a|ex' hjemmekino! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 405
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fy flate da. Det der er jo direkte uprofft!

Var uheldig jeg også, bare med Neby. Leverte 9600 inn for sonefrigjøring. To måneder fikk jeg den tilbake med skade og den var ikke sonefriggjort....... HALLO! Hva er butikker tror vi er for noe???

Samme med mine Velodyne DD18, tok 1,5-2mnd før jeg fikk nye osv. Jøye meg.....

Mange uproffe og useriøse leverandører og aktører idag etter min mening....... Og virker som om de ikke tar kundene sine på alvor i det hele tatt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo også vært utrolig uheldig med dine leveranser gitt

Edit: Håper du er heldigere med dine Helicon On Wall, det er jo såpass dyre høyttalere at det skulle bare mangle at de er strøken og fungerer som de skal når du får dem..... :-x

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo hatt latterlig dårlig flaks da, a|ex :-| Men nå får du jo strengt tatt vasse bakhøyttalere. Håper de gav deg en god pris etter alt ette tullet.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en leverlig pris for tort og svie ja - omsider Kanskje ikke HFK sin feil at høyttalerne jeg har fått har vært i den tilstanden de var i, men det er jo strengt tatt dem sin oppgave å tilfredsstille kunden, så..jaja, ble vel en lykkelig slutt på historien

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nydelig Alex!

Dette blir jo helmax Alex! Virkelig stilrent og flott!!!!

Har forresten også litt dårlig erfaring med HFK. Er 6 uker siden jeg
    bestilte Helicon 300. De sa det skulle ta litt over en uke. Og jeg venter
    fortsatt. Grrrr...... :-x

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk

Jøss, det er jo høyttalere dem pleier å ha inne på hovedlageret ihvertfall. Får håpe du får dem snart, det er en sinnsyk høyttaler til prisen! Skikkelig autoritære i bassen også, til tross for størrelsen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres bra ut!

Tror nok de leverer ja!

Vil jeg trenge effektrinn for frontene og bakhøyttalerne?
    Receiveren er jo ikke av de kraftigste i verden. HK Avr 235.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du greier deg nok fint uten, men du vil garantert merke en forbedring med effektrinn i tillegg, spesielt til musikk!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker!

Blir vel effekttrinn også etterhvert tenker jeg ;-)

Lykke til med oppsettet ditt! Det blir superbra!!!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finishen ødelagt! Kan du beskrive dette nærmere. Skadet i frakt eller? Sinnsyk uflaks, men det blir vel en god ende på det!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, W200 gjør det nok ikke så mye verre nei

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du byrjar å få masse gromt no Alex. Kva er det du manglar no da?;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Du byrjar å få masse gromt no Alex. Kva er det du manglar no da?;-)
    Tja - spørsmålet er om det ikke blir et par oberon 6.1 til å drive frontene med tid og stunder - eller om jeg ender opp med den mye omtalte og lenge etterlengtede samsung-forsterkeren med 7x250 ICEpower-watt. Inntil videre skal jeg nok greie meg fint med det jeg har nå tror jeg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Finishen ødelagt! Kan du beskrive dette nærmere. Skadet i frakt eller? Sinnsyk uflaks, men det blir vel en god ende på det!
    På den ene høyttaleren var belegget som er limt på sponplatene (ikke ekte treverk i ikon) løsnet samtidig som beskyttelsen foran bånddiskanten var litt trykt inn, og på den andre var det limrester/søl i rillene på høyttaleren og bakpå frontgrillen. Mulig det er noe hasteprodukter jeg har fått..tror dali har et svare strev med å forsyne markedet med ikon-høyttalere om dagen, og HFK Drammen fikk inn sine to første on-wall par igår, hvorav jeg tok med det ene og det andre ble demopar.

Forøvrig er nok dette VELDIG gode høyttalere til prisen (i likhet med resten av ikonserien), milevis bedre enn suite R 0.8 som koster 400,- mindre, men, forhåpentligvis får jeg vel si, ikke helt på høyde på helicon w200...

Uansett, trykket i bassen imponerte stort på ikon on-wall i forhold til størrelsen og bestykningen. Har forøvrig inntrykk av at det er på materialkvalitet og finish at dali har spart inn på ikon-serien, for lyden er det jo ikke stort å utsette på mener jeg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Blir vel effekttrinn også etterhvert tenker jeg ;-)

Lykke til med oppsettet ditt! Det blir superbra!!!
    Takk for det Vetteman, og like så!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra den perioden DVD-A1XV sto her. Knipset blant annet noen sammenligningsbilder av A1XV og 989 oppå hverandre - bildene taler vel for seg Forøvrig finnes det også noen bilder av senterhøyttaleren i helicon-serien, samt noen bilder fra oppkobling av utstyret bak racket - og at "medaljene alltid har en bakside"

Savner nesten denne mastodonten (A1XV) litt, men den greide overraskende nok ikke å forsvare prisforskjellen mot Pioneers eminente DV-989 - ihvertfall ikke på min 42-tommers plasmaskjerm. Tvert om var det flere ting som gjorde at DV-989 falt bedre i smak - selvom jeg var forberedt på å gi denne fyken.

Når det er sagt så er det ikke mange DVD-spillere som kan skilte med deg high-end følelsen AIXV gir deg når du bærer den på plass i racket. Den er voldsomt stor og tung, faktisk tyngre enn pioneer-forsterkeren (AX4) den stod ved siden av :shock: Komponentkvaliteten er også i ypperste klasse, noe man straks oppdager etter å ha tatt en kikk bakpå spilleren, og latt fingrene gli over den børstede aluminiumsplaten på fronten...

Når det gjelder lydkvalitet merket jeg ikke den store forskjellen via i-Link, men jeg fikk inntrykk av at skjedde mer i "dypet" med A1XV som musikkformidler. PC-Ultraen gjør uansett at dypbass ikke er mangelvare her i stua..!

Salget av A1XV hjelper imidlertid til å finanisiere helicon bakhøyttalere, slik at det endelig blir et fullverdig helicon hjemmekinosystem! Bakhøyttalerne ankommer sannsynligvis på fredag, og da er det ikke lenge før det blir fotoseanse...

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STEIKE ;-)

Fullt helicon oppsett :grin:
    Hvordan blir det i forhold til størrelsen på rommet?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Savner nesten denne mastodonten (A1XV) litt, men den greide overraskende nok ikke å forsvare prisforskjellen mot Pioneers eminente DV-989 - ihvertfall ikke på min 42-tommers plasmaskjerm. Tvert om var det flere ting som gjorde at DV-989 falt bedre i smak - selvom jeg var forberedt på å gi denne fyken.
    Står akkurat i samme dilemma sjøl. Bestillte DVD-A1XVA for snart to mnd. siden. Kjøpte en DV-989 for å kutte ned ventetida. Synes DV-989 er mye bedre enn forventet, også som musikkformidler. Fikk DVD-A1XVA i går og har fått sammenlignet litt. Greier ikke å se store forskjellen på min Pioneer plasmaskjerm! Den største forskjellen jeg har merket hittil er lagskifte som ikke merkes på DVD-A1XVA. På DV-989 er det ett sekunds pause. Når det gjelder musikkavspilling så er nok DVD-A1XVA ett lite hakk bedre.
    Når det gjelder designet synes jeg Pioneer har lykkes mye bedre enn Denon. DVD-A1XVA blir nesten stor og stygg i forhold til DV-989!
    Ikke umulig det havner en DV-989 på AVtorget, ellers så går DVD-A1XVA i retur. Ett vansklig valg!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Står akkurat i samme dilemma sjøl. Bestillte DVD-A1XVA for snart to mnd. siden. Kjøpte en DV-989 for å kutte ned ventetida. Synes DV-989 er mye bedre enn forventet, også som musikkformidler. Fikk DVD-A1XVA i går og har fått sammenlignet litt. Greier ikke å se store forskjellen på min Pioneer plasmaskjerm! Den største forskjellen jeg har merket hittil er lagskifte som ikke merkes på DVD-A1XVA. På DV-989 er det ett sekunds pause. Når det gjelder musikkavspilling så er nok DVD-A1XVA ett lite hakk bedre.
    Når det gjelder designet synes jeg Pioneer har lykkes mye bedre enn Denon. DVD-A1XVA blir nesten stor og stygg i forhold til DV-989!
    Ikke umulig det havner en DV-989 på AVtorget, ellers så går DVD-A1XVA i retur. Ett vansklig valg!
    Jeg føler med deg

På den annen side vil jo sikkert A1XVA med sin 1080p-mulighet ha en fordel i fremtiden, men det kan jo tenkes pioneer kommer med en lignende softwareoppgradering også.. Av saker og ting som taler positivt i 989 sin favør mot A1XV, er blant annet:

- Minimal drivverkstøy
    - Kjappere respons når man navigerer rundt på en DVD, spesielt i menyer, hopping mellom kapitler, spoling osv..
    - Langt bedre og penere menysystem og brukervennlighet
    - Et litt "smukkere" display i front
    - Selvom det skal mye til, nesten bedre fjernkontroll enn den enorme fra Denon

Forøvrig har jo A1XV realtachippen og støyreduksjon som er ganske fenomenal, men den har jeg inntrykk av at først kommer til sin hele og fulle rett på store bildeflater som i PJ-sammenheng. Uten aktivering av støyreduksjon på A1XV er det mindre bildestøy på 989, som jeg faktisk får et skarpere bilde med.

Når det gjelder størrelsen og vekten til A1XV, så synes jeg det er ganske imponerende i seg selv, jeg..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    STEIKE ;-)

Fullt helicon oppsett :grin:
    Hvordan blir det i forhold til størrelsen på rommet?
    Det gjenstår å se, men jeg regner med at det går bra. har jo ikke akkurat H800 foran og H400 bak som visse andre har hatt uansett vil vel romkorreksjonen hamle opp med eventuelle uregelmessigheter

Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •