StereoWhite (tidligere Cinema White) - Lenge leve idiotien!!! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 410
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter måneder med fravær og litt lei av hele hifisulamitten tenkte jeg nå det var på sin plass å si litt om status nå for tiden.

Jeg har jo gjennom jobben fått mulighet til å høre på mye forskjellig utstyr, noe som er positivt egentlig, men gjør jo en stakkar bare mer og mer usikker på hva som er hans ideale.

Jeg har jo også fått muligheten til å komme på demo hos flere forummedlemmer noe som også er med på å sette griller i skallen....

Uansett, jeg befinner meg i en rar men tilfredsstilt tilstand. Jeg har et oppsett som ikke spiller "stort/bredt/dypt" og som heller ikke på NOEN måte kan kalles korrekt ift hva en analytisk hifi-mann ville sagt var riktig. MEN, og det men'et der er veldig viktig.... jeg sitter å tramper takten på hver eneste cd og koser meg febrilsk.....

Det som i tillegg er morsomt er at jeg hører ikke hele cdsamlingen på nytt fordi jeg stadig hører nye detaljer i musikken, men fordi musikken er kjempemorsom å høre på....

Ved tidligere bytter av utstyr så har jeg alltid fått sånn "wow" følelse når jeg hørte på noe nytt....typen "dette var jo MYE bedre enn det jeg hadde før", men følelsen gav seg nokså fort, den varte aldri.... med påfølgende utstyrsbytte etterpå.

Mange vil nok si at jeg gav ikke utstyret nok tid, og at en må bli vandt med det osv, men det får heller funke for andre, det funker ikke for meg. Jeg er utolmodig som person, og det gjenspeiler nok også her.

Jeg kom over et Naim sett for litt over en mnd siden som hadde vært igjennom flere prissenkninger fra selger, og da det kom under 14k så slo jeg til. Som signaturen tilsier så er det Naim Nait 5i og CD5i fra samme produsent. Det aller laveste på stigen til Naim. Medfølgende (og nesten pålagte) kabler gjorde ikke handelen noe dårligere.

Nå, en måned seinere er setter jeg meg ned og hører på anlegget og har samme wow faktoren hver gang. Jeg koser meg bare mye mer enn hva jeg har gjort før. At det estetisk ser bedre ut enn på lenge er vel bare med på å gjøre meg enda mer fornøyd.

Likevel er jeg ikke helt i mål. Jeg mangler høytalere. Jeg har prøvd litt forskjellig og alle evner å engasjere, men når naimfolka på sentralen sier at det er enda mer å hente i de "riktige" høytalerne så må jeg nesten prøve. Vi har Spendor i butikken og dermed er det nokså greit å få testet de. De skal sammen med Monitor Audio være de aller beste matchene hva angår PRaT osv som er viktig med Naim.

Naim passer GARANTERT ikke for alle, men jeg anbefaler alle som favner i blinde å høre på det, det kan være en løsning også for deg!

Og Naim har jo noen steg oppover skulle en bli lysten på noe mer. En bedre cd-spiller en nok et passende steg med tiden.

Bildet viser oppsettet med Proac 2.5 klonene som nå er Wodger sine.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra g-h.. gleden er stor over å se folk våkne opp fra dvalen..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier, Glenn!!

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Når Du har hatt samme utstyret i mer enn en måned og fremdeles er såre fornøyd da begynner jeg å bli litt nyskjerrig!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Hm... Når Du har hatt samme utstyret i mer enn en måned og fremdeles er såre fornøyd da begynner jeg å bli litt nyskjerrig!

.. da begynner jeg å bli litt bekymret heter det..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro at du endelig har funnet noe som du er skikkelig fornøyd med
    Spørs om det ikke blir en aldri så liten naim bølge på dette forumet etterhvert tror jeg.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn Torget - NAIM AUDIO SBL AUDIOPHILE SPEAKERS så får du Naim i alle ledd, Glenn

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Finn Torget - NAIM AUDIO SBL AUDIOPHILE SPEAKERS så får du Naim i alle ledd, Glenn
    Har snakket med ham, men høytalerne må taes fra hverandre og "seales" med silikon for hver gang de flyttes. I tillegg passer de nok ikke så supert ift rommet.

Det lukter Spendor lang vei, men jeg skal ha meg en session denne uken på jobb og få testet det vi har på stativ

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste ikke at de selger Spendor på Ikea ?
    Eller har du byttet jobb?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Har snakket med ham, men høytalerne må taes fra hverandre og "seales" med silikon for hver gang de flyttes.
    Kan du utdype dette litt? Hørtes... merkelig! ut.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kan du utdype dette litt? Hørtes... merkelig! ut.
    Er jo litt typisk Naim å lage noe litt sært er det ikke

Uansett, bassrefleks kassen (den nederst biten) er kun festet med en tynn stripe med silikon. Den øverst kassen hviler da på 4 spikes og den nevnte silikonen. Hvorfor det er gjort slik er jeg usikker på, men SBL'ene anses å være en av Naim's aller best høytalere av kjennerne. Hadde pengene strukket til hadde jeg hatt dem nå....

Pahf: Har deltid på Resonans L&B i stavanger i tillegg til Ikea. Må jobbe litt for hobbien sin og vettu

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, heldiggris. Er det noe bedre enn å jobbe med hobbien sin da?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ahh, heldiggris. Er det noe bedre enn å jobbe med hobbien sin da?
    Neida, det er ganske greit. Tiden går fort og det krever ikke så veldig mye fysisk heldigvis (har mer enn nok av det på Ikea). Men det blir jo lange dager med 06-14 på ikea og 1430-19 på Reso.

Men som du sier, en ofrer litt for hobbien sin

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN, og det men'et der er veldig viktig.... jeg sitter å tramper takten på hver eneste cd og koser meg febrilsk.....

Det som i tillegg er morsomt er at jeg hører ikke hele cdsamlingen på nytt fordi jeg stadig hører nye detaljer i musikken, men fordi musikken er kjempemorsom å høre på....
    Dette er jo det aller viktigste poenget med denne hobbyen, Glenn. Godt å høre at du endelig (damn, det tok jo litt tid... ;-) ) har landet på noe som passer dine preferanser.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likevel er jeg ikke helt i mål. Jeg mangler høytalere. *snipp*
    Så du klarte ikke å lure til deg noen godsaker på båten? :-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Så du klarte ikke å lure til deg noen godsaker på båten? :-)
    Joda, men ikke av den audiofile sorten

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo - dette forumet handler ikke om andre -filier, Glenn!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hallo - dette forumet handler ikke om andre -filier, Glenn!
    My apologies

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funnet noen høytalere som passer naim?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye måneder har gått og nye forandringer skjedd. Naim ble solgt videre og da hadde jeg planer om å kjøpe SuperNait fra Naim. Den ble etterhvert utsatt 2-3 mnd ettersom Naim endrer litt på digitalkortene og da forsvant min tolmodighet.

Jeg fant ut at jeg ville lage hele kjeden selv, så i de siste 2 mnd har jeg laget/bygget følgende:

AudioDigit TubePre - Enkel pre med 6SN7 rør i kjeden. Varm og god forsterker som spiller godt. Masse god rørlyd... Har satt en kostbar inngangsvelger i den og remote kort er nesten ferdig....All internkabling er fra Mundorf.

AudioDigit MC4x100 - 4x100W klasse T konstuksjon. 100W er oppgitt med nærmere 100% forvrengning, men 4x60W stemmer nok bedre. Er veldig lik T-ampen men med merkbart mer krefter. Kan koples som 4, 2 eller 1 kanal. Genialt egentlig

Hypex UCD400AD monoblokker - 210W@8Ohm. Disse låter utrolig dynamisk og livlig. Ikke særlig likt noe av den andre jeg har hørt av Klasse D. Jeg var litt skuffet i starten, men det viste seg å være en veldig mismatch med TubePre'en og de kom seg enormt med en annen pre!

Monica DAC - Denne er oppgradert med trafo, psu og gainstage. Har skrevet litt om den på DIY forumet. Er utrolig fornøyd med denne. Spiller genialt bra på det aller meste.

Motron SET-1 (eller MAE SET-1) - Single Ended Tetrode på 6W. Denne er bygget fra scratch. Innebærer 15 timer ved loddebolten litt avhengig av tempo osv. Har ikke fått spilt den inn helt ennå, men rørmagien er definitivt tilstede. Er "moddet" med eikesider for å få den til å skli litt inn....

Silver Iris 15 - 15 toms Coax element fra Hawthorne Audio (Cursi0 og einis har det samme). Er veldig ferskt og litt skrikende per nå, men det går seg til med innspilling. Ble ferdig før i dag. Står i 60x45 eikeplater på 3,8cm. Saftige greier.... har store forventninger.

Gainclone - Har kjøpt kretskort fra chipamp.com. Er ikke loddet klare ennå, og jeg venter ennå på kabinett og trafo.

Sonosubber type SMÅ - Har brukt et 8 toms Peerless SLS element, og 30cm støperør. Min hensikt er å lage en musikksub, ikke en filmsub, så da lager jeg 2 40cm høye som dobler som fotskammel. Til og med dama begynner å like de

Lite B3S bygge - Har laget ferdig B3S høytalerne mine. Det er Hivi B3S som er brukt med Zaph Krutke sine filter og kassemål. De er fantastiske små høytalere, men kan godt bli supplert med en sub....

Tror det er det meste, alt er bygget i Hifi2000 kabinetter utenom HT og SET'en. Ser litt kult ut når alt er likt

Skal få tatt noen bilder etterhvert.

God sommer!

Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •