StereoWhite (tidligere Cinema White) - Lenge leve idiotien!!! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 410
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du orker hadde det vært utrolig kjekt med en litt detaljert worklog av de pygme sonosene Frister noe inni granskauen å prøve å lage et par slike

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hvis du orker hadde det vært utrolig kjekt med en litt detaljert worklog av de pygme sonosene Frister noe inni granskauen å prøve å lage et par slike
    Hmmm,

Jeg reiser til Oslo i morgen tidlig og videre til sydligere strøk til helgen, men kan prøve etter det.

Har ikke allverden med bilder fra prosessen, men det er basically RuneW sin i mindre proporsjoner og mye mindre detaljer.

Noen tips da:

Begynn med å finne ut diameter på røret du har tenkt å bruke. Det gir deg en begrensning på volum og elementstørrelse.

Finn et element som gjør det du ønsker, i.e. tenk film eller musikk. Skal du ha film har du nesten ikke noe valg om du ønsker virkelig dypbass. Da må du opp på rørstørrelse. For musikk er det jo en del lettere, da klarer du deg med et mindre rør og mindre element. Jeg har bygget med det som formål.

Mine gir lite lyd under 30Hz, men komplementerer de fleste høytalere fra 120 og nedover. At de kunne deles så høyt var viktig ettersom jeg har mye prosjekter med små elementer som må deles slik for å kunne yte optimalt.

Så begynner jo det virkelige arbeidet. Kutte rør til ønsket lengde. Jeg brukte båndsag, men det er helt greit å bruke stikksag og. Det finnes noen gode eksempler på det på nettet.

Topp og bunn er det som tar tid. Det er noen timer med håndoverfres. Skal du bruke MDF slik som jeg brukte så få tak i en med litt kvalitet. Og gjerne med litt futt i

Lim sammen alt du da har, demp kassen, sett i element. Har hoppet over en del småting, men de kan du nok....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G-H
    Lim sammen alt du da har, demp kassen, sett i element. Har hoppet over en del småting, men de kan du nok....
    Tvil aldri på hvor lite fingerferdighet jeg har gitt
    Når det gjelder konstruksjon skulle jeg helst hatt både 1 2 og 3 tegninger + et lydbånd av han som har konstruert de for å få et bra resultatet

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel ikke regna med at S ville synes at de var pene, men atskellig høyere WAF der enn gjennomsnittet!!
    Flotte mikrosonoer!

OT: Kan du sende meg de siste IKEA-katalogene?
    Pliiiis?
    Gamlingene skal ha Hopen-skap

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne månedens oppdatering.

NB! Jeg kommer nedenfor til å skryte av produkter jeg/vi selger på Resonans. Har du et problem med dette så står du selv fritt til å slutte å lese nå.....

Det skjer som alltid mye her i Hvitstereoen. Etter å ha solgt Naim, og tildels angret stort på det har det nå kommet en ny Naim i hus. Jeg synes spillestilen er så fantastisk bra og kul, at matchet med rette høytalere så har det evnen til å sette rockefoten i gang på en måte som få andre kan....

smog på Sentralen solgte meg sin Naim Nait 5 (ikke 5i som jeg hadde sist) og den ble mottatt for 2 dager siden. Den har egentlig bare stått å godgjort seg i 2 døgn nå, men helt fra første sekund så låter det Naim. Det er så kongebra at jeg virkelig koser meg i hjel. Det skal sies at jeg har funnet en høytaler som matcher Naim og ikke minst rommet mitt som få andre har gjort før.... mer om det lenger nede....

Ellers så består anlegget av (står i nytt rack fra DrErling, takk forresten, det låter sykt bra)....
    Primare V10 som drivverk
    Lite Audio 60
    Primare A30.1
    Cyrus CD6S
    Gainclone LM3886
    Copland CTA-501
    Squeesebox V3
    Toshiba HD-E1
    En HTPC står og å støyer her....

Som mange gjerne merker så har jeg en del forsterkere. RS låner Coplanden og Gainclonen står å gjør seg deilige på pulten. Resten er i daglig bruk. Jeg veksler litt mellom Naim'en og Primaren. Begge har sine fordeler og styrker. Cyrusen er nokså ny i heimen, men står for mye av det samme som Naim. Høy PRaT (Pace, Rhythm and Timing) som det så fint heter. Jeg synes Cyrusen er hakket bedre enn CD5i som jeg hadde sist. Lekker er den og.

Men til sist, og den komponenten som virkelig har imponert meg sykt mye, høytaleren. Det er en bitteliten tass som heter Rega R1. Blandt de aller minste høytalerne jeg har opplevd som påstår å være "full range". Siden rommet mitt er såpass lite, så støtter dette opp høytalerne veldig godt, og det gjør at de små tassene strekker seg til under 50Hz hos meg. Det holder i massevis for meg på musikk. I tillegg har jeg jo Baby'ene om jeg skulle trenge litt xtra trykk i bunnen.... Men ja, disse Regaene koster altså i underkant av 4k og de spiller som ingenting, og da mener jeg INGENTING annet i mitt rom. Et virkelig kupp spør du meg

Det skal nevnes at de samme høytalerne spilte aldeles elendig og helt uten bass i det minste rommet på jobb, et rom som er nokså likt mitt. Dette kan tyde på at rommet må stemme litt for at du virkelig skal få max utav de. Samtidig så vil jeg tro at de større gulvmodellen virkelig kan sparke fra seg.....

Foruten dette skjer det ikke så allverdens mye egentlig, ganske rolige tider

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men til sist, og den komponenten som virkelig har imponert meg sykt mye, høytaleren. Det er en bitteliten tass som heter Rega R1. Blandt de aller minste høytalerne jeg har opplevd som påstår å være "full range". Siden rommet mitt er såpass lite, så støtter dette opp høytalerne veldig godt, og det gjør at de små tassene strekker seg til under 50Hz hos meg. Det holder i massevis for meg på musikk. I tillegg har jeg jo Baby'ene om jeg skulle trenge litt xtra trykk i bunnen.... Men ja, disse Regaene koster altså i underkant av 4k og de spiller som ingenting, og da mener jeg INGENTING annet i mitt rom. Et virkelig kupp spør du meg
    Vi får snakkes til uken, Glenn. Jeg er som alltid nysjerrig når du skrøyter av utstyrsintegreringen i rommet ditt :-D

Har du testet Pathos enda?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Vi får snakkes til uken, Glenn. Jeg er som alltid nysjerrig når du skrøyter av utstyrsintegreringen i rommet ditt :-D

Har du testet Pathos enda?
    Hehe, jeg bløffer som alltid. Når du kommer å ikke liker det du hører så har jeg bortforklaringene klare

Pathos lar vente på seg, men den som venter på noe godt osv....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg bløffer som alltid. Når du kommer å ikke liker det du hører så har jeg bortforklaringene klare

I tillegg er du elendig i FIFA. Du burde kanskje bruke litt tid på å trene for å bli bedre?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak

I tillegg er du elendig i FIFA. Du burde kanskje bruke litt tid på å trene for å bli bedre?
    Bwaha, jeg minnes knusing sist i sjokobunkeren.....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart er det jo tid for fifa 08.. den er utrolig bra.. kjempe grafikk.. og enda kjekkere å spille..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Snart er det jo tid for fifa 08.. den er utrolig bra.. kjempe grafikk.. og enda kjekkere å spille..
    Personlig likte jeg PES bedre i år. Fifa var for likt....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Personlig likte jeg PES bedre i år. Fifa var for likt....

Du feiger ut.. ha ha
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h

Pathos lar vente på seg, men den som venter på noe godt osv....
    Hmmm. Spennende! Hvilken Pathos snakker vi om her?

Ellers så har du tydeligvis fått orden på Coplanden etter at "Copland-dödaren" Kenti hadde henden på den.... Moooohoahahahahaaa

Ellers, mye spennende å ta en lytt til når jeg kommer bortover i oktober en gang. (dato enda ikke fastsatt....)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har du tydeligvis fått orden på Coplanden etter at "Copland-dödaren" Kenti hadde henden på den.... Moooohoahahahahaaa
    Et godt tips er å IKKE låne ting til Kenti..... De har en tendens til å "svi"
    Ellers, mye spennende å ta en lytt til når jeg kommer bortover i oktober en gang. (dato enda ikke fastsatt....)
    Hadde vært greit å fått spikret en dato etterhvert. To helger i Oktober er allerede booket ( November passer også for min del ). Du får prøve å få med deg "Copland dødaren" også da

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres kjekt ut!

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært innom og hørt på disse Regaene. Et virkelig kupp spør du meg. Spilte strålende i rommet de står i nå. Så spørs det da om de blir værende :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny måned ny statusrapport ?

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolmodighet, oppdateringer vil komme når tiden er inne :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja.. g-h har noe han vil vise oss etter hvert Gled dere..!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback