes meninger beskriver på mange måter forskjellen mellom en mann og en kvinnes måte å oppfatte ting på....

Jeg forklarte henne at jeg skulle spille en sang hun har hørt en del på. Jeg skulle spille samme sangen på 3 forskjellige "oppsett" og jeg ville vite hva hun mente om de forskjellige "versjonene". De tre oppsettene var 1. Med Sigmas, 2. Uten Sigmas og 3. Med Sigmas igjen (for å prøve å lure henne). Hennes enkle med godt forklarende kommentar var at hun synes det første låt klart best uten helt å klare å sette ord på hvorfor, det var bare kjekkere å høre på. Videre mente hun at hun ikke klarte å høre så store forskjeller mellom oppsett 1 og 3 :-o Dette viser jo bare kvinners fantastiske egenskap til å stole på egne ører og ikke hva andre mener er korrekt eller best. Hun sa det hun opplevde Mannfolk har en lei tendens til å ikke tørre å stole på hva de selv hører, men heller velger produkter som andre har avsagt sin (positive) dom om

For de som lurer så er både Tyr og Gallo ytterligere 2 uker forsinket. :???:

Jeg takker for meg og går å prøver å få sove. En kan jo håpe....

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Store utskiftninger på gang skjønner jeg...
    Hvorfor selger du din Isotek Sigma?
    Ikke fornøyd eller oppgraderer du til noe vassere?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Store utskiftninger på gang skjønner jeg...
    Hvorfor selger du din Isotek Sigma?
    Ikke fornøyd eller oppgraderer du til noe vassere?
    Les forrige innlegg, der står endel om hva jeg mener

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les forrige innlegg, der står endel om hva jeg mener
    Jeg tolker det dit hen at du synes det var forskjeller - hovedsakelig i positiv rettning, hvorfor selge da?
    Jeg har også et Isotek filter, dog ikke så fancy som Sigmas. Mitt heter G2 Solus og er den billigste boksen. Jeg mener at annlegget ble "tørrere" bassen strammere og det ble mer stille eller "sort" bakgrunn.
    Skulle gjærne prøvd Sigmas, men det får bli en annen gang.
    Kommer denne med vanlig aparatkontakt eller må du bruke Neutrik kontakt?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror vel kanskje at forskjellene var såpass små at de ikke kunne rettferdiggjøre filteret? Right?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg tolker det dit hen at du synes det var forskjeller - hovedsakelig i positiv rettning, hvorfor selge da?
    Jeg har også et Isotek filter, dog ikke så fancy som Sigmas. Mitt heter G2 Solus og er den billigste boksen. Jeg mener at annlegget ble "tørrere" bassen strammere og det ble mer stille eller "sort" bakgrunn.
    Skulle gjærne prøvd Sigmas, men det får bli en annen gang.
    Kommer denne med vanlig aparatkontakt eller må du bruke Neutrik kontakt?
    Vet ikke om det kom frem av innlegget mitt, men Sigmas filteret er ikke lenger til salgs. Jeg har bare ikke fjernet det fra Torget ennå....

Det har en sånn donald kontakt ja, men det følgte med en strømkabel som hadde rett kontakt på

Vet ikke om jeg hørte alle de tingene du beskriver, eller om det er det jeg hører men ikke evner å beskrive Jeg er dog enig om at bassen oppleves som klart strammere.

Det mest merkbare er at når lyset på badet (lysstoffrør) blir skrudd på, så smeller det ikke lenger i anlegget. Supra filteret fjernet ikke dette....

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    tror vel kanskje at forskjellene var såpass små at de ikke kunne rettferdiggjøre filteret? Right?
    Nja, per nå er økonomien helt grei, og jeg beholder derfor filteret. Det er mulig at dette blir snudd på hodet når forsterker og høytalerne mine kommer i hus, og ny test vil da bli grundig gjennomført.

Tid vil vise....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel kanskje ikke å se bort ifra at det vil ha mere for seg med Tyr og Gallo?
    ...eller var det bare sånn at den hevet Onkyoen? Mange billigere forsterkere har ofte godt av slike filtere, og kommer på en test som ble gjort der de bytta ut lampettledninga på en Nad til 4000 og kobla på Nordost's mest heftige strømfilter, og iflg. de som testa den så spilte Nad'en mer eller mindre like bra som en Krell de brukte som referanse. Hvorfor er Tyr/Gallo så forsinket?

Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •