Mine to kanaler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trygve L
    Da sitter du med samme stereo som meg dallaz...

Morsomt at du har prøvd andre kvalitetsforsterkere opp mot kandy mk3, spesielt primare, som jeg trodde var bedre enn roksanen.

Jeg mener det tok ganske lang tid før anlegget mitt låt optimalt, men jeg vet ikke om det var roksanen eller høyttalerne som trengte innspilling. Bruker du også 4 kvmm kobberkabler mellom høyttalere og forsterker? Bruker du platene bak på biwiring terminalene, eller har du satt inn en jumper?
    Hadde egentlig forventet at Primaren skulle låte bedre jeg også, spesielt etter den (over?)entusiastiske anmeldelsen i L&B. Så vidt jeg husker sto det i anmeldelsen at Primaren ikke var i nærheten av å låte ullen. Spør du meg så var det akkurat det den var! Greit nok, den hadde litt mer dypbass enn Roksanen, men var ikke i nærheten av å være like kontrollert og stram. Spesielt falt jeg for Roksanens utrolige nyanser og det at den spiller godt selv på lave nivåer (noe jeg ikke følte Priamren gjorde like overbevisende).

Jeg bruker bare platen bak på høyttalerene. Har også skaffet meg bananplugger da jeg oppdaget at det var litt glippkontak da jeg skrudde kabelen rett inn. (Har lest på forumet her at noen advarer mot signaltap gjennom bananplugger, men det får bare være ) Bruker bare en billig kabel fra Focal mellom forsterker og høyttaler, men som sagt så skal jeg ta en prat med André og oppgradere disse når anlegget blir ordentlig innkjørt.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligner du to forsterkere som det skiller 40W pr kanal,og syns det merkelig at den kraftigste har mer kontroll?Ganske naturlig,spør du meg.Det hadde vært mer reelt og sammenligne med Primare I30(nå vet jeg ikke prisen på Roksan men).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare I21 har større transformator enn roksan kandy mk3 (800VA mot 500VA), så jeg tror ikke primaren ligger etter strømmessig. Roksanen er en del billigere enn primare I21 etter rabatt fra Andre. I30 blir en annen prisklasse.

Dallaz: Glippkontakt? Har du den tykkeste versjonen av focalkabelen eller den som er litt tynnere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok den tynnere versjonen jeg har Hvilket merke har du på dine kabler?

Når det gjelder Roksan vs. Primare så blir det helt feil å sammenlikne med I30. Den ligger på 18.000 hos hificenter-kjeden mens jeg tipper Roksanen ligger rundt 7-8.000...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerkablene er merket "Utopia focal pure copper cable 700". Mulig det ikke er noe særlig hørbar forskjell mellom kablene selv om den ene versjonen er tykkere. Kjøpte du bananplugger på hifihuset? dyrt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte pluggene på Ljudia. Tror jeg betalte 200 for fire sett. Har lagt merke til at det finnes plugger på biltema også til ca halve prisen. Vet ikke hvordan kvaliteten er der. Uansett var det veldig praktisk med plugger da jeg testet forskjellige forsterkere og måtte bytte kabler kjapt.

Har du også problemer med glippkontakt på dine Chorus?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... nei.. litt problemer med å få alle kobbertrådene på plass i terminalen bare. Det var enda vanskeligere på roksanen faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Må bare meddele at jeg nå har Cobalt 816 S på hjemlån og vurderer å bytte ut mine Chorus 726 S. Har enda ikke spilt inn Cobaltene, men de virker absolutt mer musikalske enn Chorus. Foreløpig er det litt mindre trykk i bassen på Cobaltene, men de er til gjengjeld mye strammere. Regner med at de vil slippe enda litt mer når de blir spilt inn ordentlig. Diskant og mellomtone er bare helt rå på Cobalt. Musikken folder seg ut på en helt annen måte, og Chorus har nesten blitt litt kjedelige og anonyme i forhold. Skal ikke se bort fra at det blir en oppgradering. Det er ikke greit når man blir bitt av oppgraderings-syndromet...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har 1007 be? Bonus er på vei, så nå begynner jeg å komme farlig nær en overgang fra gulvstående cobalter til 1007 på stativ. Vincenten ryker antagelig med i dragsuget til fordel for Roksan-spiller. Interessert i å høre fra folk som har fått testet 1007 en stund. Fortell om styrker og svakheter :-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •